Szavazás

Mennyire jól tuningolható a Yaris?

Nagyon, azt se tudom, mit vegyek bele :)
14 (15.9%)
Közepesen, elég sok cucc kapható hozzá.
31 (35.2%)
Alig, nem sok lehetőség közül lehet választani
20 (22.7%)
Nem tuningolható. Így jó, ahogy van :)
23 (26.1%)

Összes szavazó: 86

Szerző Téma: Yaris tuning  (Megtekintve 558841 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #750 Dátum: 2005.02.15 10:10:58 »
Láttam egy totálcar ismétlését a hétvégén, amibe Subaru imprezza volt a teszt alany. Volt egy gomb, amivel vizet lehetett spriccelni az intercoolerra, hogy hidegebb levegő jusson a motorba.

A diesel UFO-ba is van ilyen intercooler. Nem gondoltál még arra, hogy te is beépíts ilyen hideg vizet spriccelő valamit? Vagy az ablakmosód már régen ezt teszi? :lol:  Mennyit segít ez szerintetek? Nem akarom elhinni, hogy sokat jelentene? Lehet, hogy 260-280 lónál már hoz 1-2 pacit kiélezett körülmények közt, de egyébként nekem olyan kis.... hogy is mondjam érdekes megoldás.
Üdv: Kishaver 74

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Yaris tuning
« Válasz #751 Dátum: 2005.02.15 10:47:00 »
Idézetet írta: "kishaver"
Láttam egy totálcar ismétlését a hétvégén, amibe Subaru imprezza volt a teszt alany. Volt egy gomb, amivel vizet lehetett spriccelni az intercoolerra, hogy hidegebb levegő jusson a motorba.

A diesel UFO-ba is van ilyen intercooler. Nem gondoltál még arra, hogy te is beépíts ilyen hideg vizet spriccelő valamit? Vagy az ablakmosód már régen ezt teszi? :lol:  Mennyit segít ez szerintetek? Nem akarom elhinni, hogy sokat jelentene? Lehet, hogy 260-280 lónál már hoz 1-2 pacit kiélezett körülmények közt, de egyébként nekem olyan kis.... hogy is mondjam érdekes megoldás.


Ez bizony nem egy-két lovat hoz, hanem többet. Illetve inkább nem hagyja elveszni a meglévő lovakat. Egy turbós autó teljesítménye nyári 30 fokban érezhetően kissebb lehet mint pl 0 fokban.

Drag versenyek előtt nem ritka, hogy a CO2-t vagy NO2-t használnak az intercooler hűtésére.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #752 Dátum: 2005.02.15 12:12:36 »
Idézetet írta: "Lymphater"

nem hagyja elveszni a meglévő lovakat. Egy turbós autó teljesítménye nyári 30 fokban érezhetően kissebb lehet mint pl 0 fokban.


Ezt nem gondoltam volna. Mondjuk még nem éreztem az autóm nagyon melegben, hogy elhalt volna picit, de még járatós is volt abban az időben. Ez csak pillanatokig használható vagy vannak olyan hűtő rendszerek, amik folyamatosan hűtik a levegőt. Bár gondolom az intercoolernek pont ez a dolga.
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #753 Dátum: 2005.02.21 10:00:40 »
Ez a hideglevegő-meleglevegő konfliktus nálam is fennállt.
Igaz nekem nincs intercoolerem, de amíg nem vezettem a direktszűrőhöz  hideg levegőt egy klimacsövön keresztül a lökhárító-levegőbeömlőjéből, addig sokkal szarabb volt az autó, főleg melegben.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #754 Dátum: 2005.02.21 10:42:56 »
Idézetet írta: "SzzS"
Ez a hideglevegő-meleglevegő konfliktus nálam is fennállt.
Igaz nekem nincs intercoolerem, de amíg nem vezettem a direktszűrőhöz  hideg levegőt egy klimacsövön keresztül a lökhárító-levegőbeömlőjéből, addig sokkal szarabb volt az autó, főleg melegben.
Na wazze ezt a megoldást megnézném. Soha nem hallottam még erről így. Te aztán tényleg komolyan gondolod ezt a teljesítmény növelés ill. örzés dolgot. [smilie=sm48.gif]
Üdv: Kishaver 74

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #755 Dátum: 2005.02.21 10:48:09 »
Ezt már régóta meg akarom kérdezni: Nem tud valaki jó megoldást a Yarisba? Pontosabban az ülésekre. Azt hiszem, hogy ültem már jobban tartó ülésben.  :?  Egyes kanyarokban nem fog jól és ha nem kapaszkodnék a kormányba vagy nem könyökölnék keményen a könyöktámaszra, akkor nem csak az utasok borulnának, hanem én is. Persze ez adott vérmérséklettől is függ, de ha van jó és viszonylag olcsó javaslat, akkor a két első ülést változtatnám.

