Nem vagyok senkinél jobb, csak más érdekel :d
Leszi elmondta a lényeget 2 dolog.
Óvatosan a kuplungos ujrainditással, rá kell érezni. A cél, hogy ne hirtelen zárjon össze a tengelykapcsoló, mert ugye az nem jó éppen az idáig emlegetett láncnak. Megnyúlik a hirtelen rántástól.
17-20km/h kozott nyugodtan felengedheted a kuplungot az éppen alapjárat, de nagyobb sebnél én úgy szoktam, hogy addig engedem amég "el nem kapja" nem túl lassan, de azért nem is hirtelen, majd egyből benyomom újra. Megvárom még beáll az alapjárat kb1-2mp, majd pedig gázzal oda teszem a fordulatot, ahova a sebesség kívánja és csak azután engedem fel a kuplungot. Remélem érthető volt.
A másik, hogy síma úton mi sem használjuk a p&g-t, inkább lejtős-dombos utvonalon előnyös ez, illetve körforgalomba beguruláskor stb...
Elvileg síma úton is van előnye, de nem ér annyit, hogy állandóan indtsuk a technikát és fárasztó is.
Egy sopron-balaton viszonylatban a lejtőkön, körforgalmaknál, keszteződések elötti gurulásos leállítgatás olyan 2-3 deci közötti megtakarítást eredményez ami ugye nálam 10%.