Sziasztok,
mielőtt elviszem a tulajdonosnak az autóját, hogy szervízeltesse meg, megkérdeznélet Titeket is a problémámról... (céges autó)
2005. év vége, Corolla 1.4 D4D Hatchback, M-MT váltó, 150e km. (amit tudok még: chipelt motor (tulaj által); váltócsere (nemtudom mikor); 1-1,5 év nem használat)
Az általános vezetési élménytől (bólogatás, stb.) eltekintek, mert szvsz. nagyon kellemesen lehet használni ezt a váltót, ezért is szeretném, ha a válaszokat kapnék a problémáról, hogy rendbe lehessen hozni.
A problémám a következő: (probálom érthetően)
Bizonyos környezeti feltételek mellett (18 °C – 32 °C között) jelentkezik ez a problémám, ami abból áll, hogy menet közben (E-fokozatban) megszűnik a hajtás (piros fogaskerék felvillanása és villogó „N” jelzés jelenik meg a műszerfalon és a fokozatjelzőn). Korábban ritkábban fordult elő – kb. 1x per haladás –, ekkor mindig N-be helyeztem a kart, majd vissza E-be és ment tovább.
Az idő múlásával – 1,5 hónap – ez a tünet már három-négy percenként előfordul és egy sima karmozgatás nem segít rajtam. Meg kell állnom, gyújtás ki-be, újraindít és megy. Valamint mostanra van olyan is, hogy a haladás megszakítása nélkül felvillan a piros fogaskerék és a motordiagnosztikai ellenőrző lámpa is egyszerre (utóbbi pár napig világít, majd eltűnik), de a jármű halad, viszont a fokozat csak kisebb irányba vált, lassításnál. (gondolom, hogy ne menj tovább)
Szervízes kolléga mondása: „ valószínűleg a melegben a dilatációs változásokat a computer hibának érzékeli és letilt. Javaslatom, hogy aktuátorok és kuplungszerkezet+tárcsa csere, valamint szoftver frissítés.”
Amit még tudni illik: nem vagyok egy Vettel, kinőttem már a „gumifüstölős” korszakból, tehát az autót is ennek rendje és módja szerint kezelem. Kvázi vigyázok rá, nah…
Ha valaki találkozott már ilyen problémával, akkor örülnék a tapasztalatcserének, valamint az infónak, amit a javításról tudni lehet.
Váltócserével rendelkező autónál megmarad a „visszahívásos garancia”? (nem tudom megmondani, hogy milyen váltó lett bele téve, azt sem, hogy kinél és hogyan. Csak annyit tudok, hogy a tulaj még nem nőtt ki a gumifüstölős korszakából és széttépte a rendszert.)
Bocs a novelláért és kösz az infókért!
Üdv,
Gábor