Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189177 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #75 Dátum: 2006.08.29 00:01:09 »
Idézetet írta: "KLaco"
Azért errõl Zénókának a véleményét is meghallgatnám. Nem vagyok padlógázellenes, de nem 1500-as fordulaton, hanem 1800 fölött, mondjuk a Cori esetében. Ja, és hogy miért nem nyomok padlógázt. Mert ilyenkor a kocsi elég hülye morgós hangot ad, ez sztem nem jelent jót, mert erõlködik a moci ilyenkor. Vagy akkor mitõl van ilyen hangja? Nem csak a Corinak, hanem minden általam vezetett kocsinak ilyen hangja van alacsony fordulat+padlógáz mellett. Amúgy a Toyoták sokmindent kibírnak, lehet, hogy 1 VW 2 literes 150 lovas dízellel nem csinálnád meg ezt a padlógázas mûveletet 150e kmen keresztül. A hajtókarcsapágy az nem elég nagy baj, ha tönkremegy?


Az a hang , amit említesz , a teljesen nyitott fojtószelep miatt kelektezõ szívó hang . Magasabb fordulaton a motor zaja elnyomja , illetve maga a hang is megváltozik a motorban lezajló gázcsere sebességével együtt . Még egyszer : a padlógáz NEM ártalmas a motornak a használható fordulatszám-tartományban , márpedig ez a tartomány nem sokkal az alapjárati fordulatszám fölött kezdõdik . A kezdete ott van , ahol a motor már rendellenes csörgés , és rázkódás-rángatás nélkül , egyenletesen húz . A gyakorlatban ez valahol 1000 környékén , illetve nem sokkal fölötte már megvalósul . Semmi technikai alapja nincs ennek az "erõltetés" szövegnek , és a hajtókarcsapágyak sincsenek veszélyben , ha valaki figyel a fent leírtakra .

Kicsit utána lehet olvasgatni , nézelõdni a témának . Meg lehet nézni pl. az õsrégi , elsõ generációs 3-as BMW-k fordulatszám-mérõjét . Azokon van egy zöld sáv , amely a motor számára legkímélõbb , leginkább gazdaságos tartományt jelenti . A zöld sáv közvetlenül 1000-es fordulaton indul , és itt a legvastagabb , aztán a fordulatszám növekedésével egyre vékonyodik . És ez csak egyetlen példa , ami arról a felvetésrõl jutott eszembe , hogy a Toyota motorok biztos csak azért bírják ezt a bánásmódot , mert annyira tartósak :x

Mindezt nem az ujjamból szoptam , de nagyon unom már , hogy csak ismételgetem itt , mint a hülye , és folyton hitetlenkedésbe ütközöm  :szomoru:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #76 Dátum: 2006.08.29 00:03:07 »
Idézetet írta: "England"
nálunk az eladott 26 mmt váltós kocsiból 19-et visszahivtak,az átlag futásteljesitményük nem volt 25 e km .ugyhogy lehet azt mondani hogy ez az mmt nem sikerült


Ez aztán a jó arány  :shock: ... biztató kilátások jóbarátném MMT-s Corollájának a jövõjére nézve  :kormom: ... még szerencse , hogy nem én javasoltam neki , hogy ilyen váltóval szerelt autót vegyen  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #77 Dátum: 2006.08.29 07:43:09 »
A régi Yarisnál free-tronic váltó volt, nem easytronic.... Az easytronic az opel mmt-szerû váltóját takarja.

Az MMT váltók esetleges hibái elõjönnek gariidõn belül, ezért nem lesz lutri majd használtan ilyet venni.

Már csak az érdekelne, ha a padlógáz mindig ilyen gazdaságos, akkor mi a francnak volt az E10-es Corollákban és a japán Carinákban is economy mûszer? Dísznek?  :hmm:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #78 Dátum: 2006.08.29 11:42:24 »
Idézetet írta: "Szeke"
A régi Yarisnál free-tronic váltó volt, nem easytronic.... Az easytronic az opel mmt-szerû váltóját takarja.

Az MMT váltók esetleges hibái elõjönnek gariidõn belül, ezért nem lesz lutri majd használtan ilyet venni.

