Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 185786 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #375 Dátum: 2010.02.28 13:56:21 »
Egyértelmű, hogy kúsznia kell, haverom Easytronicos Corsaja is kúszik, az pedig hasonló működésű az MMT-hez.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #376 Dátum: 2010.02.28 21:30:49 »
Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
Ez már tényleg a sokadik autó, aminél még a próba útig se jutottam el, nálunk nagyon nincsenek karbantartva az automata váltók, ha nem lesz valami normális, akkor Németből lesz autó véve, hátha jobb ott a helyzet, új kocsira sajna nincs keret (MMT-s Toyotákat mondjuk amúgy sem vennék, az IQ CVT-jéről meg rosszakat olvastam).
Ez volt a debreceni kocsi amit néztél?
A hirdetés alapján pedig tényleg jónak tűnik, mégha az sokat is levon belőle hogy kereskedőnél van..

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #377 Dátum: 2010.03.01 00:56:12 »
Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
Ez már tényleg a sokadik autó, aminél még a próba útig se jutottam el, nálunk nagyon nincsenek karbantartva az automata váltók, ha nem lesz valami normális, akkor Németből lesz autó véve, hátha jobb ott a helyzet, új kocsira sajna nincs keret (MMT-s Toyotákat mondjuk amúgy sem vennék, az IQ CVT-jéről meg rosszakat olvastam).
Ez volt a debreceni kocsi amit néztél?
A hirdetés alapján pedig tényleg jónak tűnik, mégha az sokat is levon belőle hogy kereskedőnél van..

Igen ez volt, aki hosszabb távra venné, annak nem ajánlom, bármikor meghalhat a váltója. Amúgy tényleg jó állapotban van, de már árulja min. féléve, anno 890-ről indult az ára is.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #378 Dátum: 2010.03.01 10:33:15 »
Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
...
...
Igen ez volt, aki hosszabb távra venné, annak nem ajánlom, bármikor meghalhat a váltója. Amúgy tényleg jó állapotban van, de már árulja min. féléve, anno 890-ről indult az ára is.
Mondjuk, ha jó állapotú, akkor lehet megéri beleinvesztálni még 200ezret a váltó javításra, és akkor kimegy a világból.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #379 Dátum: 2010.03.01 12:53:24 »
Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
...
...
Igen ez volt, aki hosszabb távra venné, annak nem ajánlom, bármikor meghalhat a váltója. Amúgy tényleg jó állapotban van, de már árulja min. féléve, anno 890-ről indult az ára is.
Mondjuk, ha jó állapotú, akkor lehet megéri beleinvesztálni még 200ezret a váltó javításra, és akkor kimegy a világból.
Szerintem pedig nem is kell arra mérget venni, hogy bármikor meghalhat a váltó... Ha most normálisan működik, akkor még jó darabig bírhatja. Meg kell venni, aztán azonnal lecseréltetni az olajat és a szűrőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #380 Dátum: 2010.03.01 13:32:11 »
Szerintem pedig nem is kell arra mérget venni, hogy bármikor meghalhat a váltó... Ha most normálisan működik, akkor még jó darabig bírhatja. Meg kell venni, aztán azonnal lecseréltetni az olajat és a szűrőt.
Vagy venni kell valami olcsóbb váltóolajat, aztán azzal megjáratni 10ezer km-et, aztán meg sűrűbben cserélgetni.
Laco 73 :D

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #381 Dátum: 2010.03.01 13:46:51 »
Egyébként az automata helyzetről nálunk:
Tegnap voltam Debrecenben egy automata Civicet megnézni, 98-as, full extra, 1.6-os, tip-top állapot, minden működik, kereskedő szerint rendszeresen karbantartott. Próba út következett már volna, de előtte még megnéztem a váltó nívópálcáját, az olaj fekete és trutyis! volt...
...
...
Igen ez volt, aki hosszabb távra venné, annak nem ajánlom, bármikor meghalhat a váltója. Amúgy tényleg jó állapotban van, de már árulja min. féléve, anno 890-ről indult az ára is.
Mondjuk, ha jó állapotú, akkor lehet megéri beleinvesztálni még 200ezret a váltó javításra, és akkor kimegy a világból.
Szerintem pedig nem is kell arra mérget venni, hogy bármikor meghalhat a váltó... Ha most normálisan működik, akkor még jó darabig bírhatja. Meg kell venni, aztán azonnal lecseréltetni az olajat és a szűrőt.

