Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189179 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #90 Dátum: 2006.08.30 10:40:22 »
Az MMT típusú mechanikus robotizált váltóknál sem a váltó szokott tönkremenni, hanem a kuplung és az azt mozgató szerkezet. Ez még nem teljesen kiforrott, az ember lába finomabban és egyszerûbben megoldja a kuplungolást, nehéz ezt rendesen megcsinálni, pláne olcsón és kis méretben. Kíváncsi vagyok milyen lesz a tapasztalat a VW DSG-vel hosszú távon.
Nagy teherautóknál ez a típusú váltó már legalább 15 éve van, én Merciben vezettem ilyet. Ott a váltó csak egy "jeladó", a váltást pneumatikus munkahengerek végzik rudazaton keresztül. Jól és hibátlanul mûködött sok 100e km-en keresztül. Természetesen teherautós hibai vannak, pl. zajos (váltásnál akkorát csattan!), kicsit lassú, nagy (de a teherautó váltón elfért).
A hidraulikus váltókhoz vannak javító szettek, csak az a baj hogy Mo-n kevés jó szerelõ van aki ért is hozzá. Ha több lenne, valszeg a javítás is olcsóbb lenne. Toyotát még nem láttam, amiben automatát kellett javítani, Subarut sem, Chryslert többet is, a Ford váltók is elég jók, más még nem volt a látókörömben.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

leszilaci

  • Vendég
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #91 Dátum: 2006.08.30 14:47:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...ha rossz , akkor az hamar kibukik és gariban javítják . Hja . Elõször . És mi van , ha elromlik késõbb , gari után is ? Akkor para van  :kormom: ... gondolom , ezt nem nehéz átlátni ....

amikor a yarisomban kicserélték a váltót, akkor (mivel az fõ alkatrész) újra indult a garancia a váltóra..legalábbis nekem ezt mondták monoron.

egyébként kezdek félni attól,h nem tudok váltani, vagy valamit nagyon rosszul csinálok.... :kormom:

az problémát okozhat,h fékezéskor én minden helyzetben használom a motorféket? azaz mindig visszakapcsolok 3asba, majd 2esbe(városi közlekedésrõl beszélek), miközben fékezek (gázt nem adok, csak finoman engedem fel a kuplungot)
ez gond?????????ezzel megölöm a váltót?

ez a hipotézis a következõkbõl fakad:
már a 3. váltót "tettem tönkre"

az elsõ egy skoda fábija 1.4pdtdi volt....kb 15-20.000km-t magam tekertem bele....nem vettem észre,h bármi baja is lett volna nálam, aztán mikor kikerült a kezem közül ,akkor történt a baj: egyszer 3-asban maradt a váltó, és nem mozdult onnan.(40-50.000km lehetett a kocsiban)
ezt a skoda gariban cserélte.

a második a saját kis yarisom...a 2-es fokozatot egyre nehezebben vette be visszakapcsoláskor fõleg hidegen!(nagyobb sebességnél, mondjuk 50-60 körül, vagy felette simán bevette, de 20-nál már szét kellett tépni, és a dupla kuplungolás sem segített egy idõ után)
a gyári ajánlás szerint 60.000km-ként kell ellenõrizni! a váltó olajat...én lecseréltettem 40-, majd 80.0000km-nél...a váltócsere 89.000. km-nél történt.
azóta jobb, de a 2-est megint kezdi nehezebben venni(kb 10.000km-t mentem azóta)....igaz, már egyre óvatosabban használom a motorféket, és mindig duplakuplung 2-esbe visszakapcsoláskor...hozzászoktam már :nagymosoly: ...de 50-nél már kapcsolom az 5.seb.fokozatot.
váltózár van az autóban, márkaszerviz szerelte be.
a fékjeimben még állítólag 60.000km simán belefér ilyen vezetési stílussal (101.000km van a kocsiban)
a yaris versonk váltója teljesen más....az olyan fémesebb, de pontosabb, nem akad(japán)...öcsém yarisának váltója (francia, mint az enyém)  40.000km után már nagyon finoman mûködik, az nem akad (nekem meg 2-bõl 2 akadozik)...igaz mondta,h neki is voltak vele gondjai, de aztán "nem kímélte" és bekopott.

a harmadik most történt a héten:
debrecenbe mentem hétfõn, és kedden gyõrbe kellett volna mennem egy skoda fábija 19sdi-vel
mivel kulcsos autó, ezért más is vezeti, és valóban egyre búgósabb hangja volt....
aztán hétfõn már zörgött is..elindultam....hatvannál visszafordultam, mert nem csak csörgött, de már kattogott, csattogott....iszonyat para volt!!!!!
simán autóztam vele 140-150et, majd útépítés miatt 80-ra le kellett lassítani, és 2000-es fordulat alatt gyorsítottam ki 5-ben...rángatott, csattogott, és a váltóboton lehetett érezni,h ki akar ugrani a fokozatból....durva volt....
mentem már kerékcsapágy kopott autóval...annak még "elviselhetõ volt a hangja"..de ennek brutális....visszafelé kész rémálom volt, pedig csak 50km-t kellett visszajönni....80-nál vissza kellett kapcsolni 4be,h ne rázzon szét, és 2000felett legyen a fordulat....
szóval most telefonáltak a skodá szervizbõl,h kicseréltek valami csapágyat, és az zörgött (nem engem hívtak,hanem kollegámat, ezért nem tudom pontosan), meg szinkrongyûrûket...a kocsiban 190.000km van, ebbõl kb 25-30.000km-t magam gurítottam bele.

én tenném tönkre????????
azzal,h visszakapcsolgatok gáz nélkül, vagy az alacsony fordulaton történõ autózás miatt?
 :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #92 Dátum: 2006.08.30 15:10:09 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"
...ha rossz , akkor az hamar kibukik és gariban javítják . Hja . Elõször . És mi van , ha elromlik késõbb , gari után is ? Akkor para van  :kormom: ... gondolom , ezt nem nehéz átlátni ....

amikor a yarisomban kicserélték a váltót, akkor (mivel az fõ alkatrész) újra indult a garancia a váltóra..legalábbis nekem ezt mondták monoron.

egyébként kezdek félni attól,h nem tudok váltani, vagy valamit nagyon rosszul csinálok.... :kormom:

az problémát okozhat,h fékezéskor én minden helyzetben használom a motorféket? azaz mindig visszakapcsolok 3asba, majd 2esbe(városi közlekedésrõl beszélek), miközben fékezek (gázt nem adok, csak finoman engedem fel a kuplungot)
ez gond?????????ezzel megölöm a váltót?
(...)
én tenném tönkre????????
azzal,h visszakapcsolgatok gáz nélkül, vagy az alacsony fordulaton történõ autózás miatt?
 :hmm:


Nem , nem hiszem , hogy te tennéd tönkre . Az alacsony fordulaton autózás miatt aztán 1000 % , hogy nem - a váltó szempontjából ez full édesmindegy . De a visszakapcsolgatás sem lenne szabad ilyen hamar hazavágjon semmilyen váltót . Ott (is) csak arra kell ügyelni , hogy a kuplungról ne hirtelen ugorj le , illetve hogy magát a váltást ne durván csináld . Ha ezekre ügyelsz , elvileg nem lehet baj - fõleg nem ilyen hamar .

Én is vissza szoktam kapcsolgatni lassításkor - ha nem is ennyire következetesen . Én általában úgy csinálom , hogy ötösben fékezek kábé 60-ig , akkor átrakom hármasba és abban lassítok kábé 1000-es fordulatig , és utána már kiveszem üresbe - tehát igazából részben kapcsolok vissza , a négyest meg a kettest át szoktam ugrani . Úgy gondolom , így arányban van a kuplung-váltó , meg a fék kímélése - mindkettõ segít a másiknak , egyik sem egyedül viseli a terhelést . (Mondjuk , korábban ennyit sem csináltam , jellemzõen kikuplungolva vagy üresben fékeztem , de mikor le kellett autóznom 1500 km-t fémig kopott betétekkel , akkor rászoktam , és meg is tartottam a szokást , mert így jobb  :) )

Nézd , az odáig ugye nem vitás , hogy minél többet használsz egy szerkezetet , az annál hamarabb fog tönkremenni . A szinkronizálásnak fõleg visszakapcsoláskor nehéz dolga van , nyilván minél többször dolgozik , annál korábban kifekszik . De egyrészt ezt a dupla kuplung kivédi , másrészt még dupla kuplung nélkül sem mehetne ilyen hamar tönkre .

