Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189158 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #405 Dátum: 2010.07.24 22:26:42 »
Sziasztok!

Pár kérdésem lenne az MMT váltóval kapcsolatban:

- Ha pl. 20-30al megyek és kidobja N-be (elméleti szinten) akkor vissza lehet tenni mozgás közben E-be, vagy le kell állni teljesen (0km/h-ra) ?

- Ha E-ben (R-ben) hagyva állítom le a motort (nyomógombos indítás/leállítás), hogy ne csak a kézifék legyen behúzva, az károsítja a váltót, kuplungot?

- Ha minden megállásnál E-ből N-be rakom, akkor az a sok ide-oda váltás mennyire károsítja ugyancsak a váltót, kuplungot?

Előre is köszönöm,
Laci

Ha E-ben vagy R-ben állítod le, az ugyan olyan mintha a sima autót sebességben hagynád. Úgyhogy semmi káros hatása nincs, nyugodtan használhatod ezt az autó rögzítésére.

Hosszú állásnál pont az károsítja az autót, ha E-be hagyod. Ugyanúgy kell kezelni mint egy kézi váltót. Rövid megállásnál hagyd E-be, hosszabb állásnál viszont mindenképpen vedd ki N-be, mert különben folyamatosan kiemelve tartja a kuplungot, és az nem tesz jót neki...

Az első kérdést nem is értem  :D
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #406 Dátum: 2010.07.24 22:39:06 »
- Ha pl. 20-30al megyek és kidobja N-be (elméleti szinten) akkor vissza lehet tenni mozgás közben E-be, vagy le kell állni teljesen (0km/h-ra) ?
Elvileg nem dobhatja ki menet közben üresbe; ha mégis megteszi, az hiba.

Ha menet közben (bárhogy) üresbe kerül, akkor nem lehet visszatenni sebességbe; ehhez előbb teljesen állóra kell fékezni.

A többi kérdést Xanyi már megválaszolta  :) ... Én max annyit tennék hozzá, hogy kb. 8-10 mp-nél hosszabb megállásokra már ki szoktam venni üresbe; ennél rövidebbekre nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #407 Dátum: 2010.07.24 23:05:12 »
Nagyon szépen köszönöm a gyors és korrekt válaszokat  :)

LG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #408 Dátum: 2010.07.26 19:21:08 »
Hi!

Minap mentem az autóval kb 30km-t, utána több percig N-be volt rakva -miközben járt a motor. Mikor E-be raktam a váltót, akkor elkezdett pittyegni és villogott az N. Jó, nem vette be, próba újra. Akkor sem. Leállítottam a motort, megpróbáltam újraindítani de a gyújtásnál tovább nem ment. N-ben volt, láb a féken és hiába nyomtam a gombot mivel narancssárga volt, nem indult. Vártam 10 percet, újra próbálkoztam (N-ből E-be, R-be, csak sípolt és az N villogott), nem ment. Megint vártam vagy 10 percet. Gyújtásig kapcsoltam és N-ből E-be raktam, és végre kiírta, hoyg E1. Újra beraktam (még nem járó motorral) N-be és az is ment, és végre kigyulladt a zöld fény. Start, és elindult a kocsi.

Kérdésem, hogy ez mi lehetett? Tudom így nehéz megállapítani, volt vkinek hasonló problémája? Lehet, hogy az olaj régi, felmelegedett, és 20-30perc után hűlt le annyira, hogy a váltó működjön?

LG
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.26 19:23:40 írta LG »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #409 Dátum: 2010.07.26 22:18:22 »
Amúgy milyen autó?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #410 Dátum: 2010.07.27 10:00:30 »
Kérdésem, hogy ez mi lehetett? Tudom így nehéz megállapítani, volt vkinek hasonló problémája? Lehet, hogy az olaj régi, felmelegedett, és 20-30perc után hűlt le annyira, hogy a váltó működjön?

LG
"Önvédelmi" dolognak hangzik, tehát lehet hogy tényleg úgy észlelte, hogy pl. vmi túlmelegedett és ezért tiltott le. Mondjuk, attól hogy az autó pár percig üresben jár, ilyesminek még nem kéne történnie  ::) ... Sajnos ezek a robotváltók nem tökéletes szerkezetek.

Hány km van a kocsiban? És tényleg, milyen autó pontosan  ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

LG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #411 Dátum: 2010.07.27 12:13:47 »
Corolla Verso, 82.000 km-rel.

Előtte kicsit meg lett prögetve és utána állt kb 5-10 percig N-ben járó motorral.

Én felmelegedésre gondoltam, de kiváncsi voltam, hogy Ti mit gondoltok erről.

Köszi :)

Azóta mentem már vele és megint semmi probléma.

LG

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #412 Dátum: 2010.07.27 12:24:13 »
Az, az. Valami felmelegedés-para lehetett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #413 Dátum: 2010.07.27 15:47:28 »
Elég sok gép - nemcsak autó - agyába beültették direkt ezeket a parákat. A különbség talán annyi, hogy teszem azt egy gázkazán esetében le is írják, ha túlmelegedés miatt nem kapcsol be, is látható módon kiírja a hibakódot. Nem ártana az autókba is ilyesmi, ha már művelnek hasonlókat.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #414 Dátum: 2010.07.27 16:36:08 »
Na ja... Csak épp egy autó esetében ennek nem igazán lenne szabad így működnie, nem lenne szabad emiatt totál mozgásképtelenné válnia.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

galzo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #415 Dátum: 2010.09.12 19:33:21 »
Szeretném ha a hozzáértők minősítenék az alábbi kuplung problémát: ( Corolla 1,4 D4D, MM-T ) Az un "bólogatást" már nagyobbrészt kezelni tudom, azonban néha indulás környékén a kézinél is ismert tompa - jobb szó nem ugrik be- "puffanással" vált.Tudom, hogy szervíz, de hátha előbb még kezelhetőbb mód is van Előre köszönöm.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #416 Dátum: 2010.09.13 07:50:42 »
Nemtom mennyire igaz, de angol forumon olvastam, hogy volt egy uj szoftverfrissites az MMT valtokhoz nemregiben. Azota mindenki azt irja, hogy olyan siman valt mint egy normal automata.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #417 Dátum: 2010.09.13 09:49:54 »
Nemtom mennyire igaz, de angol forumon olvastam, hogy volt egy uj szoftverfrissites az MMT valtokhoz nemregiben. Azota mindenki azt irja, hogy olyan siman valt mint egy normal automata.

Ezt hol olvastad? Linket gyorsan! Köszi...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #418 Dátum: 2010.09.13 09:59:04 »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #419 Dátum: 2010.09.13 10:00:32 »
Meg egy bizonyos MMT szériára visszahívás is volt.