Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 185695 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #105 Dátum: 2006.09.02 22:13:35 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Az mmt egyébként nem kell szerintem álló helyzetben kivenni  „üresbe” ha közben nyomjuk a féket. A fékpedál lenyomásakor ugyanis megszünteti a kúszó (enyhén csúsztatja a kupplungot) funkciót, azaz teljesen „kinyomja” a kuplungot. Egyszerû kipróbálni álló helyzetben: ha „sebességben” van az mmt és hirtelen lelépünk a fékrõl, akkor kell neki kb egy gyenge fél másodperc mire elkezd kúszni az autó.
A problémát inkább olyan esetekben látom, amikor enyhe emelkedõn állunk vele, és úgy érezzük a kúszás miatt, hogy szükségtelen a féket nyomni. Ilyenkor ugyanis folyamatosan   csúsztat az mmt és ugyanúgy elkoptatja a kuplungtárcsát, mint a mint amikor a kalapos Úr az emelkedõn a pirosnál hintáztatja a gépet a gáz és a kuplung segítségével.
Még egy dolgot nem szabad elfelejteni: Amikor hagyományos váltóval mi gépészkedünk akkor ugye tudjuk mikor fogunk váltani, azaz mikor jön a váltás. A kormányban kapaszkodva észre sem vesszük, mennyire rángatjuk a gépet. Persze finoman gyorsítva Mi is tudunk úgy váltani, hogy nincs rángatás, de amikor sportosabban gangolunk Mi is éppen úgy rángatjuk az autót mint az mmt. Szóval jó az úgy ahogy van. Ha a következõ autóm valamilyen okból nem Prius lenne, biztosan ilyen szerkezet lesz majd benne…


Üresbe kivétel : érdekes amit írsz , mert én is pont pár napja tapasztaltam , hogy az MMT-s Corolla valóban nem kezd el azonnal "kúszni" a fékrõl lelépéskor . Tényleg van egy pici szünet . Ezek szerint téves lenne az a , márkaképviseletek által is hangsúlyozott , tanács hogy a váltót hosszabb állásokkor üresbe ki kell venni  :o ? Jóbarátném ezt már olyan szintre fejlesztette , hogy azonnal , reflexszerûen löki ki a kart N-be , ahogy megáll - egy keresztezõdés elõtti elõrecsorgás-meg-megállás esetében ez nála úgy néz ki , hogy folyton kapcsolgat az N és az E között , én meg valahogy nem hiszem , hogy ez jót tenne a szerkezetnek - de õ arra hivatkozik , hogy a kereskedõ iszonyat erõsen kihangsúlyozta neki , hogy a kocsit MINDIG ki kell rakni üresbe , mert különben ripsz-ropsz kinyiffan a kuplung  :? ... most akkor hogy van ez ???

Rángatás : ezzel vitatkoznék , mert nekem jóbarátném kocsijában ez a rántás váltásnál olyankor is feltûnik , amikor nem én vezetek . Fõleg erõsebb gyorsításnál (de ezalatt NEM valami eszeveszett kihúzatást kell ám érteni) feltûnõ , hogy mekkorát bólint az autó . Ezt egy kicsit is rutinos vezetõ manuális váltóval 1000 % , hogy simábban megoldja . Ja , és ilyenkor feltûnõ a váltás közbeni szünet is - ilyen megintcsak nincs manuál váltónál , azaz van persze , de jóval kisebb . Gyorsítasz , felpörög , bólint , kivár , és csak utána folytatódik a húzóerõ . Ha az út emelkedik , mindez még fokozottabban érzékelhetõ . Ha beülök pl. egy manuál váltóval szerelt taxiba , az esetek többségében egyáltalán nem is érezni , hogy mikor vált a sofõr - legfeljebb hallani . Na , ilyen aztán nincs az MMT-s Corollában - ott a bólintásból rájönnél bekötött szemmel és bedugott füllel is  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #106 Dátum: 2006.09.04 08:07:04 »
Idézetet írta: "Palaczk"
különben ripsz-ropsz kinyiffan a kuplung  :? ... most akkor hogy van ez ???

Ha az MMT-nél állsz a féken, az pont olyan, mint ha manuális váltónál folyton a kuplungot kinyomva tartanád - azaz a kinyomócsapágy nagy terhelést kap.  Ezért érdemes kitenni üresbe, ha megállsz hosszabb idõre. De rövidebb idõnél (pl. keresztezõdés, viszonylag haladós de azért álló dugóban, rövidebb lámpaváltás) nem fontos kitenni üresbe.

Az emelkedõn, E-ben állás-kúszás viszont tényleg a tárcsát koptatja.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #107 Dátum: 2006.09.04 10:26:00 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
különben ripsz-ropsz kinyiffan a kuplung  :? ... most akkor hogy van ez ???

Ha az MMT-nél állsz a féken, az pont olyan, mint ha manuális váltónál folyton a kuplungot kinyomva tartanád - azaz a kinyomócsapágy nagy terhelést kap.  Ezért érdemes kitenni üresbe, ha megállsz hosszabb idõre. De rövidebb idõnél (pl. keresztezõdés, viszonylag haladós de azért álló dugóban, rövidebb lámpaváltás) nem fontos kitenni üresbe.

Az emelkedõn, E-ben állás-kúszás viszont tényleg a tárcsát koptatja.


Aha , értem . Szóval nem tárcsa , hanem kinyomócsapágy . Eszerint a tanácsot kábé úgy kéne megfogalmazni , hogy "akkor tedd ki a váltót üresbe , amikor már a manuál váltó esetében is megtennéd" ... ez így valóban kicsit más , mostanáig úgy tudtam , hogy azért kell kitenni , mert E-ben folyamatosan csúsztatja a kuplungot , akkor is ha nyomod a féket . No , ezt az infót majd mielõbb továbbadom jóbarátnémnak is , talán leszokik a megállásnál azonnali üresbe kapcsolásról  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #108 Dátum: 2006.09.06 11:31:35 »
Na találkoztam a szerelõ ismerõsömmel és kérdeztem az MMT javításokról. Õk a vezérlõ elektronikát, a mozgató villát és mechanikát cserélik. Náluk még azokkal amit cseréltek, nem volt újra probléma, mûködnek.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #109 Dátum: 2006.09.11 10:37:32 »
Hát én meg tényleg drukkolok , hogy jóbarátnémét ne kelljen javíttatni se . Minap prezentáltam neki a sebességben lévõ autónál fékrõl lelépés utáni kis gurulás-dolgot , alátámasztandó amit Zénóka írt arról , hogy ha nyomod a féket , NEM csúsztatja a kuplungot . Sikerült meggyõzni , mondta hogy a jöbõven figyel majd , hogy ne vegye ki folyton üresbe , csak hosszabb állásoknál . Ez idáig OK akkor .

Amúgy vezettem most hosszabb távon is a kocsit , és a váltóról a véleményem kicsit javult . Alapvetõen tényleg kényelmes partner , mindaddig míg nem kezded el nagyon nyomni neki .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #110 Dátum: 2006.09.12 09:05:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy vezettem most hosszabb távon is a kocsit , és a váltóról a véleményem kicsit javult . Alapvetõen tényleg kényelmes partner , mindaddig míg nem kezded el nagyon nyomni neki .


Miért? Mi történik, ha elkezded nyomni neki? :pofa:
orolla D-4D Luna MMT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #111 Dátum: 2006.09.12 09:46:54 »
Idézetet írta: "wd111"
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy vezettem most hosszabb távon is a kocsit , és a váltóról a véleményem kicsit javult . Alapvetõen tényleg kényelmes partner , mindaddig míg nem kezded el nagyon nyomni neki .


Miért? Mi történik, ha elkezded nyomni neki? :pofa:


Olyankor jól észrevehetõen ránt , "bólint" a váltásnál , szóval ügyetlenebbül csinálja , mint ahogy azt én meg tudnám kuplunggal oldani . Mindez emelkedõn fokozottan igaz , fõleg egyesbõl kettesbe . És Pécsett ugye elég gyakori ez a szitu .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #112 Dátum: 2006.11.16 08:30:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája . Egyéves autó , 37 ezer km-rel . Országúton , utazósebességen ötödikben , sík úton haladva , egyszer csak felvillant a váltóhibát jelzõ piros ikon , és a váltó a következõ pillanatban üresbe rakta magát . Autó kigurult , megállt . Kolléga minden próbálkozása , hogy újra sebességbe rakja , eredménytelen maradt . Se elõremenet , se rükverc . Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Ma bement szervízbe - diagnózis , 250 ezres javítás szükséges . OK , garis , persze . De nem ez a lényeg , hanem hogy ez a szerkezet ilyesmit tud mûvelni . Megnyugtató úgy autózni , hogy mondjuk elõzés közben a váltó egyszer csak üresbe rakhatja magát - ugye ?

Ez azért NAGYON durva  :!:  :banging:


Na az ilyen beszámolók alapján írtam azt, hogy rossznak tartom az MMT váltót. Egyszerûen egy alulmértezett konstrukció. Ha engem ott hagyna a váltó menet közben, legyen az autóm akármilyen BMW, Honda, Lexus, Infiniti, nem tenné zsebre a gyár a pert... (persze ha Amerikában lennénk)... de akkor is, ez nem járható út, "hogy semmi gond, majd garanciában". És ha már nincs kinek és miben kicserélni, akkor újragyártja a söfõrt is a Toyota a családjának, garanciával??