Szóval szerintem te alapban nem csinálsz rosszul semmit - egész egyszerûen peched van  :szemforgat: ... bár ha mondjuk annyit változtatnál , hogy a kettest kihagyod a folyamatból és hármas alatt már kikuplungolsz (ez ugye durván a 25-30 és 0 kmh közötti , keskeny sáv) , azzal minden bizonnyal csökkentenéd a dolog elõfordulásának az esélyét .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #93 Dátum: 2006.08.31 07:38:51 »
leszilaci nyugi. a VW váltók köztudottan hullanak 50-60 000 km körül...

leszilaci

  • Vendég
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #94 Dátum: 2006.08.31 16:06:36 »
Idézetet írta: "Ear"
leszilaci nyugi. a VW váltók köztudottan hullanak 50-60 000 km körül...

és a :toy: váltók? azok elmenek akár 90.000-ig? :szomoru:

tudod lesz*rom a céges fostalicska skodákat...elviszem szervízbe, megcsinálják, a munkaadóm meg kifizeti...
a cég vezetõsége találta ki,h ilyen márkájú autókat kell beszerezni, akkor költsön is rá....
(OFF csak azt tudnám,h ha az autókon spórolnak, akkor miért dell pc-ket kell venni...mondjuk ettõl csak nekem kevesebb a munkám :kacsint: )
amikor pedig nézem a számlát,h milyen munkák-hibák voltak az autókon, és milyen horror árakon, akkor csak csóválom a fejem

azért választottam toyotát, és fizettem(meg még fizetem) ki a harmadával drágább autót -mint mondjuk egy fiját, vagy kopel-, mert gondoltam a megbízhatóság megér ennyit.

kicserélték a kocsimba a váltót gariban, a garancia újra indult a váltóra, ha továbbra is pecsételõs helyre viszem...nem viszem.
tudom, én bajom....miért spúroskodok ezzel...
azonban ha megbízható egy nem márkaszervíz: elöttem önti bele a bontatlan csomagolásból az olajat, vagy pl. a  hûtõfolyadékból is toyota márkájút teszi bele, jóval kevesebb rezsivel számolva, akkor miért vigyem egy sima olajcserére jóval drágább áron?

nem tudom mi lesz a váltómmal...
a tököli talin kipróbáltam SzzS kocsijában ugyan úgy akadozik...beszélgettünk is, h kalap-kaki...
Whis is mesélte,h õ is akadozóst yarist fogott ki, aztán mikor hordta szervizbe, akkor kiválaszthatott tetszõlegesen egy yarist, beleült, és annak még jobban akadozott, mint az övék....
mi  a fenét lehet csinálni ezzel az akadozással?
ilyen és kész?

leszámítva ezt a váltó mizériát semmi bajom a kocsival.
eladni nem tervezem
szeretném használni még sokat, meg a mostani váltómat is :kacsint:

leszilaci

  • Vendég
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #95 Dátum: 2006.08.31 16:24:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem , nem hiszem , hogy te tennéd tönkre.... csak arra kell ügyelni , hogy a kuplungról ne hirtelen ugorj le , illetve hogy magát a váltást ne durván csináld . Ha ezekre ügyelsz , elvileg nem lehet baj - fõleg nem ilyen hamar .
....
Nézd , az odáig ugye nem vitás , hogy minél többet használsz egy szerkezetet , az annál hamarabb fog tönkremenni . A szinkronizálásnak fõleg visszakapcsoláskor nehéz dolga van , nyilván minél többször dolgozik , annál korábban kifekszik . De egyrészt ezt a dupla kuplung kivédi , másrészt még dupla kuplung nélkül sem mehetne ilyen hamar tönkre .

... bár ha mondjuk annyit változtatnál , hogy a kettest kihagyod a folyamatból és hármas alatt már kikuplungolsz (ez ugye durván a 25-30 és 0 kmh közötti , keskeny sáv) , azzal minden bizonnyal csökkentenéd a dolog elõfordulásának az esélyét .

nem ugrok le a kuplungról, finoman engedem fel (nem rángat az autó)
de ha a váltó elkopott, -mert azt mondták,h azért cserélték kompletten, mert annyi minden volt elkopva, h nem érte volna meg bajlódni a részek cseréjével- akkor a kuplungra miért mondták,h semmi baja, az miért nem kopott el? egyébként tényleg semmi baj a kuplunggal.

mikor kérdezgettem a munkafelvevõt a próbaköröknél,h mi miatt lehet ez, és hogy a vezetési stílusomból fakadt-e a kopás, akkor azt a választ kaptam,h nincs elõírva,h melyik fokozatot milyen sebességtartományban célszerû, és szabad használni.
az általam használt mód még sportosnak sem lehet igazán nevezni. persze felvázolták,h a fék helyett a váltó kapja motorféknél a nagyobb mozgási energiát- amit el kell vezetnie- , és ez miatt kophat jobban.

lehet,h a jövõben kihagyom a 2esbe való visszakapcsolást.
jobbat nem tudok tenni. :roll:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #96 Dátum: 2006.08.31 19:44:03 »
Ma vezettem megint jóbarátném MMT-s Corolláját . Megerõsödött bennem a meggyõzõdés , hogy nekem ez a váltó nem kéne . Csak akkor teszi szépen a dolgát , ha öregurasan megy az ember . Ahogy egy kicsit jobban odalépsz , és/vagy emelkedik az út , a váltó már ügyetlenebbül kapcsol , mint egy rutinos sofõr : lassaban , és kevésbé simán . Bólint , és kivár . Minden egyes megállásnál üresbe és utána újra sebességbe rakosgatás pedig frusztráló - pont ezért vesz az ember automatát , hogy ilyesmikkel ne kelljen xaroznia . Kösz , nem kellene . Ez nem valódi konkurrencia a hagyományos automatának , akkor már inkább kuplungolok .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #97 Dátum: 2006.08.31 22:46:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ma vezettem megint jóbarátném MMT-s Corolláját . Megerõsödött bennem a meggyõzõdés , hogy nekem ez a váltó nem kéne . Csak akkor teszi szépen a dolgát , ha öregurasan megy az ember . Ahogy egy kicsit jobban odalépsz , és/vagy emelkedik az út , a váltó már ügyetlenebbül kapcsol , mint egy rutinos sofõr : lassaban , és kevésbé simán . Bólint , és kivár . Minden egyes megállásnál üresbe és utána újra sebességbe rakosgatás pedig frusztráló - pont ezért vesz az ember automatát , hogy ilyesmikkel ne kelljen xaroznia . Kösz , nem kellene . Ez nem valódi konkurrencia a hagyományos automatának , akkor már inkább kuplungolok .


Arra mar en is rajottem, hogy E-t csak varosban ha tatasan kozlekedek... nekem sem fekszik... ellenben M annal inkabb :) 90%-ban igy hasznalom... nagyon jo, hogy csak felfele kell valtanod, es mindig addig huzod, amig jol esik... valamint elozeskor is eleg egyet poccinteni felfele ha esetleg beragadtal (ellenben E fokozattal, amiben bolint akkorat, mintha horgonyt dobtal volna ki, es 2ot is visszapakol... csak azt tudnam minek?)...

