Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 185760 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #450 Dátum: 2011.06.02 13:49:33 »
Mondjuk kinyomócsapágy?  :1eye:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #451 Dátum: 2011.06.02 13:55:41 »
Ha mar itt tartunk, az miert baj, ha kinyomva tartja a kuplungot? Ha kiemel rendesen, akkor elvileg nincsen surlodas, meg kopas, se melegedes.
Feltételezem, hogy te sem állsz lámpánál, kereszteződésben hosszasan kinyomott kuplunggal  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #452 Dátum: 2011.06.02 14:06:28 »
Nem, mert lusta vagyok nyomni a pedalt.  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #453 Dátum: 2011.06.02 17:15:34 »
És persze a kinyomószerkezetet, csapágyat is rongálnád vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #454 Dátum: 2011.07.04 15:03:52 »
Üdv Mindenkinek,

A M-MT-s tapasztalataim a következők:

2008-as Auris 1,6 VVTi M-MT. Kevesebb mint 1 év alatt megszűnt az a "kúszás". Elvittem a 15000 km-es szervizbe, ahol azt mondták, hogy igen ez előfordul, de az autó majd hamarosan után állít a kuplung kopásához mérten és akkor majd visszatér a "kúszás" , de ha már itt vagyok akkor csinálnak egy szoftver frissítést. Miután jöttem ki a szervizből megint olyan lett az autó, mint amikor 0-km-esen elhoztuk. Úgy váltott ahogy kell, "kúszott" stb.
Aztán eltelt megint egy kicsit kevesebb mint egy év 30000 km-es szerviz elérkezett, újra megszünt a "kúszás", akkor megint ugyanezzel a magyarázattal jöttek, de ekkor már mondtak egy olyat is hogy most nincs szoftverfrissítés, csak újra kell tanítani a váltót. Amikor elhoztam, megint úgy váltott ahogy kellett, de itt már kétségek támadtak bennem a szervíz szakértelmével kapcsolatban.  :nonono: :hmmmm:
 
Újabb 10.000 km-rel később, amikor kicsit korábban szűnt meg a kúszás, mint az eddigiekben úgy gondoltam hogy elviszem az autót egy másik szervízbe és meglátom ott mit mondanak.

Kaptam magam mellé egy szervizes kollégát és együtt elmentünk egy próba útra úgy hogy a szervizes vezett. A próbaút során végig kérdezgetett a szervizes ember a váltó használatáról, viselkedéséről és közben saját maga is tapasztalta a jelenlegi hibás működést. Az egésznek a végén az kérdezte, hogy eddig hová hordtam szervízbe és volt-e vezérlő computer csere. Meséltem neki, a szoftver frissítésről, meg a váltó újratanításáról erre mondja, hogy ez jó nagy hülyeség amit a másik szervízben csináltak mert már rég computer kellett volna cserélniük és hogy minden évbe tanácsos a szervizben utánállítatni a kuplungot, mert az növeli az élettartamot és javítja a működést.
Ők azzal a lendülettel megrendelték az autóhoz az új vezérlő computert és garanciálisan kicserélték. Na azóta tényleg "szinte" olyan mint a "hagyományos" automata váltó. Sokkal finomabban vált, még finomabban mint a legelső alkalommal, és kicsit talán még erőteljesebb lett a kúszása is  :clap: :hug:
Úgy látszik a dolog nyitja az új vezérlő computer (szerencsémre, hogy amikor a szervizes srácnak mondtam, hogy az már több év újra meg újra előjövő probléma rögtön rendelte az új computer-t)
Most sokkal élvezetesebb a vezetés, még jobban mint amikor a szalonból elhoztam.  :clap: :clap:
Ha bárkinek kérdése van szívesen válaszolok.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #455 Dátum: 2011.07.04 15:07:51 »
Melyik szervizek voltak ezek?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #456 Dátum: 2011.07.04 16:36:24 »
Ennyi macera tud lenni az MMT-vel? :cry:

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #457 Dátum: 2011.07.04 23:00:55 »
Az MMT miatt nem vennék most új Toyotát, gondolom ebből lehet következtetni a véleményemre.
Egyszerűen nem tudom miért erőltetik, miért nem fejlesztenek már ki egy "hazai" DSG megfelelőt...

Elvileg a CO2 kibocsátás miatt kezdték ezzel szerelni a gépeket a hagyományos váltókkal szemben, de a DSG-ék CO kibocsátása is alacsony (alig több, mint a kézi váltóé).

És akkor még a CVT-ről nem is beszéltünk....
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #458 Dátum: 2011.07.05 08:58:53 »
A CVT-vel mi a baj?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #459 Dátum: 2011.07.05 09:05:53 »
és hogy minden évbe tanácsos a szervizben utánállítatni a kuplungot

Ezeket a kuplungokat lehet állítani, nem automatikusan állítják magukat? Nekem mondjuk COV, nem Auris.

togadani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
M-MT probléma...
« Válasz #460 Dátum: 2011.07.25 11:58:41 »
Sziasztok,

mielőtt elviszem a tulajdonosnak az autóját, hogy szervízeltesse meg, megkérdeznélet Titeket is a problémámról... (céges autó)

2005. év vége, Corolla 1.4 D4D Hatchback, M-MT váltó, 150e km. (amit tudok még: chipelt motor (tulaj által); váltócsere (nemtudom mikor); 1-1,5 év nem használat)

Az általános vezetési élménytől (bólogatás, stb.) eltekintek, mert szvsz. nagyon kellemesen lehet használni ezt a váltót, ezért is szeretném, ha a válaszokat kapnék a problémáról, hogy rendbe lehessen hozni.

A problémám a következő: (probálom érthetően)

Bizonyos környezeti feltételek mellett (18 °C – 32 °C között) jelentkezik ez a problémám, ami abból áll, hogy menet közben (E-fokozatban) megszűnik a hajtás (piros fogaskerék felvillanása és villogó „N” jelzés jelenik meg a műszerfalon és a fokozatjelzőn). Korábban ritkábban fordult elő – kb. 1x per haladás –, ekkor mindig N-be helyeztem a kart, majd vissza E-be és ment tovább.
Az idő múlásával – 1,5 hónap – ez a tünet már három-négy percenként előfordul és egy sima karmozgatás nem segít rajtam. Meg kell állnom, gyújtás ki-be, újraindít és megy. Valamint mostanra van olyan is, hogy a haladás megszakítása nélkül felvillan a piros fogaskerék és a motordiagnosztikai ellenőrző lámpa is egyszerre (utóbbi pár napig világít, majd eltűnik), de a jármű halad, viszont a fokozat csak kisebb irányba vált, lassításnál. (gondolom, hogy ne menj tovább)

Szervízes kolléga mondása: „ valószínűleg a melegben a dilatációs változásokat a computer hibának érzékeli és letilt. Javaslatom, hogy aktuátorok és kuplungszerkezet+tárcsa csere, valamint szoftver frissítés.”

Amit még tudni illik: nem vagyok egy Vettel, kinőttem már a „gumifüstölős” korszakból, tehát az autót is ennek rendje és módja szerint kezelem. Kvázi vigyázok rá, nah…

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, akkor örülnék a tapasztalatcserének, valamint az infónak, amit a javításról tudni lehet.

Váltócserével rendelkező autónál megmarad a „visszahívásos garancia”? (nem tudom megmondani, hogy milyen váltó lett bele téve, azt sem, hogy kinél és hogyan. Csak annyit tudok, hogy a tulaj még nem nőtt ki a gumifüstölős korszakából és széttépte a rendszert.)

Bocs a novelláért és kösz az infókért!

Üdv,

Gábor



dudifan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #461 Dátum: 2011.07.25 19:45:58 »
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy ha E-ben megyek az autóval akkor kinyomhatom N-be ha csak gurulni szeretnék?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: M-MT probléma...
« Válasz #462 Dátum: 2011.07.25 23:09:08 »
Sziasztok,

mielőtt elviszem a tulajdonosnak az autóját, hogy szervízeltesse meg, megkérdeznélet Titeket is a problémámról... (céges autó)

2005. év vége, Corolla 1.4 D4D Hatchback, M-MT váltó, 150e km. (amit tudok még: chipelt motor (tulaj által); váltócsere (nemtudom mikor); 1-1,5 év nem használat)

Az általános vezetési élménytől (bólogatás, stb.) eltekintek, mert szvsz. nagyon kellemesen lehet használni ezt a váltót, ezért is szeretném, ha a válaszokat kapnék a problémáról, hogy rendbe lehessen hozni.

A problémám a következő: (probálom érthetően)

Bizonyos környezeti feltételek mellett (18 °C – 32 °C között) jelentkezik ez a problémám, ami abból áll, hogy menet közben (E-fokozatban) megszűnik a hajtás (piros fogaskerék felvillanása és villogó „N” jelzés jelenik meg a műszerfalon és a fokozatjelzőn). Korábban ritkábban fordult elő – kb. 1x per haladás –, ekkor mindig N-be helyeztem a kart, majd vissza E-be és ment tovább.
Az idő múlásával – 1,5 hónap – ez a tünet már három-négy percenként előfordul és egy sima karmozgatás nem segít rajtam. Meg kell állnom, gyújtás ki-be, újraindít és megy. Valamint mostanra van olyan is, hogy a haladás megszakítása nélkül felvillan a piros fogaskerék és a motordiagnosztikai ellenőrző lámpa is egyszerre (utóbbi pár napig világít, majd eltűnik), de a jármű halad, viszont a fokozat csak kisebb irányba vált, lassításnál. (gondolom, hogy ne menj tovább)

Szervízes kolléga mondása: „ valószínűleg a melegben a dilatációs változásokat a computer hibának érzékeli és letilt. Javaslatom, hogy aktuátorok és kuplungszerkezet+tárcsa csere, valamint szoftver frissítés.”

Amit még tudni illik: nem vagyok egy Vettel, kinőttem már a „gumifüstölős” korszakból, tehát az autót is ennek rendje és módja szerint kezelem. Kvázi vigyázok rá, nah…

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, akkor örülnék a tapasztalatcserének, valamint az infónak, amit a javításról tudni lehet.

Váltócserével rendelkező autónál megmarad a „visszahívásos garancia”? (nem tudom megmondani, hogy milyen váltó lett bele téve, azt sem, hogy kinél és hogyan. Csak annyit tudok, hogy a tulaj még nem nőtt ki a gumifüstölős korszakából és széttépte a rendszert.)

Bocs a novelláért és kösz az infókért!

Üdv,

Gábor



Sajnos valószínűleg jót mond a szervizes úr, ez az MMT-váltó nem a Toyota büszkesége...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #463 Dátum: 2011.07.29 20:28:15 »
és hogy minden évbe tanácsos a szervizben utánállítatni a kuplungot
Ezeket a kuplungokat lehet állítani, nem automatikusan állítják magukat? Nekem mondjuk COV, nem Auris.
Lehet állítani. A szervíz, ha lelkiismeretes és hozzáértő, akkor a karbantartások alkalmával ellenőrzi az MMT működését, és ha szükséges, állít és/vagy szoftvert is frissít.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #464 Dátum: 2011.07.29 20:29:19 »
Az MMT miatt nem vennék most új Toyotát, gondolom ebből lehet következtetni a véleményemre.
Egyszerűen nem tudom miért erőltetik, miért nem fejlesztenek már ki egy "hazai" DSG megfelelőt...

Elvileg a CO2 kibocsátás miatt kezdték ezzel szerelni a gépeket a hagyományos váltókkal szemben, de a DSG-ék CO kibocsátása is alacsony (alig több, mint a kézi váltóé).
Miből gondolod, hogy a DSG-k problémamentesek? Persze az tény, hogy finomabban, gyorsabban váltanak. Ez nem vitás.

Sok esetben amúgy a nem megfelelő szervízelés (is) felelős az MMT-k problémáiért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )