Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1666983 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kgdh3h

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8385 Dátum: 2017.04.18 20:44:56 »
Szervusztok!

Én az autóhifi témában nagyon sügér vagyok és úgy láttam, hogy van itt pár járatos, tapasztalt ember. Februárban edyzol92 is kérdezett a témában.
Vásároltam egy 99’-es 3 ajtós E11-es Corollát, amiben valószínűleg 2 gyári hangszóró és egy régi CD-s Blaupunkt rádió van. Nem vagyok egy nagy zenebuzi, de gondoltam, hogy némi ráfordítással egy picit javítani kéne a hangminőségen, ami hangszóró és a fejegység cserét jelentene. (Pontos fejegység típust még nem tudok mondani, a JVC-ket nézegettem 30k környékén.)
A kárpitot ugyan nem szedtem le az ajtókról, de ha jól vélem, akkor ott is ez a 10 cm körüli hangszórók vannak ezzel a gyári kerettel, ugye?

http://www.ebay.co.uk/itm/1998-2002-Toyota-Corolla-OEM-rear-door-radio-factory-speaker-86160-02141-/272595781690?hash=item3f77f9883a:g:I3gAAOSwU-pXp6Ah

Februárban PiciPeti, edyzol92-nek ajánlotta, hogy a gyári kárpiton lévő hangszórórács mérete és membrántól való távolsága miatt ne 16-ost, hanem inkább 13 cm-eseket tegyen be beépítő kerettel/gyűrűvel, de  mindenhol csak a 16-oshoz valót találtam első körben, aztán szembe jött ami a linkben van, ez megfelelő lenne az enyémhez is?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X5.25+aftermarket+speaker+ring.TRS0&_nkw=5.25+aftermarket+speaker+ring&_sacat=0

A normálisabbnak tűni hangszórók közül az „AUDISON APX 5” típust néztem ki, arról van tapasztalata valakinek? Illetve megéri-e hátra is vennem a kalaptartó melletti helyre két kicsi 10-es hangszórót is, ha az Audison APX 5 mellé menne mire kell figyelni, hogy összhangban legyen a két hangszórópár hangzása vagy jobban járnék 4 db APX 4-essel?

Üdv.: Egy újonc lelkes Corollás  ::)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8386 Dátum: 2017.04.18 22:48:24 »
Ezek szerint nem kaptad meg a válasz levelet?  :?:

Beteszem ide is:

Szia!


A gyári hangszóró 13cm körüli, de tény, befér a 16-os is, szerencsére jó mély az ajtó, és a hangszórókivágás is ~145mm körüli.

Édesanyámnak 5 ajtós E11-e van, nemrég építettem be neki egy 16cm-as Rainbow szettet, elég jó lett. :)

 

Amit mindenképp érdemes megcsinálni az az ajtószigetelés, valamilyen szigetelő lappal. Ha még van STP akcióban a hififutárnál, akkor arra érdemes lecsapni, ~1,5nm elég kell legyen. Egy normális szigetelés, és kiemelő kb annyit számít mint maga a hangszóró csere.

 

Ha fejegységről szeretnéd hajtani, akkor a Gladen Alpha szettet tudom ajánlani, abból befér a 16-os is. Az már fejről is képes viszonylag tisztességesen megszólalni. :)

Hátra fölösleges bármit betenni, csak ront a hangon.

 

JVC-Kenwood részről nem fogsz mellényúlni abban az árkategóriában. ;)

kgdh3h

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8387 Dátum: 2017.04.19 11:01:49 »
Ezek szerint nem kaptad meg a válasz levelet?  :?:

Beteszem ide is:

Szia!

A gyári hangszóró 13cm körüli, de tény, befér a 16-os is, szerencsére jó mély az ajtó, és a hangszórókivágás is ~145mm körüli.

Édesanyámnak 5 ajtós E11-e van, nemrég építettem be neki egy 16cm-as Rainbow szettet, elég jó lett. :)

Amit mindenképp érdemes megcsinálni az az ajtószigetelés, valamilyen szigetelő lappal. Ha még van STP akcióban a hififutárnál, akkor arra érdemes lecsapni, ~1,5nm elég kell legyen. Egy normális szigetelés, és kiemelő kb annyit számít mint maga a hangszóró csere.


Ha fejegységről szeretnéd hajtani, akkor a Gladen Alpha szettet tudom ajánlani, abból befér a 16-os is. Az már fejről is képes viszonylag tisztességesen megszólalni. :)
Hátra fölösleges bármit betenni, csak ront a hangon.

