Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 185732 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #45 Dátum: 2006.02.25 11:45:34 »
Nekünk sima automata van, és azt tapasztaltam, ha folyamatosan nyomod a gázt, és hagyod, hogy ő döntse el, hogy mikor vált, akkor elég keményen kapcsol néha, pláne, ha magas fordulaton van mindez. De meg kell tanulni használni az automatát is. Szal ne hagyd, hogy ő váltson, hanem váltsál te. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod megtenni, hogy ahol váltani szeretnél, ott lelépsz a gázról 1 pillanatra, és máris vált. Így lehet azt elérni, hogy 60-nál felváltson OV-be miközben csak 1700-as a fordulat, a mienk esetében. A váltó magától kb 80-nál váltana fel ide.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #46 Dátum: 2006.02.25 12:27:55 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nekünk sima automata van, és azt tapasztaltam, ha folyamatosan nyomod a gázt, és hagyod, hogy ő döntse el, hogy mikor vált, akkor elég keményen kapcsol néha, pláne, ha magas fordulaton van mindez. De meg kell tanulni használni az automatát is. Szal ne hagyd, hogy ő váltson, hanem váltsál te. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod megtenni, hogy ahol váltani szeretnél, ott lelépsz a gázról 1 pillanatra, és máris vált. Így lehet azt elérni, hogy 60-nál felváltson OV-be miközben csak 1700-as a fordulat, a mienk esetében. A váltó magától kb 80-nál váltana fel ide.


Így van , így van , az automatát is tudni kell használni . Amúgy a váltás időpontja (hacsak nem ösztökéled a leírt módon , kis gázelvétellel) természetesen attól függ , hogy mennyire nyomod a gázt . Ha padlón van , akkor csak a piros tartomány közelében fog kapcsolni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gaabor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #47 Dátum: 2006.02.28 08:54:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Peched lehetett a kipróbált autóval .

Lehet. Mindenesetre kozvetlenul egymas utan vezettem az automata es az MMT Corollat, es az MMT mellett egyedul a kisebb fogyasztas szolt, nem a valtoja. Az viszont biztos, hogy mondjuk Corolla Versobol, ahol csak kezi es MMT kozott lehet valasztani, meg mindig inkabb az MMT, mint ujra a kuplungolas :-)

Idézetet írta: "Palaczk"
Így van , így van , az automatát is tudni kell használni . Amúgy a váltás időpontja (hacsak nem ösztökéled a leírt módon , kis gázelvétellel) természetesen attól függ , hogy mennyire nyomod a gázt . Ha padlón van , akkor csak a piros tartomány közelében fog kapcsolni .

Igen, nekem hazafele nyugisan 1100-1700 kozott szokott kapcsolgatni, ha viszont lepadlozom, siman kiengedi 5000 fole is (es ott kettesben mar nagyon gyors :-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #48 Dátum: 2006.02.28 17:32:27 »
Idézetet írta: "gaabor"
Idézetet írta: "Palaczk"
Peched lehetett a kipróbált autóval .

Lehet. Mindenesetre kozvetlenul egymas utan vezettem az automata es az MMT Corollat, es az MMT mellett egyedul a kisebb fogyasztas szolt, nem a valtoja. Az viszont biztos, hogy mondjuk Corolla Versobol, ahol csak kezi es MMT kozott lehet valasztani, meg mindig inkabb az MMT, mint ujra a kuplungolas :-)


Jó , hát persze , az automatában nyilván egyenletesebb , megszakítás-mentesebb az erőátvitel , mint az MMT-ben . De összevetni tényleg nem nagyon lehet ezt a két autót , az eltérő motorok miatt . A dízel annyival spórolósabb (nem rosszabb menetteljesítmények mellett , sőt) , hogy ez igazából kizárja az összehasonlítást . Lehet gondolkodni egy automata Corollán a manuális váltós 1.6-ossal szemben . De az 1.4 dízellel szemben szerintem nem . Én automata-freak vagyok , de biztosan nem vállalnék be 100 kilométeren 8-900 forint plusz kiadást csak ezért (a drágább biztosításról nem beszélve) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gaabor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #49 Dátum: 2006.03.02 08:27:10 »
Idézetet írta: "Reaper"
Szoval olyan dilemmam van, hogy M-MT-vel vagy automataval rendeljem meg a Corolla-t.

Sikerult vegul donteni?

Reaper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #50 Dátum: 2006.03.23 00:15:09 »
Szia,

Igen sikerult, automata lesz a kicsike ;) es feher

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #51 Dátum: 2006.08.25 12:58:56 »
Snake: A sípoló hangot azért hallod, mert az automatikának nem sikerült a  kiválasztott fokozatba tennie a váltót. Ezért is indul késõbb az autó, hisz üresben van. (Két fogaskerék nem áll szinkronban, stb.)
Errõl a jelenségrõl egyébként a kézikönyv is ír.

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #52 Dátum: 2006.08.25 16:42:24 »
Idézetet írta: "Misi"
Snake: A sípoló hangot azért hallod, mert az automatikának nem sikerült a  kiválasztott fokozatba tennie a váltót. Ezért is indul késõbb az autó, hisz üresben van. (Két fogaskerék nem áll szinkronban, stb.)
Errõl a jelenségrõl egyébként a kézikönyv is ír.


Köszönöm.

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #53 Dátum: 2006.08.26 19:41:23 »
egy jó tanács az mmt váltós autó tulajoknak.gari idõn belül cserélik a komplett egységet :kuplungszett plusz aktuátor ,550000 ft.gari idõ után elég kellemetlen a csere,fõleg ha ki is kell fizetni.de ha már kicserélték akkor álló helyzetben érdemes sõt ( kell) hogy megálláskor pl:piros lámpa üresbe ki kell !!!!!!!!!!!!!!! tenni.ilyenkor folyamatosan müködik a kuplung és egy újabb csere egye senkinek sem hiányzik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #54 Dátum: 2006.08.27 06:51:24 »
Idézetet írta: "England"
egy jó tanács az mmt váltós autó tulajoknak.gari idõn belül cserélik a komplett egységet :kuplungszett plusz aktuátor ,550000 ft.gari idõ után elég kellemetlen a csere,fõleg ha ki is kell fizetni.de ha már kicserélték akkor álló helyzetben érdemes sõt ( kell) hogy megálláskor pl:piros lámpa üresbe ki kell !!!!!!!!!!!!!!! tenni.ilyenkor folyamatosan müködik a kuplung és egy újabb csere egye senkinek sem hiányzik.


Hát ez így van , mindig így kell csinálni . Jóbarátném már 4-5 mp-es megállások idején is mindig kiveszi üresbe , tehát pl. olyankor is , mikor keresztezõdésben akár egy picit is várnia kell . Ez még mindig jobb , mint kinyírni a kuplungot .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #55 Dátum: 2006.08.27 08:53:35 »
Hát igen, az automata váltó azért csak jobb ilyen szempontból.
Laco 73 :D

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #56 Dátum: 2006.08.27 11:51:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát ez így van , mindig így kell csinálni . Jóbarátném már 4-5 mp-es megállások idején is mindig kiveszi üresbe , tehát pl. olyankor is , mikor keresztezõdésben akár egy picit is várnia kell . Ez még mindig jobb , mint kinyírni a kuplungot .

Igen, szerintem is így helyes. Az MMT-s Versomnál én is mindig kitettem üresbe a váltót, ha azonnal nem lehetett indulni. Mindenképpen meghálálja, hiszen az rendben van, hogy gar. idõn belül ingyen cserélik, de hát utána is használjuk (használják) a kocsit. Ha nem ügyelünk a kuplungra, akkor ugyanúgy tönkremegy.
Egyébként annyira megszoktam az "üresbe rakást", hogy az OFF Picanto rendes automatáját is ki szoktam tenni üresbe pl. piros lámpánál. Itt is van valamiféle kuplung, legfeljebb jóval többet bír, mint a hagyományos.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #57 Dátum: 2006.08.27 12:26:48 »
Idézetet írta: "Sanyesz2005"
Egyébként annyira megszoktam az "üresbe rakást", hogy az OFF Picanto rendes automatáját is ki szoktam tenni üresbe pl. piros lámpánál. Itt is van valamiféle kuplung, legfeljebb jóval többet bír, mint a hagyományos.
Max a kar jobban kopik  :kacsint: Én is mondom mindig apunak, hogy tegye üresbe, vagy P-be álláskor, mert akkor nem kell taposni a féket.
Laco 73 :D

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #58 Dátum: 2006.08.27 14:03:05 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Sanyesz2005"
Egyébként annyira megszoktam az "üresbe rakást", hogy az OFF Picanto rendes automatáját is ki szoktam tenni üresbe pl. piros lámpánál. Itt is van valamiféle kuplung, legfeljebb jóval többet bír, mint a hagyományos.
Max a kar jobban kopik  :kacsint: Én is mondom mindig apunak, hogy tegye üresbe, vagy P-be álláskor, mert akkor nem kell taposni a féket.

Gondolom a kar markolatát csak-csak olcsóbban cserélik, mint magát a váltószerkezetet. Hadd kopjon... :nagymosoly:
"P"-állásba viszont kizárólag leálláskor (parkoláskor) szabad tenni az automatát, mert ez reteszeli a kerekeket is, ami akár balesetveszélyes is lehet. Inkább az "N"-állás a helyes. Onnan egy modulat "D"-be tenni és reteszgombot sem kell hozzá nyomni. :nene:
Mellesleg azt soha senki nem állította, hogy az MMT = az automata váltóval. Nem vélelenül a felára is kb. a fele a rendes  automatának. Így persze a kezelése is különbözõ. :nana:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #59 Dátum: 2006.08.27 14:45:18 »
Idézetet írta: "Sanyesz2005"
Gondolom a kar markolatát csak-csak olcsóbban cserélik, mint magát a váltószerkezetet. Hadd kopjon... :nagymosoly:
"P"-állásba viszont kizárólag leálláskor (parkoláskor) szabad tenni az automatát, mert ez reteszeli a kerekeket is, ami akár balesetveszélyes is lehet. Inkább az "N"-állás a helyes. Onnan egy modulat "D"-be tenni és reteszgombot sem kell hozzá nyomni. :nene:
Mellesleg azt soha senki nem állította, hogy az MMT = az automata váltóval. Nem vélelenül a felára is kb. a fele a rendes  automatának. Így persze a kezelése is különbözõ. :nana:
Maga a szerkezet is kopik belül, a sok tologatás miatt.
Amikor megállsz dombon, és tudod, hogy 2 percet kell állni, nem szoktad behúzni a kéziféket? Na, azt se tudod olyan könnyen kioldani, mint a váltót Pbõl D-be rakni. Mellesleg inkább kerüljük a P-t, csak úgy mondtam, mint lehetõséget.
Persze, senki se mondta, hogy az MMT automata, csak sokan ezt hiszik, és ezért gondolják, hogy nem kell üresbe tenni. Amúgy elég ciki, hogy ettõl tönkremegy már garidõn belül is.
Laco 73 :D