Nem 4 pontos övet és bazi nagy kagyló ülést keresek izgató kék vagy sport sárga színben, hanem egy picivel kagylósabbat, sportosabbat, de valamilyen szinten visszafogottat mint a gyári.

A TS-be milyen ülés van elől?????
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #756 Dátum: 2005.02.21 15:54:30 »
Idézet
Na wazze ezt a megoldást megnézném. Soha nem hallottam még erről így. Te aztán tényleg komolyan gondolod ezt a teljesítmény növelés ill. örzés dolgot.

Én már láttam!  :lol:
Nincs ebbe semmi különleges. A gyári légszűrő is olyan helyről szív, ahol hideg a levegő (motortér eleje). Tehát ha valaki direktszűrőt tesz fel, akkor rá kell vezetni valahonnan.[/img]
Xanyi

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Yaris tuning
« Válasz #757 Dátum: 2005.02.23 17:58:09 »
Idézetet írta: "kishaver"
A TS-be milyen ülés van elől?????

Kagylósított, jó oldaltartású. Vadássz ilyenre.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #758 Dátum: 2005.02.25 11:21:07 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "kishaver"
A TS-be milyen ülés van elől?????

Kagylósított, jó oldaltartású. Vadássz ilyenre.
Akkor ezúton közlöm mindenkivel, hogy akinek van ilyen TS ülése és nem használja (tehát nincs beépítve autóba) az adjon nekem egy jó ajánlatot rá és megveszem.
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #759 Dátum: 2005.02.25 13:50:43 »
Idézet
Akkor ezúton közlöm mindenkivel, hogy akinek van ilyen TS ülése és nem használja (tehát nincs beépítve autóba) az adjon nekem egy jó ajánlatot rá és megveszem.

Pesti bontók?
Xanyi

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #760 Dátum: 2005.02.25 14:28:08 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
Akkor ezúton közlöm mindenkivel, hogy akinek van ilyen TS ülése és nem használja (tehát nincs beépítve autóba) az adjon nekem egy jó ajánlatot rá és megveszem.

Pesti bontók?
Volt már eszembe, de nem volt időm még ráállni nagyon. Meg ez nem annyira érdekes projekt, mint a tempomat volt. Arra nagy szükségem lenne. JA, mondtam már, hogy Zénókával hamarosan meghozatom a rugót. Már szóltam neki, aztán ha kint jár remélem nem felejti és még ideje is lesz talán. Ezúton köszi Zénóka.
Üdv: Kishaver 74

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Yaris tuning
« Válasz #761 Dátum: 2005.02.25 15:00:44 »
Deric Ts yaris ültetörugó:
Na kicsit elmaradtam a válasszal, mert az idei katalógusra vártunk, meg volt némi értelmezési probléma a rugóval a ts gyári ültetése miatt. A mostani "állás" szerint az ö katalógusukba a ts-hez ugyanazt a rugót írják mint az 1.3-as hoz. Van amúgy külön 1.0, 1.4d4d, meg 1.3-hoz is különbözö cikkszámmal, de a ts-hez írt cikkszám megegyezik a 1.3-as cikkszámával magyarul ugyanaz. Nademost az 1.3 és a ts-hez is 25/35 mm-es ültetést igér a katalógus, az viszont ugye a ts nél csak 5/15 mm lenne a gyárihoz képest. Elöször azt mondták, hogy talán a ts-nél nem csak a rugó "rövidebb", hanem a futómű is más pl, hogy a rugótányér miatt ül  gép 20 mm-t (gyárilag) de aztán kiderítettük, hogy ez így marhaság, tehát ez a rugó a ts-nél alig ültet valamit. Másuk egyenlöre nincs,(tegnap voltam) márciusra igérték egy másik szintén német cég (rugó)termékét, talán abban lesz "normális" ts ültetörugó is. Sajnos ennyi. Gondolom, hogy a 5/15mm-es ültetés nem nagyon hoz lázba :?

