Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 187963 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sepi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #30 Dátum: 2005.04.29 10:47:41 »
Sziasztok!

Én most ültem át egy C3-as Sensodrive-os autóból a Corolla MMT-be.
Az autók között ég és föld a különbség és a váltóban is jobb az MMT. Még csak 200 KM-t használtam, de már megszoktam, hogy mikor kell picit felengedni a gázt. Először furcsa volt, mert teljesen máshol váltott, mint a Sensodrive, de ezt hamar meg lehet szokni. Nekem a legfurcsább a manuális módban az volt, hogy fordítva van a fel/leváltás irány. Egyszer vissza is raktam egyesbe véletlenül. Manuális módban nagyon simán és gyorsan lehet vele váltani, automatában másodikba váltásnál kell egy picit figyelni és itt van egy kis bólintás is de utána mint a vaj. Visszaváltások is teljesen rendben vannak.

Üdv,
Sepi

TOMI_70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #31 Dátum: 2005.05.04 09:28:15 »
Kézi Vs MM-T

Én is MM-T fan vagyok , de azt hozzá kell tennem , hogy csak a D4D motorral a Corolla esetében.A diesel motorral sokkal harmonikusabb a váltó mint a COV esetében a benzinessel.A benzines motor izgágasága (értsd : sokkal könnyebben felpörög , érzékyenyebben reagál a gázra) nem annyira jó párosítás mint a diesel esetében.
A COR D4D egészen hihetelen dolgokra képes , lehet sportosan , öregurasan , szinte mindenhogy vezetni

Reaper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #32 Dátum: 2006.02.22 15:39:42 »
Sziasztok,

Mar beirtam egy masik topicba is a kerdesem de csak most talaltam ra erre. Szoval olyan dilemmam van, hogy M-MT-vel vagy automataval rendeljem meg a Corolla-t. Az M-MT mellett leginkabb a D-4D motor fogyasztasa szol, mukodesben viszont a velemenyeket/tapasztalatokat olvasva nekem az automata jobban bejonne. Tenyleg ki kell venni uresbe az M-MT-t ha pirosban acsorogsz viszonylag sokaig??? Amiert viszont az automatatol tartok az az 1.6-os motor fogyasztasa. Van valakinek ilyen szekere kozuletek? Minel tobb infot szeretnek beszerezni a temaban mielott elkotelezem magam. Kicsit sok az a 4.6millio, hogy megbanjam a valasztast.


Koszi a segitseget!
Udv, Reaper

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #33 Dátum: 2006.02.22 15:47:25 »
Az automatát is illik kivenni üresbe álláskor. Nekünk Carina E van ilyen sima 3sebesség +1 OV-s automatával, eddig bejött, tény, kb 0,7l -el többet fogyaszt. Kicsit induláskor veszít a gyorsulásból a hosszú 1. miatt, de amúgy aki hozzászokik az autómatához, az többé nem akar mást. Apu így járt :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #34 Dátum: 2006.02.23 12:39:42 »
Idézetet írta: "Reaper"
Sziasztok,

Mar beirtam egy masik topicba is a kerdesem de csak most talaltam ra erre. Szoval olyan dilemmam van, hogy M-MT-vel vagy automataval rendeljem meg a Corolla-t. Az M-MT mellett leginkabb a D-4D motor fogyasztasa szol, mukodesben viszont a velemenyeket/tapasztalatokat olvasva nekem az automata jobban bejonne. Tenyleg ki kell venni uresbe az M-MT-t ha pirosban acsorogsz viszonylag sokaig??? Amiert viszont az automatatol tartok az az 1.6-os motor fogyasztasa. Van valakinek ilyen szekere kozuletek? Minel tobb infot szeretnek beszerezni a temaban mielott elkotelezem magam. Kicsit sok az a 4.6millio, hogy megbanjam a valasztast.


Koszi a segitseget!
Udv, Reaper


Igen , az MMT-t , 15-20 mp-nél hosszabb állásnál illik kivenni üresbe , ha nem akarja az ember idejekorán kicseréltetni a kuplungot . Ezzel aztán nagyjából fel is soroltuk a hátrányait - amúgy ahogy KLaco is írja , jószívű ember a hagyományos automatát sem hagyja sebességben hosszas állás közben .

Úgy számolj , hogy átlagfogyasztásban kábé 3 liter a különbség az 1.4 D4D MMT és az 1.6 benzin aut között ! Városban még több is lehet , mert ott az automata 1.6-os simán bekapja a 10 litert , míg a dízel elmegy 6 , legfeljebb 6.5 literrel . Ráadásul , mivel a váltó elég sokalt elnyel a teljesítményéből , gyakorlatilag nem is fürgébb az 1.6-os automata , mint az 1.4 dízel MMT . Továbbá az csak négysebességes , míg az MMT öt .

Magát a feelinget pedig olvasva nem tudod megítélni - azt ki kell próbálni . Bár 1.6-os automata tesztautót nehéz lesz találni ... de szerintem miután vezetted az MMT dízelt , nem is biztos , hogy szükség lesz rá ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #35 Dátum: 2006.02.23 15:09:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Magát a feelinget pedig olvasva nem tudod megítélni - azt ki kell próbálni . Bár 1.6-os automata tesztautót nehéz lesz találni ... de szerintem miután vezetted az MMT dízelt , nem is biztos , hogy szükség lesz rá ;)


Szerintem se. Én is beleszerettem a váltóba, csak a Cori nekem kicsi, kombiban meg azért kellene egy nagyobb moci, akármilyen jó is a kis egynégyes.....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Reaper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #36 Dátum: 2006.02.23 17:22:03 »
Az az igazsag, hogy mar probaltam M-MT-t. Alapvetoen tetszett a bologatast kiveve. Amitol inkabb tartok az a tartossaga es, hogy birizgalni kell menet kozben. Egy igazi automatat nem kell. Ez tevhit. Abban olajos kuplung van, nincs semmi ami tulmelegedne vagy aminek artana akar ha hosszu perceket is acsorog vele az ember pirosban, dugoban. Az olaj meg mindenkepp forog benne ha jar a motor. Ez a lenyege, ezert automata!!! Sok ezer merfoldet vezettem ilyen autokat es soha sem kellett kivenni uresbe ha megalltam. Itt hallok ilyet eloszor. Ez kb. olyan alaptalan tevhit mint, hogy az automatavalto gyakrabban romlik el. Sot! Sokkal ritkabban mint egy manualis ugyanis a hibazo tenyezo, maga az ember teljesen ki van zarva a folyamatbol. Az pedig, hogy az automataban 'csak' 4 fokozat van semmit sem jelent, mivel teljesen masak az attetelek. Sokkal hosszabb az elso fokozat es a 4. utan meg van egy vegattetel O/D. Szal ha jobban megnezzuk 5 fokozatu az is. Ilyenkor lezar minden lamella es minden egyutt forog benne. Ami vicces, hogy az 1.4 D-4D M-MT valtoval dragabban jon ki mint az 1.6 automata. Kb. 100ezer penzzel. Kerdezoskodtem de rendes automatat azt mondtak ne is keressek, annyira keveset rendelnek belole, hogy ilyen tesztautot biztosan nem fogok talalni. Mokas a magyarok mennyire felnek tole ;) Pedig nagyon jo moka es ami a lenyeg, a mai autogyartas szegyene, a kuplungpedal nincs benne.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #37 Dátum: 2006.02.23 18:03:38 »
Ne keverjük össze az MMT váltót és az automatát!!!! Semmi köze az egyiknek a másikhoz!

Az MMT meg nem bólogat, csak meg kell szokni a váltót, ennyi az egész. Egyébként abban igazad van, hogy a valódi automatáknál nem feltétlenül kell birizgálni menet közben a váltókart. De az MMT, az tulajdonképpen egy robotizált kuplunggal ellátott váltó, amiben külön van egy kuplung és egy váltó. És a kuplung kímélése miatt illdomos kivenni üresbe a váltót.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #38 Dátum: 2006.02.23 22:27:13 »
Idézetet írta: "Reaper"
Egy igazi automatat nem kell. Ez tevhit. Abban olajos kuplung van, nincs semmi ami tulmelegedne vagy aminek artana akar ha hosszu perceket is acsorog vele az ember pirosban, dugoban.

Nem is azért kell kivenni, mert károsodik, hanem mert elég uncsi taposni a féket 1000-el, hogy ne guruljon előre.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #39 Dátum: 2006.02.23 23:11:36 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"

Magát a feelinget pedig olvasva nem tudod megítélni - azt ki kell próbálni . Bár 1.6-os automata tesztautót nehéz lesz találni ... de szerintem miután vezetted az MMT dízelt , nem is biztos , hogy szükség lesz rá ;)


Szerintem se. Én is beleszerettem a váltóba, csak a Cori nekem kicsi, kombiban meg azért kellene egy nagyobb moci, akármilyen jó is a kis egynégyes.....


Bizony kéne . Kéziváltósból OK az 1.6-os , az már megfelelően megy . De automatának kellene egy 1.8-as (az Ave motorja) , azzal lenne kellőképpen motorizált . Ez az 1.6-os automata inkább afféle nyugis , krúzolós karakterisztikával rendelkezhet . Nem hiszem , hogy 0-1000 méteren jobbat menne , mint az 1.4-es .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #40 Dátum: 2006.02.23 23:28:29 »
Idézetet írta: "Reaper"
Az az igazsag, hogy mar probaltam M-MT-t. Alapvetoen tetszett a bologatast kiveve. Amitol inkabb tartok az a tartossaga es, hogy birizgalni kell menet kozben. Egy igazi automatat nem kell. Ez tevhit. Abban olajos kuplung van, nincs semmi ami tulmelegedne vagy aminek artana akar ha hosszu perceket is acsorog vele az ember pirosban, dugoban. Az olaj meg mindenkepp forog benne ha jar a motor. Ez a lenyege, ezert automata!!! Sok ezer merfoldet vezettem ilyen autokat es soha sem kellett kivenni uresbe ha megalltam. Itt hallok ilyet eloszor. Ez kb. olyan alaptalan tevhit mint, hogy az automatavalto gyakrabban romlik el. Sot! Sokkal ritkabban mint egy manualis ugyanis a hibazo tenyezo, maga az ember teljesen ki van zarva a folyamatbol. Az pedig, hogy az automataban 'csak' 4 fokozat van semmit sem jelent, mivel teljesen masak az attetelek. Sokkal hosszabb az elso fokozat es a 4. utan meg van egy vegattetel O/D. Szal ha jobban megnezzuk 5 fokozatu az is. Ilyenkor lezar minden lamella es minden egyutt forog benne. Ami vicces, hogy az 1.4 D-4D M-MT valtoval dragabban jon ki mint az 1.6 automata. Kb. 100ezer penzzel. Kerdezoskodtem de rendes automatat azt mondtak ne is keressek, annyira keveset rendelnek belole, hogy ilyen tesztautot biztosan nem fogok talalni. Mokas a magyarok mennyire felnek tole ;) Pedig nagyon jo moka es ami a lenyeg, a mai autogyartas szegyene, a kuplungpedal nincs benne.


Nézd , előrebocsátanám , hogy én az automata váltó meggyőződéses híve vagyok  :) ... ha azt mondom , hogy képes voltam vásárolni bontásra egy komplett ugyanolyan Camryt , mint az enyém , csak azért , hogy az automata váltót átépíthessem belőle az enyémbe , az talán megmagyaráz mindent  :nagymosoly: ... az átépítés ugyan sajnos valszeg meghiúsul , de ez most nem tartozik ide .

Lehet , hogy tévedtem abban , hogy az automatát is jobb kivenni üresbe , ha sokáig állsz . Ezt nekem is úgy mondták - lehetséges , hogy tévesen .

Abban is igazad van , hogy az MMT bizonyos körülmények között (pl. hegynek fölfelé , erős gyorsításnál) bólint váltás közben . Ezt én is észrevettem , nekem sem tetszett túlságosan . Viszont hozzátenném , hogy vannak hagyományos automaták is , amelyek bólintanak váltásnál . Típusa válogatja , van amelyik jobban , van amelyik kevésbé - tény , hogy az újabbak kevésbé .

Azt viszont nem jól gondolod , hogy a 4 sebességes aut váltóban még van egy OD is . Nincs , vagy pedig maga a negyedik az OD . Azt mindig beszámítják a sebességfokozatok közé , a váltó fokozatainak számát az OD-vel együtt adják meg . A Camrynél is : a váltó hivatalosan négysebességes automata , ami annyit jelent , hogy három plusz Overdrive . Tehát a Corolla váltója NÉGY fokozatot tud kapcsolni , és ennek bizony meglátszanak a hátrányai a gyorsulásban , főleg nagyobb sebességekre - álló helyzetből ezer méterre pl. lényeges különbség van a manuális váltós és az automata között . Úgyhogy az , hogy az automata négysebességes mivolta "semmit sem jelent" , nem igazán stimmel .

Amúgy szerintem nem igazán számít , hogy 100 ezerrel drágább az MMT 1.4 dízel , mint az aut 1.6 benzin . Ezt a különbséget csak az üzemanyagon 12-13 ezer km alatt behozza a dízel - és közben van egy ugyanolyan komfortosan , de gyakran élvezetesebben vezethető , jobban a vezetési stílusodhoz igazodni képes autód . Mindezért cserébe az , hogy hosszabb állásnál ki kell venni üresbe , és hogy bizonyos speciális körülmények között bólint egy kicsit , igazán nem vészes ár :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #41 Dátum: 2006.02.24 08:34:22 »
Én egyszer próbáltam egy Corolla Versot MM-T váltóval és nagyon bejött a feelingje, ahogyan "pöckölni" lehet benne a sebességfokozatokat. Sport üzemmóddal kombinálva (jobban kihúzatva) nagyon élvezetes volt egy 1.8-as motorral.

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #42 Dátum: 2006.02.24 09:29:57 »
És azt se felejtsük el, hogy sokkal modernebb, intelligensebb szerkezet az MMT mint egy "elavult" 4 sebességes automata. Na meg ugye a zseniális 1,4 D-4D moci  :nyelv:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

gaabor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #43 Dátum: 2006.02.24 11:36:58 »
Tavaly en hasznalt automata Toyotat kerestem, ugyhogy vegigprobaltam par autot. Volt Yaris freetronic es automata valtoval, Corolla MMT es automata valtoval es Camry automata valtoval.

A freetronic volt az egyik kedvencem, bar ezt ma mar sajnos nem gyartjak. Nem igazi automata, mert kezzel kell valtogatni egy hagyomanyos botvaltoval, viszont nincs kuplung. Tehat megmarad a valtas orome, te dontod el, mikor hanyasban legyen, de a kuplungkezeles automatizalva van. Ha megmozditod a valtokart, a kuplung nyit, gazt ugyanugy elengedi az ember, mint hagyomanyos valtonal, es ha beraktad a kovetkezo sebessegbe, a kuplung zar, mindezt nagyon-nagyon gyorsan. Ezt lampanal allva uresbe kell rakni, ha elfelejted, egy ido utan csipogassal figyelmeztet.

Az MMT nem igazan tetszett. Mind automata mind kezi uzemmodban rendkivul lassan valtott, mint egy rendkivul gyakorlatlan sofor. A kiprobalt autoban 2000 km volt es mar a masodik valto volt benne. A kocsit egy idos bacsika vette ujonnan, aki keptelen volt megszokni, hogy valtas kozben elengedje a gazt, ugy vezette, mint egy igazi automatat. Persze normalisan vezetve nem kell ilyentol tartani.

Az igazi automata mndharom tipusban isteni volt. Ha megteheted, hogy ne izgasd magad az 1.6 benzin + automata nagyobb fogyasztasa es kotelezoje miatt, akkor szerintem azt valaszd. Ha szalonban nincs tesztauto, keress hasznaltat es azt probald ki, a hasznaltauto-n mindig szokott lenni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #44 Dátum: 2006.02.25 11:28:14 »
Idézetet írta: "gaabor"
Az MMT nem igazan tetszett. Mind automata mind kezi uzemmodban rendkivul lassan valtott, mint egy rendkivul gyakorlatlan sofor. A kiprobalt autoban 2000 km volt es mar a masodik valto volt benne. A kocsit egy idos bacsika vette ujonnan, aki keptelen volt megszokni, hogy valtas kozben elengedje a gazt, ugy vezette, mint egy igazi automatat. Persze normalisan vezetve nem kell ilyentol tartani.


Az én tapasztalataim az MMT-vel ezzel ellentétesek - gyorsan és "intelligensen" váltott . Kizárólag erős emelkedőn a már említett bólintás volt zavaró - de csak ott . Országúton , hegyi szerpentinen és városi forgalomban egyaránt vezettem , és minden esetben jól és gyorsan tette a dolgát . A gázt automata módban egyáltalán nem kell elvenni ; kézi módban sem muszáj , csak célszerű (ha nem veszed el , nagyobbat bólint) . Peched lehetett a kipróbált autóval .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )