Gurulni semmivel sem kevésbé biztonságos, mint motorfékkel lassulni.
Ez nem így van. Meredekebb és/vagy tartós lejtőkön semmiképp nem szerencsés dolog üresben gurulni, mert lényegesen jobban igénybe veszi a féket; nem beszélve arról, hogy ha a lejtő elég meredek ahhoz, hogy motorfékkel se lassuljon az autó, akkor spórolás szempontjából sem jelent hátrányt a motorfék (sőt). De ezzel aligha mondtam neked újat ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Nyilván nem a szakadékban értettem
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Olyan helyen sohasem jó gurulni motorfék helyett ahol fékezni kell mellé. Ha lassulni (vagy jobban nem gyorsulni a lejtőn) a cél akkor nyilván előszőr motorfék, majd fék. Csodálkoznál ha tudnád milyen motorfékre vagyok képes
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Inkább rakom vissza 3-ba (gázfröccsel nyilván) 100 nál, mintsemhogy fékezni kelljen
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Olyan lejtőn célszerű gurulni, ahol motorfékkel lassulna az ember (holott nem cél) majd utána gázzal visszagyorsul alap tempóra, majd ismétlés.
De szerintem egyről beszélünk
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Remélem a starlettel mész majd néhány jót. Ekkora (közel 20%) os fordulatszámesés jelentős fogyasztáscsökkenést okoz. Példaként a yaris 1 eco-ba 16%-al hosszabb a 4-5-gang és 5.1 helyett 4.4-et ír a katalógus fogyira. Igaz, azon 175 helyett 155-ös gumi is van.
Nyomásra visszatérve sajna a téli-nyári gumi teszt a zord időjárás miatt télen elmaradt, ha minden összejön jövő hét végén tesztelek egy gyári nyomás, és néhány nagyobb nyomással egy fék tesztet. Felteszem majd yutubéra, dokumentálva legyen
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Ha szabad előre saccolni, akkor a legrövidebb fékút szerintem 2,5-2,8 közötti nyomásnál lesz, de kiváncsi leszek mekkorát romlik 4ig. Meglátjuk
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)