Nem errõl szól a Toyota filozófia és Toyoda úr sem így képzelte annó...
D: 212

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #113 Dátum: 2006.11.16 09:39:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Tipikus kompjúter hiba. Egy érzékelõ jele hibásan lett értelmezve, miszerint az okosság nem tudta eldönteni, hogy mi legyen, erre jobb hiján kipakolta az ikont és biztonság érdekében lekapcsolt. És persze újraindításkor a self-teszt jól ment le, akkor ment is tovább.
Garinál pedig jobb esetben megvizsgálják a kapcsolásokat meg érzékelõket, ennyi. A túl sok elektronika már ilyen jellegû magatartásokat okoz, ezt szvsz tudomásul lehet venni. Minél jobban bonyolítanak meg valamit, annál több az esély a hibára. Minden esetre jó az, hogy elsõsorban a biztonság van szem elõtt tartva...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #114 Dátum: 2006.11.16 09:55:40 »
Sajnos ez nem computer hiba...
A Corolla Verso topicban már leírtam az MMT váltóval kapcsolatos élményeimet.
Lényeg: Elõször nekem is a Palaczk által leírt jelenség jött elõ. Azaz újraindítás után mûködött a dolog.
Ennek ellenére a teljes szerkezetet kicserélték (beleértev a kuplunktárcsát, kimelõvillát, elektronika, stb.). összesen több, mint 500.000HUF összegben.
A szerkezet 25.000kmt bírt újra. Ekkor megint jelentkezett a hiba, de akkor már az újraindítás sem segített.
Tréler, szervíz.
Ekkor már nem cserélték a szerkezetet, csak bezsírozták, mert állítólag az a hiba oka.
Azóta (1 hónapja) mûködik.
Ennek ellenére írtam egy levelet a TMH-nak, hogy véleményem szerint ez a váltó baleset és életveszélyes, mivel minden elõzmény nélkül menet közben üresbe vált. Ami mondjuk egy elõzésnél nem túl szerencsés...
A levél okt. 23-án lett elküldve. Azóta nem kaptam választ.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #115 Dátum: 2006.11.18 19:42:35 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Tipikus kompjúter hiba. Egy érzékelõ jele hibásan lett értelmezve, miszerint az okosság nem tudta eldönteni, hogy mi legyen, erre jobb hiján kipakolta az ikont és biztonság érdekében lekapcsolt. És persze újraindításkor a self-teszt jól ment le, akkor ment is tovább.
Garinál pedig jobb esetben megvizsgálják a kapcsolásokat meg érzékelõket, ennyi. A túl sok elektronika már ilyen jellegû magatartásokat okoz, ezt szvsz tudomásul lehet venni. Minél jobban bonyolítanak meg valamit, annál több az esély a hibára. Minden esetre jó az, hogy elsõsorban a biztonság van szem elõtt tartva...


Szerintem sehogysem szolgálja a biztonságot , ha az autó menet közben egyszer csak üresbe rakja magát  :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #116 Dátum: 2006.11.18 19:45:35 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája . Egyéves autó , 37 ezer km-rel . Országúton , utazósebességen ötödikben , sík úton haladva , egyszer csak felvillant a váltóhibát jelzõ piros ikon , és a váltó a következõ pillanatban üresbe rakta magát . Autó kigurult , megállt . Kolléga minden próbálkozása , hogy újra sebességbe rakja , eredménytelen maradt . Se elõremenet , se rükverc . Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Ma bement szervízbe - diagnózis , 250 ezres javítás szükséges . OK , garis , persze . De nem ez a lényeg , hanem hogy ez a szerkezet ilyesmit tud mûvelni . Megnyugtató úgy autózni , hogy mondjuk elõzés közben a váltó egyszer csak üresbe rakhatja magát - ugye ?

Ez azért NAGYON durva  :!:  :banging:


Na az ilyen beszámolók alapján írtam azt, hogy rossznak tartom az MMT váltót. Egyszerûen egy alulmértezett konstrukció. Ha engem ott hagyna a váltó menet közben, legyen az autóm akármilyen BMW, Honda, Lexus, Infiniti, nem tenné zsebre a gyár a pert... (persze ha Amerikában lennénk)... de akkor is, ez nem járható út, "hogy semmi gond, majd garanciában". És ha már nincs kinek és miben kicserélni, akkor újragyártja a söfõrt is a Toyota a családjának, garanciával??

Nem errõl szól a Toyota filozófia és Toyoda úr sem így képzelte annó...


