Ha olvasom amiket írsz (5,4-6,2 átlag) az azt jelenti, hogy folyamatosan 120-160-al jársz. Ez az autó nem erre való és valószínűleg meg is fogja bosszulni hamarosan.
Ezt hogy érted kishaver, hogy az autó valószínűleg meg is fogja bosszulni hamarosan?
Valami olyasmit próbálok most majd megfogalmazni, amit az autókillerek nem értenek meg soha!
Az autóknak lelke van. Ha csak folyamatosan gyilkolod a gépet, akkor megbosszulja. Van erre példám is. Volt egy Off Mitsu Lancerem 1,8 ternészetesen diesel. Igaz csak szívó, de ez ebben az esetben szerencse is volt. Ez volt az első autóm. Szóval megvettem úgy, hogy mutatott az óra olyan 220 e km körül. Aztán az első télen jöttek a gondok. Nem indult. Kapott új porlasztócsúcsokat. Ugye ez alap, ha már haldoklik a motor. Ettől minden rendbe jött az indítások terén. Közben már voltak arra utaló jelek, hogy az autó hamarosan kileheli lelkét. PL hosszabb emelkedőkön egy személlyel, már vissza vissza kellett váltogatnom és kamionok előztek meg. Illetve 100-ra gyorsulni majd fél perc kellett. A végsebesség pedig 130 körül volt, de ezt rendszerint használtam utazó sebességnek. Persze mikor már volt pénzem és jól be volt járatva a lopott gázolajos csartorna (mindegy volt a fogyi), akkor már kínáltam rendesen a gépnek. Már az volt a ciki, ha nem füstölt a gép. Minden váltás után padló és hasonlók. Aztán eldöntöttem, hogy eladom, de előtte költök rá picit, hogy egyáltalán eladható legyen. Szerelés előtt azért megnézettem a kocsit és a hengertérben normálisnak számító 24-26 bar-os nyomás helyett volt egy 13 bar-os henger (azt hiszem az egyes) és a másik 3 henger olyan 16-18 bar körül mozgott. Tehát kompresszió már szinte semmi volt. A mérést végző ember a szemének nem akart hinni. Szóval lett egy laza gyűrű csere és az ismételt bejáratás után rögtön eladtam. De az eladás napján defektet kaptam és a kereskedőtől elkéstem emiatt. Szóval még egyszer vissza kellett mennem. Mondjuk akkor már nem rakoncátlankodott, de ezt én egyértelműen annak tudtam be, hogy büntet a gép.
Ez közel 6 éve volt. Azóta sem volt defektem és előtte sem volt soha, pedig jópár 1000 km-t lekűűűdtem már.
Ha most visszatérünk az eredeti problémára: 160-170-es tempó egy olyan autónak (D4D Yaris), aminek a gyári végsebessége 174. Ráadásul egy diesel gépről beszélünk, aminek a pörgetés nincs a vérében, nem erre való. Annál a tempónál már nem a nyomaték viszi az autót, hanem a turbo. Az 1,4-es diesel motor nem igazán lenne erős, enélkül. Azt mindenki tudja, hogy a futásteljesítményt erősen befolyásolják a használati körülmények. Ilyen tempónál pedig egészen biztos, hogy a legszűkebb keresztmetszet a turbo. Akkor miért kell kipróbálni, hogy meddig bírja az a szerencsétlen?
![He? ???](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/huh.gif)
? Persze nekem nem baj, ha tesztelik, mert akkor legalább kiderül, hogy tényleg mit tud a gép és mennyit bír. Ha ezt így évekig bírja, akkor nekem 10-15 évig biztos nem kell autót cserélnem motor elhalás miatt és mindenki örül.