Trutyis és fekete volt az olaj, az olajcsere elképzelhető, hogy még rontana az állapotán (rengeteg ilyen esetet olvastam külföldi fórumokon), aki akarja, vegye meg nyugodtan, de nekem nem kell ez a rizikó.
A váltó persze, még simán elmehet több tízezer km-t is akár, ha nem többet.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #382 Dátum: 2010.03.01 14:03:39 »
Trutyis és fekete volt az olaj, az olajcsere elképzelhető, hogy még rontana az állapotán (rengeteg ilyen esetet olvastam külföldi fórumokon), aki akarja, vegye meg nyugodtan, de nekem nem kell ez a rizikó.
A váltó persze, még simán elmehet több tízezer km-t is akár, ha nem többet.
Nagyobb a rizikó, ez tény. De -lévén ritka típusról szó- járható lehet az az út is, hogy az ember eleve úgy tervez, hogy vétel után elviszi a kocsit Péteribe az automatás szakihoz, aki aztán szétszedi és megtisztítja a váltót, beállítja ha kell, nomeg persze kicseréli a szűrőt és feltölti új olajjal. Ez nyilván legalább egy 50 ezres nagyságrendű többlet költség, de cserébe utána tiszta lappal indul a váltó, nem lesz rá gond. Ilyen autónál, amiből nincs minden sarkon, be lehet ezt kalkulálni.

(Mindenesetre a leírtak fényében különösen megbecsülöm, hogy mindkét donor- Coronám váltójának piros és átlátszó az olaja!)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #383 Dátum: 2010.03.05 01:37:54 »
A szerelőktők már kérdeztem, hogy más autóknál előfordúl-e a probléma, abban maradtunk, hogy inkább nem figyelnek rá, hogy kúszik-e vagy sem.
Szerintem kúsznia kell kötelezően, az általam kipróbált új autók, tesztautók is kúsznak. Ha nem így lenne, szerintem már elhajtottak volna a töménytelen kúszástanitás után.

Sziasztok!

Nekem jövő hónapban lesz 6 éves a yarisom és ma este vettem észre, hogy nem kúszik az autó, egyébként semmi baja és nem is volt soha, csak kötelező szervíre játam eddig. Mivel úgy is viszem műszakira 16-án szólok, hogy nézzék meg.

Tapasztalatok:
Kell kúsznia!
Állóhelyzetből 7-8 km/h-val, 2-ban pedig 13-17 km/h-val ment eddig mindig gázadás nélkül. Parkolásnál hasznos. Egyébként nem direkt megyek vele így, de dugóban döcögve a 2-be való kúszás tökéletes, vagy egy bevásárlóközpontban a parkolóban helyet keresni, néha kicsit rá kell fékezni, de még akkor is érezhető, hogy kúszna tovább. Kisebb emelkedőn simán elindúl nekem felfelé, meredeken pedig egyhelyben marad, ha nagyon meredek, akkor már visszagurúl. Ez így volt a régi aut kadettemnél is.
A kímélésről annyit, hogy 6 év alatt soha nem vettem ki állóhelyzetben pirosnál a váltót üresbe, csak nyomtam a féket és kész. Szóval nem valószínü, hogy nagyon rongálná a szerkezetet, vagy ha igen akkor elég jól bírta eddig.

Ami érdekes, hogy nemrég voltam a 90 ezeres szervízen és cseréltek váltóolajat, remélem nem ott csesztek el valamit. Nálam a 3-ból 2-be váltás az simán hallatszik felhúzott ablaknál is + az állóhelyzetben való kapcsolás is, de a 3-ból 2-be a leghangosabb. Az olajcsere óta talán még hangosabb is, de lehet csak azért gondolom, mert a csere után elkezdtem fülelni miközben előtte is volt hangja emlékszem, csak most ráált a fülem.

A hagyományos autómata váltóról annyit a hondás vásárlónak, hogy a kadettemben 270 ezer volt amikor eladtam és direkt szerelővel jött a vevő, hogy menjenek vele egy kört és a váltó tökéletes volt. Mondjuk a 60 ezres kötelező csere helyett én 50 ezrenként cseréltettem mindig.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #384 Dátum: 2010.03.07 09:36:24 »
Állóhelyzetből 7-8 km/h-val, 2-ban pedig 13-17 km/h-val ment eddig mindig gázadás nélkül. Parkolásnál hasznos. Egyébként nem direkt megyek vele így, de dugóban döcögve a 2-be való kúszás tökéletes, vagy egy bevásárlóközpontban a parkolóban helyet keresni, néha kicsit rá kell fékezni, de még akkor is érezhető, hogy kúszna tovább. Kisebb emelkedőn simán elindúl nekem felfelé, meredeken pedig egyhelyben marad, ha nagyon meredek, akkor már visszagurúl. Ez így volt a régi aut kadettemnél is.
A kímélésről annyit, hogy 6 év alatt soha nem vettem ki állóhelyzetben pirosnál a váltót üresbe, csak nyomtam a féket és kész. Szóval nem valószínü, hogy nagyon rongálná a szerkezetet, vagy ha igen akkor elég jól bírta eddig.
A 2-esben kúszást hogy idézed elő? Átrakod a váltót M-be? Mert automata módban ugye visszarakná egyesbe.

