Szavazás

Mennyire jól tuningolható a Yaris?

Nagyon, azt se tudom, mit vegyek bele :)
14 (15.9%)
Közepesen, elég sok cucc kapható hozzá.
31 (35.2%)
Alig, nem sok lehetőség közül lehet választani
20 (22.7%)
Nem tuningolható. Így jó, ahogy van :)
23 (26.1%)

Összes szavazó: 86

Szerző Téma: Yaris tuning  (Megtekintve 556939 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #435 Dátum: 2004.09.27 14:15:59 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Távol álljon tőlem, hogy bárkit megsértsek, de ez a gyertya dolog kicsit hihetetlenül hangzik.



Én nem értek a motorokhoz, de engem érdekel a fizikája a dolognak.

Mi is történik? Vagy mi kell hogy történjen egy jobb (sportos) gyertyánál? (A sportos biztos, hogy jobb? Nálam a jobb a hosszú életartam és a megbízhatóságban rejlik.)

Hosszabb ideig kell, hogy gyújtson? Nagyobb égést kell segítenie? Gyorsabban kell, hogy gyújtson? Gondolom ennek lehet köze a középtartományú nyomaték növekedésnek. Lehet, hogy úgy van belőve a gyertya, hogy 3200-3800 fordulatra van állítva az üzemi hő és egy
általán a működési paraméterek itt a legjobbak. Tényleg, mit nevezel te középtartománynak?

Valaki el tudja magyarázni a lényeget?
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #436 Dátum: 2004.09.27 14:46:02 »
Kisebb a gyujtófeszültség a titánelektród (vagy platina) miatt, ami ráadásul még huzalvékonyságú is!kormozódást gátló hőérték-szabályozó szigeteléses,erősebb szikra,kokszmentesség, gyakorlatilag nincs elektróda erózió sem...
Élettartama 60000-160000 km!
Most több nem jut eszembe... :oops:

xanyi:
ezek az audi TT-nem a gyertyái, teljesen kompatibilis a toyotába,méretre is!
amiket a toyotákba szerelnek egyiken sincs rajta a toyota embléma nem?
Ezen rajta van a VW és az audi embléma,de ezt is az NGK cég gyártja, akárcsak a toyotáét meg még egy rakás autóét is!
amúgy 9000/db szóval ***a drága, nekem 10000 be hozták a 4 et!
kishaver: középtartomány nálam 3-5000 ford/perc!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Yaris tuning
« Válasz #437 Dátum: 2004.09.27 16:10:54 »
Idézetet írta: "SzzS"
Kisebb a gyujtófeszültség a titánelektród (vagy platina) miatt, ami ráadásul még huzalvékonyságú is!kormozódást gátló hőérték-szabályozó szigeteléses,erősebb szikra,kokszmentesség, gyakorlatilag nincs elektróda erózió sem...
Élettartama 60000-160000 km!
Most több nem jut eszembe... :oops:

xanyi:
...amúgy 9000/db szóval ***a drága, nekem 10000 be hozták a 4 et!
kishaver: középtartomány nálam 3-5000 ford/perc!


Bőven megéri az árát, mármint a tízest/4. Már régen volt gyertya cserélve nálam  :lol: , de 40e km-ként azért illik nem? Ennek meg 60-160e km az élettartam és addig maximálisat nyújt :!:  

Tudtam előre, hogy kell nekem is :lol:
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #438 Dátum: 2004.09.27 16:48:32 »
Az a 9000/db tényleg ***a drága...  :(
Idézet
de 40e km-ként azért illik nem

Asszem 60 ezer van előirva a Yarisnak...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Yaris tuning
« Válasz #439 Dátum: 2004.09.28 09:57:48 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Távol álljon tőlem, hogy bárkit megsértsek, de ez a gyertya dolog kicsit hihetetlenül hangzik.


Tény : több német autóslap által , független laborokban végeztetett gyertya-teszt is ugyanarra az eredményre jutott : a különféle "csodagyertyák" csak a noname gagyikhoz képest eredményeznek mérhető teljesítmény és/vagy nyomaték-növekedést - a jóminőségű , márkás "normál" gyertyákhoz képest nem . Ezekkel szemben egyedül élettartam-többletet tudnak felmutatni , cserébe viszont az áruk is a többszöröse egy normál gyertyáénak .

Toyota-szerelő ismerősöm is alátámasztotta mindezt , mikor a Carinában a legutóbbi gyertyacsere alkalmával azon gondolkodtam , hogy a normál NGK helyett platina kivitelt veszek bele : annyit érhetek el így , hogy a gyertya tovább fog tartani , és az élettartama vége felé sem csökken majd a teljesítménye (az SzzS által leírt dolgoknak köszönhetően) - de teljesítmény/nyomaték növekedést , netán fogyasztás-csökkenést nem lehet várni tőle .

Persze , ha az ember egy már elhasznált normál gyertya után rak be egy készlet ilyet , jó esély van rá , hogy érezni fog valami pluszt ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Yaris tuning
« Válasz #440 Dátum: 2004.09.28 09:58:59 »
Egyébként nem hiszem , hogy az NGK programjában ne szerepelne direkt a Yarishoz való platina (vagy iridium?) gyertya .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #441 Dátum: 2004.09.28 13:31:03 »
Eddig akiket megkérdeztem,mindenki azt mondta hogy érezhetően rugalmasabb lett tőle az autója, mióta ezt a gyertyát használja!
Nem kötelező elhinni.
Előtte nekem NGK V-line volt bent a yarisban, 2000 km-t mentem vele,tehát még az sem mondható el róla,hogy egy lerúgott szar Bosch volt benne!

deric

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
Yaris tuning
« Válasz #442 Dátum: 2004.09.29 17:07:53 »
Hali

addig beszéltetek erről a gyertyacseréről, amíg ma vettem 4 db-ot
csak mivel nem vagyok nagy múszaki a lecserélésben kellene egy kis segítség.
Simán (hány csavar fogja? )  csavarozzam le a bukolatot aztán már ott is a gyertya?

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #443 Dátum: 2004.09.30 07:23:05 »
szedd le a burkolatot...!
Utána látod is a gyujtókábelt, a gyertyánkénti trafókkal együtt!
A trafót a hengerfejhez-szelepfedélhez egy 6-os csavar rögzíti, ezt szedd le egy 10-es kulccsal,utána húzd ki a gyertyapipát,ne lepődj meg, kb 15 cm hosszú a gyertyapipa, és olyan mélyen is vannak a gyertyák!!Kell hozzá egy vékonyszárú, 16-os hosszú gyertyakulcs!!

deric

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
Yaris tuning
« Válasz #444 Dátum: 2004.09.30 08:39:32 »
Hali

köszi a szerlési tanácsot.

elővettem a szerelési kézikönyvet erről persze nincs szó
de megtaláltam a kötelező szervizek alkalmával, hogy miket kell
cserélni
pl 30e km-nél Transzferolaj, hátsó differenciál olaj , no + fékolaj (de az oké)
a többi micsoda ? akár hány kocsim volt eddig ezeket soha nem cseréltem
(pár lehet ez az én hibám )
ez tényleg kell !!

deric

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
Yaris tuning
« Válasz #445 Dátum: 2004.09.30 17:23:24 »
Még egy dolog

a fékolaj csere az házilag is elvégezhető ( ha igen akkor hogy? )
vagy ne próbálkozzam inkább

Köszi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #446 Dátum: 2004.09.30 21:18:49 »
Hi!

Ha egyszer úgysem márkakereskedésbe viszed, és nem a garancia miatt csinálod a kötelező cseréket, akkor szvsz nem kell minden előírt cserét komolyan venni...

Nem kell fékolajat cserélni! Gondolom nemsokára amúgy is kell majd fékbetét cserélni, és akkor is ráér majd! Nehogymá kétszer kelljen meglazítani a légtelenítő csavart...  :lol: Kellni kell, de ráér az!
Asszem hűtőviz van még előirva, azt azért érdemes lecserélni, de valami jó minőségü hűtőfolyadékra, mert az végzi a vízpumpa kenését is...
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris tuning
« Válasz #447 Dátum: 2004.09.30 21:22:56 »
Amúgy a fékolajat úgy tudod lecserélni, hogy szépen kilazítod mind a 4 légtelenítő csavart, és megvárod amíg kifolyik az összes olaj! Ezután csavarok meghúz, olajjal tartály feltölt (szvsz legalább DOT 4), fékpedál felpumpál, olaj utánna tölt, pumpál, tölt...  :lol: Aztán meg légteleníteni kell mind a 4 kereket! jobb hátsó -> bal hátsó -> jobb első -> bal első a sorrend! Ajánlatos kétszer is végiglégteleníteni...
Azt ne kérdezd meg, hogy hogyan kell légteleníteni, mert ha még nem csináltad, akkor inkább ne állj neki!  :wink:
Ha hülyeségeket írok akkor javítsatok ám ki!!!
Xanyi

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris tuning
« Válasz #448 Dátum: 2004.10.01 07:37:06 »
szerintem fékolajat ne cserélj otthon!!!Két ember kell hozzá!!
Mi az hogy hátsó differenciál olaj csere??!
4 kerékhajtású a t-sportod??Érdekes lenne ha hátul is lenne diffid!!
Ilyen hülyeségeket hogy írhatnak bele egy szervízkönyvbe????

deric

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
Yaris tuning
« Válasz #449 Dátum: 2004.10.01 09:30:57 »
Akkor inkább nem próbálkozom begurulok egy szervizbe.
ezen a hátsó differenciál olaj cserén én is csodálkoztam de ez van benne
és mi az a transzferolaj?
a betét cserén már túl vagyok + az első tárcsák felszabályozásán mert megégtek ezért gondolom az olaj csere is esedékes már.
Ma megfigyeltem miközben komótosan araszoltam a dugóban , hogy ha üresben gurulok 20-30 körül kb 30-50 métert és folyamatosan esik vissza
ugyebár a sebesség a pillanatnyi fogyasztás mérő folyamatosan emelkedik egész 70-80 literes fogyasztást is kiír de amint berakom sebességbe és gázt adok visszaáll .
ezek szerint az átlagfogyiba ez is benne van?