Szerintetek az miért van, hogy egyre kevesebbet fogyaszt az autóm??? Kezdtem 6,3-al és legutóbb már csak 5,15 volt. Csak arra az urban legendre tudok gondolni, ha ez az, hogy az előző tulaj meglehetősen takarékosan járt vele (egy idős házaspáré volt) és nem nagyon húztak bele a gázkarba, én meg azért adok neki és ahogy hallom állítólag jót tesz a motornak, ha nem állandóan 2000-es fordulat alatt jár és kiég belőle aminek ki kell égnie. Más tippem nincs. Nektek???
Nekem van:
1., A kilóméterekkel egyre jobban összekopik a gép, minimális mértékben ugyan de nö a kompresszió, aminek hatása némileg nagyobb teljesítmény-némileg kevesebb fogyasztás. Nem véletlen pl, hogy a tartós teszteken kivétel nélkül jobb rugalmassági-gyorsulási, kisebb fogyasztási eredményeket érnek el 100.000-nél mint 10.000-nél. Ez mondjuk szerintem a kedvezöbb fogyasztás szempontjából elhanyagolható, 100 ezer-nél kb 1 deci, 200-nál mondjuk max még 1, tehát szinte semmi.
2., A yaris motorvezérlö kompjútere folyamatosan tudja változtatni a levegö-benzin keverési arányt (a normál 1:14-hez képest) pozitív illetve negatív irányban egyaránt. A diagnosztikai müszerrel (többek között)kiolvasható két adat "sh" és "lh". Mindkét érték +-24%-al tudja változtatni a keverási arányt. Az sh a rövidtávú ez 3-4 másodperces időintervall adatai alapján módosítja a keveréket. Ez itt nem is érdekes. A lh viszont hosszú idöintervallum alapján módosít, ugyanúgy +-24%-on belül, és egy példával a legegyszerübb leírni a müködését:
Mindennapos közlekedés után ami nálam abszolút kímélő üzemmódot jelent (70-80km/h) egyenletesen, az lh értékem általában -11 és -15%között szokott mozogni. (Tehát szegénykeverék.)
Ha megyek egy hosszabb "sportosabb" pl sopron-bp-sopron utat, akkor ez az érték átmegy -3% körülire. Utána kell mennem legalább 40km-t újra kímélömódban, hogy az érték újra -10% alá menjen.
Ha egy "sportos" pesti út után mondjuk "takarékban" megyek akkor a szokásos útvonalon a szokásos fogyasztási érték +2, +3 deci jelentkezik. Ha megyek 40-50 km-t takarékon és úgy mérek egy szokásos útvonali fogyasztást, akkor viszont újra a szokásos kedvezöbb értékemet kapom.