Ja értem ... akkor itt értelmezésbeli különbség adódott köztünk , mert te szemlátomást a megbízhatóságra gondoltál , míg én a szerkezet mûködésére , használhatóságára , hétköznapi üzemeltetés közbeni viselkedésére . Utóbbi szempontból egyáltalán nem rossz az MMT váltó , ezt továbbra is tartom . Elõbbi szempontból ... hát , csak drukkolni tudok , hogy ezek a problémák átmenetieknek bizonyuljanak  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #117 Dátum: 2006.11.18 19:46:51 »
Idézetet írta: "Misi"
Sajnos ez nem computer hiba...
A Corolla Verso topicban már leírtam az MMT váltóval kapcsolatos élményeimet.
Lényeg: Elõször nekem is a Palaczk által leírt jelenség jött elõ. Azaz újraindítás után mûködött a dolog.
Ennek ellenére a teljes szerkezetet kicserélték (beleértev a kuplunktárcsát, kimelõvillát, elektronika, stb.). összesen több, mint 500.000HUF összegben.
A szerkezet 25.000kmt bírt újra. Ekkor megint jelentkezett a hiba, de akkor már az újraindítás sem segített.
Tréler, szervíz.
Ekkor már nem cserélték a szerkezetet, csak bezsírozták, mert állítólag az a hiba oka.
Azóta (1 hónapja) mûködik.
Ennek ellenére írtam egy levelet a TMH-nak, hogy véleményem szerint ez a váltó baleset és életveszélyes, mivel minden elõzmény nélkül menet közben üresbe vált. Ami mondjuk egy elõzésnél nem túl szerencsés...
A levél okt. 23-án lett elküldve. Azóta nem kaptam választ.


A francba  :? ... tényleg csak reménykedni tudok , hogy jóbarátném autóján ilyen hiba sose jöjjön elõ  :kormom:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #118 Dátum: 2006.11.18 20:12:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kollégámat tegnap alaposan megszivatta az 1.4 dízel MMT Corollája . Egyéves autó , 37 ezer km-rel . Országúton , utazósebességen ötödikben , sík úton haladva , egyszer csak felvillant a váltóhibát jelzõ piros ikon , és a váltó a következõ pillanatban üresbe rakta magát . Autó kigurult , megállt . Kolléga minden próbálkozása , hogy újra sebességbe rakja , eredménytelen maradt . Se elõremenet , se rükverc . Csak akkor javult meg , mikor leállította , majd újraindította a motort .

Ma bement szervízbe - diagnózis , 250 ezres javítás szükséges . OK , garis , persze . De nem ez a lényeg , hanem hogy ez a szerkezet ilyesmit tud mûvelni . Megnyugtató úgy autózni , hogy mondjuk elõzés közben a váltó egyszer csak üresbe rakhatja magát - ugye ?

Ez azért NAGYON durva  :!:  :banging:


Na az ilyen beszámolók alapján írtam azt, hogy rossznak tartom az MMT váltót. Egyszerûen egy alulmértezett konstrukció. Ha engem ott hagyna a váltó menet közben, legyen az autóm akármilyen BMW, Honda, Lexus, Infiniti, nem tenné zsebre a gyár a pert... (persze ha Amerikában lennénk)... de akkor is, ez nem járható út, "hogy semmi gond, majd garanciában". És ha már nincs kinek és miben kicserélni, akkor újragyártja a söfõrt is a Toyota a családjának, garanciával??

Nem errõl szól a Toyota filozófia és Toyoda úr sem így képzelte annó...


Ja értem ... akkor itt értelmezésbeli különbség adódott köztünk , mert te szemlátomást a megbízhatóságra gondoltál , míg én a szerkezet mûködésére , használhatóságára , hétköznapi üzemeltetés közbeni viselkedésére . Utóbbi szempontból egyáltalán nem rossz az MMT váltó , ezt továbbra is tartom . Elõbbi szempontból ... hát , csak drukkolni tudok , hogy ezek a problémák átmenetieknek bizonyuljanak  :szemforgat:


Valóban, a megbízhatóságra gondoltam. De ha egy jó szándékkal kifejlesztett, közlekedést segítõ berendezés nem tudja bizonyos - nem extrém - helyzetekben garantálni a biztonságot, akkor szerintem ott nagy baj van. Csodálom, hogy nem tervezték újra, és, hogy nem volt visszahívás. (Bár lehet, hogy volt, csak nem tudok róla.)
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #119 Dátum: 2006.11.18 20:37:09 »
Idézetet írta: "czsiga"
Valóban, a megbízhatóságra gondoltam. De ha egy jó szándékkal kifejlesztett, közlekedést segítõ berendezés nem tudja bizonyos - nem extrém - helyzetekben garantálni a biztonságot, akkor szerintem ott nagy baj van. Csodálom, hogy nem tervezték újra, és, hogy nem volt visszahívás. (Bár lehet, hogy volt, csak nem tudok róla.)


Könnyen lehet , hogy a konstrukció OK , "csak" a gyártással , a felhasznált alkatrészek minõségével van probléma . Ma ez nagyon is általános jelenség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )