Igen a prius megcsinál helyettünk minden trükköt, így abban nincs annyi vezetéstechnikai potenciál. Lehet azért vele trükközni, de nehéz látványosat elérni no meg persze alapból is keveset fogyaszt.
Yaris: egyelőre tisztán technikai lehetőségek: vegyük a fenti útvonal téli-nyári átlag fogyiját 4.7-nek.
Motormelegítő: jól érzed ilyen távokon kb 2 decit fog hozni, max 2 év alatt behozza az árát.
Gumi: a Palaczk által említett nyomással kb 1-2 decit csökken a fogyid (ingyen).
Ha legközelebb eggyel vékonyabbat veszel az újabb 1 deci.
Ha legközelebb, vagy most
aygo kereket teszel rá 145/80-14 ecopiával az a jelenlegihez képest 4 deci javulást okoz.( ezt nem számoltam, ki kell számolni, 20 ezer volt a 4 új felni disztarcsaval (jó vétel volt) és 48 volt a 4 gumi. )
Tehát idáig motomelegitő, meg mondjuk virsli ecopia gumi kicsit nagyobb nyomassal 7 deci javulást okozna változatlan sebesség/vezetéstechnika mellett. Azaz ott tartunk hogy 4.0
Ha egy kicsit továbbmehetünk akkor generátor mellőzése:
Ennek a lényege, hogy a generátor által termelt áramot, illetve az ebbe fektetett munkát kiváltjuk egy külső (második) akkuval. Áram kell ugye a gyújtásnak illetve az ecunak, benzinpumpának stb.... A probléma a generátorral, hogy max 60%-os hatásfokkal működik, emiatt viszonlag sok energiát kell fektetni ezen áram előállítására. Nálam a generátor a helyén maradt, csak "üresjáratban" forog, bármikor visszaalakítható a rendszer. Az edeti akksi csak az inditást végzi, minden mást a 2. Akku lát el. Nagyon egyszerű a bekötés, mivel a yarison amúgy is ketté van választva, két különböző kábel megy az edeti akksira. Egyik önindítóra, a másik lát el minden mást.
Ami kell hozzá: mélykisüléses ólom akksi mérettől függően 22-30 ezer, minőségi töltő pl voltcraft vc2000 12ezer, kábelek, biztosíték 3 ezer.
Az ezzel elérhető benzin megtakarítás kereken 10%, azaz nálad 4 deci azaz 3.6-nál tartunk.
Előnye, hogy sem a világítás, sem az elektro servo nem okoz többlet fogyasztást, sőt a klíma okozta többletfogyi is kevesebb. ( mondjuk 3 deci helyett 2 ).
A villanyt is belekalkulálva nálam 1.5 év alatt behozza az árát, az akksit 800 kisütésre tervezték. A 30 ezres 100Ah-s akkuval kb 12-16 órát tudok autózni lámpa nélkül, világítással pont a felét, klímával kb 4 órát.
Én mindennap így használom, sajna a fogyiversenyen nem lesz jó, 1 hétig nincs akksi ami kitartana
Ha érdekel a történet segítek:)