 
JVC-Kenwood részről nem fogsz mellényúlni abban az árkategóriában. ;)

Szervusz(tok)!

Nem jött át az üzenet, sőt tegnap megtaláltam a kiment üzenetek mappáját, ott sem mutatta az én kiküldött üzenetemet, ezért írtam ide a topicba és köszönöm szépen, hogy válaszoltál! :)

A szigetelés (a fórum olvasása alapján) volt eszemben, de nem vitézkedtem az utánanézésben, mivel riasztóval összekötött központi zár és elektromos ablak van az autóban, ezért nem kaptam le a kárpitot.
(Olvastam itt a nem túl régi hozzászólásokban az alvázvédelmi festék hangszigetelő hatását is és pont ezt a skandináv típusú alvázvédelmet készítő cégtől kértem is árajánlatot, de a majdnem 100k-s ajánlat jövő tavaszi időponttal nem volt túl szimpatikus, de előbb utóbb erre is sort kerítünk.)

Amúgy az STP még akciós, de van belőle egy pár fajta, mindegy melyik? 😃     http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=2&GY=47

Ezek szerint, akkor csak nem annyira ördögtől való a 16-os méret a gyári hangszóróráccsal? Azzal is szépen tud szólni?
Alapvetően azért néztem azt az Audisont, mert nem igazán tudom, hova lehetne ízlésesen beszerelni a magas hangok picike hangszóróját és nem biztos, hogy szánnék rá annyit, amennyiért már a legközelebbi hifis (Paradox autóhifi) tisztességesen megcsinálja.

Hán szeretnék olyat, ami már tudja a bluetoothos kihangosítást, meg esetleg még az ódivatú CD-t is elviszi nem csak USB-s, aztán ez az a kategória. :)

Üdv.: az újonc :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8388 Dátum: 2017.04.19 12:16:17 »
Antirust, vagy Aero-t érdemes, 2 doboz ~1,6nm elég lesz.

Koax hangszóróval két baj van, egyrészt jellemzően hitvány magassugárzót építenek bele, másrészt mivel a bokádnak szól, ezért hallani se lehet normálisan. A Gladenhez (és jellemzően minden szetthez) adnak beépítő/döntő keretet amivel fel lehet tenni az A oszlopra szépen, biztonságosan a magasakat.  :yes:

kgdh3h

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8389 Dátum: 2017.04.19 22:56:36 »
Antirust, vagy Aero-t érdemes, 2 doboz ~1,6nm elég lesz.

Koax hangszóróval két baj van, egyrészt jellemzően hitvány magassugárzót építenek bele, másrészt mivel a bokádnak szól, ezért hallani se lehet normálisan. A Gladenhez (és jellemzően minden szetthez) adnak beépítő/döntő keretet amivel fel lehet tenni az A oszlopra szépen, biztonságosan a magasakat.  :yes:

Az Antirust ára tetszetősebben mérsékelt.

Értem, ez úgy hangzik, ha tisztességes hangzást szeretnék, ezt nem úszhatom meg, azt hiszem kérhetek egy árajánlatot.
165 mm-es kiemelő keretből/gyűrűből láttam 1-2 fajtát, abból mindegy melyik megy be?
Az említett boltban 20-30k között 13-asból Pioneer, Kicx, Hivi, Alpine van, 16-osból: Pioneer, JVC, Kicx, Hertz, Alpine Macrom. Csak győzzek választani...  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8390 Dátum: 2017.04.20 06:01:04 »
PiciPetivel egyetértve, az autó akusztiájának javításával célszerű kezdeni a hifi fejlesztést, mert ár/érték arányban a szigetelés hozza a legnagyobb javulást. Ezt követően érdemes az egyes komponenseket cserélni. A szigetelés az utazási komfortea is nagyon jó hatással van.
Nekem az Avensis is ki lett szigetelve (ajtók, oldallemezek és tető) és csak pozitívan tudok róla nyilatkozni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8391 Dátum: 2017.04.20 08:16:57 »
Antirust, vagy Aero-t érdemes, 2 doboz ~1,6nm elég lesz.