Már csak az érdekelne, ha a padlógáz mindig ilyen gazdaságos, akkor mi a francnak volt az E10-es Corollákban és a japán Carinákban is economy mûszer? Dísznek?  :hmm:

easy  :arrow: free   Hû, ezt is elkevertem!  :oops:  :oops:
A régi Yarishoz volt sima hidraulikus automata váltó ha jól emlékszem. Az teljesen eltünt a kínálatból. Egyébként én is automata váltó párti vagyok, ezért pl. a freetronic nem is tetszett, mert ott kapcsolgatni kellett, meg a röpsúlyos kuplunggal játszani elinduláskor. A régi AVE-ban volt 2.0-ás automata, azt vezettem és nagyon tetszett.

Ez az economy mûszer nekem a régi Wartburgunkból ismerõs. Ha ott zöld tartományban akartam maradni, akkor mint a hímes tojással, úgy kellett bánni a gázpedállal.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #79 Dátum: 2006.08.29 12:51:07 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "Szeke"
A régi Yarisnál free-tronic váltó volt, nem easytronic.... Az easytronic az opel mmt-szerû váltóját takarja.

Az MMT váltók esetleges hibái elõjönnek gariidõn belül, ezért nem lesz lutri majd használtan ilyet venni.

Már csak az érdekelne, ha a padlógáz mindig ilyen gazdaságos, akkor mi a francnak volt az E10-es Corollákban és a japán Carinákban is economy mûszer? Dísznek?  :hmm:

easy  :arrow: free   Hû, ezt is elkevertem!  :oops:  :oops:
A régi Yarishoz volt sima hidraulikus automata váltó ha jól emlékszem. Az teljesen eltünt a kínálatból. Egyébként én is automata váltó párti vagyok, ezért pl. a freetronic nem is tetszett, mert ott kapcsolgatni kellett, meg a röpsúlyos kuplunggal játszani elinduláskor. A régi AVE-ban volt 2.0-ás automata, azt vezettem és nagyon tetszett.

Ez az economy mûszer nekem a régi Wartburgunkból ismerõs. Ha ott zöld tartományban akartam maradni, akkor mint a hímes tojással, úgy kellett bánni a gázpedállal.

Nekem is feltûnt, hogy a "rendes" automata kiveszõben van a Toyotánál, legalábbis a magyarországi kínálatban :szomoru: . Lehet, hogy nálunk anyagi okok miatt nem kelendõ? Persze egyszer már futottunk egy kört a tetõléccel kapcsolatban is, ami ugye nálunk szintén "hiánycikk", de pl. Szlovákiában széria, holott nem hiszem, hogy nagy árkülönbözetet okozna :nene: . Jómagam nagy híve vagyok (vagy inkább lennék) az automata Toyotáknak. Volt MMT-s Versom, így megismertem annak a váltónak a tulajdonságait. Egyik ok ez volt, amikor cseréltem: elõzés közben a visszaváltás miatti megtorpanás életveszélyes :bye: :kormom: . Az OFF Picanto ugyan kisautó, de az automatája teljesen rendben van. :pofa:
Nem akarok itt OFF autókat felsorolni, de a pl. a német gyártmányok kínálatában mindenhol jelen van opcióként az automata váltó. Tudom, esetleg várni kell rá, dehát én a Versora is 3+2 (nem a lakodalmas együttesrõl van szó :nagymosoly: ) hónapot vártam :nana: .

Volt annó egy Starletem, azon is volt Economy mûszer. Folyton azt lestem, de ez meg elvonja a figyelmet a vezetéstõl. :shock:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #80 Dátum: 2006.08.29 13:08:55 »
Bárki vehet ma is automata Corollát vagy Avensist... Csak nincs rá igény. Illetve nagyon kicsi.
A dízel automatára lenne igény, de az meg még sajnos nincs.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #81 Dátum: 2006.08.29 13:28:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Bárki vehet ma is automata Corollát vagy Avensist... Csak nincs rá igény. Illetve nagyon kicsi.
A dízel automatára lenne igény, de az meg még sajnos nincs.

De a Verso semmilyen változatban nem szerepel az automata kínálatban... :szomoru: Ha jól tudom, az Ave is csak a csúcsmotorral.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #82 Dátum: 2006.08.29 13:29:50 »
Idézetet írta: "Sanyesz2005"
Ha jól tudom, az Ave is csak a csúcsmotorral.

Ave az van 2 literesben is automatával, a 2.4-es meg csak automatával rendelhetõ.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #83 Dátum: 2006.08.29 13:33:11 »
Azt hogy egy autó milyen felszereltséggel érkezik meg a magyar piacra, szerintem az importõr tudja befolyásolni. Ha valami lemarad más piacokhoz képest, az valszeg azért van, mert spórolni akarnak.

A Corolla csak egyetlen motorral rendelhetõ automata váltóval. Az igazi az lenne, ha a diesel-ekhez is lenne automata. Sajnos az emberek jelentõs része még mindig elõítéletes az automatával szemben, pedig egy rendes mai váltó ami össze van lõve a motorral már nagyon jól mûködik. Kicsit máshogy kell vezetni mint egy kézi váltóst, de gázpedállal tökéletesen vezényelhetõ. Én pl. utálok a pesti forgalomban folyamatosan kuplungolni meg váltogatni. Milyen király lenne D-be rakni és csak a gázt meg féket nyomogatni!
Bár a mai magyar piacon eladásra kerülõ autók jelentõs része 1,6 alatti kis kategóriás autó, ami valóban nem a legjobb terep az automata váltónak.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #84 Dátum: 2006.08.29 13:40:55 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Sanyesz2005"
Ha jól tudom, az Ave is csak a csúcsmotorral.

Ave az van 2 literesben is automatával, a 2.4-es meg csak automatával rendelhetõ.

Köszi! Úgy látszik Avensisból hiányosak az ismereteim. :szomoru: Mentségemre szolgál, hogy a napokban nem tervezek beruházni egy automata Avensisbe.  :nagymosoly: Elég volt a Verso-t kivárni... :turelmetlen:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #85 Dátum: 2006.08.29 16:16:27 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Azt hogy egy autó milyen felszereltséggel érkezik meg a magyar piacra, szerintem az importõr tudja befolyásolni. Ha valami lemarad más piacokhoz képest, az valszeg azért van, mert spórolni akarnak.

A Corolla csak egyetlen motorral rendelhetõ automata váltóval. Az igazi az lenne, ha a diesel-ekhez is lenne automata. Sajnos az emberek jelentõs része még mindig elõítéletes az automatával szemben, pedig egy rendes mai váltó ami össze van lõve a motorral már nagyon jól mûködik. Kicsit máshogy kell vezetni mint egy kézi váltóst, de gázpedállal tökéletesen vezényelhetõ. Én pl. utálok a pesti forgalomban folyamatosan kuplungolni meg váltogatni. Milyen király lenne D-be rakni és csak a gázt meg féket nyomogatni!
Bár a mai magyar piacon eladásra kerülõ autók jelentõs része 1,6 alatti kis kategóriás autó, ami valóban nem a legjobb terep az automata váltónak.

A másik ami elrettenti az embereket az automatától, az ára, meg az, hogy ha elromlik, lást MMT, tehát 1 Toyota is el tud romlani, ezért félnek tõle. Aut váltó ha elromlik 300e forintot mondanak a javításra kapásból, még márkaszervízben se biztos, hogy sokkal olcsóbb. Alkatrész is drágább az automatához. Meg sok szar auto váltó van, haver mesélte, hogy szerinte a Pug 307 aut váltója kifejezetten szar. Amúgy az aut váltó a kuplung szempontjából sokkal jobb, mert azt biztos nem kell cserélni  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #86 Dátum: 2006.08.29 18:57:25 »
Idézetet írta: "Szeke"
A régi Yarisnál free-tronic váltó volt, nem easytronic.... Az easytronic az opel mmt-szerû váltóját takarja.

Az MMT váltók esetleges hibái elõjönnek gariidõn belül, ezért nem lesz lutri majd használtan ilyet venni.

Már csak az érdekelne, ha a padlógáz mindig ilyen gazdaságos, akkor mi a francnak volt az E10-es Corollákban és a japán Carinákban is economy mûszer? Dísznek?  :hmm:


Azt hiszem , elég sokszor elmagyaráztam már , hogy miért jó a padlógáz , és hogyan kell alkalmazni ahhoz , hogy a motort kíméljük és a fogyasztást csökkentsük . Hosszan és részletesen elmagyaráztam , nem muszáj elhinni , csak jót akartam vele , de mindenki azt csinál amit akar , én le nem írom még egyszer , hogy aztán újabb és újabb emberekkel kelljen róla vitáznom . Tényekrõl , elõítéletekkel szemben . Csak végig kéne gondolni , józan ésszel és némi kis mûszaki érzékkel .

Még csak annyit , azoknak akik nem alapban hitetlenkedéssel kezelik , hogy mindez persze csak injektoros , benzines , nem feltöltött motoros autóra érvényes . Tehát karbisra nem , feltöltött benzinesre nem , és semmilyen dízelre sem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #87 Dátum: 2006.08.29 19:09:50 »
Én nem akarok veled vitatkozni a nyilvánvaló tényrõl, mert én magam is lemértem, ugyan nem hitelesen, hogy a padlógázas gyorsítás a Yarisnál tuti jobb, mint a simogatás. Egyedül ezzel a fura erõlködésnek hallatszó zajjal nem békültem még ki.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #88 Dátum: 2006.08.29 20:49:28 »
Idézetet írta: "KLaco"
Én nem akarok veled vitatkozni a nyilvánvaló tényrõl, mert én magam is lemértem, ugyan nem hitelesen, hogy a padlógázas gyorsítás a Yarisnál tuti jobb, mint a simogatás. Egyedül ezzel a fura erõlködésnek hallatszó zajjal nem békültem még ki.


Az a szívóhang , amit az okoz , hogy ilyenkor , a fojtószelep teljes megnyitásával "kinyitod" a szívócsatornát a külvilág felé . Teljesen normális jelenség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #89 Dátum: 2006.08.29 20:56:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
A másik ami elrettenti az embereket az automatától, az ára, meg az, hogy ha elromlik, lást MMT, tehát 1 Toyota is el tud romlani, ezért félnek tõle. Aut váltó ha elromlik 300e forintot mondanak a javításra kapásból, még márkaszervízben se biztos, hogy sokkal olcsóbb. Alkatrész is drágább az automatához. Meg sok szar auto váltó van, haver mesélte, hogy szerinte a Pug 307 aut váltója kifejezetten szar. Amúgy az aut váltó a kuplung szempontjából sokkal jobb, mert azt biztos nem kell cserélni  :nagymosoly:


A hagyományos automata váltók meglehetõsen ritkán romlanak el , ritkábban és késõbb , mint a manuális váltók (nem is beszélve az újfajta mindenféle robotváltókról meg egyebekrõl) . Különösen igaz ez (többek közt) a Toyotára , amelynek nagyon nagy tapasztalata van az automaták (a hagyományosak) terén , világviszonylatban lényegesen több aut váltós kocsit gyárt , mint kézi váltósat  :idea: ! Csak Európában van ez a fordított arány . Tehát a hagyományos automatákkal szembeni félelem alaptalan .

Az MMT & Co. már más tészta , ezek a technikák kiforratlannak tûnnek  :szemforgat: ... a Toyotánál is . Szeke írja , hogy ha rossz , akkor az hamar kibukik és gariban javítják . Hja . Elõször . És mi van , ha elromlik késõbb , gari után is ? Akkor para van  :kormom: ... gondolom , ezt nem nehéz átlátni . Ugyanakkora eséllyel fog elromlani az újonnan beszerelt , kicserélt szerkezet , mint az eredeti . Az ábra azt mutatja , hogy a cucc a szériagyártás kezdete után évekkel is esendõ . Akkor meg miért bízzak abban , hogy késõbb nem lesz az  :?: ... :arrow: én most biztosan nem vennék ilyen autót , és csak reménykedni tudok , hogy jóbarátnémé ne romoljon el ! 26-ból 19 rossz (lásd England példája) , az aztán jó arány  :mivan:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )