Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 185766 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #435 Dátum: 2010.10.29 11:37:39 »
Szoval kuplungharang+munkadij: 300ezer
Misi 2006-os (!) csak anyagkoltsege (!) : 510ezer
Ez eddig 810.
2010-ben mindez (es meg munkakoltseg a Misi reszhez) mar nem nagyon marad el a "millios tetel"-tol  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #436 Dátum: 2010.10.29 11:55:17 »
Innen indult az egész:

Azt javaslom mindenkinek, hogy cseréltesse ki azt, amit lehet, mert milliós! tétel, ha a váltó robotművét cserélni kell!

Ez az, ami így nem stimmel. Milliós tétel legfeljebb akkor jöhet össze, ha az égvilágon mindent kicserélnek - a komplett kuplungot, a harangot, az aktuátorokat és a vezérlést. De ilyet mi indokolna? Semmi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #437 Dátum: 2010.10.29 19:05:51 »
Innen indult az egész:

Azt javaslom mindenkinek, hogy cseréltesse ki azt, amit lehet, mert milliós! tétel, ha a váltó robotművét cserélni kell!

Ez az, ami így nem stimmel. Milliós tétel legfeljebb akkor jöhet össze, ha az égvilágon mindent kicserélnek - a komplett kuplungot, a harangot, az aktuátorokat és a vezérlést. De ilyet mi indokolna? Semmi.

Arról nem is beszélve, hogy mi a fene az a robotmű???  :eek:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #438 Dátum: 2010.10.29 20:02:03 »
Ezt én is kérdeztem  :) ... Nos, maradjunk annyiban, hogy Barna nagyon szerencsésnek mondhatja magát, amiért nem kellett magát különösebben beleásnia az MMT rejtelmeibe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #439 Dátum: 2010.10.29 20:04:27 »
Nem vágom ezt a vackot. Na bumm. Örülök, hogy nincsen ezzel dolgom.

Ismerőseimtől tudom, hogy nagyon drága a javítása, ezért minden lehetőséget meg kell az ingyen javításokra és a szoftverfrissítésekre ragadni -- ezt mondták.

fóki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #440 Dátum: 2011.06.01 19:44:35 »
Sziasztok!

A látókörömbe került egy mmt váltós 1.8-as COV. A kérdésem az lenne, hogy a visszahívás során megjavított/cserélt váltókkal szokott e baj lenni? A váltó legutolsó garis javítása egy fél éve volt, azóta 1000km-t ment a kocsi és azóta keresi gazdáját.

A válaszokat köszönöm, fóki.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #441 Dátum: 2011.06.01 23:42:36 »
A látókörömbe került egy mmt váltós 1.8-as COV. A kérdésem az lenne, hogy a visszahívás során megjavított/cserélt váltókkal szokott e baj lenni?
Nem ez lenne az első eset...
music     

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #442 Dátum: 2011.06.01 23:47:45 »
Sziasztok!

A látókörömbe került egy mmt váltós 1.8-as COV. A kérdésem az lenne, hogy a visszahívás során megjavított/cserélt váltókkal szokott e baj lenni? A váltó legutolsó garis javítása egy fél éve volt, azóta 1000km-t ment a kocsi és azóta keresi gazdáját.

A válaszokat köszönöm, fóki.

Nekem 2009. nyarán volt visszahíváson, azóta nem volt gondom vele, a tavalyi szervizen újra bekalibrálták saját kérésemre, de mást nem kellett csinálni, jó, szeretem.
Akkor volt benne ~20e, most van ~50e km.
Én vettem hozzá extra garanciát, remélem abba belefér, ha baja lesz. Szerintem ezt esetleg majd nézd meg, 2 évente ennyit szerintem megér, nem csak a váltó miatt.

fóki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #443 Dátum: 2011.06.02 10:07:24 »
Nekem 2009. nyarán volt visszahíváson, azóta nem volt gondom vele, a tavalyi szervizen újra bekalibrálták saját kérésemre, de mást nem kellett csinálni, jó, szeretem.
Akkor volt benne ~20e, most van ~50e km.
Én vettem hozzá extra garanciát, remélem abba belefér, ha baja lesz. Szerintem ezt esetleg majd nézd meg, 2 évente ennyit szerintem megér, nem csak a váltó miatt.

Zömmel hol használod az autót? Városi forgalom, vagy autópálya? A Toyotánál azt tanácsolták, hogy ha zömmel városban használom akkor hamar tönkre tud menni. :no:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.02 10:23:37 írta kleingy »

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #444 Dátum: 2011.06.02 10:14:17 »
Azzal járok dolgozni ősz végétől tavaszig, illetve nyáron, ha rossz az idő a motorozáshoz, kb. napi 30 km oda-vissza Békásmegyer (Budakalász) - IX. kerület között a Budai alsó rakparton, illetve ezzel járunk hétvégén mindenfelé (vidékre nagyszülőkhöz, kirándulni, stb.). Ez elég vegyes használat, de sok benne a város. Belvársoban ritkán állok 4 órát dugóban, de a rakparton azért előfordul rendszeresen...
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.02 10:23:22 írta kleingy »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #445 Dátum: 2011.06.02 10:27:35 »
Valahol egyszer azt olvastam, hogy ha pl lámpánál állsz akkor ki kell húzni üresbe, és azzal jelentősen növekszik az élettartama.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #446 Dátum: 2011.06.02 10:29:18 »
Valahol egyszer azt olvastam, hogy ha pl lámpánál állsz akkor ki kell húzni üresbe, és azzal jelentősen növekszik az élettartama.

Ha pár másodpercnél tovább állunk, akkor én így szoktam. Ha nem felejtem el :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #447 Dátum: 2011.06.02 10:30:17 »
Jah, de elegge szanalmas, hogy a varost nem birja, meg hamar megpusztul. Pedig nem egy hatalmasan nagy durranas, megis csak egy sima kezivalto az alapja.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #448 Dátum: 2011.06.02 13:03:05 »
Valahol egyszer azt olvastam, hogy ha pl lámpánál állsz akkor ki kell húzni üresbe, és azzal jelentősen növekszik az élettartama.
Így van. Mivel ha sebességben állsz álló helyzetben, akkor folyamatosan kinyomva tartja a kuplungot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #449 Dátum: 2011.06.02 13:07:44 »
Ha mar itt tartunk, az miert baj, ha kinyomva tartja a kuplungot? Ha kiemel rendesen, akkor elvileg nincsen surlodas, meg kopas, se melegedes.