Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 188236 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #420 Dátum: 2010.09.13 10:38:44 »
Keresed szamomra parancs :flowers:

Ahogy látom ez sjnos csak Auris és ECU cserével jár az upgrade... Bár ennyi hozzászólás alapján nehéz eldönteni, hogy mi volt a rossz és mi lett jobb...

Ha valaki tud erről több infót, majd szóljon már legyen kedves, bár nekem nincs gondom az MMT-vel, de azért erre kiváncsi lennék: "It is driving like a full automatic"

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #421 Dátum: 2010.09.13 10:44:50 »
Sztem hívd fel vmelyik márkakereskedést (pl a Supert Pesten) és kérdezd meg, hogy a te autódhoz van-e új szoft, illetve vonatkozik-e a rá az MMT visszahívás.
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #422 Dátum: 2010.09.13 11:41:24 »
Ahogy látom ez sjnos csak Auris és ECU cserével jár az upgrade...
A topiknyito nem irt ECU csererol.  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #423 Dátum: 2010.10.26 12:46:39 »
Sztem hívd fel vmelyik márkakereskedést (pl a Supert Pesten) és kérdezd meg, hogy a te autódhoz van-e új szoft, illetve vonatkozik-e a rá az MMT visszahívás.

Ma voltam szervizben, nem azt mondták, hogy van új szoftver, hanem a váltót "újraprogramozták", hogy a kopó alkaltrészekhez, pl. kuplung jobban idomuljon. Annyit mondtam, hogy elég darabosan vált 1-2-es körül, így aztán ezt csinálták. A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy jobban csúsztat ismét, de érezhetően simábban vált (a csúsztatás nem zavar, legfeléjebb majd 1 évvel korábban kell kuplungot cserélni 10 évesen, ennyit megér). Vagyis nekem az jött le, hogy km futástól függően fél-1 évente érdemes ezt megcsináltatni (ezért most pl. nem is számoltak fel semmit a kötelező éves szervizen).

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #424 Dátum: 2010.10.26 12:50:37 »
Ezek szerint rád nem vonatkozik a visszahívás? Ott bizony nem két filléres tételeket cserélnek, csak azért kérdezem, mert ha később gáz lesz, az súlyos pénzmagba fájhat.  ::)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #425 Dátum: 2010.10.26 12:55:56 »
Annyi gond van ezzel az MMT-vel, szinte minden tulaj panaszkodik, több ismerősömnek kompletten cserélték már az egészet, mert tönkrement.

Én tutira nem vennék MMT-s váltót, nekem még mindig jobban tetszik akkor a C150-es, ami nekünk van... Amúgy a híg 75W-85-ös olaj óta szinte semmit sem akad soha a váltóm, szóval megjavult.  :clap:

Azt javaslom mindenkinek, hogy cseréltesse ki azt, amit lehet, mert milliós! tétel, ha a váltó robotművét cserélni kell!

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #426 Dátum: 2010.10.26 13:27:50 »
Ezek szerint rád nem vonatkozik a visszahívás? Ott bizony nem két filléres tételeket cserélnek, csak azért kérdezem, mert ha később gáz lesz, az súlyos pénzmagba fájhat.  ::)

Az első visszahívás vonatkozott, 1.5 éve cserélték is amit kellett. Azóta nekem nincs vele gondom, csak amit most jeleztem.
Na meg persze bízom a Extracare-ben is :)

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #427 Dátum: 2010.10.26 13:35:15 »
Annyi gond van ezzel az MMT-vel, szinte minden tulaj panaszkodik, több ismerősömnek kompletten cserélték már az egészet, mert tönkrement.

Azt javaslom mindenkinek, hogy cseréltesse ki azt, amit lehet, mert milliós! tétel, ha a váltó robotművét cserélni kell!

Én nem hallottam, bár nekem nincs is MMT-s ismerősöm civilben :)
Én nem panaszkodom, néha kicsit lassú, néha kicsit bólint, de ha megtanulod használni, akkor kényelmes és nincs vele gondom eddig. Egy visszahívásos kampány úgy, hogy semmi gond nem volt vele addig sem, csak muszáj pl. nekem belefér. Persze még egy Ikarus automata váltó is simábban vált, dehát ez van :)

Én nem bántam meg eddig, újra ilyet vennék, tök jó, hogy lehet jobbkézzel orrot piszkálni menet közben :)

És ahogy mondtam, remélem még 5 évig az Extracare fedezi, ha szétmegy, utána meg ki tudja mi lesz...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #428 Dátum: 2010.10.28 01:36:08 »
Azt javaslom mindenkinek, hogy cseréltesse ki azt, amit lehet, mert milliós! tétel, ha a váltó robotművét cserélni kell!
Ez alatt mit értesz pontosan, hogy "robotmű"? A legdrágább potenciális hibaforrás maga a kuplungharang (megkopik benne a csúszóhüvely, emiatt a rendszer azt érzékeli hogy a kuplungoláshoz határérték fölötti erő kell, amit hibának tekint és letilt az egész xar), de ez is "csak" bő negyedmilliós tétel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #429 Dátum: 2010.10.28 02:00:45 »
Nem ismerem a rendszerét annyira, de az ismerősömnek kicserélték az egész mechanikát, ami mozgatja a fogaskerekeket mindenestől, azt több, mint egy misi lett volna neki a javítás, ha nem garis a kocsi.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #430 Dátum: 2010.10.28 06:49:07 »
Felépítését tekintve ez egy közönséges manuális sebességváltó, közönséges egytárcsás száraz tengelykapcsolóval. Ami plusz rajta, az néhány elektromos szervomotor, az ún. aktuátorok: ezek működtetik a sofőr helyett a kuplungot illetve a váltót; plusz a vezérlő elektronika, ami az ECU része. Tehát túl sok plusz alkatrész nem tartozik az egész rendszerhez. Tényleg nem tudom elképzelni, egymillióba mi kerülhetett. Ehhez legalábbis az ECU-t, az aktuátorokat és a kuplungharangot is együtt kellett volna cserélni, de még így is sokallom az összeget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #431 Dátum: 2010.10.28 19:38:44 »
Klasszikust csak szó szerint...
Előkerestem, hogy 4 éve mennyi volt a számlán a Verso MMT cseréjekor:

Ma megvolt az MMT váltóm garanciális javítása. Az alábbi dolgokat cserélték (mellette az ára):

Kuplungvilla: 6.748
Kinyomócsapágy: 16.272
Bak: 2.290
Gumipersely: 1.927
Kuplungtárcsa: 76.203
Actuator: 183.664
Vezérlõegység: 223.731
Összesen: 510.835 HUF
(nyilván nekik olcsóbb volt, de jó tudni, hogy mi mennyibe kerülne...)

Eddig kb. 10 kilométert mentem vel (hazaút). Úgy vettem észre, hogy valamivel finomabban vált, kevésbé rángat.
Remélem jó lesz.
:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #432 Dátum: 2010.10.28 22:40:37 »
Ha ehhez hozzáadom a kuplungharangot (van aki váltóháznak hívja), még mindig messze vagyunk az egymilliótól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #433 Dátum: 2010.10.29 10:23:57 »
No meg a munkadíj is egy jelentős tétel. De még akkor sem lesz 7 jegyű a vége.
Mindenesetre egy 4-5 éves autónál a kocsi értékének egy tetemes része, akár 500 akár 900 ezerről beszélünk.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #434 Dátum: 2010.10.29 11:11:31 »
Így van... De azért az egész miskulanciát egyben nem igazán kell cserélni. A legnagyobb tétel tényleg ez a kuplungharang, munkadíjjal együtt jó három kiló; viszont mivel ez (el)ismert típushiba, ezért (egy végig szervízelt autónál) szvsz 4-5 évnél akár jóval idősebb korban is meg lehetne próbálkozni méltányossággal, amennyiben cserélni kellene.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )