Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1715638 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6240 Dátum: 2011.03.05 11:00:41 »
Sziasztok mágusok.

Válaszokat előre is köszönöm  :hug:


miért nem viszed el az Én cuccomat?
Pyle erölködö mélyládával, elég nagyot szól, söt még a doboza is megvan és olyan mint az új :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6241 Dátum: 2011.03.06 18:26:09 »
Sziasztok mágusok. Ismét a véleményetekre lennék kíváncsi. Szóval adott egy Ilyen mélynyomó, zárt ládában.

Ezt kellene meghajtanom, hídban egy erősítővel. Na most gondolkodom Ebben. Ez új lenne, kicsit kisebb teljesítménnyel.

Meg itt lenne Ez. Használtban, állítólag megkímélve, viszont jelentősebb erőtöbblettel. (talán még be lehetne paszírozni az ülés alá.)

Szóval a fentiekben adott feltételekkel melyiket látnátok jobb választásnak.  :?: Ja még egy fontos momentum, hogy a kisebb újonnan pár ezer Ft -al olcsóbb, mint az erősebb használt. Szóval az ártényező nem játszik most.

Válaszokat előre is köszönöm  :hug:


szerintem az APA. De ha jól emlékszem, ezt már mondtam Neked. Clarion "demoautó" volt ilyenekkel roskadásig rakva, bár a külcsín kissé eltért ettől (azért az idézőjel, mert ahogyan az fel volt építve, inkább azt demonstrálta, hogyan lehet minél több hibát sok pénzből elkövetni egy hifirendszer építésekor, mindezt legalább úgy, hogy lehetőleg mindenki felifigyeljen rá az extravagáns, vagy legalábbis a szokásostól merőben eltérő autóválasztás és csillivilli kinézet okán...).

Az, hogy Bakai Gábor barátomnak megfordult a fejében, hogy talán ilyenekkel kellene a korábbinál olcsóbban autóhifit építenie, elég garancia számomra arra, hogy ez a készülék ha nem is kompromisszummentes high end minőség, a mindennapi hallgatói igényeket azért magasan kielégíti...

Igen, volt róla szó. Az APA méretével voltam bajban, de csináltam "modellt" hogy tuti legyen, és úgy néz ki használható módon el lehet helyezni. Ja a külső azért térhetett el, mert ez a APA 4320 a későbbi, erőseb pedig a 4360.
Igazából az érdekelne, hogy elég lehet-e hídba kötve a mélynyomóhoz az APX4241E teljesítménye, vagy kell az APA4320 hozzá.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6242 Dátum: 2011.03.06 18:28:00 »
Sziasztok mágusok.

Válaszokat előre is köszönöm  :hug:


miért nem viszed el az Én cuccomat?
Pyle erölködö mélyládával, elég nagyot szól, söt még a doboza is megvan és olyan mint az új :D

Köszi megnéztem, de az a helyzet, hogy a mélynyomó már megvan, így az tárgytalan és az erősítőnél is maradnék a Clarionnál. Ez márka van becsípődve hosszas nézelődés után  ::)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6243 Dátum: 2011.03.06 18:30:08 »
Sziasztok mágusok.

Válaszokat előre is köszönöm  :hug:


miért nem viszed el az Én cuccomat?
Pyle erölködö mélyládával, elég nagyot szól, söt még a doboza is megvan és olyan mint az új :D

Köszi megnéztem, de az a helyzet, hogy a mélynyomó már megvan, így az tárgytalan és az erősítőnél is maradnék a Clarionnál. Ez márka van becsípődve hosszas nézelődés után  ::)
Kolléga Clarion jából kiindulva, van tőle jobb igaz az nem APA volt hanem APX

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6244 Dátum: 2011.03.06 21:07:07 »
Tegnap-ma eleget tudtam hallgatni a muzsikát: Gyöngyös-BP-Miskolc-Gyöngyös útvonal menet közben, plusz Pesten további ~2 óra hallgatózás egy jóbaráttal és egy másik fórumon írogató sráccal. Utóbbinak Civic szedánban RsII, Jr6+Proxt2, Genesis Four Channel muzsikál, mélyláda nélkül. Rövid vélemény: a mélyközép _sokkal_ mélyebbre megy, mint nálam; majdnem annyira combos, mint Tabynál. Egyébként a beállításokkal volt baj: fejegység reset után fázishibás, kiegyensúlyozatlan volt a rendszer, de a lehetőség benne van, egy tisztességes beállítás után mélyláda sem nagyon hiányozna belőle.

Az enyémmel kapcsolatban ami kiderült: a kis Hollywood erősítő qrvajó. Nagyon hallgatható, tiszta, részletes, dinamikus, egy percig sem fárasztó. Egy bajom van csak: kevés a mélytartomány. Kíváncsi lennék egy mért frekvenciamenetre: szerintem ~70Hz-től már többé-kevésbé rendben van, alatta halott a rendszer. A mélyközép alja a kevés, a szubot még lehetne tolni, de minek, ha lyukas lenne a frekimenet. Egyre több kocsit meghallgatva egyre stabilabb meggyőződésem, hogy az ajtóval van a gond: hiába van megépítve, ennél többet nem lehet belőle kihozni. Corolla monnyonle, egyszerűen nem elég öblös az ajtaja.

Legközelebb nem veszek anélkül autót, hogy ne halljak a választott típusban vétel előtt egy normálisan szóló hifit.

Még egy észrevétel: meghallgattunk egymás után egy flac-ből írt CD-t, és ugyanazt a nótát iPodról, veszteségmentes formátumban. Ezzel az erősítővel már hallatszik: egyértelműen jobb a CD. Tisztább, dinamikusabb, részletesebb. Azért marad az iPod, sokkal kényelmesebb, mint a lemez.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6245 Dátum: 2011.03.06 21:16:11 »
A linkelt GTO-rol irjatok mar valamit, pls.  :D

Szia B.S.!

Van nekem egy GTO 75.4 eladó, már korábban írtam. 30-ért eladom ha kell még neked erősítő. Nekem ezek jötek be, mert ár-teljesítmény arányban abszolút verhetetlenek és még minőséget is kapsz, nagyon szép és dinamikus hangjuk van, szerintem sokkal dinamikusabb mint egy uDimension.......de ez csak az én véleményem, hallottam már mind a kettőt több rendszerben is. Mint az autók világában :D a japán autók pörgősek, az amerikaiak nagyok és nyomatékosak.

JBL GTO75.4 Erősítő 4-csatornás
520W max. teljesítményu 4 / 3 / 2 csatorna konfigurálhatóságú AB osztályú sztereó 4 csatornás erosíto, beépített hangváltóval, alacsony és magas jelszint bemenettel.
· Teljesítmény: 4x104W RMS 4 Ohm (CEA 2006)
· Hidalt teljesítmény: 2x163W RMS 4 Ohm (CEA 2006)
· Frekvencia átvitel: 10 - 83.000Hz
· Bass Boost: 0-6dB (45Hz)
· Jel/zaj viszony: 80dB
· Beépített hangváltó: HP / LP (30 - 320Hz között 12dB / oktáv)
· Bemeneti érzékenység: 230mV - 5,8V
· Méretek: 384 x 313 x 60mm


[a csatolmányt egy admin törölte]

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6246 Dátum: 2011.03.07 07:57:30 »
Igen, volt róla szó. Az APA méretével voltam bajban, de csináltam "modellt" hogy tuti legyen, és úgy néz ki használható módon el lehet helyezni. Ja a külső azért térhetett el, mert ez a APA 4320 a későbbi, erőseb pedig a 4360.
Igazából az érdekelne, hogy elég lehet-e hídba kötve a mélynyomóhoz az APX4241E teljesítménye, vagy kell az APA4320 hozzá.

Igen, a 4360-as volt az, amit én láttam....

Én úgy lennék vele, hogy ha már, akkor legyen a nagyobb teljesítményű. Az csak nem lehet baj, ha nem kell neki annyira odacsavarni....  :devil:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6247 Dátum: 2011.03.07 08:03:53 »
A linkelt GTO-rol irjatok mar valamit, pls.  :D

Szia B.S.!

Van nekem egy GTO 75.4 eladó, már korábban írtam. 30-ért eladom ha kell még neked erősítő. Nekem ezek jötek be, mert ár-teljesítmény arányban abszolút verhetetlenek és még minőséget is kapsz, nagyon szép és dinamikus hangjuk van, szerintem sokkal dinamikusabb mint egy uDimension.......de ez csak az én véleményem, hallottam már mind a kettőt több rendszerben is. Mint az autók világában :D a japán autók pörgősek, az amerikaiak nagyok és nyomatékosak.

JBL GTO75.4 Erősítő 4-csatornás
520W max. teljesítményu 4 / 3 / 2 csatorna konfigurálhatóságú AB osztályú sztereó 4 csatornás erosíto, beépített hangváltóval, alacsony és magas jelszint bemenettel.
· Teljesítmény: 4x104W RMS 4 Ohm (CEA 2006)
· Hidalt teljesítmény: 2x163W RMS 4 Ohm (CEA 2006)
· Frekvencia átvitel: 10 - 83.000Hz
· Bass Boost: 0-6dB (45Hz)
· Jel/zaj viszony: 80dB
· Beépített hangváltó: HP / LP (30 - 320Hz között 12dB / oktáv)
· Bemeneti érzékenység: 230mV - 5,8V
· Méretek: 384 x 313 x 60mm


Te Petya. Mi van ennek az erősítőnek a lábával? Nincs meg? Ha megvan, tedd már vissza rá, mert a kutya nem fogja elvinni. Én is mindig meglepődök, ahányszor meglátom hirdetésben, hogy jé, ennek meg mi baja? Aztán leesik, hogy ja, csak a lába hiányzik a képről.

Szóval én visszatenném, és úgy lőnék egy fotót, hátha úgy kelendőbb....  :whistling:

barna.czukor

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6248 Dátum: 2011.03.07 09:24:08 »
Jonak tunik a JBL is. Ezzel csak az a baj, hogy uj tapkabel is kellene hozza, mert ekkora teljesitmenyt nem bir el a mostani taprendszerem.

Jelenleg 4x35 W-ot tud az erositom. Nem akarok ennel 3x nagyobbat, eleg lenne 1,5x nagyobb. Majd legkozelebb kiprobalok egy JBL GTO-t is valamikor.

Amugy ez is tetszik. :)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6249 Dátum: 2011.03.07 09:34:20 »
Jonak tunik a JBL is. Ezzel csak az a baj, hogy uj tapkabel is kellene hozza, mert ekkora teljesitmenyt nem bir el a mostani taprendszerem.

Jelenleg 4x35 W-ot tud az erositom. Nem akarok ennel 3x nagyobbat, eleg lenne 1,5x nagyobb. Majd legkozelebb kiprobalok egy JBL GTO-t is valamikor.

Amugy ez is tetszik. :)

Nekem 8AWG-s tápkábelem volt, teljesen jól kiszolgálta. Ez 3 mm átmérőjű, vagy metszésvonalon 8 mm2 alapterületű. Ha ilyened van, gondolkozhatsz a GTO-ban....

barna.czukor

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6250 Dátum: 2011.03.07 09:42:14 »
Nekem 10-es van bent, de a mostani rendszernel is elofordul, hogy megy a tucc-tucc izombol, azt a dobutesre elhalvanyodik a fejegysegen a kijelzo, meg a muszerfalvilagitas.

Ha nagyobb veget teszek be, akkor meg inkabb fennall ennek a veszelye. (Ha csak nem sokkal tobb benne a pufferkondi, azt egyenletesebben szedi fel az aramot.)

A masik baj a GTO-val, hogy k*rva nagy, nem fer mar be az ulesem ala. Ez amolyan csomagtartos erosito, amit a plexi miatt erdemes szepen beepiteni es kiallitani. Nekem most a vezeto ules alatt van a hangcuccos, a kovetkezo erositomet is oda szanom, hiszen minden oda van bekabelezve. Meg a csomiba a sub is elszedi mar a helyet, tobb helyet nem akarok lopni onnan.

Megegyeztem Taby-val a mikro ugyeben, igy ha tetszene a GTO, akkor sem mellette dontenek, mert mar kiegyeztunk. Meghallhatnam, erdekes lenne, biztos eros, meg dinamikus. De a jelenlegi helyzetemben nem tudok mellette donteni (tul eros, tul nagy, stb.), holott ez is tetszene.

Jo lenne csinalni egy kolcsonzot, ahol az ember ki tudna kolcsonozni a veget 1-2 hetre probara, aztan egy masikat, stb... Igy nem kellene annyi folos penzt kiadni, mire megtalalod az igazit.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6251 Dátum: 2011.03.07 11:48:15 »
Nekem 10-es van bent, de a mostani rendszernel is elofordul, hogy megy a tucc-tucc izombol, azt a dobutesre elhalvanyodik a fejegysegen a kijelzo, meg a muszerfalvilagitas.

Ha nagyobb veget teszek be, akkor meg inkabb fennall ennek a veszelye. (Ha csak nem sokkal tobb benne a pufferkondi, azt egyenletesebben szedi fel az aramot.)

ne már! ez olyan, mint ha azt mondanád, azért nem tankolsz 98-ast, mert azzal már bővel túl tudod lépni a sebességkorlátozást....  :lol:

Megegyeztem Taby-val a mikro ugyeben, igy ha tetszene a GTO, akkor sem mellette dontenek, mert mar kiegyeztunk. Meghallhatnam, erdekes lenne, biztos eros, meg dinamikus. De a jelenlegi helyzetemben nem tudok mellette donteni (tul eros, tul nagy, stb.), holott ez is tetszene.

Az más. Azt hittem, lemaradtam valamiről, miután beírtad, hogy megegyeztetek.


Jo lenne csinalni egy kolcsonzot, ahol az ember ki tudna kolcsonozni a veget 1-2 hetre probara, aztan egy masikat, stb... Igy nem kellene annyi folos penzt kiadni, mire megtalalod az igazit.

Hehe. Én pont így vagyok, most kecsegtetnek egy Alpine 7939-essel, meg egy 7944-essel, és nagyon szívesen meghallgatnám mind a kettőt a kocsiban, pláne úgy, hogy még procit is kínálnak hozzá.....  :cry:


barna.czukor

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6252 Dátum: 2011.03.07 12:22:01 »
Jah, de most egy frankon eros vegfokhoz kell egy 20-as kabel siman, hogy ne a kabel legyen a szuk keresztmetszet. Az meg egy horror, nincsen kedvem csak a tapkabelre tobb mint 5 rugot elkolteni. Akkor utana kell egy nagy biztositek is. Es akkor meg minig nem tudom, hogy az auto eletromos rendszere mit fog szolni majd a nagy impulzusszeru aramfelvetelhez. Mondom, nekem igy is elhalvanyodik dobutesre a hatterfenye a fejnek, pedig csak az RCA kimeneteit haszalom. Meg a muszerfal is villog picit. Azert ez nem normalis. Valszeg kicsi a puffer a vegfokban, nem eleg a dobuteshez a kondi kapacitasa. Felo, hogy egy erosebb erositovel nagyon leterhelodne a kocsi, plane ha megy az ablakfutes is kozben.

Hat lemaradtal valahol, mert kerdeztem errol az erosito szeriarol, de nem erkezett valasz. Utana megegyeztem Tabyval. Lehet, ha elobb reagaltal volna, akkor a JBL is jatszott volna. De a fent is emlitett dolgok miatt en nem valoszinu, hogy azt valasztottam volna. De sok a volna, meg a ha itt. :D

A kolcsonzos dolog nem lenne hulyeseg, de erre senki sem vallalkozik szerintem. Bar biztos lenne uzleti alapja a dolognak, nem biztos, hogy butasag lenne egy ilyen vallalkozast csinalni.

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6253 Dátum: 2011.03.07 12:55:21 »
Kölcsönzés témához: az épp árult erősítőmet letét ellenében el lehet vinni kipróbálni. Magyarul megveszi az ember az erősítőt, beszereli, és ha nem jön be, egy héten belül - változatlan állapotot feltételezve - visszavásárlom. Részemről az is belefér, hogy egy szombat-vasárnap lejön a leendő vevő Gyöngyösre, beáll az udvaromba, beszereli az erősítőt a saját autójába, beállítja, hallgatja pár óráig, ha tetszik, fizet, ha nem, kiszerel és távozik. Hifis cuccoknál szerintem ez benne van a pakliban. Lakásba való elemeknél is alapvető igény a saját láncban történő hallgatózás, autóban meg még érzékenyebb és kiszámíthatatlanabb a környezet, talán még fontosabb lenne egy próba...

Megvettem.  ;)

Jó döntés, az adott céljaidhoz mindenképp jobb, mint a négycsatis Pro. Viszont csak a teljesítmény alapján megítélni egy erősítőt elég elhamarkodott döntés. Eleve nem egységesek a mérési módszerek, ami alapján a gyártók közzéteszik a névleges teljesítményt. Másrészt ha két erősítő közül kellene választani, és mindkettő teljesítménye elegendő lenne a feladatra, akkor nem az erősebbet, hanem a szebb hangút választanám.

...sokkal dinamikusabb mint egy uDimension.......de ez csak az én véleményem, hallottam már mind a kettőt több rendszerben is.

Melyik uDimensionről is beszélünk? Glow, Element, Jr, Pro, RM, ProX, Forte? Vagy tökmindegy, mer' ezeket úgyis lemossa a GTO?

Ennek a mondatnak így nincs értelme, érted, na...  :1eye:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #6254 Dátum: 2011.03.07 13:02:18 »
Jah, de most egy frankon eros vegfokhoz kell egy 20-as kabel siman, hogy ne a kabel legyen a szuk keresztmetszet. Az meg egy horror, nincsen kedvem csak a tapkabelre tobb mint 5 rugot elkolteni. Akkor utana kell egy nagy biztositek is. Es akkor meg minig nem tudom, hogy az auto eletromos rendszere mit fog szolni majd a nagy impulzusszeru aramfelvetelhez. Mondom, nekem igy is elhalvanyodik dobutesre a hatterfenye a fejnek, pedig csak az RCA kimeneteit haszalom. Meg a muszerfal is villog picit. Azert ez nem normalis. Valszeg kicsi a puffer a vegfokban, nem eleg a dobuteshez a kondi kapacitasa. Felo, hogy egy erosebb erositovel nagyon leterhelodne a kocsi, plane ha megy az ablakfutes is kozben.

Hát... nekem olyan kocsim van, mint Neked. Nem különösebben érdeklik őt az impulzusszerű fogyasztási kiugrások. Ha nagyon erőltetem, le tudja úgy terhelni a generátort, hogy olyan, mint ha klímát kapcsoltam volna, de ennyi. Illetve bocsánat, egyszer előfordult, hogy - jóval túl minden normális és ésszerű hangerő-határon, felkapcsolt fényszórókkal - egész egyszerűen letiltott az erősítő, ami figyelmeztető jel, de ha nem döngetek vadállat módjára, sosem találkozok ezzel a problémával.  :punk:

Ebből nekem az jön le, hogy ez a tápellátás kevés ehhez az erősítőhöz - persze ez már nem a GTO. Jobb lenne egy spirálcellás Optima - no nem azért, hogy folyamatosan lehessen állatkodni vele, hanem inkább azért, mert ahol több a tartalék, ott ésszerű kereteken belül is szebb a hangzás. De így sem rossz, úgyhogy majd akkor gondolkozom ezen, ha ez a mostani akksi beadta a kulcsot, vagy nagyon megszalad anyagilag.

A tápkábel meg olyan, hogy ha készletben veszed, tartalmazza a biztosítékot is. Ha hamarabb beszélünk, megszámítottam volna Neked a GTO-hoz használt Audison Connection kábelkészletet. Inkább vitted volna el Te gombokért, mint hogy oda adtam valakinek majdnem ajándékba...  ::) Nem lett volna rossz a uDim-hez sem....