Kishaver:
Nálad egyszerübb a helyzet azzal az elönnyel, hogy még variálni is lehet.
Neked van egy külön d4d-re való ami 25/35 mm-t ültet a gépeden. Viszont a katalógus irja, hogy opcióként választhatsz 35/35mm-es ültetést is, ehhez egy másik cikkszámú rugót ír, ami érdekes módon megegyezik az 1.0 yarishoz írt rugó cikkszámával.
Tehát a kérdés 25/35mm (elöl/hátul) vagy pedig 35/35. Én a helyedben az utóbbit választanám, mert azért számít az az 1 centi a kanyarodási tulajdonságoknál, ráadásul a légellenállás szempontjából is kedvezöbb, és még a fényszóróidat sem kell állítani(a hátul nagyobb mértékü ültetés miatt). Gondolom kapálni meg ezután sem nagyon jársz majd a kiskertbe. :lol:  :lol:
Döntsd el melyiket rendeljem, kb 1 hét mire megjön, holnap délután (szombat) megyek újra négyig nyitva vannak. Ja az áruk 1forma. 88,10 euró, sajnos tavaly még csak 86,10 volt. 10-20 euró, hogy megrendeljem, a többi mikor megjött, de nekem abszolút ráér akkor amikor majd átveszed. És forintban is jó :D


kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #762 Dátum: 2005.02.28 07:29:33 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Tehát a kérdés 25/35mm (elöl/hátul) vagy pedig 35/35. Én a helyedben az utóbbit választanám....
Köszi a gyors reakciót. Azt már látom, hogy ha egy Toyotást bevonok a projektbe az valahogy gördülékenyebben megy. (az Isten tudja miért)

35/35. 2 másodperc gondolokodás alatt tudtam dönteni. Mikor beszélgettünk a 25/35-ről kicsit szomorka voltam, hogy miért nem egyformán ültet és csak abban bíztam, hogy a bazi nehéz D4D moci majd jobban összepréseli drótot. A tiéden picit látszik, hogy "dől" hátrafelés és ez nekem nem annyira jön be. Nekem tetszik az, ahogy a japók kitalálták, hogy hogyan álljon az úton és repüljön a kis UFO. Arról meg már nem is beszélek, hogy ha beülnének 3-an vagy jól megpakolnám,  úgy nézne ki, mint ami folyamatosan az árokból mászik ki. Tehát 35/35 és örülünk!

Az tényleg furi, hogy az 1,0 Yarissal egy cikkszámon fut a majd 100-150 kilóval nehezebb D4D drót. Erre azért kíváncsi lennék, hogy miért? Vélemény? Lehet, hogy ugyanaz (illetve biztos) csak ott nem ültet annyit. Lehet, hogy az ezresnél marad 25/35, míg az én motorom súlya 35/35-re préseli??
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #763 Dátum: 2005.02.28 08:45:03 »
Nekem az tetszik ha egy szintbe van a kocsi eleje a hátuljával!
Versenyzők mesélték + tapasztalat,hogy amelyik elsőkerekes kocsi az elejére lóg annak kanyarban sokkal instabilabb a hátulja.
Nekem 40 et van ültetve,elöl-hátul,de nekem még mindig magas a segge egy kicsit!

TS hez is van rugó 35-35mm-es, eibach itt Pécsett!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #764 Dátum: 2005.02.28 09:00:07 »
Ja, kész van a váltóm, a régiben a difi eltört és kiütötte a házat, ennyi volt, ezért folyt el az olaj!Azt mondta a barátom akivel csináltuk,hogy ez a difisérülés nem a hófal miatt keletkezett,ez csak megadta neki a kegyelemdöfést...! Nagy szerepe volt benne a 16-os keréknek is. Vékonyabb difi van benne mint az 1.0 suzukiban..., saját szememmel láttam!
Amit vettem váltót, még annyira új,hogy még kicsit szorulnak benne a gangok!