A szerelőktők már kérdeztem, hogy más autóknál előfordúl-e a probléma, abban maradtunk, hogy inkább nem figyelnek rá, hogy kúszik-e vagy sem.
Szerintem kúsznia kell kötelezően, az általam kipróbált új autók, tesztautók is kúsznak. Ha nem így lenne, szerintem már elhajtottak volna a töménytelen kúszástanitás után.
Sziasztok!
Nekem jövő hónapban lesz 6 éves a yarisom és ma este vettem észre, hogy nem kúszik az autó, egyébként semmi baja és nem is volt soha, csak kötelező szervíre játam eddig. Mivel úgy is viszem műszakira 16-án szólok, hogy nézzék meg.
Tapasztalatok:
Kell kúsznia!
Állóhelyzetből 7-8 km/h-val, 2-ban pedig 13-17 km/h-val ment eddig mindig gázadás nélkül. Parkolásnál hasznos. Egyébként nem direkt megyek vele így, de dugóban döcögve a 2-be való kúszás tökéletes, vagy egy bevásárlóközpontban a parkolóban helyet keresni, néha kicsit rá kell fékezni, de még akkor is érezhető, hogy kúszna tovább. Kisebb emelkedőn simán elindúl nekem felfelé, meredeken pedig egyhelyben marad, ha nagyon meredek, akkor már visszagurúl. Ez így volt a régi aut kadettemnél is.
A kímélésről annyit, hogy 6 év alatt soha nem vettem ki állóhelyzetben pirosnál a váltót üresbe, csak nyomtam a féket és kész. Szóval nem valószínü, hogy nagyon rongálná a szerkezetet, vagy ha igen akkor elég jól bírta eddig.
Ami érdekes, hogy nemrég voltam a 90 ezeres szervízen és cseréltek váltóolajat, remélem nem ott csesztek el valamit. Nálam a 3-ból 2-be váltás az simán hallatszik felhúzott ablaknál is + az állóhelyzetben való kapcsolás is, de a 3-ból 2-be a leghangosabb. Az olajcsere óta talán még hangosabb is, de lehet csak azért gondolom, mert a csere után elkezdtem fülelni miközben előtte is volt hangja emlékszem, csak most ráált a fülem.
A hagyományos autómata váltóról annyit a hondás vásárlónak, hogy a kadettemben 270 ezer volt amikor eladtam és direkt szerelővel jött a vevő, hogy menjenek vele egy kört és a váltó tökéletes volt. Mondjuk a 60 ezres kötelező csere helyett én 50 ezrenként cseréltettem mindig.