na a yaris gumiját még nem nyomtam 3 bárra, a carinába már annyi van. A gumi mértet most nem vágom fejből.
Mennyit bírnak ezek a gumik nyomásra. Hogy ne legyen szívás ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Hát szétdurranni mondjuk még 6 barnál se fognak
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
... De ennél jóval lejjebb van annak a határa, amit még bele lehet fújni úgy, hogy ne menjen a biztonság rovására; mivel egy bizonyos nyomás fölött elkezd csökkenni az a felület, amivel a gumi felfekszik az útra, ennek pedig nyilván nem kell részletezni a következményeit a tapadásra nézve.
Nekem, mikor decemberben elszálltam a Yarissal, elöl 3.0, hátul 2.8 volt a 185/65x14-es Sava téli gumijaimban... Hogy volt-e a kicsúszásban szerepe a keréknyomásnak, vagy sem, azt nem lehet bizonyossággal kijelenteni, de szerintem volt - ha más nem, hát az, hogy
nem éreztem, hogy a limiten autózok, és ez már önmagában véve is épp elég baj. A kocsi minden előjel nélkül kitört, és időközben arra jutottunk, hogy ez lehet a baj a túl nagy keréknyomással - kitolja ugyan a határokat, de el is vékonyítja őket.
Úgyhogy én innentől fogva a magam részéről 2.5-re csökkentettem a nyomást. Ez még mindig a gyári fölött van, ugye... Másoknak pedig azt mondom, hogy Yarissal 3.0 környékén csak az járjon, aki annyira kompromisszum-mentesen csak a kis fogyasztást tartja szem előtt, mint mondjuk Laci. Mert őt nem fogja az a veszély fenyegetni, hogy úgy beessen egy kanyarba, mint én.