Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1668613 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7875 Dátum: 2015.10.21 15:24:02 »
Az a 2. megoldás. Lényegében, az első, mert ez a legkényelmesebb, mert sem fizikai csatlakozás nem kell hozzá, sem plusz egység.  :)
...ellenben a legjobban meríti a telefonod akksiját  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7876 Dátum: 2015.10.21 15:34:26 »
...ellenben a legjobban meríti a telefonod akksiját  ;)
És ez iPhone esetében megköveteli a folyamatos töltést, mert 2-3 óra és 0%-hoz konvergál a töltöttsége.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7877 Dátum: 2015.10.21 15:47:05 »
És ez iPhone esetében megköveteli a folyamatos töltést, mert 2-3 óra és 0%-hoz konvergál a töltöttsége.  :)
és innentől kezdve már nem a zsebedben van csak úgy.

Én biztosan vennék egy mobil routert a kocsiba egy adat kártyával és akkor arról mehetne a telefon(ok), navi, online rádiók, meg minden mindenkinek.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7878 Dátum: 2015.10.21 17:59:44 »
A Huawei E160-assal szépen stabilan netezik, az E220-al meg-meg szakad. Azt írják a fórumok, hogy a mobil stick-ek elég sokat fogyaztanak, az 500mA-t teljesen leterhelik. Ezért külső tápos USB hub használata ajánlott a megbízható működéshez, bizonyos modellek esetén. Úgy tűnik, az E220 ilyen. A PPP Widget 2 app-al nagyon szépen kapcsolódik le meg fel a netre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7879 Dátum: 2015.10.21 21:29:28 »
Abszolút nem vagyok képben a témában, de kb mi lehet az az értelmes határ, amikor már érdemes plusz akkumlátorban gondolkodni? Egy ilyen allinone egység messze van még ettől a határtól?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7880 Dátum: 2015.10.21 22:57:04 »
Úgy érted, hogy kocsiba plussz akkumulátort tenni?
Annak nem sok értelme van... mert akkor plussz generátor is kéne mellé, hiszen az akksinak megvan, hogy mekkora árammal kell tölteni. Két akksit ha egymás mellé párhuzamosan bekötsz, akkor pont fele annyi árammal töltődik a generátorból, ergo egyik sem kapna már rendes töltést. Két generátort meg nyilván nem lehet feltenni. Ahhoz meg nagy elszántságra van szükség, hogy az ember minden 7végén konnektorból töltsön rájuk időközönként...

Annyitól, hogy egy ilyen fejegységet teszel a kocsiba, még messze nem nő meg érezhetően az áramfogyasztás.
Mértem amúgy, a 12V-os tápomról az asztalon, 900 és 1100 mA között evett a fejegység boot-olt állapotban. Gyári fejegységet még nem mértem, de fogom, ha megkapom a megrendelt csatlakozókat.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.21 23:01:16 írta robi (Robi) »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7881 Dátum: 2015.10.22 06:51:30 »
Bepi, nem plusz akksit szoktak kocsiba tenni, hanem egy darab, speciálisat, ami mondjuk jobban kiszolgál autóhifi célokat, és azt kötik be speckó kábellel.
Gabe 254.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7882 Dátum: 2015.10.22 07:13:26 »
Szerintem a "nagy fogyasztó" egy autóban CSAK az erősítő lehet legalább is a "kütyük" között! :yes:

A világítás ~ kb. 40 A nagyságrendben fogyaszt... csak miheztartás végett.
Egy laptop kb. 20...40 W-ot fogyaszt. ( Ez 12 V-ról lenne ~2...4 A). Egy fejegység nem fogyaszthat többet ennél ( ha az erősítőt nem számolom) :no:

A generátor 60... 100 A-t "tud" leadni.

SZvsz.

« Utoljára szerkesztve: 2015.10.22 07:14:58 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7883 Dátum: 2015.10.22 11:47:13 »
Szerintem a "nagy fogyasztó" egy autóban CSAK az erősítő lehet legalább is a "kütyük" között! :yes:
Igen, és gyakorlatban csak akkor fogyaszt nagyot, amikor szól is naygot, tehát lehalkítva, vagy normális hangerőn nem fogyazt az se sokkal többet.
Látni is az ilyen tuningerősítővel ellátot autókon, amikor állnak a lámpánál és közben bömből a muzsika, hogy a féklámpáikon meg úgy általában minden világítás a zene ritmusában gyengül, azaz, az erősítő minden "dob meg basszus" ütésnél arányosan szívja az áramot el az izzók elől  :lol:
Egyszerű Kirchoff törvénye, iskolába tanultuk...  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.22 11:48:44 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7884 Dátum: 2015.10.22 12:48:30 »
Egy újabb érdekes funkciót fedeztem fel, MirrorLink. Androidos telefont USB kábelen keresztül, Iphone-t WiFi-n keresztül képes vezérelni, úgy, hogy a telefon teljes képernyője megjelenik a fejegység képernyőjén, képpel/hanggal. Külön lehet a telefonon lévő videókat is lejátszani, vagy az említett vezérléssel úgy futtatni bármilyen telefonra telepített app-ot, mintha a fejegységen futna.

Ezt a fajta szolgáltatást gyári fejegységek is nyújtják bizonyos extraszinttel vásárolt autóknál, illetve vannak utólagos fejegységek amelyek képesek ilyenre, de nem Androidosak. Mondjuk én nem tervezem használni, csak megvan, mint lehetőség.

« Utoljára szerkesztve: 2015.10.22 13:00:43 írta robi (Robi) »

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7885 Dátum: 2015.10.22 13:09:55 »
A MirrorLinkhez olyan telefon kell, ami ezt támogatja, vagy megy mindegyikkel?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7886 Dátum: 2015.10.22 14:29:54 »
4.2-es Android elvileg tudja mindenhol, almánál passz.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7887 Dátum: 2015.10.22 23:14:43 »
Bepi, nem plusz akksit szoktak kocsiba tenni, hanem egy darab, speciálisat, ami mondjuk jobban kiszolgál autóhifi célokat, és azt kötik be speckó kábellel.
Autóhifinek valóban ritkán szerelnek be külön akkut, de inkább a helyhiány ill. a pluszköltségek miatt.
Az indító és a fedélzeti elektronika külön akkura kötése és megfelelő töltése műszaki szempontból sokkal igényesebb, általában műhelyautókban, közvetítőkocsikban alkalmazzák.
Előnye a megőrzött indítóképesség, hosszabb üzemidő járó motor nélkül, illetve a különböző elektronikák kevésbé hajlamosak egymást zavarni megfelelően kivitelezett szűrt táp esetén.
A generátor általában képes megfelelően tölteni két akkut is, azonban nem árt, ha a gyárinál jobbra cseréljük a kábelezést, és töltéskiegyenlítő áramkör beépíteni. Az akkuk élettartamának jót tesz, ha egyben kiépítjük gyors csatlakoztatását a telephelyi akkutöltőnek. 
 
Az erősítő lökésszerű áramigényét kondenzátorral szokás megoldani.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7888 Dátum: 2015.10.23 10:30:03 »
Egy szűk hét tapasztalata után az alábbi szubjektív benyomás van az okos fejegység kapcsán.

Pozitívumok:
- jól illeszkedik az autó középkonzoljába, nem törik meg a dizájn áramvonala; kezelő szervek (tekerők, nyomógombok) nagyon jó minőségűek, szerintem a gyári rádióénál jobbak; könnyen kezelhető és nézhető magasságban van, nincs túl lent vezetés közben, szem sarkából látni a navigációt és a szemet sötétben sem zavarja; érintőképernyő bemélyedett peremén "pihentetni" lehet az újjakat, számos app hasznos funkciói a sarkakba vagy a szélek mentén vannak, így tényleg kényelmes és biztonságos kezelni (nem kell "koncentrálni arra" hogy a képernyő közepén egy adott gombra bökjünk), ehhez a felbontás is hozzájárul
- videóknak, zenéknek nagyon jó hangja van. tényleg
- bekapcsoláskor az utoljára hallgatott zenét, rádiót, vagy nézett videót folytatja ugyanonnan, ahol abbamaradt
- átgondolt a nyomógombok használata meg az app-rendszer az autós használathoz van optimalizálva. Pl. ha elindítom a rádiót a "BAND" nyomógombbal, akkor a zene leáll, de a navi folytatja a háttérben. A "NAVI" gombot ha megnyomom, akkor hátrakúszik a rádió és tovább szól, és előtérbe jön a navi. Tehát a zene/videó/rádió váltják egymást, a többi app pedig ezekkel párhuzamosan működik. A navi hangja ügyesen leúsztatja picit a zene/rádió hangját a hangutasítás közben, ezt be lehet állítani hogy mennyivel, vagy akár némítsa is teljesen miközbe beszél. Nem csak egy összehányt alap-androidról van szó, hanem tényleg ki van gondolva benne az autós használhatóság.
- gyors az egész felület reakció ideje, csúcskategóriás mobiltelefonok szintjén reagál a kjezelőfelület, minden app, ablak, stb. pikk-pakk megjelenik, ezermillió módon konfigurálható animációval, stb. Szép az Android része, nagyon jól testreszabható egyéni ízlés szerint. Kétfajta launcher-rel jön a főzött rom, ami root-olt eleve
- a kihangosító kezelőfelülete kényelmes. Bejövő híváskor minden app fölött megjelenik a képernyő alsó részén hogy ki hív (neve vagy száma látszik), egy nagy zöld és piros gombbal

Negatívumok:
- Első induláskor a fejegység hideg-boot-ol, azaz, kb.20-30 másodperc kell neki, míg megjelenik a kezelőfelület. Addig egy animált Toyota logó látható (a logó cserélhető). Bizonyos hardver-funkciók már ezidő alatt is működnek, pl. tolatókamera képe, telefonkihangosító csatlakozik, stb.
Ez nem minden induláskor van így, csak akkor, amikor hosszú idő telt el a motor leállítása után. Ez az idő konfigurálható, 5 perctől 2 óráig. Ha ez időn belül indul megint az autó, akkor azonnal indul (kb. 1 másodperc), ez felel meg annak amikor a mobiltelefon képernyőjét kikapcsoljuk, minden app ugyanonnan folytatja ahol abba hagyta. Ha időközben letelik a bekonfigurált idő, akkor elmenti az adatokat, a futó app-ok állapotát és leáll teljesen - ezt követően kell az induláshoz legközelebb az említett 20-30 másodperc - de ezt követően is tudja folytatni a kikapcsolás előtt hallgatott zenét, rádiót, vagy nézett videót. Vélhetően mindez azért van így, hogy ha az ember hosszabb ideig nem indítja az autót, akkor a fejegység ne merítse le az akksit.
Ezzel a jelenséggel meg kell barátkozni, ez ilyen, és nem tud más lenni.
- Néhány gyári app bug-os időnként. Pl. bosszantó hogy egyszer-egyszer elfelejti a lekeresett rádió állomásokat, újra kell szkennelni. Fórumokban található rá megoldás, és azt rá kell telepíteni. Kell hozzá némi affinitás, nem szőkenős ez a tuning.
- a gyári rádiónak gyengébb hangja van mint az általam extraként telepített USB tunerének. Ezért kár...
- a kihangosító az autóban ülők részére kiváló hangminőségű, a vonal másik végén lévőknek állítólag visszangos - de ettől még használható (több hívásom volt, tudtunk kommunikálni és nem röviden, tehát ez nem zárja ki a használhatóságot, csak van, akit zavar).
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.23 10:32:56 írta robi (Robi) »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #7889 Dátum: 2015.10.23 11:03:06 »
Igen, és gyakorlatban csak akkor fogyaszt nagyot, amikor szól is naygot, tehát lehalkítva, vagy normális hangerőn nem fogyazt az se sokkal többet.
Látni is az ilyen tuningerősítővel ellátot autókon, amikor állnak a lámpánál és közben bömből a muzsika, hogy a féklámpáikon meg úgy általában minden világítás a zene ritmusában gyengül, azaz, az erősítő minden "dob meg basszus" ütésnél arányosan szívja az áramot el az izzók elől  :lol:
Egyszerű Kirchoff törvénye, iskolába tanultuk...  ;)

Érdekes, nekem 3 erősítő van bent, amik összesen 130A-t képesek felvenni folyamatosan, pillanatnyiban 200A felett. Lakatfogóval kimértem egyszer, normális, emelt hangerő mellett ~80-90A-t vesz fel. Mivel nem szkóppal mértem, csak kis felbontású kézivel, lehet hogy a pillanatnyi csúcsok nagyobbak ennél. Kondenzátor helyett rendes felépítésű erősítőket, és megfelelő kábelezést, kontaktokat alkalmazok.  :)

Mégse villognak a lámpáim. Ráadásul 1 db akksi van (Yuasa, 80A), és a gyári generátor. Biztos én csinálok valamit rosszul...  :hmmmm:

Ha valaki + akksit akar berakni, akkor zárt rendszerű AGM akksit szabad csak utastérbe rakni, mivel a nyitott savasok durranógázt fejlesztenek (töltés, hirtelen kisülés közben),
illetve egy esetleges baleset esetén komoly sérüléseket okozhat a kiömlő sav. Ezt az akkut le kell választani a fő akkumulátorról, egy olyan nagyáramú relével, amit a fejegység REM szála vezérel késleltetve. Így megakadályozható, hogy indításnál ezt az akkut rángassa az önindító, illetve magára hagyott autónál nem "túráztatják" egymást az akkuk. (az eltérő kapacitás, és nyugalmi feszültség okán)

Ha hosszú idejű akksi használatra készülsz, akkor inkább egy fesz. mérőt köss be valahova, és figyelj, hogy 11,5V alá ne merüljön. Ez ezzel a készülékkel, egy ~60Ah-s akkuval számolva legalább 3-4 óra. Feltéve, hogy az akkud még nincs elfáradva...  ::)