Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...  (Megtekintve 39854 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #30 Dátum: 2005.05.01 23:28:34 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem értem ezt a futómű dolgot. Vagy a japán-francia nem ugyanaz, vagy a ráncfelvarráskor változtattak, mert a nekem ott van rendesen az úton. Nem dölöngél, nem kúszik mászik, nem bólogat, egyszerűen ott van... Be lehet izmosan rakni a kanyarba, stb... Egyetlen hibát már kitárgyaltuk, fékezésre hajlamos a seggét elrakni, hiszen nagyon könnyű. De most már murván kafán tudok keresztbe menni. Remélem olyan nem nagyon lesz hogy nem direkt csinálom, mert úgy kicsit nehezebb megfogni  :lol:
Ezzel szemben vezettem kishaver D4D-jét, ami kb ültetőrugókkal volt ezen a szinten. Bár kicsit azt is himbilimbinek éreztem. És most K-Laco is írja hogy billeg!


Azért a d4d más, mivel ott nehezebb a motor 54 kg-al. És az a 54 kg nagyon "elöl" van azért számít. Én mentem kishaver d4d-vel ültetés elött és után is, igazából én "csak" azt az 54 kg-ot érzem.  Van a családban új yaris is ami 1.0-a én azon semmi változást nem érzek az én régimhez képest. Szóval szerintem a futómüben nem volt változás.


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #31 Dátum: 2005.05.02 00:27:13 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem értem ezt a futómű dolgot. Vagy a japán-francia nem ugyanaz, vagy a ráncfelvarráskor változtattak, mert a nekem ott van rendesen az úton. Nem dölöngél, nem kúszik mászik, nem bólogat, egyszerűen ott van... Be lehet izmosan rakni a kanyarba, stb... Egyetlen hibát már kitárgyaltuk, fékezésre hajlamos a seggét elrakni, hiszen nagyon könnyű. De most már murván kafán tudok keresztbe menni. Remélem olyan nem nagyon lesz hogy nem direkt csinálom, mert úgy kicsit nehezebb megfogni  :lol:
Ezzel szemben vezettem kishaver D4D-jét, ami kb ültetőrugókkal volt ezen a szinten. Bár kicsit azt is himbilimbinek éreztem. És most K-Laco is írja hogy billeg!


Azért a d4d más, mivel ott nehezebb a motor 54 kg-al. És az a 54 kg nagyon "elöl" van azért számít. Én mentem kishaver d4d-vel ültetés elött és után is, igazából én "csak" azt az 54 kg-ot érzem.  Van a családban új yaris is ami 1.0-a én azon semmi változást nem érzek az én régimhez képest. Szóval szerintem a futómüben nem volt változás.


Igen, a D4D tényleg más, csak már feltünt, hogy mások is panaszkodnak billegésről, akiknek új benzines van. Egyébként szerintem a futóműben biztos nem történt változtatás, egyetlen ami különbözhet az a lengéscsillapító gyári beszállítója.
Xanyi

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #32 Dátum: 2005.05.02 09:13:43 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem értem ezt a futómű dolgot. Vagy a japán-francia nem ugyanaz, vagy a ráncfelvarráskor változtattak, mert a nekem ott van rendesen az úton. Nem dölöngél, nem kúszik mászik, nem bólogat, egyszerűen ott van... Be lehet izmosan rakni a kanyarba, stb... Egyetlen hibát már kitárgyaltuk, fékezésre hajlamos a seggét elrakni, hiszen nagyon könnyű. De most már murván kafán tudok keresztbe menni. Remélem olyan nem nagyon lesz hogy nem direkt csinálom, mert úgy kicsit nehezebb megfogni  :lol:
Ezzel szemben vezettem kishaver D4D-jét, ami kb ültetőrugókkal volt ezen a szinten. Bár kicsit azt is himbilimbinek éreztem. És most K-Laco is írja hogy billeg!
Azért a d4d más, mivel ott nehezebb a motor 54 kg-al. És az a 54 kg nagyon "elöl" van azért számít. Én mentem kishaver d4d-vel ültetés elött és után is, igazából én "csak" azt az 54 kg-ot érzem.  Van a családban új yaris is ami 1.0-a én azon semmi változást nem érzek az én régimhez képest. Szóval szerintem a futómüben nem volt változás.
Egy kicsit belepofázok, ha már itt vagyok :lol:  Ültetés előtt mikor Zénóka ment a verdámmal 130-at és egyik sávból a másikba kormányozta a kocsit, azért nem azt a felhőtlen boldogságot lehetett leolvasni az arcáról..... Igaz még ültetés után nem ment vele csak úgy, hogy én vezettem, de számára is meggyőző volt a változás. Most, hogy beállt a rugó, mert meggyőződésem, hogy a talin még nem volt a helyén, szóval most tényleg nagyon ott van az úton és jobban, mint egy 2000-es; 1,0 VVTi. Ezt csak azért merem állítani, mert van egy ilyen otthon és tudom, hogy az milyen. Viszont az az 1,0 sokkal jobb, mint az ültetés előtti D4D. Bazira érezhető az az 54 kilócska és a klíma súlya sem elhanyagolható. Az ABS-en is észre lehet venni, hogy most jóval keményebb helyzetben dolgozik csak.

Én nem a futóműben keresném a változtatást, hanem az össz súlyban és annak a többletnek az elhelyezkedésében. Az az 54 kiló és a klíma majd 100%-ban az első tengelyemen nyomul. Hát persze, hogy bólogat, billeg. Meg bazi magas az autó gyári állapotában. Most 5 centit ül elől és most pont párhuzamos a kerékív meg a kerék vonala. ezek együttesen hatványozva rontják a menetstabilitást. Ha az az 54 kiló meg a klíma is a padlólemezen lenne és a kétüléssor közt lenne a támadáspontja, akkor mennyivel stabilabb lenne az autó!!!
Üdv: Kishaver 74

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #33 Dátum: 2005.05.02 10:08:35 »
A dülöngélés témához szólva, a dízel sajnos észrevehetően jobban billen, mint a benzines, viszont egy billenéssel helyre is áll, szóval dülöngélésről Én nem beszélnék...Mikor tesztvezetésen voltam az első dolgom az volt kipróbáljam, mennyire billen, őszintén szólva rosszabra számítottam,
persze ez egy 1.0-ás volt, miután megkaptam a dízelt kicsit meglepődtem,
de kb. ez az amit vártam legelső alkalommal.
Tény egy keményebb kanyart 40-50 körül tud bevenni, az 50 az már plafon és a szomszéd az ölemben landol :( Viszont a múltkor kicsit belengettem a pályán valahol 120-140 közt négy személlyel, volt kis riadalom, de nem billegett, csak billent és vissza...
A Matizhoz, meg No comment...a cégnél van egy-kettő, nem hasonlítanám a Yarishoz...

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #34 Dátum: 2005.05.02 10:28:25 »
Idézetet írta: "Zso"
A dülöngélés témához szólva, a dízel sajnos észrevehetően jobban billen, mint a benzines, viszont egy billenéssel helyre is áll, szóval dülöngélésről Én nem beszélnék...
Ez előzésnél már dülöngélés lehet, mert kiveszem a sorból, lenyomom a kocsit és visszateszem a sorba. De nem vitázni akarok, mert tényleg jól csillapított dőlésről beszélünk, nem hintapalintáról.
Idézetet írta: "Zso"
Tény egy keményebb kanyart 40-50 körül tud bevenni, az 50 az már plafon és a szomszéd az ölemben landol :( Viszont a múltkor kicsit belengettem a pályán valahol 120-140 közt négy személlyel, volt kis riadalom, de nem billegett, csak billent és vissza...
Na ez az, ami tényleg dühítő. Öledben a jobb 1 utasa és a riadalom utáni kérdezősködés, vagy a síri csend. Ez ültetés után úgy néz ki, hogy: "Hú de k..va jó menjünk még egyet!".  ....és a körforgalamakat simán abszolválom 50-el, persze csak akkor ha egyenesen megyek ki belőle. Nagyobb kanyarok is jöhetnek 60-70-el. Egyszerüen jobban kontrolálható az autó. Jobban megérzem ha már tolja az orrát. Könnyebb úgy vezeti, hogy csak az autó egyensúlyát keresem, mert az enyém az meg van konstans.
Üdv: Kishaver 74

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #35 Dátum: 2005.05.02 10:50:10 »
Idézetet írta: "kishaver"
Na ez az, ami tényleg dühítő. Öledben a jobb 1 utasa és a riadalom utáni kérdezősködés, vagy a síri csend. Ez ültetés után úgy néz ki, hogy: "Hú de k..va jó menjünk még egyet!".  ....és a körforgalamakat simán abszolválom 50-el, persze csak akkor ha egyenesen megyek ki belőle. Nagyobb kanyarok is jöhetnek 60-70-el. Egyszerüen jobban kontrolálható az autó. Jobban megérzem ha már tolja az orrát. Könnyebb úgy vezeti, hogy csak az autó egyensúlyát keresem, mert az enyém az meg van konstans.


Irigylésre méltó, de asszem belenyugszom a kanyar előtti intenzív fékezésbe, papagáj módjára megint csak ismételni tudom önmagam,
kátyú kátyú kátyú és még mindig kátyú  :evil:  :evil:  :evil:
Vasárnap cammogtam egy turista busz mögött a Kossuth-tér felé, akkora
tankcspdát találtam el, hogy megálltam és megnéztem, egyben van-e még a kerék...csak úgy érdekességből lemértem egyenes ujjakkal csuklóig tüntem el a kátyúban :x  :x  :x a szerencsém az volt, hogy csak 35-tel mentem...

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #36 Dátum: 2005.05.02 11:56:56 »
Idézetet írta: "Zso"
Irigylésre méltó, de asszem belenyugszom a kanyar előtti intenzív fékezésbe, papagáj módjára megint csak ismételni tudom önmagam, kátyú kátyú kátyú és még mindig kátyú  :evil:  :evil:  :evil:
Vasárnap cammogtam egy turista busz mögött a Kossuth-tér felé, akkora
tankcspdát találtam el, hogy megálltam és megnéztem, egyben van-e még a kerék...csak úgy érdekességből lemértem egyenes ujjakkal csuklóig tüntem el a kátyúban :x  :x  :x a szerencsém az volt, hogy csak 35-tel mentem...
Na pont ezért nem lett nekem 15-ös felnim és peres gumma. Nekem is volt tegnap esetem. Jellemzően most minden hidat felújítanak Zalába. Az egyik sáv lezárva, amire figyelmeztetnek, meg arra is, hogy néha melóznak, így lassíts 60-ra barom. Mivel volt némi félsz bennem így csak 50-el kűdtem magam át a hídon és egy 30 centi széles 5-6 centi mély teljes útszélességű maráson. Örülök, hogy nem rágóztam, mert a nyelvem ott maradt volna. Nem tudom miért kell oda az a marás, de esküszöm beírtakozok útmérnök képzésre. Annak a hídnak soha semmi baja nem volt, most majd lesz. Ha betömik a marást az lesz a baj, hogy magas lesz a tömés, a tél utáni hiányoságokról meg már nem is beszélek....

Ami jó azt miért kell szétbarmolni javítás címszóval??? :x  :cry:
Üdv: Kishaver 74

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #37 Dátum: 2005.05.02 12:03:22 »
Azért én minden D4D yaris tulajt rábeszélek egy kis ültetésre, ha sportosan normálisan használja az autót és keveset cipekedik vele. Nem veszít a komfortból csak direktebb lesz az úttal a kapcsolat  :lol:  :lol:  Ezt lehet mosolyogva fogadni és azt mondani, hogy ..."ráz neki" és lehet elgondolkodva: "Ha kanyarodik, akkor biztos, hogy az első mozdulatra reagál az autó és nem az az első, hogy megbillen az egész váz." Ez a fékezésnél is igaz, mert régen először előrebukott az autó, majd fékezett, most mintha kidobnák a vasmacskát.
Üdv: Kishaver 74

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 588
  • Autó: Toyota Corolla Verso
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #38 Dátum: 2005.05.02 12:53:26 »
Idézetet írta: "Zso"

A Matizhoz, meg No comment...a cégnél van egy-kettő, nem hasonlítanám a Yarishoz...


Persze hát ezért drágább majd egy millával az alap Yaris:( De mondok én valamit: 99-es első generációs eredeti koreai Matiz 81e km-t raktam bele és semmi baja nincs az autónak és nem is volt. Rendesen összerakták. Ha kinyitjátok bármelyik autóslapot annyi borzalmat lehet olvasni a VW-ről, Fordokról, Renault-ról..stb., hogy a fülem ketté áll tőle. Ehhez képest a kis másmillás Matyi szépen duruzsol hiba nélkül. De mivel mindenki istenítette a Toyotát ismeretségi körömben, no meg az autós szaklapok is, most kíváncsiságból is kipróbáljuk milyen az a legendás Toyota megbízhatóság.

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #39 Dátum: 2005.05.02 13:09:34 »
Idézetet írta: "andzsin"
Idézetet írta: "Zso"

A Matizhoz, meg No comment...a cégnél van egy-kettő, nem hasonlítanám a Yarishoz...


Persze hát ezért drágább majd egy millával az alap Yaris:( De mondok én valamit: 99-es első generációs eredeti koreai Matiz 81e km-t raktam bele és semmi baja nincs az autónak és nem is volt. Rendesen összerakták.


A matizzal nekem egy bajom van a vezetőülés meg a kormány nem középen van....ki kéne hagyni az anyósülést és istenkirály dodzsem :lol:  :lol: , csak kerüld vele az emelkedőt....A cégessel mentem egy párszor 50-60-ig padlógázzal hajtva síma úton sztár....minden megvan a dodzsem feelinghez, csak az első ülés..?! :D  :D  :D

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #40 Dátum: 2005.05.02 13:25:37 »
Matisz nagypapa... :lol:  :lol:

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 588
  • Autó: Toyota Corolla Verso
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #41 Dátum: 2005.05.02 21:46:37 »
No visszatérve a méretekre:) Mértem a következő eredménnyel, a sorrend, előbb a Matiz belméretei aztán a Yarisé:
Csomagtartó lehajtott ülésekkel az ülésig: 110cm, 94cm
Ugyanez keresztben az ajtó csücskétől a csomagtartó csücskéig: 144, 144
A szélvédő csücskétől a hátsó ablak csücskéig keresztben: 213cm, 260cm
Ajtótól ajtóig : 135cm, 138cm
A szélvédőtől a hátsó üléstámláig egyenesen: 220cm, 220cm
Csomagtartó: 114x48cm, 100x48cm

Az adatokból látszik, hogy a Yaris néhány értéke kisebb, néhány meg nagyobb, úgyhogy 1:1.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #42 Dátum: 2005.05.03 00:01:10 »
Idézetet írta: "andzsin"
No visszatérve a méretekre:) Mértem a következő eredménnyel, a sorrend, előbb a Matiz belméretei aztán a Yarisé:
Csomagtartó lehajtott ülésekkel az ülésig: 110cm, 94cm
Ugyanez keresztben az ajtó csücskétől a csomagtartó csücskéig: 144, 144
A szélvédő csücskétől a hátsó ablak csücskéig keresztben: 213cm, 260cm
Ajtótól ajtóig : 135cm, 138cm
A szélvédőtől a hátsó üléstámláig egyenesen: 220cm, 220cm
Csomagtartó: 114x48cm, 100x48cm

Az adatokból látszik, hogy a Yaris néhány értéke kisebb, néhány meg nagyobb, úgyhogy 1:1.


Én 115 kg vagyok. Yarisos jóbarátom 95. Ha beülünk a yarisba még az sem probléma, hogy erös kanyarban összeér a könyökünk, de csak kanyarban. Após matizába mikor beszáltunk az volt az érzésem, hogy csak úgy tudom becsukni az ajtómat, ha Ö a másik oldalon lehúzza az ablakot és kikönyököl rajta... de aztán sikerült. Nekem az volt az érzésem, hogy sokkal keskenyebb benne a hely mint a yarisban. Persze ez szubjektív nem mértem. Még1szer mondom, én csak a szélességet néztem, 1 autó hossza számomra mellékes.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24756
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #43 Dátum: 2005.05.03 00:21:06 »
Most esett le, honnan ismerős az Andzsin nicknév. Jól sejtem, hogy egy másik, nemcsak autós fórumon is előfordultál, vagy az másvalaki volt ugyanezzel a névvel?
music      

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 588
  • Autó: Toyota Corolla Verso
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #44 Dátum: 2005.05.03 14:15:10 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Idézetet írta: "andzsin"
No visszatérve a méretekre:) Mértem a következő eredménnyel, a sorrend, előbb a Matiz belméretei aztán a Yarisé:
Csomagtartó lehajtott ülésekkel az ülésig: 110cm, 94cm
Ugyanez keresztben az ajtó csücskétől a csomagtartó csücskéig: 144, 144
A szélvédő csücskétől a hátsó ablak csücskéig keresztben: 213cm, 260cm
Ajtótól ajtóig : 135cm, 138cm
A szélvédőtől a hátsó üléstámláig egyenesen: 220cm, 220cm
Csomagtartó: 114x48cm, 100x48cm

Az adatokból látszik, hogy a Yaris néhány értéke kisebb, néhány meg nagyobb, úgyhogy 1:1.


Én 115 kg vagyok. Yarisos jóbarátom 95. Ha beülünk a yarisba még az sem probléma, hogy erös kanyarban összeér a könyökünk, de csak kanyarban. Após matizába mikor beszáltunk az volt az érzésem, hogy csak úgy tudom becsukni az ajtómat, ha Ö a másik oldalon lehúzza az ablakot és kikönyököl rajta... de aztán sikerült. Nekem az volt az érzésem, hogy sokkal keskenyebb benne a hely mint a yarisban. Persze ez szubjektív nem mértem. Még1szer mondom, én csak a szélességet néztem, 1 autó hossza számomra mellékes.


Megmondom őszintén én sem értem. A hivatalos külső méretek 10-15 cm-es eltérést jelentenek. Belső méreteket viszont nem adnak meg, ezért méregettem. A furcsa az, hogy a Yaris kívülről nagyobbnak látszik, ennek valószínűleg az az oka. hogy az A-oszlop elég vaskos, a kocsi "fenekét" szélesebbre vették, tehát a kocsiszekrény maga olyan benyomást kelt, mintha...Hiszen a Matiznál nagyobb, ha egymás mellé állnak. Belülről azonban ez a különbség eltűnik. Ugyanakkor érthetetlen a számomra, hogy nagyjából hasonlóak a  méretek, ugyanakkor a Yaris keresztben sokkal hosszabb. Viszont a belső elrendezés az messze felülmúlja a matizt, a hátsó ülés oszottságával, a tologathatóságával, a mindeféle rekeszekkel. Nekem a legjobban a műszerfal alatti két nagy zseb tetszik a legjobban, olyan , mint egy Gripen szemből :lol: