Szavazás

Mennyire jól tuningolható a Yaris?

Nagyon, azt se tudom, mit vegyek bele :)
14 (15.9%)
Közepesen, elég sok cucc kapható hozzá.
31 (35.2%)
Alig, nem sok lehetőség közül lehet választani
20 (22.7%)
Nem tuningolható. Így jó, ahogy van :)
23 (26.1%)

Összes szavazó: 86

Szerző Téma: Yaris tuning  (Megtekintve 557302 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #525 Dátum: 2004.10.18 17:56:59 »
Idézet
Xanyi, ha gondolod tavasszal a talin viszlek egyet...

Ezt semmiképpen sem úsztad volna meg!  :lol:
Xanyi

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #526 Dátum: 2004.10.19 12:36:26 »
Akkor ezt megbeszéltük...!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #527 Dátum: 2004.10.21 09:48:13 »
Na most figyuzatok!

Beszéltem azzal a sráccal, akit Xanyi ajánlott nekem diesel tuning dolgokkal. A srác azzal indított, hogy minden cucc 100%-os nála. (na ez gyanus) Megvan még a sokak által ajánlott és preferált :lol: (a sárga hangszórót küldöm :lol: )  Weitec cucc. Azt mondja róla, hogy nem sima ültető, hanem valami sport rugó és ezért nem pattog annyira, hanem inkább komfortosabb, de stabil, mint állat. Az ár 25 ezredes. Alkudjak még? Elmesélte, hogy egyébként 125 Euro volt (31.000 Ft), de mire Mo-ra ért már 38.000 Ft-ot fizetett érte.

A chip tuningról azt írta, hogy neki 126e volt és most 100-ért árulja, de nekem 80-ért is megy már, mert senki nem jelentkezik érte. 75 lóból 90, 170 Nm-ből 220 Nm lesz. Fogyi bár decivel nő. Valami JR szerelte. Tudtok segíteni ebben? Érdemes ilyenekre gyűjteni? Főleg használtra....Tud kárt tenni ez az autóba? Egyéb infó: 5 percig tart beszerelni. :?:

Ja és corollát vesz 1,4 D4D motorral és szívesen megtartotta volna a kütyüt,de mivel más a motor karakterisztika, így nem teheti. Ezért árulja most. Kicsit félek az ilyen dolgokra kiköhögni komoly (nekem sajnos 80 rongy) összegeket. Meg lehet, hogy nem is kell ebbe az autóba ilyen erő.
Üdv: Kishaver 74

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Yaris tuning
« Válasz #528 Dátum: 2004.10.21 10:40:04 »
Idézetet írta: "kishaver"
Na most figyuzatok!

Beszéltem azzal a sráccal, akit Xanyi ajánlott nekem diesel tuning dolgokkal. A srác azzal indított, hogy minden cucc 100%-os nála. (na ez gyanus) Megvan még a sokak által ajánlott és preferált :lol: (a sárga hangszórót küldöm :lol: )  Weitec cucc. Azt mondja róla, hogy nem sima ültető, hanem valami sport rugó és ezért nem pattog annyira, hanem inkább komfortosabb, de stabil, mint állat. Az ár 25 ezredes. Alkudjak még? Elmesélte, hogy egyébként 125 Euro volt (31.000 Ft), de mire Mo-ra ért már 38.000 Ft-ot fizetett érte.

A chip tuningról azt írta, hogy neki 126e volt és most 100-ért árulja, de nekem 80-ért is megy már, mert senki nem jelentkezik érte. 75 lóból 90, 170 Nm-ből 220 Nm lesz. Fogyi bár decivel nő. Valami JR szerelte. Tudtok segíteni ebben? Érdemes ilyenekre gyűjteni? Főleg használtra....Tud kárt tenni ez az autóba? Egyéb infó: 5 percig tart beszerelni. :?:

Ja és corollát vesz 1,4 D4D motorral és szívesen megtartotta volna a kütyüt,de mivel más a motor karakterisztika, így nem teheti. Ezért árulja most. Kicsit félek az ilyen dolgokra kiköhögni komoly (nekem sajnos 80 rongy) összegeket. Meg lehet, hogy nem is kell ebbe az autóba ilyen erő.



Én azt mondom neked, hogy felesleges chip tuningot csinálni. Szerintem nagyon jól össze van rakva az a motor. Nem kell, hogy hozzányúljanak mindenféle barbárok. Az én autómra is mondták, hogy így chip úgy chip, de szerintem, ha megcsináltattam volna, már nem járnék vele max. a szervizbe.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #529 Dátum: 2004.10.21 11:07:06 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Én azt mondom neked, hogy felesleges chip tuningot csinálni. Szerintem nagyon jól össze van rakva az a motor. Nem kell, hogy hozzányúljanak mindenféle barbárok. Az én autómra is mondták, hogy így chip úgy chip, de szerintem, ha megcsináltattam volna, már nem járnék vele max. a szervizbe.


Ez nem olyan bontósdi, hozzányúlosdi. Az eredeti chip marad a verdába, csak hozzákötik az új elektronikát mocihoz.

Alapvetően elég a gép nekem és a fogyi is nagyon jó most, csak ha még hozzá lehet tenni egy kicsit viszonylag olcsón, akkor miért ne. Csak az a kérdés, hogy meddig bírja így a motor, mert nekem az is fontos, hogy legalább 6-8 évig (150-180 e km) fusson alattam a gép gond nélkül. Egyébként erről van szó: www.jrfilters.com/content.php?lang=en&site=tupo

Ami nagyon zavar, az az utolsó előtti mondat. Nem vagyok valami nagy angolos, de az az 50.000 km garancia kicsit kevésnek tűnik, ha jól értem.
Üdv: Kishaver 74

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Yaris tuning
« Válasz #530 Dátum: 2004.10.21 11:24:57 »
Igen 50 ezer km garanciát vállalnak. De én akkor se szívesen mennék, bele főleg akkor, ha ilyen hosszútávra tevezzel ezzel az autóval.
Esetleg valmi gáz lesz a motorral akkor a nacidat is rá fogod költeni, amit szerintem Te sem tennél szívesen.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #531 Dátum: 2004.10.21 16:49:12 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Igen 50 ezer km garanciát vállalnak. De én akkor se szívesen mennék, bele főleg akkor, ha ilyen hosszútávra tevezzel ezzel az autóval.
Esetleg valmi gáz lesz a motorral akkor a nacidat is rá fogod költeni, amit szerintem Te sem tennél szívesen.


Naja.

Most, hogy egy kicsit beindultam erre a dologra és a főnökeim sem zargattak ma, jól utánanéztem 1-2 dolognak.

Ez csak egy szelete a tuningnak. Mármint a chip modul, Létezik még a rendes chip tuning, amikor a gyári software-t felülírják egy javított változattal. Rendesen alá tudják támasztani, hogy miért jó ez. Az hogy kapok egy tekintélyes erő növekedést nem is említik, hanem a rugalmasságot hozzák és az esetleges üzemanyag fogyasztás csökkenést. Persze nő a fogyi, ha mindig kihasználják a chip adta lehetőségeket, de ha okosan vezetnek, akkor a szintén chip adta nyomaték növekedéssel jobban, rugalmasabban vezethető autót kapunk.

www.gx-tuning.com

Bővebben itt olvashattok róla. Nade mindegy is, mert azt is írják, hogy turbós autók 7-10%-al csökkenhet az élettartam egyes alkatrészek esetén (pl:turbo).

Nem tudom eldönteni mi legyen. Legyen? Használt modul vagy chip?
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #532 Dátum: 2004.10.22 07:49:21 »
Szerintem ne költs chiptuningra!
Nem árt a motornak,sőt!
De én azt mondom,hogy ne adj ennyit érte, 80000 pénz?? az majdnem 4 db 15-ös tutyi helóó!!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #533 Dátum: 2004.10.22 08:34:38 »
Idézetet írta: "SzzS"
Szerintem ne költs chiptuningra!
Nem árt a motornak,sőt!
De én azt mondom,hogy ne adj ennyit érte, 80000 pénz?? az majdnem 4 db 15-ös tutyi helóó!!


Hááát, ja, de most nagyon megindultam, mert esetleg árukapcsolással még olcsóbban meglenne.
Utánaérdeklődtem még jobban:

Chip tuning: megemelik a turbonyomást, üzemanyag mennyiséget, és változtatnak a fecskendezési időn. A befecskendezett üzemanyag nyomásához is hozzápiszkálnak. (ez az eljárás biztos, hogy károsítja a turbót. Nem is tagadták.) Ők garantálják a 30%-os teljestmény növekményt turbo diesel esetén. Mind ezt sofware frissítéssel.

Modul chip: szinte csak az üzemanyag ellátáshoz nyúl. (nagyobb mennyiség, pontosabb időben, nagyobb üzemanyag nyomáson) A turbohoz abszolút nem piszkálnak. Erre azt mondták, hogy tuti nem rongálja a mocit csak a fogyi nő meg picit, mivel nem bírja ki az ember, hogy ne használja a többlet energiát. Mind ezt egy hardware közbeiktatással.

Amit használtba ajánlgatnak most nekem az csak modul lehet, mivel a chip az egyedi és kiszedhetetlen (mert software módosítással jár). Hogy most mi legyen? Még nem tudom, pedig már aludtam rá egyet. Ami biztos, hogy a rugo kell a sráctól. :lol:  Tudjátok: Weitec sport. :lol:  

Annyira kecsegtető az a 90 ló és 210 Nm.  :?  :(
Üdv: Kishaver 74

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Yaris tuning
« Válasz #534 Dátum: 2004.10.22 08:53:09 »
Idézetet írta: "kishaver"
Annyira kecsegtető az a 90 ló és 210 Nm.  :?  :(

Elgondolkodtam. A motor bírja a plusz le-t, Nm-t – bár azt se biztos, hogy arra méretezték. De mi a helyzet a halytálánc többi tagjával, abba mennyi tartalék van? (Kuplung, váltó?)
Én mindenesetre azért vettem Toyotát, hogy ne hagyjon ott és ezt nem kockáztatnám. Pláne, hogy azt mondod elégedett vagy vele.
De ez csak az én véleményem, aki tuningolni akar, az nme gondolkodhat így. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

deric

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
Yaris tuning
« Válasz #535 Dátum: 2004.10.22 09:07:58 »
szerintem a 20% -os növekedést még elbírja hosszútávon a hajtás (bár a pug 206 a 30%-os tuning után 20e km-rel csúszott a kuplung de azt tökig nyomták állandóan)
Ha ésszel használod előzéseknél vagy egyébb szituban és nem utcai harcos akarsz lenni akkor sokáig el fog menni sőt a fogyid is csökkenni fog bár az elhanyagolható.

Üdv

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #536 Dátum: 2004.10.22 10:09:07 »
Idézetet írta: "deric"
szerintem a 20% -os növekedést még elbírja hosszútávon a hajtás (bár a pug 206 a 30%-os tuning után 20e km-rel csúszott a kuplung de azt tökig nyomták állandóan)
Ha ésszel használod előzéseknél vagy egyébb szituban és nem utcai harcos akarsz lenni akkor sokáig el fog menni sőt a fogyid is csökkenni fog bár az elhanyagolható.
Üdv


Látjátok, amit írt deric kolléga?

Pont ezért nem tudok dönteni. Nem az az utcai harcos típus vagyok és nagyon ritka az olyan eset, hogy kihasználom a 75 lovam erejét is. Viszont ha kihasználom, akkor még néha olyat is érzek, mintha kevés lenne kicsit az a 75 lovacska. Általában cipekedésnél jön elő a baj vagy autópályán, nagyon ritkán előzésnél.

Milyen esetben kell igazán a 90 paci és a nagy nyomi? Előzésnél nem annyira, mert ha látom, hogy gáz a szitu, akkor nem előzök. Természetesen vannak extra esetek pl kamionsor, de azt úgy is csak a rutin oldja meg. Vagy vehetjük példának azt hogy ha autópályán nagyon tolnak és még előttem is van mondjuk 3-4 kamion, akiket mindenképp megakarok előzni. Persze ez is megoldható a 75 lóval, mert úgy is én megyek elől és lekakilom, hogy tolnak. Talán egyedül a cipekedésnél jön jól a több erő, mert nagyobb terhek (4 ember és csomagok) esetén fordul elő éles helyezet sokkal több esetben. Amik azért elkerülhetők nagyobb erőtartalékkal. De ez meg nem biztos, hogy megér nekem ennyi pénzt. A garanciáról nem beszélek. Az esetleges meghibásodásokról meg pláne.

deric!!!

Mesélj egy kicsit. Mi volt a pug 206-ban? Meddig bírta? Mi szállt el először? Hogy használták pontosan? 1 üveghang, 2 üveg, 3 üveg, 5 laza tempó 130-al, majd vissza 3 üveg.....stb?
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #537 Dátum: 2004.10.22 10:43:20 »
a 206 eleve 1 határ szar!
fél év alatt szét lehet rugni a motorját,cserésre!!

Hagyd így az autód kishaver!!

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Yaris tuning
« Válasz #538 Dátum: 2004.10.22 10:46:49 »
Idézetet írta: "SzzS"
a 206 eleve 1 határ szar!
fél év alatt szét lehet rugni a motorját,cserésre!!

Hagyd így az autód kishaver!!


Osztom a véleményét SzzS-nek. Szerintem se nyúlj hozzá.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #539 Dátum: 2004.10.22 10:50:32 »
206 témában is?? :lol: