Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 188223 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #390 Dátum: 2010.03.08 12:22:40 »
Mi ezen a nem kímélés? A kúszást nem véletlen tették bele, tehát biztosan nem káros. Az meg, hogy nem veszem ki üresbe állóhelyzetben mitől rongálna bármit is. Ha ebből bármi is káros lenne leírták volna a könyvében.
Kúszás 2-be simán, elengedem a gázt pl 40-nél, mert látom hogy piros a lámpa minek nyomjam már és mikor lelassúl 13-ra onnan elkezdi finoman adagolni a gázt az autó és gurul magától.
Az a nem kímélés, hogy nem veszed ki üresbe álló helyzetben. Így ugyanaz történik, mintha kézi váltós autóval úgy álldogálnál, hogy közben folyamatosan kinyomva tartod a kuplungot. Ezzel a kuplungszerkezet idő előtti elhasználódását idézed elő.

Ami a 2-esben kúszást illeti: azt hogy éred el, hogy ne tegye vissza magát a váltó 1-esbe, mikor 2-esben nagyon lecsökken a fordulatszám?

Igazad van aláírom tényleg nem tesz jót a kuplungnak, de ha 6 évente megy ettől szét, akkor nem bánom. Mindenesetre, ha voltam szervízben beszámolok róla mit mondtak/javítottak.

Leírtam fentebb, egyszerűen nem vált 1-be, ha csak gurulok, hanem elkezdi adagolni a gázt és megy 13-17-el. Ha fékezek, akkor visszateszi, de csak 9km/ óránál.

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #391 Dátum: 2010.03.09 03:26:50 »
1szer már kipróbálnék 1 alulmotorizált aut váltós autót. Nem hinném, hogy az annyira rossz kombináció lenne. Azért az MMT se fogyasztás bajnok. Aki nem tudja, hogy kell automatát takarékosan vezetni, az az MMT-vel se fog takarékosan menni.

Ne akarj ilyet kipróbálni!:) 2,4-es Chrysler, 173LE, 4 sebességes autómata váltóval, hát, azt tudom mondani, hogy halál. És autópályán eszik vagy 14 litert százon, úgy hogy 120-nál jobban nem mész vele. A városi fogyasztásról már nem is beszélek inkább...
orolla D-4D Luna MMT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #392 Dátum: 2010.03.09 09:42:52 »
Ne akarj ilyet kipróbálni!:) 2,4-es Chrysler, 173LE, 4 sebességes autómata váltóval, hát, azt tudom mondani, hogy halál. És autópályán eszik vagy 14 litert százon, úgy hogy 120-nál jobban nem mész vele. A városi fogyasztásról már nem is beszélek inkább...
Ebből nem lehet általános következtetést levonni; csak annyit jelent, hogy ennél az autónál ez a motor-váltó kombináció rossz, továbbá a motor önmagában véve is sokat eszik. Ellenpéldaként föl lehet hozni pl. a valamivel kisebb teljesítményű, szintén 2.4-es aut váltós Avensist, amely nagyon korrektül megy és pályán 120-nál bőven 10 liter alatt marad, sőt városban sem eszik 14-et.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #393 Dátum: 2010.03.09 10:32:09 »
Gondolom közrejátszik a váltó áttételezése is, ahogy talán a fokozatok száma is. A 2.4-es pl 5 sebességes (kézi váltóval nem is lehetett rendelni), és állítólag alig fogyaszt többet, mint a 2 literes benzineshez kapható opciós (de csak 4 sebességes) Aut váltós kivitel.

130-nál pedig még 3000-et sem forog a motor.  :clap:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #394 Dátum: 2010.03.10 11:42:43 »
1szer már kipróbálnék 1 alulmotorizált aut váltós autót. Nem hinném, hogy az annyira rossz kombináció lenne. Azért az MMT se fogyasztás bajnok. Aki nem tudja, hogy kell automatát takarékosan vezetni, az az MMT-vel se fog takarékosan menni.

Ne akarj ilyet kipróbálni!:) 2,4-es Chrysler, 173LE, 4 sebességes autómata váltóval, hát, azt tudom mondani, hogy halál. És autópályán eszik vagy 14 litert százon, úgy hogy 120-nál jobban nem mész vele. A városi fogyasztásról már nem is beszélek inkább...

A réig kadettem 1.6i 3 sebességes aut 120-nál 6 liter körül fogyasztott. Pesti autózással + 2 hetente vidék (oda vissza 300km) 6,8 fogyasztása volt átlagban.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #395 Dátum: 2010.03.10 13:13:11 »
Egy ilyen Corolla is alulmotorizált automata váltóhoz, ugye? Szüleimnek ilyen van sedanban, kézi váltóval elég jól megy.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #396 Dátum: 2010.03.10 19:13:48 »
Egy ilyen Corolla is alulmotorizált automata váltóhoz, ugye? Szüleimnek ilyen van sedanban, kézi váltóval elég jól megy.
Nem mondanám alulmotorizáltnak, de nem egy versenyló automatával, az biztos; de hát nem is szánták annak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #397 Dátum: 2010.03.18 15:24:36 »
Túl vagyok a vizsgáztatáson és ránéztek az MMT-re + kuplungra.

A computer-ben semmi hibaüzenet nem volt. Azt mondták, hogy valószínü meg van kopva a kuplung és majd utánállít idővel. Közben egyébként már néha műxik a kúszás 1, 2-be is mint régen főlleg, ha már mentem 4-5 km-t. Már a szervízbe vitel előtt is működött néha, tehát ott nem csináltak vele semmit.
Elmagyarázták szerkezetileg is, hogy miért jelentkezik ez a kúszás hiba, de én ehhez hülye vagyok, hogy leírjam. Sorry :) Mindenesetre megnyugodtam, hogy nincs semmi gond.

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #398 Dátum: 2010.04.06 20:48:21 »
Túl vagyok a vizsgáztatáson és ránéztek az MMT-re + kuplungra.

A computer-ben semmi hibaüzenet nem volt. Azt mondták, hogy valószínü meg van kopva a kuplung és majd utánállít idővel. Közben egyébként már néha műxik a kúszás 1, 2-be is mint régen főlleg, ha már mentem 4-5 km-t. Már a szervízbe vitel előtt is működött néha, tehát ott nem csináltak vele semmit.
Elmagyarázták szerkezetileg is, hogy miért jelentkezik ez a kúszás hiba, de én ehhez hülye vagyok, hogy leírjam. Sorry :) Mindenesetre megnyugodtam, hogy nincs semmi gond.

A teljesség kedvéért, mostanra tökéletesen megy a kúszó üzemmód 1-2-ben is. kb 1 hónap alatt megjavúlt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #399 Dátum: 2010.04.08 20:48:56 »
Kipróbáltam, hogy képes-e a Corolla 2-esben alapjáraton kúszni. Hát nem. Ha sík úton, kettesben elveszem a gázt, akkor ahogy lelassul az autó, egy ponton visszateszi magát 1-esbe a váltó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #400 Dátum: 2010.04.25 12:51:58 »
Túl vagyok a vizsgáztatáson és ránéztek az MMT-re + kuplungra.

A computer-ben semmi hibaüzenet nem volt. Azt mondták, hogy valószínü meg van kopva a kuplung és majd utánállít idővel. Közben egyébként már néha műxik a kúszás 1, 2-be is mint régen főlleg, ha már mentem 4-5 km-t. Már a szervízbe vitel előtt is működött néha, tehát ott nem csináltak vele semmit.
Elmagyarázták szerkezetileg is, hogy miért jelentkezik ez a kúszás hiba, de én ehhez hülye vagyok, hogy leírjam. Sorry :) Mindenesetre megnyugodtam, hogy nincs semmi gond.

A teljesség kedvéért, mostanra tökéletesen megy a kúszó üzemmód 1-2-ben is. kb 1 hónap alatt megjavúlt.


Hali,
Nekem is pont most kezdett "elmúlni", alábbhagyni a kúszás. 24.000Km van az autóban és a váltót mindig kiveszem üresbe piros lámpánál meg ha 10mp-nél tovább állok egyhelyben. Most voltam a gázpedálvisszahíváson és mondtam hogy nézzenek rá a computer-re nem-e van valami hibakód. Szervizesek mondták, hogy semmi probléma, pedig az ok ami miatt kértem a computer kiolvasást az volt, hogy mostmár többször előfordult, hogy a hátramenet kapcsolásakor elkezdett sípolni és villog az "N" azaz üresjárat jelzés, aztán egyszer csak belevált. Eddig nem volt más probléma, de pár hete már előfordult, hogy "E"-be váltáskor is ugyanígy elkezdett sipolni, villog az "N" jelzés és pár másodperc múlva belevált.
Van valakinek ezen a téren bármilyen  tapasztalta?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #401 Dátum: 2010.04.25 20:03:44 »
...az ok ami miatt kértem a computer kiolvasást az volt, hogy mostmár többször előfordult, hogy a hátramenet kapcsolásakor elkezdett sípolni és villog az "N" azaz üresjárat jelzés, aztán egyszer csak belevált. Eddig nem volt más probléma, de pár hete már előfordult, hogy "E"-be váltáskor is ugyanígy elkezdett sipolni, villog az "N" jelzés és pár másodperc múlva belevált.
Van valakinek ezen a téren bármilyen  tapasztalta?
R-be kapcsoláskor időnként a miénk is ezt csinálja. Úgy kb. három-négy alkalomból egyszer. Sípol, és eltelik pár mp amíg "betalál" R-be. Ezt új korától fogva csinálja, és szvsz normális jelenség, lévén a Toyoták váltóját kézzel sem mindig lehet elsőre betenni R-be - márpedig maga a váltó az MMT-ben is gyakorlatilag ugyanolyan, mint a kézi kapcsolásúaké - mármint ami a belső felépítését, szerkezetét illeti.

E-be kapcsolva még nem fordult elő ilyesmi - ezt kevésbé tartom normális jelenségnek, bár ha csak egyszer-kétszer történik, akkor szvsz még nem kell aggódni miatta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #402 Dátum: 2010.04.25 22:34:23 »
Hali,
Nekem is pont most kezdett "elmúlni", alábbhagyni a kúszás. 24.000Km van az autóban és a váltót mindig kiveszem üresbe piros lámpánál meg ha 10mp-nél tovább állok egyhelyben. Most voltam a gázpedálvisszahíváson és mondtam hogy nézzenek rá a computer-re nem-e van valami hibakód. Szervizesek mondták, hogy semmi probléma, pedig az ok ami miatt kértem a computer kiolvasást az volt, hogy mostmár többször előfordult, hogy a hátramenet kapcsolásakor elkezdett sípolni és villog az "N" azaz üresjárat jelzés, aztán egyszer csak belevált. Eddig nem volt más probléma, de pár hete már előfordult, hogy "E"-be váltáskor is ugyanígy elkezdett sipolni, villog az "N" jelzés és pár másodperc múlva belevált.
Van valakinek ezen a téren bármilyen  tapasztalta?

Nekem is sípol néha rövid ideig. Csak R-ben, másban még nem. Korábban nem csinálta, pár hete/hónapja kezdte el. Többször nézték korábban a váltót, sosem találtak problémát, visszíhívásos cserén volt.

És 2-esben nekem kúszik, nem vált vissza.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #403 Dátum: 2010.04.25 22:41:52 »
Önálló lények ezek, bakker  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #404 Dátum: 2010.07.24 22:02:20 »
Sziasztok!

Pár kérdésem lenne az MMT váltóval kapcsolatban:

- Ha pl. 20-30al megyek és kidobja N-be (elméleti szinten) akkor vissza lehet tenni mozgás közben E-be, vagy le kell állni teljesen (0km/h-ra) ?

- Ha E-ben (R-ben) hagyva állítom le a motort (nyomógombos indítás/leállítás), hogy ne csak a kézifék legyen behúzva, az károsítja a váltót, kuplungot?

- Ha minden megállásnál E-ből N-be rakom, akkor az a sok ide-oda váltás mennyire károsítja ugyancsak a váltót, kuplungot?

Előre is köszönöm,
Laci