Ha minden körülmény kedvezően alakul, délutánra be lesz szerelve a cucc az autóba. Mivel a Corollaban az első szett nem volt rákötve az erősítőre, így most pluszban kell hozzá egy pár RCA kábel és egy második jel átalakító dobozka.
A szak műhely munkáját nem ismerem, de a helyi Média Markt autohifi osztályán ezt a céget ajánlották, mint valóban hozzáértő céget.
Elhoztam. Nos, az elsőre vegyesek az érzéseim.
Negatívumok:
- szembesültem azzal, hogy ha fejegységet veszek esetleg, annak legalább 2 pár RCA kimenettel kell, hogy rendelkezzen, annak érdekében, hogy kiváltható legyen az RCA jelátalakító. Ugyanis, ezek a kis dobozok nagyrészt Kínában készülnek és sajnos, nélkülözik a jó minőséget. A motor járásakor hallatszik egy halk "generátor-zaj" és álló motornál is a kelleténél több az "alapzaj". Ez csak azt jelenti, hogy kvázi halkan nem érdemes zenét hallgatni benne, de legalább kikapcsolt rádió mellett is van menetzaja.
- az RCA jelátalakító bekötésekor a két oldali hangszóró felcserélve lett bekötve: ha a balance-ot balra tekerem, akkor a jobb oldal szól és fordítva. Ezzel még visszaviszem, mert
- elég költséges lett a beszerelés. Nem vagyok jártas a beszerelési árakban, de 5000Ft/óra munkadíj és 6 óra munka számomra több, mint amire számítottam, igaz, mindezt úgy, hogy ülés kiszed, kárpitok leszed, stb, mindennel együtt (a bontás-összerakás is sok idő ám)
, de
Pozitívumok:- A balance-hibát leszámítva szép és igényes az install, minden a burkolatok alatt van elvezetve, motortérben a tűzfalszigetelés mögött úgy, hogy a tápkábel végig be van tekerve fekete szigetelővel (teljesen észrevehetetlen), a biztosítékház kétoldalú ragasztóval került rögzítésre a levegőszűrő házának oldalán
- A mélyláda várakozáson felül szól, ha hihetek a fülemnek. Semmi dübögés, szinte nem hallható késés, a mélyhangok gyakorlatilag az első mélyközepek felől "jönnek" és én pontosnak mondanám. Nem tolakodó, nem bántó, nem döngeti le a gyomrom, de az eddigi hangzásba megérkeztek a mélyebb tartományok.
- kifelé nem "zenél" az autó
- mivel meghagytuk szólni a hátsó hangszórókat is, nem tűnik nagyon zavarónak a hátsó sorban sem a zene, bár, kétségtelenül elől a "jó".
- Fader és Balance 0-án, Treb +3, Bass +2 (mindkettőt -5 - +5ig lehet állítani) beállításokkal a legtöbb zene hallgatható, rádiót 1-1 értékkel érdemes "megszínezni"
Tervek:- első szett csere. A szerelő szerintnagyot dobna a hangzáson egy legalább közép szintű komponens szett hangváltóval, mert jelenleg nem érdemes nagyon hangosan hallgatni a rendszert, ugyanis az ajtókárpit beremeg, aminek hangja van (érezhető), nem lehet levágni a mélyeket az első szettről. Új szetthez be is kábelezném rendes hangszórókábellel.
- olyan erősítőt venni, amin nemcsak a csatornák hangerejét lehet beállítani, hanem a tartományukat is, hogy hol szóljanak.
- a fejegységet elvileg a 2 pár RCA csati hiánya miatt kellene cserélni, de hangzásilag nem ez a gyenge láncszem, hanem az első hangszóró szett
Zenék:Metallica borzasztóan szól, de ez lehet a rossz mionőségű mp3 formátum miatt is. Alapvetően a modern, elektronikus zenét fekszenek neki, a Pendulum egyenesen qrvajólszól!!!
A Self vs. Self odaüt rendesen, dübörögnek a kövér, testes mélyek. Paul Kalkbrenner is jól szól, de a legújabb Coldplay-en is ott az Another Arms, vagy a Midnight mosolyt csalogatónak. Hip-hop is rendben van és a Parov Stelar is. Ja, és Rudimental-t ki ne hagyjam...
Úgy veszem észre, ezekkel van pariban a mélyláda, szépen, finoman, de határozottan elhúzza a mélyeket, nem kong, nem döng. Tetszik! Főleg, hogy ennyire gagyi sub van a ládában. Mit szólhat egy rendes Roki P1-gyel pl?
(igaz, utóbbinak kb 28 liter zárt dobozban az igénye, az enyém meg csak 22liter)
Summa: Ha azt kérdezitek, "jobb-e mint a gyári", akkor azt mondom, sokkal jobb! Ha azt kérditek, nyugodt szívvel nevezném-e "autóhifinek", akkor a válaszom "még nem, de az út, amire lépett, az oda vezet"... És a lényeg: Zsombit hoztam haza a bölcsiből, odatekertem neki a Coldplay-t, vigyorgott, mint a vadalma!!!