Nekem még életemben sem sikerült 39 litertől többet préselni a kis gépbe, pedig volt már kínos izzadás, mikor 95 km-t mentem villogó lámpával és a kutak sorban zárva voltak hajnal kettőkor a pusztában. Ja és mindig annyit tankolok, hogy látni lehessen a gázolajat, de még ne csorduljon. Akkor biztos, hogy egyformány tankolok és akkor a átlagfogyi kalkulátorom nem csal
Egyébként a fogyasztás bazira függ attól, hogy ki milyen vérmérséklettel vezet (gondolom most aztán csodálkoztok, mert ez új mi??
). Az én megfigyeléseim szerint ez több dologból tevődik össze.
1. Óvatos gyorsítások. Tehát nem kell kilőni tele talppal, hanem egyenletesen adni a gázt, ahogy "kéri" és kész.
2. Alacsony fordulaton elváltogatni. Én pl ritkán járok 2500-as tartományban. Ez alól kivétel a pályán való furikázás, ott én is 3000-et forgok 130-al. Gyakran váltok 2000 környékén és sok esetben haladok alapjárat felett.
3. Nem kell visszaváltogatni ha keresztülhúz egy falun az ember. Tartani szépen 5.-ben 60-al a sebességet és tábla előtt lassan adagolni, hogy azért még se tartsuk fel a sort. Mikor eléri a 95-100-at, akkor tartani okosan és a tájra bambulni.
4. Viszonylag nagy követési távolságot tartani és ha a sor lassul, akkor mi motorfékkel korrigálunk, addig is 0-át fogyasztunk és nem kell fékezni, illetve nem kell annyira lelassulni, mint a sor, mert sok esetben mire fékezni kellene 70-ről, addigra a 60-ra lassult sor már megint gyorsul. A nagyobb féktáv még a nagyon gyors autók előzését is segíti, amit okos pilóták szeretnek a buta gyakorlatlanokat meg idegesít.
-Ennyi.-
Persze ez mind semmis, ha sietünk!!!
...és azt se felejtsük el a fordulatszámok jegyzetelése előtt, hogy D4D-ről beszéltem.
Mindig eszembe jut valami: 5 centis ültetés után 3-4 decivel eszik kevesebbet a kis dög normál gumi nyomásnál. Azért ez nem semmi, ha azt is figyelembe veszem, hogy az átlagom 4,1-4,5 közt mozog normál használat mellett! Most tudjuk azt, hogy Zeg-Miskolc 115-125 közt végig 4,3-4,4 !!! Eddig ez mindig 4,6-4,8 volt!!!