Nagyon egyszerő a dolog. Az aktív sub olyan, hogy a ládába van integrálva egy erősítő. Ergo pont ugyan úgy kell bekötni, mint ha a láda hátuljára lenne külön felcsavarozva egy erősítő.
Az akkutól kell egy vastag (min 6 mm2-es) tápkábel, amely egy egyeres sodort réz kábel. Ez az akkut köti össze közvetlenül az (erősítő vagy) aktív láda "power" csatlakozójával. Erre kell szerelni egy megfelelő méretezésű autós biztosítékot, lehetőleg az akkuhoz minél közelebb -- kb 20 cm-en belül. A biztosíték maximális áramerősségé a láda maximális áramfelvételénél egyel nagyobb legyen. Pl.: a láda felvesz 10 A-es áramot, akkor legyen mondjuk 15 A-es biztosíték az akku után mindjárt. Ha mondjuk 15 A-es a láda, akkor legyen 20 A-es a főbizti. Ez még csak a tábkábel.
A tápkábelből kell egy m-es darabot hagyni vagy annyival többet kell venni, ez a szakasz lesz az erősítő vagy láda és a karosszéria közötti testelés. Magyarul ugyan ezzel a 6-os tápkábellel összekötöd a láda "ground/gnd" csatlakozóját és a karosszériát. A karosszériát meg kell tisztítani, továbbá a festéket le kell szedni ott, ahová rögzítve (testelve) lesz a negatív (test) szála a ládának. Ide nem kell már biztosíték, csak jó csatlakozók, ami biztosan földeli a ládát (vagy erősítőt).
A harmadik szálban nagyon kis áram folyik, ezért ide egy egészen vékony (de nem szakadós) vezetékre lesz szükség. Ez köti össze a fejegységet és az erősítőt (ládát). Ha bekapcsolod, a fejegységet, akkor ebben a "remote" kapcsoló szálban áram megy az erősítőbe, amelynek a reléje behúz, így bekapcsolódik az erősítő. Ez azért így van megoldva, hogy az erősítő csak akkor menjen, ha megy a fejegység is. Szóval a fejegységet kapcsoló szálát (remote) kell az erősítő (láda) "remote" csatlakozójára kötni. Ide elméletileg nem kell biztosíték, de én a fejegység kimenetéhez közel tettem ide egy pici 500 mA-es lengő biztosítékot, biztos, ami biztos alapon.
A kapcsoló szál mehet együtt a fejegységből kijövő RCA kábelekkel együtt, hiszen ebben nagyon pici áram folyik, nem fog zavart okozni. A tápkábel azonban nem mehet az RCA-val együtt, mert akkor a "generátorzaj" megjelenik, ami egy fütyülést jelent a fordulatszám függvényében.
Összegezve:
- Minimum 6 mm2-es sodort réz tápkábel kell, ami összeköti az erősítőt és az akku + pólusát
- Az akkuhoz minden féle képpen kell egy autóhifis biztosíték!!!
- Tápkábel köti össze a testcsatlakozót és a karosszéria egy festetlen pontját
- Vékony kábellel kötjök össze a fej remote csatiját és a láda remote jelű bemenetét, amely a 2 db RCA kábellel futhat együtt (ide ajánlott pici biztit tenni, de nem létkérdés, hiszen a fejben levő bizti erre is vonatkozik)
Fontos még, hogy minőségi kábeleket és csatlakozókat használjunk, amelyek nem kontakt hibásak!
Javaslom, hogy az RCA kábeleket magad vagy egy szakival készíttesd el, hiszen így sokkal olcsóbbra jössz ki és a minőség kifogástalan lesz: 2db RCA-RCA kábelt kell készíteni árnyékolt mikrofonkábelből.