Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189416 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DBLASZLO

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #360 Dátum: 2010.02.27 11:19:52 »
Az MMT váltó egy robotizált kéziváltó, nem automata. Ennek nem tesz jót a kúszás, olyan, mintha egyfolytában csúsztatnád a kuplungot (gyakorlatilag ez is történik).
Nekem is volt ilyen (Verso 1.8 MMT), tudom, hogy nem tesz neki jót...
Amikor megyek megtaníttatni, ráteszik a tesztert, azon beállítanak dolgokat, majd álló motornál elindítják a tínítást, ekkor hallani, hogy a motortérben dolgozok, kattog a rendszer.
Parkolásnál a legrosszabb a dolog, mert később reagál a gázadásra, és nagyon kell vigyázni, mert megugrik az autó egyszer már sikerült lekoccolnom egy vonóhoroggal a rendszámomat.
A kúszásra sohasem mondták, hogy nem szabad ebben tartani a kocsit, végül is nem is tartom, ha állok lámpánál vagy valahol, mindíg N-ben tartom, és állok a féken.
Nekem már nagyon sok automata váltós autóm volt, tudom, hogy ez nem olyan, nem is problémázok, szerintem jó is lenne, csak alapjáraton visszintes helyen mozognia kellene szerintem fokozatban. A garázsom bejárata egy kicsit visszafele lejt, ha ott leállítom az autót, sok esetben még visszafele gurul, pedig áll a motor és E1-ben van.
A javításokról munkalapom van, nem minden van nevén nevezve, csak kódok szerepelnek, összeszedem és legközelebb beírom majd ide, hogy mit csináltak.
Az egyik szerelő srác azt mondja, hogy Ő tudja, hogy mia baja, valami utánállítás nem műszik nálam, de a hivatalos hibafeltárás nem ezt hozza ki sohasem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.27 11:23:02 írta DBLASZLO »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #361 Dátum: 2010.02.27 20:01:53 »
Parkolásnál a legrosszabb a dolog, mert később reagál a gázadásra, és nagyon kell vigyázni, mert megugrik az autó egyszer már sikerült lekoccolnom egy vonóhoroggal a rendszámomat.
A kúszásra sohasem mondták, hogy nem szabad ebben tartani a kocsit, végül is nem is tartom, ha állok lámpánál vagy valahol, mindíg N-ben tartom, és állok a féken.
Nekem már nagyon sok automata váltós autóm volt, tudom, hogy ez nem olyan, nem is problémázok, szerintem jó is lenne, csak alapjáraton visszintes helyen mozognia kellene szerintem fokozatban. A garázsom bejárata egy kicsit visszafele lejt, ha ott leállítom az autót, sok esetben még visszafele gurul, pedig áll a motor és E1-ben van.
A javításokról munkalapom van, nem minden van nevén nevezve, csak kódok szerepelnek, összeszedem és legközelebb beírom majd ide, hogy mit csináltak.
Az egyik szerelő srác azt mondja, hogy Ő tudja, hogy mia baja, valami utánállítás nem műszik nálam, de a hivatalos hibafeltárás nem ezt hozza ki sohasem.
Teljesen igazad van, kúsznia kéne sebességben, hisz így sokkal nehezebb manőverezni a kocsival. Ez az utánállítás meg, most hogy mondod, logikusan hangzik... Szerintem próbáld meg felvenni a kapcsolatot a kaposvári szervízzel.

Azt jól teszed, hogy álló helyzetben kiveszed üresbe - ezzel lehet kímélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #362 Dátum: 2010.02.27 21:25:33 »
Azért nem teljesen véletlen, hogy mégsem hagyományos automata került ezekbe az autókba. Ilyen kis motoroknál már eléggé érzékelhetően előjön a nyomatékváltó miatti erőveszteség és fogyasztásnövekedés. A robotváltó kiküszöböli ezt a hátrányt.

Viszont kényelemben nem veheti fel a versenyt az automatával, és ugye vannak ezek a technikai nehézségei is... Szóval azért összességében az automata felé billen a mérleg szerintem is. A robot tényleg nem más, mint relatíve olcsó megoldás a kisebb kategóriájú autókba.
1szer már kipróbálnék 1 alulmotorizált aut váltós autót. Nem hinném, hogy az annyira rossz kombináció lenne. Azért az MMT se fogyasztás bajnok. Aki nem tudja, hogy kell automatát takarékosan vezetni, az az MMT-vel se fog takarékosan menni.

Saját 1.3-as automata Starletemből kiindulva semmi gáz nincs velük, nekem fényidejében 14-15 másodperc körül vitte a 100-at, ami szerintem teljesen ok.
Negatív tapasztalatok: ezres automata fűnyíró motoros Swift, 800-as! Chevrolet Spark  :D

A problémához csak annyit tudok hozzátenni, hogy hagyományos automatánál ilyen dolgot alacsony olajszint (az MMT hidraulika olaja nem csepeg valahol?) vagy a konverter megkopása szokott okozni.

Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
Ez már tényleg a sokadik autó, aminél még a próba útig se jutottam el, nálunk nagyon nincsenek karbantartva az automata váltók, ha nem lesz valami normális, akkor Németből lesz autó véve, hátha jobb ott a helyzet, új kocsira sajna nincs keret (MMT-s Toyotákat mondjuk amúgy sem vennék, az IQ CVT-jéről meg rosszakat olvastam).
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #363 Dátum: 2010.02.27 22:36:40 »
A problémához csak annyit tudok hozzátenni, hogy hagyományos automatánál ilyen dolgot alacsony olajszint (az MMT hidraulika olaja nem csepeg valahol?) vagy a konverter megkopása szokott okozni.
Az MMT-nek nincs hidraulikaolaja (amúgy a sima automatának sincs...). Ebben egy ugyanolyan kuplung és egy ugyanolyan váltómű van, mint bármelyik kézi váltós autóban - csak nem a sofőr működteti a kuplungot meg a váltót, hanem egy vezérlő elektronika, elektromos szervómotorokkal (aktuátorokkal).

Egyébként a te Starleted is jó példa rá, hogy kis motorral kombinálva az automata váltó elég jelentős fogyasztás-növekedést és menetteljesítmény-csökkenést okoz. Az MMT esetében ezek az eltérések jóval kisebbek. Cserébe darabosabban működik és több vele a műszaki probléma. És ezzel most már tényleg eléggé kiveséztük az automata vs. MMT témát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #364 Dátum: 2010.02.27 22:38:42 »
Teljesen igazad van, kúsznia kéne sebességben, hisz így sokkal nehezebb manőverezni a kocsival. Ez az utánállítás meg, most hogy mondod, logikusan hangzik

Halljátok, ez a kúszás mennyire gyors nálatok? Én szinte sosem használom parkolásnál, elég lassan indul el így az autó, a gázzal finoman játszva sokkal gyorsabb leparkolni. Illetve ha egy pici emelkedő van vagy apró hupli, akkor már nem is kúszik. Kéne? Egyszer már velem is jöttek próbakört a kis diagnosztikai egységet felcsattintva az autóra és nálam is minden rendben volt (akkor az volt a panaszom, hogy ha pl. felfelé tolatva kell parkolni, akkor szoktam kuplungszagot érezni).

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #365 Dátum: 2010.02.27 22:39:39 »
Ezt az aut váltó olaj cserés dolgot sose értettem. Más karbantartás nem kell neki sztem.
3 liter ATF Dextron III a legdrágább boltban 20ezer forint. Számoljuk ki, hogy 7500forintos óradíjjal 1 órát számolva a cserére 27500 forintot költünk el. Mindezt 60, vagy akár 100ezer km-enként. Szóval nagyon megéri elfelejteni a cserét. Nekünk is volt szétszedve aut váltó, de szerencsére csak tömítés csere miatt. Nem volt 2 fillér ;)
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #366 Dátum: 2010.02.27 22:46:11 »
Én rákérdeztem, hogy édesapám Aut váltós Avensisén mikor kell majd az olajat cserélni. Azt mondták a 90e km-es szervizkor.

Szerencsére ilyen leírt problémák nincsenek a hagyományos váltóval, ezért is döntöttünk mellette.

Kúszik, és parkoláskor a kéziféket sem kell soha használni, mivel a reteszelő (vagy mi a szösz) megfogja az autót. Mondjuk nem tudom ezzel ártunk-e neki, több ismerős is azt mondta, hogy ők is így parkolnak, nyugodtan felejtsük el a kéziféket.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #367 Dátum: 2010.02.27 22:48:05 »
Halljátok, ez a kúszás mennyire gyors nálatok? Én szinte sosem használom parkolásnál, elég lassan indul el így az autó, a gázzal finoman játszva sokkal gyorsabb leparkolni. Illetve ha egy pici emelkedő van vagy apró hupli, akkor már nem is kúszik. Kéne? Egyszer már velem is jöttek próbakört a kis diagnosztikai egységet felcsattintva az autóra és nálam is minden rendben volt (akkor az volt a panaszom, hogy ha pl. felfelé tolatva kell parkolni, akkor szoktam kuplungszagot érezni).
A kúszás úgy kb. másfél-két mp-el a fékről lelépés után kezdődik fokozatosan. Elég lassú, nem is szoktam csak ezzel mozgatni az autót, kivéve a szűk helyre beálláskor szükséges finom korrigálást. És ahogy mondod: ha már van valami minimális ellenállás (pl. kicsit emelkedik a talaj), akkor nem kúszik.

Ha vmi meredekebb kocsifeljárón vagy ilyesmin kell sokat "gyilkolni", akkor néha szokott a miénk is kuplungszagot produkálni. Bár a nyári javítás óta még nem tapasztaltam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #368 Dátum: 2010.02.27 22:50:25 »
Én rákérdeztem, hogy édesapám Aut váltós Avensisén mikor kell majd az olajat cserélni. Azt mondták a 90e km-es szervizkor.

Szerencsére ilyen leírt problémák nincsenek a hagyományos váltóval, ezért is döntöttünk mellette.

Kúszik, és parkoláskor a kéziféket sem kell soha használni, mivel a reteszelő (vagy mi a szösz) megfogja az autót. Mondjuk nem tudom ezzel ártunk-e neki, több ismerős is azt mondta, hogy ők is így parkolnak, nyugodtan felejtsük el a kéziféket.
A reteszeléssel (váltó P fokozata) nem ártotok semminek, az pont erre való. De azért, ha a talaj nem vízszintes, nem árt a kéziféket is használni, biztos ami biztos. Akkor az első és a hátsó kerekek egyaránt fékezve vannak. Sík talajon (garázs, áruházi parkoló stb) tényleg elég a P.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #369 Dátum: 2010.02.27 22:52:53 »
Ezt az aut váltó olaj cserés dolgot sose értettem. Más karbantartás nem kell neki sztem.
3 liter ATF Dextron III a legdrágább boltban 20ezer forint. Számoljuk ki, hogy 7500forintos óradíjjal 1 órát számolva a cserére 27500 forintot költünk el. Mindezt 60, vagy akár 100ezer km-enként. Szóval nagyon megéri elfelejteni a cserét. Nekünk is volt szétszedve aut váltó, de szerencsére csak tömítés csere miatt. Nem volt 2 fillér ;)
Sokan azt sem tudják, hogy cserélni kell. Pláne, hogy bizonyos autókban a gyártó nem is ír elő cserét. Ráadásul maga a csere bonyolultabb folyamat, mint egy kézi váltónál. Nem olyan, hogy leengeded, feltöltöd és szevasz... Ezzel együtt, ha elő van írva, akkor ki kell cserélni és slussz. Ezeknek a szerkezeteknek az olaj a lelke, gyakorlatilag az működteti őket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #370 Dátum: 2010.02.27 23:39:42 »
A problémához csak annyit tudok hozzátenni, hogy hagyományos automatánál ilyen dolgot alacsony olajszint (az MMT hidraulika olaja nem csepeg valahol?) vagy a konverter megkopása szokott okozni.
Az MMT-nek nincs hidraulikaolaja (amúgy a sima automatának sincs...). Ebben egy ugyanolyan kuplung és egy ugyanolyan váltómű van, mint bármelyik kézi váltós autóban - csak nem a sofőr működteti a kuplungot meg a váltót, hanem egy vezérlő elektronika, elektromos szervómotorokkal (aktuátorokkal).

Sima automatának tudom, hogy nincs, csak azt hittem MMT-nek is van valamilyen hidraulika olaja, pl. VW triptonicnak van tudtommal.


Ezt az aut váltó olaj cserés dolgot sose értettem. Más karbantartás nem kell neki sztem.
3 liter ATF Dextron III a legdrágább boltban 20ezer forint. Számoljuk ki, hogy 7500forintos óradíjjal 1 órát számolva a cserére 27500 forintot költünk el. Mindezt 60, vagy akár 100ezer km-enként. Szóval nagyon megéri elfelejteni a cserét. Nekünk is volt szétszedve aut váltó, de szerencsére csak tömítés csere miatt. Nem volt 2 fillér ;)

Auchanban 3 liter Dexron III kemény 6500 Ft, tömítés/szűrő készlet a Starletembe egy 10-es volt, bár ez újabb autókba biztosan drágább, de jó az utángyártott is, nem kell gyári.
A Civic automatájának a csereperiódusa 60 ezer km/36 hónap, ebben az autóban már volt 133 ezer és 12 éves, szóval, min. háromszor kellett volna olaj/szűrőcserét végezni...
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #371 Dátum: 2010.02.27 23:48:15 »
Ezt az aut váltó olaj cserés dolgot sose értettem. Más karbantartás nem kell neki sztem.
3 liter ATF Dextron III a legdrágább boltban 20ezer forint. Számoljuk ki, hogy 7500forintos óradíjjal 1 órát számolva a cserére 27500 forintot költünk el. Mindezt 60, vagy akár 100ezer km-enként. Szóval nagyon megéri elfelejteni a cserét. Nekünk is volt szétszedve aut váltó, de szerencsére csak tömítés csere miatt. Nem volt 2 fillér ;)
Sokan azt sem tudják, hogy cserélni kell. Pláne, hogy bizonyos autókban a gyártó nem is ír elő cserét. Ráadásul maga a csere bonyolultabb folyamat, mint egy kézi váltónál. Nem olyan, hogy leengeded, feltöltöd és szevasz... Ezzel együtt, ha elő van írva, akkor ki kell cserélni és slussz. Ezeknek a szerkezeteknek az olaj a lelke, gyakorlatilag az működteti őket.

Mondjuk a lifetime olaj az a világ kamuja, bármelyik automatás szervíz megmondja, bár ekkor legalább nem a jóhiszemű tulaj a hibás.
Ha van nívópálca a váltóhoz, akkor az olajcsere semmivel sem bonyolultabb, szűrőcsere kicsit macerásabb, de aki a motorolajat lecseréli magának otthon, annak ez se okoz gondot.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #372 Dátum: 2010.02.27 23:52:26 »
Sima automatának tudom, hogy nincs, csak azt hittem MMT-nek is van valamilyen hidraulika olaja, pl. VW triptonicnak van tudtommal.
Tiptronic  ;) ... Ez amúgy egy sima hagyományos automata váltó, kiegészítve egy szekvenciális kézi kapcsolási lehetőséggel. És eredetileg a Porschénél jelent meg, csak aztán a VW & Audi is átvette ezt a megnevezést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DBLASZLO

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #373 Dátum: 2010.02.28 11:47:37 »
Teljesen igazad van, kúsznia kéne sebességben, hisz így sokkal nehezebb manőverezni a kocsival. Ez az utánállítás meg, most hogy mondod, logikusan hangzik

Halljátok, ez a kúszás mennyire gyors nálatok? Én szinte sosem használom parkolásnál, elég lassan indul el így az autó, a gázzal finoman játszva sokkal gyorsabb leparkolni. Illetve ha egy pici emelkedő van vagy apró hupli, akkor már nem is kúszik. Kéne? Egyszer már velem is jöttek próbakört a kis diagnosztikai egységet felcsattintva az autóra és nálam is minden rendben volt (akkor az volt a panaszom, hogy ha pl. felfelé tolatva kell parkolni, akkor szoktam kuplungszagot érezni).
Az a gond, hogyha nem kúszik, egy kicsit se, manőverezéskor nagyon kell figyelni, mert megugrik, és nem biztos, hogy időben meg tudod fogni. Sajna már jártam így, a rendszámtartóm bánja.
Amikor megtanítják a kúszást, akkor előre hátra lassan gurul a kocsi. Szerintem nem lenne szabad elfelejtenie. A feleségem Yaris-ába a komputer csere óta semmi baj, kúszik rendesen, már inkább vissza kell fogni !

DBLASZLO

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #374 Dátum: 2010.02.28 11:52:49 »
A szerelőktők már kérdeztem, hogy más autóknál előfordúl-e a probléma, abban maradtunk, hogy inkább nem figyelnek rá, hogy kúszik-e vagy sem.
Szerintem kúsznia kell kötelezően, az általam kipróbált új autók, tesztautók is kúsznak. Ha nem így lenne, szerintem már elhajtottak volna a töménytelen kúszástanitás után.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.28 12:29:18 írta kleingy »