Koax hangszóróval két baj van, egyrészt jellemzően hitvány magassugárzót építenek bele, másrészt mivel a bokádnak szól, ezért hallani se lehet normálisan. A Gladenhez (és jellemzően minden szetthez) adnak beépítő/döntő keretet amivel fel lehet tenni az A oszlopra szépen, biztonságosan a magasakat.  :yes:

Bocs Peti, de nem lesz alacsony  / 1,6*10-9 m / a kiemelés? ::) :D :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kgdh3h

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8392 Dátum: 2017.04.20 12:16:15 »
PiciPetivel egyetértve, az autó akusztiájának javításával célszerű kezdeni a hifi fejlesztést, mert ár/érték arányban a szigetelés hozza a legnagyobb javulást. Ezt követően érdemes az egyes komponenseket cserélni. A szigetelés az utazási komfortea is nagyon jó hatással van.
Nekem az Avensis is ki lett szigetelve (ajtók, oldallemezek és tető) és csak pozitívan tudok róla nyilatkozni.

Hát szuper ötlet, de az anyagi vonzata szerintem már anyagárban erősen túlmutatat azon amit a projektre szánnék. Ne kövezettek meg ezért a mondatért, de az kétségtelen, hogy a családi 14-es, 16 szelepes G Astra 100 km/h környékén még egy picit csendesebb felhúzott ablakokkal, mint a kis paripám. A két ajtó rendben van, meg kapni fog még idén egy alvázvédelmet is az tuti, de a padló, tetőnek nem hiszem, hogy nekimegyek. A hátsó ülés alatt van még szabad felület, amihez nem kell sokmindent bolygatni talán még oda mondanám, hogy passzíroznék be egy kis szigetelőanyagot, ha van értelme.

Üdv.!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8393 Dátum: 2017.04.20 13:21:28 »
Hát szuper ötlet, de az anyagi vonzata szerintem már anyagárban erősen túlmutatat azon amit a projektre szánnék. Ne kövezettek meg ezért a mondatért, de az kétségtelen, hogy a családi 14-es, 16 szelepes G Astra 100 km/h környékén még egy picit csendesebb felhúzott ablakokkal, mint a kis paripám. A két ajtó rendben van, meg kapni fog még idén egy alvázvédelmet is az tuti, de a padló, tetőnek nem hiszem, hogy nekimegyek. A hátsó ülés alatt van még szabad felület, amihez nem kell sokmindent bolygatni talán még oda mondanám, hogy passzíroznék be egy kis szigetelőanyagot, ha van értelme.

Üdv.!
A hangzás alapja maga a tér ahol a hangot "kihasználod". Ezt muszáj szeparálni a külső forrásoktól, különben feleslegesen belelapátolt pénz minden fillér.
A hifibuzéria egy feneketlen kút, a minőség már belépőszinten is nagyon durva, csak akkor érdemes nekiesni ha nem fáj a szigetelés díja meg a bőven százezer feletti kiadás. Ha ez nem megy, akkor el kell engedni.   költöttél. Jobban fog fájni, ha elköltesz akármennyit és aztán nem olyan mint képzelted, de többet már nem költenél rá. De ez szigorúan szvsz.
UI: Továbbá ha valaha eladod, a vevőt nagy valószínűséggel nem fogja érdekelni az a 300.000 ft amit hangzás javítására költöttél.

kgdh3h

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8394 Dátum: 2017.04.20 16:05:19 »
A hangzás alapja maga a tér ahol a hangot "kihasználod". Ezt muszáj szeparálni a külső forrásoktól, különben feleslegesen belelapátolt pénz minden fillér.
A hifibuzéria egy feneketlen kút, a minőség már belépőszinten is nagyon durva, csak akkor érdemes nekiesni ha nem fáj a szigetelés díja meg a bőven százezer feletti kiadás. Ha ez nem megy, akkor el kell engedni.   költöttél. Jobban fog fájni, ha elköltesz akármennyit és aztán nem olyan mint képzelted, de többet már nem költenél rá. De ez szigorúan szvsz.
UI: Továbbá ha valaha eladod, a vevőt nagy valószínűséggel nem fogja érdekelni az a 300.000 ft amit hangzás javítására költöttél.

Értem amit írsz, de, az első üzenetemből idézek, amit ebbe a topicba írtam:
„Nem vagyok egy nagy zenebuzi, de gondoltam, hogy némi ráfordítással egy picit javítani kéne a hangminőségen, ami hangszóró és a fejegység cserét jelentene.”

Szóval ha ráköltök mondjuk 100.000 Ft-ot szépen lassan, akkor az általad említett összeg különbözetéből kb meg felújíttatom az egész autót.
Nekem nem a tökéletes zene élménye kell, nem akarok csak flac formátumot hallgatni tökéletes végeredménnyel a kocsiban! Nekem az kell, hogy egy kicsit jobb legyen a hangminőség az autóban, mert 1999 már elég régen volt és általában a gyári termékek szerintem ezen a téren nem feltétlenül érik el még az erős középszintet sem, de legalábbis az azóta elért fejlesztésekkel nézett középszintet tuti nem érik el.

