...ha rossz , akkor az hamar kibukik és gariban javítják . Hja . Elõször . És mi van , ha elromlik késõbb , gari után is ? Akkor para van :kormom: ... gondolom , ezt nem nehéz átlátni ....
amikor a yarisomban kicserélték a váltót, akkor (mivel az fõ alkatrész) újra indult a garancia a váltóra..legalábbis nekem ezt mondták monoron.
egyébként kezdek félni attól,h nem tudok váltani, vagy valamit nagyon rosszul csinálok.... :kormom:
az problémát okozhat,h fékezéskor én minden helyzetben használom a motorféket? azaz mindig visszakapcsolok 3asba, majd 2esbe(városi közlekedésrõl beszélek), miközben fékezek (gázt nem adok, csak finoman engedem fel a kuplungot)
ez gond?
??ezzel megölöm a váltót?
ez a hipotézis a következõkbõl fakad:
már a 3. váltót "tettem tönkre"
az elsõ egy skoda fábija 1.4pdtdi volt....kb 15-20.000km-t magam tekertem bele....nem vettem észre,h bármi baja is lett volna nálam, aztán mikor kikerült a kezem közül ,akkor történt a baj: egyszer 3-asban maradt a váltó, és nem mozdult onnan.(40-50.000km lehetett a kocsiban)
ezt a skoda gariban cserélte.
a második a saját kis yarisom...a 2-es fokozatot egyre nehezebben vette be visszakapcsoláskor fõleg hidegen!(nagyobb sebességnél, mondjuk 50-60 körül, vagy felette simán bevette, de 20-nál már szét kellett tépni, és a dupla kuplungolás sem segített egy idõ után)
a gyári ajánlás szerint 60.000km-ként kell ellenõrizni! a váltó olajat...én lecseréltettem 40-, majd 80.0000km-nél...a váltócsere 89.000. km-nél történt.
azóta jobb, de a 2-est megint kezdi nehezebben venni(kb 10.000km-t mentem azóta)....igaz, már egyre óvatosabban használom a motorféket, és mindig duplakuplung 2-esbe visszakapcsoláskor...hozzászoktam már :nagymosoly: ...de 50-nél már kapcsolom az 5.seb.fokozatot.
váltózár van az autóban, márkaszerviz szerelte be.
a fékjeimben még állítólag 60.000km simán belefér ilyen vezetési stílussal (101.000km van a kocsiban)
a yaris versonk váltója teljesen más....az olyan fémesebb, de pontosabb, nem akad(japán)...öcsém yarisának váltója (francia, mint az enyém) 40.000km után már nagyon finoman mûködik, az nem akad (nekem meg 2-bõl 2 akadozik)...igaz mondta,h neki is voltak vele gondjai, de aztán "nem kímélte" és bekopott.
a harmadik most történt a héten:
debrecenbe mentem hétfõn, és kedden gyõrbe kellett volna mennem egy skoda fábija 19sdi-vel
mivel kulcsos autó, ezért más is vezeti, és valóban egyre búgósabb hangja volt....
aztán hétfõn már zörgött is..elindultam....hatvannál visszafordultam, mert nem csak csörgött, de már kattogott, csattogott....iszonyat para volt!!!!!
simán autóztam vele 140-150et, majd útépítés miatt 80-ra le kellett lassítani, és 2000-es fordulat alatt gyorsítottam ki 5-ben...rángatott, csattogott, és a váltóboton lehetett érezni,h ki akar ugrani a fokozatból....durva volt....
mentem már kerékcsapágy kopott autóval...annak még "elviselhetõ volt a hangja"..de ennek brutális....visszafelé kész rémálom volt, pedig csak 50km-t kellett visszajönni....80-nál vissza kellett kapcsolni 4be,h ne rázzon szét, és 2000felett legyen a fordulat....
szóval most telefonáltak a skodá szervizbõl,h kicseréltek valami csapágyat, és az zörgött (nem engem hívtak,hanem kollegámat, ezért nem tudom pontosan), meg szinkrongyûrûket...a kocsiban 190.000km van, ebbõl kb 25-30.000km-t magam gurítottam bele.
én tenném tönkre?
?
azzal,h visszakapcsolgatok gáz nélkül, vagy az alacsony fordulaton történõ autózás miatt?
:hmm: