Egy szűk hét tapasztalata után az alábbi szubjektív benyomás van az okos fejegység kapcsán.
Pozitívumok:
- jól illeszkedik az autó középkonzoljába, nem törik meg a dizájn áramvonala; kezelő szervek (tekerők, nyomógombok) nagyon jó minőségűek, szerintem a gyári rádióénál jobbak; könnyen kezelhető és nézhető magasságban van, nincs túl lent vezetés közben, szem sarkából látni a navigációt és a szemet sötétben sem zavarja; érintőképernyő bemélyedett peremén "pihentetni" lehet az újjakat, számos app hasznos funkciói a sarkakba vagy a szélek mentén vannak, így tényleg kényelmes és biztonságos kezelni (nem kell "koncentrálni arra" hogy a képernyő közepén egy adott gombra bökjünk), ehhez a felbontás is hozzájárul
- videóknak, zenéknek nagyon jó hangja van. tényleg
- bekapcsoláskor az utoljára hallgatott zenét, rádiót, vagy nézett videót folytatja ugyanonnan, ahol abbamaradt
- átgondolt a nyomógombok használata meg az app-rendszer az autós használathoz van optimalizálva. Pl. ha elindítom a rádiót a "BAND" nyomógombbal, akkor a zene leáll, de a navi folytatja a háttérben. A "NAVI" gombot ha megnyomom, akkor hátrakúszik a rádió és tovább szól, és előtérbe jön a navi. Tehát a zene/videó/rádió váltják egymást, a többi app pedig ezekkel párhuzamosan működik. A navi hangja ügyesen leúsztatja picit a zene/rádió hangját a hangutasítás közben, ezt be lehet állítani hogy mennyivel, vagy akár némítsa is teljesen miközbe beszél. Nem csak egy összehányt alap-androidról van szó, hanem tényleg ki van gondolva benne az autós használhatóság.
- gyors az egész felület reakció ideje, csúcskategóriás mobiltelefonok szintjén reagál a kjezelőfelület, minden app, ablak, stb. pikk-pakk megjelenik, ezermillió módon konfigurálható animációval, stb. Szép az Android része, nagyon jól testreszabható egyéni ízlés szerint. Kétfajta launcher-rel jön a főzött rom, ami root-olt eleve
- a kihangosító kezelőfelülete kényelmes. Bejövő híváskor minden app fölött megjelenik a képernyő alsó részén hogy ki hív (neve vagy száma látszik), egy nagy zöld és piros gombbal
Negatívumok:
- Első induláskor a fejegység hideg-boot-ol, azaz, kb.20-30 másodperc kell neki, míg megjelenik a kezelőfelület. Addig egy animált Toyota logó látható (a logó cserélhető). Bizonyos hardver-funkciók már ezidő alatt is működnek, pl. tolatókamera képe, telefonkihangosító csatlakozik, stb.
Ez nem minden induláskor van így, csak akkor, amikor hosszú idő telt el a motor leállítása után. Ez az idő konfigurálható, 5 perctől 2 óráig. Ha ez időn belül indul megint az autó, akkor azonnal indul (kb. 1 másodperc), ez felel meg annak amikor a mobiltelefon képernyőjét kikapcsoljuk, minden app ugyanonnan folytatja ahol abba hagyta. Ha időközben letelik a bekonfigurált idő, akkor elmenti az adatokat, a futó app-ok állapotát és leáll teljesen - ezt követően kell az induláshoz legközelebb az említett 20-30 másodperc - de ezt követően is tudja folytatni a kikapcsolás előtt hallgatott zenét, rádiót, vagy nézett videót. Vélhetően mindez azért van így, hogy ha az ember hosszabb ideig nem indítja az autót, akkor a fejegység ne merítse le az akksit.
Ezzel a jelenséggel meg kell barátkozni, ez ilyen, és nem tud más lenni.
- Néhány gyári app bug-os időnként. Pl. bosszantó hogy egyszer-egyszer elfelejti a lekeresett rádió állomásokat, újra kell szkennelni. Fórumokban található rá megoldás, és azt rá kell telepíteni. Kell hozzá némi affinitás, nem szőkenős ez a tuning.
- a gyári rádiónak gyengébb hangja van mint az általam extraként telepített USB tunerének. Ezért kár...
- a kihangosító az autóban ülők részére kiváló hangminőségű, a vonal másik végén lévőknek állítólag visszangos - de ettől még használható (több hívásom volt, tudtunk kommunikálni és nem röviden, tehát ez nem zárja ki a használhatóságot, csak van, akit zavar).