Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 187938 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #465 Dátum: 2011.07.29 20:57:40 »
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy ha E-ben megyek az autóval akkor kinyomhatom N-be ha csak gurulni szeretnék?
Ki. Csak utána nem teheted vissza E-be, amíg még gurul az autó, hanem meg kell vele állnod teljesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT probléma...
« Válasz #466 Dátum: 2011.07.29 21:00:31 »
Sziasztok,

mielőtt elviszem a tulajdonosnak az autóját, hogy szervízeltesse meg, megkérdeznélet Titeket is a problémámról... (céges autó)
Az első ilyen menet közbeni hibajelzés után szervízbe kellett volna vinni. Ha akkor még nem is ment tönkre mechanikailag semmi, azóta már biztosan, és most már minden bizonnyal tényleg ki kell majd cserélni a felsorolt dolgokat. Időközben amúgy volt egy visszahívásos akció is, amelynek során sokmindent cseréltek/cserélnek ingyen, szóval meg kéne próbálni valahogy ebbe belegyömöszölni, amit lehet.

Menet közben NEM szabad üresből visszatenni sebességbe :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #467 Dátum: 2011.07.30 12:40:12 »
Az MMT miatt nem vennék most új Toyotát, gondolom ebből lehet következtetni a véleményemre.
Egyszerűen nem tudom miért erőltetik, miért nem fejlesztenek már ki egy "hazai" DSG megfelelőt...

Elvileg a CO2 kibocsátás miatt kezdték ezzel szerelni a gépeket a hagyományos váltókkal szemben, de a DSG-ék CO kibocsátása is alacsony (alig több, mint a kézi váltóé).
Miből gondolod, hogy a DSG-k problémamentesek? Persze az tény, hogy finomabban, gyorsabban váltanak. Ez nem vitás.

Sok esetben amúgy a nem megfelelő szervízelés (is) felelős az MMT-k problémáiért.

Nem mondom, hogy megbízhatóbb a DSG, de alapból sokkal okosabb, finomabb, használhatóbb szerkezet. Ha megbízhatót akar az ember, akkor 70-es évek amerikai autóját kell vennie, jó kis 3 sebességes TorqueFlite váltókkal, erősebbek és megbízhatóbbak, mint a kézi váltók.  :D

Ez az aktuátorokkal vezérelt száraz kuplungos működés automataként zsákutca szerintem, főleg mivel kis, városi auókba teszik elsősorban az MMT-t. Nem hiába lesz az új Yarisban CVT. :)
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #468 Dátum: 2011.07.30 15:28:46 »
Ez az aktuátorokkal vezérelt száraz kuplungos működés automataként zsákutca szerintem...
Ebben egyetértünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #469 Dátum: 2011.09.27 06:43:10 »
Helló,

Mi az oka annak hogy nem lehet kivenni menet közben a váltót sebességből és visszatenni? Én megkérdeztem a szerízben és azt mondták, hogy semmi bajt nem csinál ez a művelet.

Tudnál segíteni abban, hogy melyik az a szervíz, ahol kenik-vágják az MMT-s váltókat, mert eddig nem találtam olyan szervízt ahol kimondottan ügyesek voltak sőt inkább húzták a szájukat, amikor hallották hogy MMT-s az autó.

Milyen visszahívások voltak az MMT-vel kapcsolatban és mely típusokra terjed ki?

Köszönöm előre is a választ.


Az MMT miatt nem vennék most új Toyotát, gondolom ebből lehet következtetni a véleményemre.
Egyszerűen nem tudom miért erőltetik, miért nem fejlesztenek már ki egy "hazai" DSG megfelelőt...

Elvileg a CO2 kibocsátás miatt kezdték ezzel szerelni a gépeket a hagyományos váltókkal szemben, de a DSG-ék CO kibocsátása is alacsony (alig több, mint a kézi váltóé).
Miből gondolod, hogy a DSG-k problémamentesek? Persze az tény, hogy finomabban, gyorsabban váltanak. Ez nem vitás.

Sok esetben amúgy a nem megfelelő szervízelés (is) felelős az MMT-k problémáiért.

Nem mondom, hogy megbízhatóbb a DSG, de alapból sokkal okosabb, finomabb, használhatóbb szerkezet. Ha megbízhatót akar az ember, akkor 70-es évek amerikai autóját kell vennie, jó kis 3 sebességes TorqueFlite váltókkal, erősebbek és megbízhatóbbak, mint a kézi váltók.  :D

Ez az aktuátorokkal vezérelt száraz kuplungos működés automataként zsákutca szerintem, főleg mivel kis, városi auókba teszik elsősorban az MMT-t. Nem hiába lesz az új Yarisban CVT. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #470 Dátum: 2011.09.27 21:25:45 »
Az MMT-t ki lehet venni menet közben üresbe, de visszatenni sebességbe nem szabad, amíg teljesen meg nem állt az autó. Én legalábbis így tudom.

A kaposvári Koto márkaszervíz nekem eléggé kompetensnek tűnt MMT témában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #471 Dátum: 2011.10.07 16:59:53 »
Hello Mindenkinek,

Jó ok a válasz rendben van, de MIÉRT nem lehet visszatenni menet közben?  :hmmmm: Mi ennek az oka, mert most voltam szervízben, rákérdeztem és azt mondtàk hogy nem hallottak ilyen tiltó szabályról.  :innocent:

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #472 Dátum: 2011.10.16 20:31:39 »
Sziasztok!
Ez engem is érdekelne módfelett, mivel nekem is ilyen váltóm van a Corollámban és már előfordult hogy menet közben vettem ki üresbe és tettem vissza sebességbe...eddig semmilyen problémám sem akadt vele.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #473 Dátum: 2011.10.16 21:22:31 »
Nemtom... Nézzétek meg a könyvében, hogy mit ír erről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vjpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #474 Dátum: 2014.11.09 12:21:55 »
Hello!
 
Nekem olyan probléma lenne a Yarisommal (2006, 1.3vvti, robotizált váltós), hogy egy ideje a váltó "rosszul kuplungol".
Ezalatt azt értem, hogy miután váltott, és engedi vissza újra a kuplungot, hirtelen teszi, kb mintha kéziváltósnál váltás után hirtelen, egyből engednénk fel a kuplungot, ilyenkor nyilván a hangja sem szép a kuplungnak, meg érezhetően ránt is egy kicsit. Találkozott már valaki ilyen hibajelenséggel?

Üdv:Peti

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #475 Dátum: 2014.11.09 20:49:00 »
Hello!
 
Nekem olyan probléma lenne a Yarisommal (2006, 1.3vvti, robotizált váltós), hogy egy ideje a váltó "rosszul kuplungol".
Ezalatt azt értem, hogy miután váltott, és engedi vissza újra a kuplungot, hirtelen teszi, kb mintha kéziváltósnál váltás után hirtelen, egyből engednénk fel a kuplungot, ilyenkor nyilván a hangja sem szép a kuplungnak, meg érezhetően ránt is egy kicsit. Találkozott már valaki ilyen hibajelenséggel?

Üdv:Peti

Szia, szerintem csak be kell állítani, legalábbis ha nekem ilyen fordult elő, akkor ennyi elég volt - ezt az éves szerviz során meg is csinálták, ennél gyakrabban nem kellett, sőt, akkor sem mindig.

vjpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #476 Dátum: 2014.11.09 22:48:21 »
Köszi szépen, nem tudtam hogy ilyet is kell/lehet, holnap el is nézek a szervízbe!

vjpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #477 Dátum: 2014.11.10 18:53:16 »
Szia, szerintem csak be kell állítani, legalábbis ha nekem ilyen fordult elő, akkor ennyi elég volt - ezt az éves szerviz során meg is csinálták, ennél gyakrabban nem kellett, sőt, akkor sem mindig.
Megoldódott, szervíz, 3500 ft.

rkunos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #478 Dátum: 2014.12.05 12:13:30 »
Szaisztok,

M-MT váltós 2006-os Corolla Verso-mban kuplungot kell cserélni kopás miatt. A márkaszervízben azt mondták, hogy ha nem gyári szettet tetetek be, nem biztos, hogy a váltót rá lehet tanítani az új kuplungra. Van esetleg valakinek tapatalata utángyártott kuplungszett beszereltetésével, volt-e gond a tanítással?

Köszi

brazil80

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #479 Dátum: 2023.01.07 12:45:00 »
Sziasztok,
Nem mai téma, de nálam friss vétel az autó.
Erre tudtok valami választ, hogy melyik szerelő lehet az akinél biztosan megnézik és beállítják a váltót?
Tud valaki ajánlani ehhez értő szervízt?

Köszi

Üdv Mindenkinek,

A M-MT-s tapasztalataim a következők:

2008-as Auris 1,6 VVTi M-MT. Kevesebb mint 1 év alatt megszűnt az a "kúszás". Elvittem a 15000 km-es szervizbe, ahol azt mondták, hogy igen ez előfordul, de az autó majd hamarosan után állít a kuplung kopásához mérten és akkor majd visszatér a "kúszás" , de ha már itt vagyok akkor csinálnak egy szoftver frissítést. Miután jöttem ki a szervizből megint olyan lett az autó, mint amikor 0-km-esen elhoztuk. Úgy váltott ahogy kell, "kúszott" stb.
Aztán eltelt megint egy kicsit kevesebb mint egy év 30000 km-es szerviz elérkezett, újra megszünt a "kúszás", akkor megint ugyanezzel a magyarázattal jöttek, de ekkor már mondtak egy olyat is hogy most nincs szoftverfrissítés, csak újra kell tanítani a váltót. Amikor elhoztam, megint úgy váltott ahogy kellett, de itt már kétségek támadtak bennem a szervíz szakértelmével kapcsolatban.  :nonono: :hmmmm:
 
Újabb 10.000 km-rel később, amikor kicsit korábban szűnt meg a kúszás, mint az eddigiekben úgy gondoltam hogy elviszem az autót egy másik szervízbe és meglátom ott mit mondanak.

Kaptam magam mellé egy szervizes kollégát és együtt elmentünk egy próba útra úgy hogy a szervizes vezett. A próbaút során végig kérdezgetett a szervizes ember a váltó használatáról, viselkedéséről és közben saját maga is tapasztalta a jelenlegi hibás működést. Az egésznek a végén az kérdezte, hogy eddig hová hordtam szervízbe és volt-e vezérlő computer csere. Meséltem neki, a szoftver frissítésről, meg a váltó újratanításáról erre mondja, hogy ez jó nagy hülyeség amit a másik szervízben csináltak mert már rég computer kellett volna cserélniük és hogy minden évbe tanácsos a szervizben utánállítatni a kuplungot, mert az növeli az élettartamot és javítja a működést.
Ők azzal a lendülettel megrendelték az autóhoz az új vezérlő computert és garanciálisan kicserélték. Na azóta tényleg "szinte" olyan mint a "hagyományos" automata váltó. Sokkal finomabban vált, még finomabban mint a legelső alkalommal, és kicsit talán még erőteljesebb lett a kúszása is  :clap: :hug:
Úgy látszik a dolog nyitja az új vezérlő computer (szerencsémre, hogy amikor a szervizes srácnak mondtam, hogy az már több év újra meg újra előjövő probléma rögtön rendelte az új computer-t)
Most sokkal élvezetesebb a vezetés, még jobban mint amikor a szalonból elhoztam.  :clap: :clap:
Ha bárkinek kérdése van szívesen válaszolok.