Szoval nekem M-ben tokeletes :) ... de ezt mar kiprobalas utan tudtam, hogy szinte csak igy fogom hasznalni!
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #98 Dátum: 2006.08.31 23:39:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ma vezettem megint jóbarátném MMT-s Corolláját . Megerõsödött bennem a meggyõzõdés , hogy nekem ez a váltó nem kéne . Csak akkor teszi szépen a dolgát , ha öregurasan megy az ember . Ahogy egy kicsit jobban odalépsz , és/vagy emelkedik az út , a váltó már ügyetlenebbül kapcsol , mint egy rutinos sofõr : lassaban , és kevésbé simán . Bólint , és kivár . Minden egyes megállásnál üresbe és utána újra sebességbe rakosgatás pedig frusztráló - pont ezért vesz az ember automatát , hogy ilyesmikkel ne kelljen xaroznia . Kösz , nem kellene . Ez nem valódi konkurrencia a hagyományos automatának , akkor már inkább kuplungolok .
Nem akarok veled vitatkozni, pláne a vezetési kvalitásodat nem akarom kétségbe vonni, de egy MMT-s kocsit másként kell vezetni, mint 1 automatát. Sokkal inkább lábbal kell váltani vele, tehát akkor nem lesz rántgatás, ha padlógázt nyomsz, és amikor akarod, hogy váltson, elengeded 1 pillanatra, majd ismét finoman, de utánna megint nyomni... Szal azért rántgat, mert õ nem tud olyan szépen kuplungolni, mint te. Mondjuk ismeretlen kocsival én is szoktam olyat kuplungolni, hogy legszívesebben visszaadnám a jogsim. A modern autók "rásegítõs" kuplungjai teljesen mások, arról kis túlzással, de lesik a lábad, mégse ránt. Sokkal gyorsabban lehet így váltogatni, hogy nem kell figyelni arra, hogy milyen gyorsan engeded fel a kuplungot. Na jó, most már eltértem a témától, de tény, messze nincs olyan jó az MMT, mint az automata. Majd én is beszélek ismerõssel, neki eddig tetszik, idõs, nem szeret váltani, szeret gyorsan menni, de nem gyorsulgatni szeret.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #99 Dátum: 2006.09.01 00:03:14 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ma vezettem megint jóbarátném MMT-s Corolláját . Megerõsödött bennem a meggyõzõdés , hogy nekem ez a váltó nem kéne . Csak akkor teszi szépen a dolgát , ha öregurasan megy az ember . Ahogy egy kicsit jobban odalépsz , és/vagy emelkedik az út , a váltó már ügyetlenebbül kapcsol , mint egy rutinos sofõr : lassaban , és kevésbé simán . Bólint , és kivár . Minden egyes megállásnál üresbe és utána újra sebességbe rakosgatás pedig frusztráló - pont ezért vesz az ember automatát , hogy ilyesmikkel ne kelljen xaroznia . Kösz , nem kellene . Ez nem valódi konkurrencia a hagyományos automatának , akkor már inkább kuplungolok .
Nem akarok veled vitatkozni, pláne a vezetési kvalitásodat nem akarom kétségbe vonni, de egy MMT-s kocsit másként kell vezetni, mint 1 automatát. Sokkal inkább lábbal kell váltani vele, tehát akkor nem lesz rántgatás, ha padlógázt nyomsz, és amikor akarod, hogy váltson, elengeded 1 pillanatra, majd ismét finoman, de utánna megint nyomni... Szal azért rántgat, mert õ nem tud olyan szépen kuplungolni, mint te. Mondjuk ismeretlen kocsival én is szoktam olyat kuplungolni, hogy legszívesebben visszaadnám a jogsim. A modern autók "rásegítõs" kuplungjai teljesen mások, arról kis túlzással, de lesik a lábad, mégse ránt. Sokkal gyorsabban lehet így váltogatni, hogy nem kell figyelni arra, hogy milyen gyorsan engeded fel a kuplungot. Na jó, most már eltértem a témától, de tény, messze nincs olyan jó az MMT, mint az automata. Majd én is beszélek ismerõssel, neki eddig tetszik, idõs, nem szeret váltani, szeret gyorsan menni, de nem gyorsulgatni szeret.


Nézd , én nem azt mondom , hogy az MMT rossz . Nem rossz persze , alapvetõen azért mégis kényelmes , és tény , hogy észrevehetõen alkalmazkodik a stílusodhoz . De én úgy vagyok vele , hogy ha automata , akkor annak ne legyen semmi nyûgje , ne kelljen rá odafigyelni , lábbal váltani , üresbe rakosgatni , mit tudom én - csak beülni , és nyomni a pedált , mint a dodgemben . A másik véglet a manuál váltó , ott adott hogy miként kell vezetni , több munkát igényel , rendben van . De egy öszvér a kettõ között , felárért ? Egy olyan öszvér ráadásul , ami kiforratlan és viszonylag gyakran elromlik ? Na nem , köszönöm .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #100 Dátum: 2006.09.01 09:21:08 »
Idézetet írta: "leszilaci"

azért választottam toyotát, és fizettem(meg még fizetem) ki a harmadával drágább autót -mint mondjuk egy fiját, vagy kopel-, mert gondoltam a megbízhatóság megér ennyit.

kicserélték a kocsimba a váltót gariban, a garancia újra indult a váltóra, ha továbbra is pecsételõs helyre viszem...nem viszem.
tudom, én bajom....miért spúroskodok ezzel...
azonban ha megbízható egy nem márkaszervíz: elöttem önti bele a bontatlan csomagolásból az olajat, vagy pl. a  hûtõfolyadékból is toyota márkájút teszi bele, jóval kevesebb rezsivel számolva, akkor miért vigyem egy sima olajcserére jóval drágább áron?


Ebben én némi ellentmondást érzek ám. Az elején azt írod, hogy azért fizettél többet, mert a Toyotától megbízhatóságot vártál el. Váltó meghalt, Toyota azt mondta bocs, mihibánk, kapsz újat, újraindul a gari - ez is a megbízhatóság része, hogy nem kellett vívni a céggel, és a lehetõ legméltányosabban járt el. A drágább árban nem csak a megbízhatsóág, hanem ez a fajta hozzáállás is benne van. Ha te errõl lemondasz, mert találtál egy szervízt, ahol a rezsióradíj olcsóbb, akkor nem érte meg az elején sem kifizetni a plusz költséget. Én inkább kerestem egy olyan szervízt, ahol, bár gyári, mégis barátságosabbak az árak, és maximálisan megbízhatok bennük. Szerintem van okosan megköthetõ kompromisszum.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #101 Dátum: 2006.09.01 16:24:01 »
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája . Egyéves autó , 37 ezer km-rel . Országúton , utazósebességen ötödikben , sík úton haladva , egyszer csak felvillant a váltóhibát jelzõ piros ikon , és a váltó a következõ pillanatban üresbe rakta magát . Autó kigurult , megállt . Kolléga minden próbálkozása , hogy újra sebességbe rakja , eredménytelen maradt . Se elõremenet , se rükverc . Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Ma bement szervízbe - diagnózis , 250 ezres javítás szükséges . OK , garis , persze . De nem ez a lényeg , hanem hogy ez a szerkezet ilyesmit tud mûvelni . Megnyugtató úgy autózni , hogy mondjuk elõzés közben a váltó egyszer csak üresbe rakhatja magát - ugye ?

Ez azért NAGYON durva  :!:  :banging:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #102 Dátum: 2006.09.01 17:51:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája .


Hu bassz...

O a jobaratned? AKit emlegettel, hogy remeled neki nem fog elromlani?

Ez az mmt valtos megromlas nem hangzik tul jol  :szomoru:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #103 Dátum: 2006.09.01 21:11:40 »
Idézetet írta: "Peter"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája .


Hu bassz...

O a jobaratned? AKit emlegettel, hogy remeled neki nem fog elromlani?

Ez az mmt valtos megromlas nem hangzik tul jol  :szomoru:


Mondom : a kollégámat . Ez nem volt eléggé egyértelmû ;) ? A jóbarátnémat mint jóbarátnét szoktam emlegetni :) ... és a jó Isten mentsen meg attól , hogy az õ autója is elkezdjen így xarakodni  :kormom:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #104 Dátum: 2006.09.02 21:41:52 »
Leszilaci:

Semmi ok az aggodalomra. A vezetési stílusod miatt nem lehet semmi baja a váltódnak. A motorfék által keletkezõ nyomaték, nagyon messze van a „hajtási irányban” átviendõ nyomatéktól, a váltód radiális siklócsapágyainak meg teljesen mindegy, hogy egy tengely milyen radiális irányban terheli. Én is pont így vezetek és a váltómban (no meg a fékbetéteimben) bõ 300 e. km figyel, természetesen minden gond nélkül.
Amit esetleg finomítanék a technikán, hogy a finom kuplungfelengedés elõtt próbáld meg a várható fordulatszámra emelni finom jobb lábbal, majd csak ezután zárni a tengely kapcsolót azaz a kuplungot. Ezzel a kuplungtárcsát is maximálisan kíméled majd.

Amúgy pont ez az amit a mmt nagyon tud. Õ minden váltás után, akár fel akár visszaváltásnál a sebességbõl pontosan kiszámolt, tehát a várható fordulatszámra állítja a fordulatot és csak ezután zárja a kuplungot. Na ez az amiben sokkal jobb mint egy több mint 1 millió kilóméteren keresztül ezt a technikát tökéletesíteni hivatott sofõr. Ezt nem lehet annyira pontosan csinálni mint egy mmt, vagy egy off dsg.
Az mmt egyébként nem kell szerintem álló helyzetben kivenni  „üresbe” ha közben nyomjuk a féket. A fékpedál lenyomásakor ugyanis megszünteti a kúszó (enyhén csúsztatja a kupplungot) funkciót, azaz teljesen „kinyomja” a kuplungot. Egyszerû kipróbálni álló helyzetben: ha „sebességben” van az mmt és hirtelen lelépünk a fékrõl, akkor kell neki kb egy gyenge fél másodperc mire elkezd kúszni az autó.
A problémát inkább olyan esetekben látom, amikor enyhe emelkedõn állunk vele, és úgy érezzük a kúszás miatt, hogy szükségtelen a féket nyomni. Ilyenkor ugyanis folyamatosan   csúsztat az mmt és ugyanúgy elkoptatja a kuplungtárcsát, mint a mint amikor a kalapos Úr az emelkedõn a pirosnál hintáztatja a gépet a gáz és a kuplung segítségével.
Még egy dolgot nem szabad elfelejteni: Amikor hagyományos váltóval mi gépészkedünk akkor ugye tudjuk mikor fogunk váltani, azaz mikor jön a váltás. A kormányban kapaszkodva észre sem vesszük, mennyire rángatjuk a gépet. Persze finoman gyorsítva Mi is tudunk úgy váltani, hogy nincs rángatás, de amikor sportosabban gangolunk Mi is éppen úgy rángatjuk az autót mint az mmt. Szóval jó az úgy ahogy van. Ha a következõ autóm valamilyen okból nem Prius lenne, biztosan ilyen szerkezet lesz majd benne…

Fordulat:
Mindenkinek igaza van, csak mindenki kicsit másról beszél.
Igaza van Palacknak, hogy ha az alacsony fogyasztás a cél, akkor elméletben a 1300-1500-tól padlóval gyorsulunk max 2000-ig, egészen a kívánt sebesség eléréséig. Ez azzal magyarázható, hogy egy benzinmotornak a teljesítmény 85-90%-a felett a legkisebb a fajlagos fogyasztása, effektíve jobb a hatásfoka.
A gyakorlatban ez inkább csak a nagyobb köbcentis motoroknál igazolható. (pl Palack Camry-ja)
Egy kisebb lökettérfogatú, effektíve gyengébb motor teljesítményleadása normál, illetve enyhébb gyorsításkor is a maximális teljesítmény leadásához „közelebb” van, így jobb a hatásfoka, fajlagos fogyasztása  kedvezõbb.
Igaza van abban, hogy a kopás a motor fordulatszámának 3-ik hatványával!! arányos.

Szekének és Klacónak meg abban, hogy a padló gáz nem tesz jót a motornak. De nem csak alacsony fordszámon, hanem magasabb fordulaton sem. Ha a hosszú élettartam a cél akkor lehetõleg kerülni kell. Kb 1300 alatt valóban extrém fõtengelycsapágy terhelések jelentkezhetnek, így ebbõl a szempontból ez a legveszélyesebb alkatrész, viszont tudni kell, hogy hiába magasabb a fordulat, minél nagyobb a terhelés (nagyobb gázt adunk) annál inkább megnõ a dugattyúk oldalirányú terhelése is, ami a hengerfalakon kopást eredményezhet. Ez az oldalirányú erõ a motor terhelésével egyenesen arányos. Az, hogy ez mikor és mekkora kopást eredményez 1000 tényezõtõl függ, leginkább attól, hogy a tisztán folyadéksúrlódás (kenés) mikor kezd átalakulni nem tisztán folyadéksúrlódássá.
Magyarul egy motor élettartama annál hosszabb, minél kisebb fordulaton és minél kisebb terhelésen üzemel.

Na röviden ennyi, ha még vmi eszembe jut leírom, most mennem kell dolgozni.
 :pofa: