szerintem el kell adni, és asztrát venni. minden irónia nélkül mondom.
ha az anno bevált, akkor hajrá.
nem légből kapott az,h a vvti motorokat nem szokták elgázosítani. olvass utána akár itt, a toyotaklub fórumán, ahol külön topikja is van.
én is használtam céges utakra az 1.3yarisomat.
igen kecsegtető a 9literes fogyasztás-általány elszámolás az apeh norma szerint...de nehogy azt hidd,h jó "befektetés".
akkor talán, de tényleg csak talán kijössz 0-ra, ha 300.000km alatt se féket, se gumit nem cserélsz az autón, csak benzint töltesz bele... azt is keveset.
nekem 5 l/100km átlag alatt sikerült maradni 2005-ben, 44.000km távon.
-autópályán max 96km/h(ott már nem előznek meg a teherautók). esetleg bebújni egy kamion seggébe, az jó szélárnyékot ad, és jelentősen csökkenti a fogyit.
-országúton pedig nem szabad előzgetni(70-nél pont 2000-t pörög a motor
), hanem ott is egyenletes tempóban, fékezések nélkül haladni. lakott területre is "begurulva" lelassulni 50-re
-0w20 olajat, gyári olajszűrőt, és gyári légszűrőt használni. egy sima, félszintetikus 10w40-hez képest ezzel is 3decit lehet fogni!
-nem 205-195-ös diszkófelnisszélesgumis, hanem 175-165-tel és guminyomás 3bárra. 195 széles gumi 2,1-es nyomás és a 165 gumi 3bár között közel 4 deci fogyikülönbség van.
írod,h a 2.0D (d, mint dömper
) 6literrel mászkált. mennyi is annak az apeh által meghatározott fogyasztási normája? 7liter
írod,h a yarissal 7,5l. mennyi az 1.3 yarisnak a normája? 9liter
egyiknél 1liter gázolaj, másiknál 1,5 liter benzin a különbség a normájához képest.
csodák nincsenek
esetleg az 1.8 astra,m arra 10litert tudnál elszámolni
(bocs nem tudtam kihagyni:) )