Nem akarlak meggyőzni, de azt érzem, hogy kevés jó aktív rendszert hallottál...
Hát, ebben lehet valami. Pontosabban hallottam már nagyon jól beállítottat is, nem is egyet, de több olyat, ami félkész volt, és hogy-hogy nem, de mindig valami magyarázatra szorult, hogy hát ez vagy az most miért nem jó....
Ha kicsit jobb idő lesz, meghallgatnálak, kíváncsi vagyok, mire jutottál.
Amúgy te a színpadot áldoztad fel, azzal a beépítéssel, és időkorr elhagyással. Szóval ugyanott vagyunk, csak mások a preferenciák, mást tartunk fontosnak.
Na ez igaz!
És "ha minden felvétel jól szól, akkor igazán semmi se szól jól", - ezt nem én mondtam. De sztem könnyedén belátható, ha az ember meghallgat mondjuk egy Stokfish-től származó felvételt, aztán meg mondjuk egy magyar zenekar albumát, akkor nagyon nem ott, és úgy lesznek a dolgok, ahogy kellene.
A Stokfish felvételei elég érdekesek. Nagyon csillogó, nagyon pincemély, nagyon úgy vannak megcsinálva, hogy az ember elé üljön és rácsodálkozzon, hogy hűha - de a felvételek másik 95%-a nem ilyen. Van tőlük három albumom, ismerem, szeretem is - de igen erős kisebbségben van még így is.
Aktív rendszernél a júzer tolja a saját arcába a hibákat, hiszen az imént említetted, hogy gyakorlatilag azt csinálsz a rendszerrel, amit akarsz (amire én azt mondtam, hogy kötve hiszem, erre kiderül, hogy igenis nem lehet mit kezdeni a rendszerszintű hibákkal).
Az említett rendszer elemei pedig: Pio P99, Audioquest red river RCA, 2x Phoenix Gold MS 275, Kácsa flw, lsw hsz kábel, Rainbow profi line hsz szett, hátul Emphaser 1800 mono, 2x JL sub, zárt ládában. Szóval szerintem meg van adva a módja...
Hát ja. Erre mondtam, hogy mindegy is, miből van összerakva, milliós komponenseket is lehet úgy összeválogatni, hogy mélyen alulmúlja magát az összhatás, csak "szerencsés" kéz kell hozzá.
Itt is ahogy olvasom, miből lett összerakva, jön a kérdés, hogy miért nem lehetett egy egységes kábelezést befűzni, hogy ha futotta az embernek
két PG-re, mit keres hátul egy Emfézer, miért nem PG van ott is, illetve tudja-e valaki, hogy a Rainbow és a JL tányérok azonos hangzásvilág-e. Minél kiemelkedőbb minőségű egy-egy komponens, annál többet mutat meg a rendszer hibáiból. Én azt gyanítom, ez történt a P99-cel.
És persze nyilván benne van az is a pakliban, hogy egyszerűen csak nem jött be a P99 hangja. Van ilyen. Az Alpine F1 Status alapvetően hi-end - hasonló fejekkel összeeresztve viszont az derült ki róla, hogy naaaagyon széles a színpada. Egy nagyon széles csík. Ettől még persze jobb volt, mint a piacon kapható fejek 90 százaléka, csak a saját kategóriájában mutatta ezt meg. Vagy ott van a sokak által referenciaként emlegetett 7944-es, amit egy másik hifista ismerősöm nagy örömmel vett meg, csak nem volt kész a kocsija, és betettük a Sonym helyére, aztán autóba már sosem került be, mert AB tesztben azonos körülmények között már nem volt olyan jó.
Sógorom példáját is tudom hozni otthoniban. Mikorra azt mondtam, hogy na, az most már hallhatóan jobban szól, mint az én kocsim, akkorra új árban úgy 3-4 millió volt a szobában - de még mindig nem szólt olyan jól és egységesen, mint egy öregróka hifista 200 ezres rendszere. Azt a házimozit, amit a sógorom összerakott otthonra szemrebbenés nélkül elcseréltem volna arra a 200 ezres rendszerre, egész egyszerűen azért, mert az egyik ésszel volt összerakva és nagyon sokat szüttyögött az ember a hangsugárzók beállításával (helyileg), a sógoromnak meg amikor mondtam, hogy húzza már ki a faltól a másfél milliós JMLab Electrákat, akkor közölte, hogy ááááá, nemhúzza, mert beleütközik az erkélyajtó, különbenis aktívban van (
), a rendszer kikorrigálja. És azóta is 5.1-ben hallgat zenét (ennek megfelelően inkább nem is sztereót), mert szerinte az jobban szól. Persze, hogy jobban szól, hiszen nincs rendesen előkészítve a szoba sztereóra....
Szóval elég sok múlik a megfelelő komponensek kiválasztásán és összhangján.