A nem kíméléssel igen költséges javítást kockáztatsz, dehát ezzel nyilván tisztában vagy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #385 Dátum: 2010.03.07 11:30:22 »
Állóhelyzetből 7-8 km/h-val, 2-ban pedig 13-17 km/h-val ment eddig mindig gázadás nélkül. Parkolásnál hasznos. Egyébként nem direkt megyek vele így, de dugóban döcögve a 2-be való kúszás tökéletes, vagy egy bevásárlóközpontban a parkolóban helyet keresni, néha kicsit rá kell fékezni, de még akkor is érezhető, hogy kúszna tovább. Kisebb emelkedőn simán elindúl nekem felfelé, meredeken pedig egyhelyben marad, ha nagyon meredek, akkor már visszagurúl. Ez így volt a régi aut kadettemnél is.
A kímélésről annyit, hogy 6 év alatt soha nem vettem ki állóhelyzetben pirosnál a váltót üresbe, csak nyomtam a féket és kész. Szóval nem valószínü, hogy nagyon rongálná a szerkezetet, vagy ha igen akkor elég jól bírta eddig.
A 2-esben kúszást hogy idézed elő? Átrakod a váltót M-be? Mert automata módban ugye visszarakná egyesbe.

A nem kíméléssel igen költséges javítást kockáztatsz, dehát ezzel nyilván tisztában vagy.

Mi ezen a nem kímélés? A kúszást nem véletlen tették bele, tehát biztosan nem káros. Az meg, hogy nem veszem ki üresbe állóhelyzetben mitől rongálna bármit is. Ha ebből bármi is káros lenne leírták volna a könyvében.
Kúszás 2-be simán, elengedem a gázt pl 40-nél, mert látom hogy piros a lámpa minek nyomjam már és mikor lelassúl 13-ra onnan elkezdi finoman adagolni a gázt az autó és gurul magától.

Közben egyik kollégám mesélte (corolla MMT), hogy ő 1x elkadt a nagy sárban és ott némi kerékkipörgetés  és szenvedés közepette sikerült kikászállódni, de utána neki sem kúszott az autó. Neki azt mondták a szervízben, hogy a kuplung állítólag utánállít automatikusan és majd helyrejön, ha nincs egyéb károsodás. Láss csodát azóta újra kúszik a kocsija. Ezen mondjuk  meglepődtem, de hát majd kiderül. Azért a szervízben inkább nézzék csak meg, hogy mi a szitu. Ami nálam ehhez az esethez hasonló, hogy én most a télen kerültem hasonló helyzetben csak havon és nekem is kellett egy ideig játszani míg eltudtam indúlni. Eközben én is odanyomtam a gázt néha pár sec-re 1x még 3-ba fel is kapcsolt, lehet itt sinylette meg a kuplungom nekem is. Volt is szaga, majd kiderül.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #386 Dátum: 2010.03.07 11:35:49 »
Mi ezen a nem kímélés? A kúszást nem véletlen tették bele, tehát biztosan nem káros. Az meg, hogy nem veszem ki üresbe állóhelyzetben mitől rongálna bármit is. Ha ebből bármi is káros lenne leírták volna a könyvében.
Kúszás 2-be simán, elengedem a gázt pl 40-nél, mert látom hogy piros a lámpa minek nyomjam már és mikor lelassúl 13-ra onnan elkezdi finoman adagolni a gázt az autó és gurul magától.
Az a nem kímélés, hogy nem veszed ki üresbe álló helyzetben. Így ugyanaz történik, mintha kézi váltós autóval úgy álldogálnál, hogy közben folyamatosan kinyomva tartod a kuplungot. Ezzel a kuplungszerkezet idő előtti elhasználódását idézed elő.

Ami a 2-esben kúszást illeti: azt hogy éred el, hogy ne tegye vissza magát a váltó 1-esbe, mikor 2-esben nagyon lecsökken a fordulatszám?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #387 Dátum: 2010.03.07 17:42:20 »
Mi ezen a nem kímélés? A kúszást nem véletlen tették bele, tehát biztosan nem káros. Az meg, hogy nem veszem ki üresbe állóhelyzetben mitől rongálna bármit is. Ha ebből bármi is káros lenne leírták volna a könyvében.
Kúszás 2-be simán, elengedem a gázt pl 40-nél, mert látom hogy piros a lámpa minek nyomjam már és mikor lelassúl 13-ra onnan elkezdi finoman adagolni a gázt az autó és gurul magától.
Az a nem kímélés, hogy nem veszed ki üresbe álló helyzetben. Így ugyanaz történik, mintha kézi váltós autóval úgy álldogálnál, hogy közben folyamatosan kinyomva tartod a kuplungot. Ezzel a kuplungszerkezet idő előtti elhasználódását idézed elő.

Ami a 2-esben kúszást illeti: azt hogy éred el, hogy ne tegye vissza magát a váltó 1-esbe, mikor 2-esben nagyon lecsökken a fordulatszám?

Hali,

Jó ha tudjátok, hogy az MMT-nek van téli üzemmódja (illetve arra használható működése) amit semmilyen könyvben nem olvastam még (ami lehet hogy az én hibám, ki tudja?). Lényeg hogy álló helyzetbe, de járó motorral berántod a váltókart barra a félautomata üzemmódba ("M") és hátrahúzod, mintha 2-es sebességet szeretnél váltani. Ekkor mindjárt 2-esbe indul el az autó csúsztatva a kuplungot ami a hóról, jégről elindulást segíti, továbbá van benne még egy trükk, hogy nem is vált le 1-esig, hanem folyamatosan 2-es vagy magasabb fokozatokat vált csak. Ez nagyon hasznos télen, ki is használtam sokszor.  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #388 Dátum: 2010.03.07 18:03:04 »
Jó ha tudjátok, hogy az MMT-nek van téli üzemmódja (illetve arra használható működése) amit semmilyen könyvben nem olvastam még (ami lehet hogy az én hibám, ki tudja?). Lényeg hogy álló helyzetbe, de járó motorral berántod a váltókart barra a félautomata üzemmódba ("M") és hátrahúzod, mintha 2-es sebességet szeretnél váltani. Ekkor mindjárt 2-esbe indul el az autó csúsztatva a kuplungot ami a hóról, jégről elindulást segíti, továbbá van benne még egy trükk, hogy nem is vált le 1-esig, hanem folyamatosan 2-es vagy magasabb fokozatokat vált csak. Ez nagyon hasznos télen, ki is használtam sokszor.  :D
Wow  :eek: :sorcerer: ... Erről tényleg nem hallottam még! Márpedig nagyon hasznos lehet  :yes: ... És meddig marad ez így - úgy értem, meddig marad "téli módban"? A következő motorleállításig?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

yarisMMT

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #389 Dátum: 2010.03.08 12:17:14 »
Jó ha tudjátok, hogy az MMT-nek van téli üzemmódja (illetve arra használható működése) amit semmilyen könyvben nem olvastam még (ami lehet hogy az én hibám, ki tudja?). Lényeg hogy álló helyzetbe, de járó motorral berántod a váltókart barra a félautomata üzemmódba ("M") és hátrahúzod, mintha 2-es sebességet szeretnél váltani. Ekkor mindjárt 2-esbe indul el az autó csúsztatva a kuplungot ami a hóról, jégről elindulást segíti, továbbá van benne még egy trükk, hogy nem is vált le 1-esig, hanem folyamatosan 2-es vagy magasabb fokozatokat vált csak. Ez nagyon hasznos télen, ki is használtam sokszor.  :D
Wow  :eek: :sorcerer: ... Erről tényleg nem hallottam még! Márpedig nagyon hasznos lehet  :yes: ... És meddig marad ez így - úgy értem, meddig marad "téli módban"? A következő motorleállításig?

Ha jól emlékszem ez pont benne van a könyvben. Szoktam is használni, ha úgy adódik. Addig marad így, amíg vissza nem rakod E-be, vagy leállítod az autót. Bár én még olyasmire is emlékszem, hogy E-ben is képes erre, ha nagyon hideg van. -14fokig ezt még magától nem követte el, csak ha én manuálba tettem 2-be. Egyébként a 2-be való indulás normál váltóval is simán megy nem gondolom, hogy ez újdonság lenne.