UI.:  Tisztában vagyok vele, hogy az a pénz amit egyáltalán az autóra költök nem jön vissza, ha egyszer el akarom adni. A vásárlás pillanatában tisztában voltam azzal, hogy minden peták amit egy majd 18 éves autóra költök, csak úgy éri meg, ha addig hajtom, amíg megy!  ::)

Üdv.!

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8395 Dátum: 2017.04.20 19:39:44 »
1 hónapja vagyok egy T27 tulaja, és már a fejlesztéseken töröm a fejem. Érdemes-e a hangszórókat cserélni ?
Első kőrben az első ajtóban lévőkre gondoltam, mert a rácson bevilágítva nem tűnik valami bizalomgerjesztőnek.
Az előd Corollában cserélni kellett, az jó is lett.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8396 Dátum: 2017.04.20 21:27:09 »
1 hónapja vagyok egy T27 tulaja, és már a fejlesztéseken töröm a fejem. Érdemes-e a hangszórókat cserélni ?
Első kőrben az első ajtóban lévőkre gondoltam, mert a rácson bevilágítva nem tűnik valami bizalomgerjesztőnek.
Az előd Corollában cserélni kellett, az jó is lett.
Szerintem vállalható a T27 hangrendszere. Ha nagyon piszkálhatnékom lenne, akkor bitumenezném. Addig teljesen felesleges a hangszórókhoz nyúlni, megvan a hangereje, teltsége.
Leszámítva, hogy a 3. fejegységet fogyasztom a bő 7 év alatt, jobb az átlagos gyári fejeknél (pl szerintem jobb, mint a hájpolt JBL egy Priusban

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8397 Dátum: 2017.04.20 21:58:25 »
Bocs Peti, de nem lesz alacsony  / 1,6*10-9 m / a kiemelés? ::) :D :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:

Elegendő csak felgőzölni, nagyon jó anyag...  :D

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8398 Dátum: 2017.04.20 22:06:04 »
A hangzás alapja maga a tér ahol a hangot "kihasználod". Ezt muszáj szeparálni a külső forrásoktól, különben feleslegesen belelapátolt pénz minden fillér.
A hifibuzéria egy feneketlen kút, a minőség már belépőszinten is nagyon durva, csak akkor érdemes nekiesni ha nem fáj a szigetelés díja meg a bőven százezer feletti kiadás. Ha ez nem megy, akkor el kell engedni.   költöttél. Jobban fog fájni, ha elköltesz akármennyit és aztán nem olyan mint képzelted, de többet már nem költenél rá. De ez szigorúan szvsz.
UI: Továbbá ha valaha eladod, a vevőt nagy valószínűséggel nem fogja érdekelni az a 300.000 ft amit hangzás javítására költöttél.

No azért ne együk olyan forrón a kását...  ::)

Egy alap, gyári rendszerhez képest már az is nagy előrelépés, ha megfelelő forrást teszünk a hangszórók elé, és a hangszórókat kicseréljük valami értelmesebb komponens szettre. Előbbiből már jön ki némi zenei információ, nem úgy mint a gyári fejből, ami max vízállás jelentésre jó. Utóbbi meg már nem csak a zenei tartomány 30-40%-át tudja megszólaltani, hanem a hallható tartomány jó részét.

Az ajtó szigetelése azért kiemelt fontosságú, mert így tudunk "dobozt" csinálni a hangszórónak, nem csak tologatni fogja a levegőt, nem lesz akusztikai rövidzár.

A komolyabb szigetelésnek ~300e Ft elköltése után (új komponensek esetén) lesz valódi szerepe, aktív rendszer esetén leginkább. Azzal már a belső akusztika hibáinak jó részét el lehet fedni.

Amúgy az ajtók után a csomagtér, és a tető hozza a legtöbbet, utána kerékjáratok, tűzfal, majd az üregek kitöltése 2K purral, és csak ezek után a padlólemez. Ez már gyárilag elég jól szigetelve van, + ott a kárpit, ami szintén rengeteget csillapít.  :yes:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8399 Dátum: 2017.04.21 07:11:05 »
Elegendő csak felgőzölni, nagyon jó anyag...  :D
:clap: :clap: :clap:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu