Olvaslak benneteket és szedem az igét . De egyet nem értek. Miért jobb üresben gurulni, mint ha csak leveszem a lábam a gázról, ergo motorfékkel gurulok a piroshoz. Féket is kíméli, nem? Nekem ez jobban bevált, mert ha üresbe teszem, kap még 1 lendületet és fékezni kell.
Attól függ, milyen távolságra vagy a lámpától, és mekkora a sebességed. Ha elég közel/elég gyors vagy ahhoz, hogy motorfékkel is odaérj anélkül, hogy újra gázt kéne adnod, akkor OK. Akkor jobb a motorfék, egyrészt mert valóban így a fék is kevésbé kopik, másrészt mert motorfékkel a fogyasztás 0.0, míg üresben pár deci. Viszont ha messzebbről/lassabban közeledsz, akkor gyakran csak üresbe kapcsolva elég a lendületed ahhoz, hogy el tudj gurulni a lámpáig. Ez alapján kell dönteni.
Ja, és még valami. Ha közben zöldre vált a lámpa, akkor lehet, hogy hirtelen jól jön a még meglévő maradék lendület. Ami üresben (ha a fékezést, amíg lehet, halogatod) nagyobb lehet, mint motorfékkel. De ehhez persze helyismeret sem árt.