Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 188210 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #60 Dátum: 2006.08.27 18:33:34 »
Idézetet írta: "KLaco"
Persze, senki se mondta, hogy az MMT automata, csak sokan ezt hiszik, és ezért gondolják, hogy nem kell üresbe tenni. Amúgy elég ciki, hogy ettõl tönkremegy már garidõn belül is.

Ezzel egyetértek. Ráadásul ez egy elég jelentõs költséggel járó csere. A kérdés csak az, hogy a garanciaidõn belüli cserét hogyan lehet kieszközölni, ha egyébként még ténylegesen nem indokolt a csere, hanem mondjuk kb. fél év múlva.

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #61 Dátum: 2006.08.27 19:50:07 »
Hali!

Idézetet írta: "England"
...álló helyzetben érdemes sõt ( kell) hogy megálláskor pl:piros lámpa üresbe ki kell !!!!!!!!!!!!!!! tenni...



Sajna engem is szopatott mar meg lampanal... igyekszem ehhez tartani magam, de sokszor van, hogy inkabb taposom a feket 15-20mp-ig, ne az legyen, hogy dudal mindenki mogottem :oops: (sajna volt olyan, hogy kb 3adjara vette be a sebesseget... es persze soha soha nincs vele semmi gaz, csak pirosnal,  amikor eppen mindenki rohanna mogottem)... mostanaban mar azt csinalom, hogy kiteszem uresbe, es amikor mar kb mindjart besargul a piros, akkor mar kapcsolok, ha esetleg nem sikerul neki akkor is van meg egy par probalkozasra ido (bar igazabol nem tudom miert parazok emiatt, eddig sokszazbol 2-3szor fordult elo... igaz mindharomszor majdnem letoltak a turelmetlen barmok :evil: )
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #62 Dátum: 2006.08.27 19:54:50 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát igen, az automata váltó azért csak jobb ilyen szempontból.


Részben valóban jobb . Komfortosabb , és szebben vált . Hátránya viszont , hogy nem tudod vele megcsinálni azt , amit az MMT-vel - hogy ti. "ragaszkodj" egy fokozathoz , mint amit az MMT tesz , ha manuál módban van . Ez az egyetlen , ami engem kicsit visszariaszt a hagyományos automatától . Én szeretek úgy vezetni , hogy magas fokozat plusz padlógáz , és így gyorsítani . 60-ról ötösben meg ilyenek . Dombon föl is inkább így megyek , mint visszakapcsolva a motort visíttatva . No , hát ezt az MMT-vel is meg lehet csinálni , viszont a hagyományos automatával nem - az visszakapcsol , ha alacsony a sebesség , magas a fokozat és padlót nyomsz . Ez az egy , ami nem szimpi benne .

Ezzel együtt , asszem , hagyományos automatás autót vennék szívesen . Viszont MMT-t nem , ott a feeling kéziváltós , azzal a különbséggel hogy néha ügyetlenebb mint egy jó sofõr , ehhez jön ez az üresbe rakosgatási kényszer , ami adott esetben elég hátráltató lehet . Nekem ezek a hátrányok túl sokat nyomnak a latban .

A többi dologról : a hagyományos automatát NEM károsítja , ha álló helyzetben sebességben van , és a fékkel fogod a kocsit . Ez csak neked kényelmetlen , a szerkezetet nem bántja .

Az ugyanakkor stimmel , hogy ilyenkor minden további nélkül P-be lehet tenni a kart , ez nem káros , és egyéb szempontból sem kockázatos . Kvázi ugyanaz , mintha a kéziféket húznád be . Kinek mi a szimpatikusabb .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #63 Dátum: 2006.08.27 20:29:26 »
Azt nem tudom, hogy a magyar nyelvû használati könyvében miért nem írnak az MMT váltóról? Amit én kaptam, abban csak a hagyományos értelemben vett automatáról esik szó.

Valahol fellelhetõ egyáltalán magyar nyelvû MMT ismertetõ?

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #64 Dátum: 2006.08.27 21:55:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Részben valóban jobb . Komfortosabb , és szebben vált . Hátránya viszont , hogy nem tudod vele megcsinálni azt , amit az MMT-vel - hogy ti. "ragaszkodj" egy fokozathoz , mint amit az MMT tesz , ha manuál módban van . Ez az egyetlen , ami engem kicsit visszariaszt a hagyományos automatától . Én szeretek úgy vezetni , hogy magas fokozat plusz padlógáz , és így gyorsítani . 60-ról ötösben meg ilyenek . Dombon föl is inkább így megyek , mint visszakapcsolva a motort visíttatva . No , hát ezt az MMT-vel is meg lehet csinálni , viszont a hagyományos automatával nem - az visszakapcsol , ha alacsony a sebesség , magas a fokozat és padlót nyomsz . Ez az egy , ami nem szimpi benne .
Ezt ugye nem mondod komolyan, alacsony fordulaton padlót nyomni :?:  :kacsint:  :turelmetlen:  :nemnem: Én úgy tudtam, az nem tesz jót a mocinak. Egyébként a Carina vígan elvan 4.ben 65-el, még dombra is felmegy, de nem szabad padlót nyomni, csak simogatni szabad a gázt. Ez az automata titka, amúgy L, 2 az pont erre a ragaszkodós dologra jó, persze kis sebességnél, amúgy meg a lábaddal kell játszani. Sztem jó móka, lábbal váltani  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #65 Dátum: 2006.08.27 22:21:23 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"

Én szeretek úgy vezetni , hogy magas fokozat plusz padlógáz , és így gyorsítani . 60-ról ötösben meg ilyenek . Dombon föl is inkább így megyek , mint visszakapcsolva a motort visíttatva . No , hát ezt az MMT-vel is meg lehet csinálni , viszont a hagyományos automatával nem - az visszakapcsol , ha alacsony a sebesség , magas a fokozat és padlót nyomsz . Ez az egy , ami nem szimpi benne .
Ezt ugye nem mondod komolyan, alacsony fordulaton padlót nyomni :?:  :kacsint:  :turelmetlen:  :nemnem: Én úgy tudtam, az nem tesz jót a mocinak. Egyébként a Carina vígan elvan 4.ben 65-el, még dombra is felmegy, de nem szabad padlót nyomni, csak simogatni szabad a gázt. Ez az automata titka, amúgy L, 2 az pont erre a ragaszkodós dologra jó, persze kis sebességnél, amúgy meg a lábaddal kell játszani. Sztem jó móka, lábbal váltani  :nagymosoly:


Huh , ezt a csontot sokszor lerágtuk már több topikban is , meglep hogy te még nem olvastad  :szemforgat: ...

Szóval most nem akarok nagyon belemászni , de a lényeg , hogy nem árt alacsony fordulaton a padlógáz , sõt ez a kulcsa a gazdaságos , motorkímélõ ÉS lendületes vezetésnek . Persze nem alapjárat környéki fordulatokról beszélek , nyilván ; de úgy nagyjából 1300-1400-tól fölfelé már bõven lehet padlót nyomni . Ez valamennyire motorfüggõ is , minél nyomatékosabb a motor , annál inkább alkalmazható ez a stílus . Tény , hogy minél magasabb a fordulatszám , annál nagyobb a kopás - méghozzá nem is egyenesen arányosan növekszik , hanem hatványozottan . Az alacsony fordulaton nagy gáz "csak" a hajtókarcsapágyakat terheli , de azokat is csak akkor , ha extrém alacsony a fordulat .

A nagy gáz , padlógáz azért is jó , mert a szívócsatornában minél kevésbé áll keresztben a fojtószelep , annál kisebb a motor szívási vesztesége . Modern , injektoros motor padlógázon sem kap több üzemanyagot a kelleténél , tehát a "finom" , kis gázadásos gyorsítással csak fölöslegesen elnyújtod a gyorsítási folyamatot , azaz lassúbb is leszel , és többet is fog fogyasztani az autó .

Tehát a kulcs : nagy gáz/padlógáz , és korán fölváltani . Hogy mi a "korán" , azt motorja válogatja , de valahol 2000-2500 között . A cél , hogy minél elõbb kapcsold a következõ fokozatot , azaz egységnyi utat minél kevesebb motorfordulattal tegyél meg ; ehhez le kell rövidíteni a gyorsítási fázist , emiatt kell a nagy gáz .

Én így vezetek a gyakorlatban is , a Camry ebben jó partner , nyomatékos . Ha nem muszáj , nem váltok vissza , viszont ehhez sok padlógáz kell , hogy azért menjen is az autó . Emelkedõkön akkor szoktam visszakapcsolni , ha már padlógáz mellett is lassul az adott fokozatban . Elõzésnél is inkább a magas fokozat plusz padlógáz kombinációt kedvelem , kábé 60 fölött négyes+padló , kábé 80 fölött ötös+padló . Fõleg városban rendszeresen , rutinszerûen tartózkodom az 1300-2000 közötti tartományban úgy , hogy közben padlóig vagy majdnem padlóig van nyomva a gáz , emelkedõkön is . Ha ez ártalmas lenne , valószínûleg nem 9-10 litert fogyasztana városban a kétliteres autó , és nyilván rég szétesett volna már a kezdetben 147 , most 317 ezernél járó motorom  :nana: ...

(Amúgy õszintén nem értem , hogy ez a tévhit az alacsony fordulat plusz padlógáz ártalmasságáról honnan származik ... bezzeg a pörgetést , azt preferálja mindeki ezerrel , pedig AZ valóban ártalmas , az összes forgó , mozgó alkatrészt fokozottan igénybe veszi , koptatja - hogy csak egy példát mondjak , mérnök emberkék pl. belegondolhatnak , hogy a dugattyú mekkora sebességgel mozog nagyobb fordulaton , és ez milyen terhelést jelent az érintett alkatrészekre nézve... :szemforgat: )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #66 Dátum: 2006.08.27 22:40:27 »
Azért errõl Zénókának a véleményét is meghallgatnám. Nem vagyok padlógázellenes, de nem 1500-as fordulaton, hanem 1800 fölött, mondjuk a Cori esetében. Ja, és hogy miért nem nyomok padlógázt. Mert ilyenkor a kocsi elég hülye morgós hangot ad, ez sztem nem jelent jót, mert erõlködik a moci ilyenkor. Vagy akkor mitõl van ilyen hangja? Nem csak a Corinak, hanem minden általam vezetett kocsinak ilyen hangja van alacsony fordulat+padlógáz mellett. Amúgy a Toyoták sokmindent kibírnak, lehet, hogy 1 VW 2 literes 150 lovas dízellel nem csinálnád meg ezt a padlógázas mûveletet 150e kmen keresztül. A hajtókarcsapágy az nem elég nagy baj, ha tönkremegy?
Laco 73 :D

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #67 Dátum: 2006.08.28 07:46:40 »
Idézetet írta: "Snake"
Azt nem tudom, hogy a magyar nyelvû használati könyvében miért nem írnak az MMT váltóról? Amit én kaptam, abban csak a hagyományos értelemben vett automatáról esik szó.

Valahol fellelhetõ egyáltalán magyar nyelvû MMT ismertetõ?

Minden típushoz több kezelési leírás is van, ahogy a felszereltségi szint változik. Te minden bizonnyal egy régebbi példányt kaptál. A Verso esetében is én pl. a legfrissebb leírást kaptam, már a kocsi megrendelésekor. Egy másik fórumtag régebbit kapott, amiben pl. a 2.2 D-Cat motor még nem is szerepelt.
A legegyszerûbb, ha a márkakereskedésben kicserélteted a sajátodat. Biztosan nem lesz semmi akadálya. :pofa:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #68 Dátum: 2006.08.28 07:49:18 »
Én a padlógázas dologra csak azt tudom mondani, hogy a motorfordulatot az adott verdára specifikus OPTIMÁIS fordulatszámtartományban kell tartani. Ez átlagosan 1700-3000 rpm körüli tartományban van a benzines motoroknál. Dieselnél természetesen alacsonyabban némileg. Ezen belül meg, hogy ki hogyan gyorsít, már másodlagos kérdés a motorkopás tekintetében, ugyanis az optimális fordulatszámokon a motor nem kap extrém terhelést.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #69 Dátum: 2006.08.28 13:43:24 »
tehát ez az mmt váltó nem jött be a toyotának akár csak az easy tronic

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #70 Dátum: 2006.08.28 13:49:51 »
Idézetet írta: "England"
tehát ez az mmt váltó nem jött be a toyotának akár csak az easy tronic
Miért ne jött volna be?  :hmm:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #71 Dátum: 2006.08.28 14:00:26 »
Szó, mi szó, ennek az MMT váltónak vannak nyûgjei...


A "lámpánál üresben, vagy sebességben" kérdéshez pedig az én tapasztalatom:
Amikor megvettük a kocsit, úgy tettem, ahogy azt sokan javasolták (leszámítva a kézikönyvet, amiben egy szó sincs ilyesmirõl), azaz, ha lámpánál, egyéb helyen várakoztam, kivettem üresbe a váltót.
Majd kb. 10.000km után jött a hiba, nem lehetett sebességbe rakni, garancia keretében kicserélték az egészet, tokkal-vonóval (ahogy azt anno a Verso-s topicban le is írtam).
Azóta szinte sosem veszem ki lámpánal üresbe. A csere óta mentem 20.000km-t, eddig nem tapasztaltam semmi furcsaságot.
És amíg a Toyota nem készít megfelelõ minõségû váltót, illetve nem írja elõ, hogy hogyan használd (üres, nem üres), addig meg csak cserélje nyugodtan gariban.....

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #72 Dátum: 2006.08.28 15:32:21 »
Na, ja cserélgesse, valóban a gariidõ alatt.
És utána mi lesz, ha letelik a gari? Damoklész kardja lebegjen az ember feje fölött? Vagy adja el? És ki fogja megvenni? Mert aki tudja, hogy esetleg nyûgös lehet, az biztosan nem... :hmm:  Mindenesetre érdekes. Mostmár csak arra lennék kíváncsi, hogy a nagy számok arányában, hány MMT váltós kocsit vittek vissza ezekkel a hibákkal és milyen futásteljesítménnyel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #73 Dátum: 2006.08.28 16:22:15 »
A régi Yaris-ban lévõ easy tronic is elég vacak volt, a hidraulika egység és a karnál a mikrokapcsolók szinte mindegyiknél meghibásodtak. Sõt, a hidraulika részre ha jól emlékszem volt is visszahívás. Az MMT is problémákkal küzd, nagyon sok hibásodik meg közülük. 1 - 2 hete beszélgettem egy ismerõs szerelõvel pont errõl, szerinte kb. mostanra sikerült úgy összehozni az MMT-t hogy már érdemes belevágni. Azt nem tudom hogy miket változtattak, de majd ha találkozok vele rákérdezek.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
xx
« Válasz #74 Dátum: 2006.08.28 17:55:28 »
nxxx