Szerző Téma: Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...  (Megtekintve 98156 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #165 Dátum: 2005.12.01 11:17:45 »
Idézetet írta: "Deep Rush"
Arra én is nagyon kíváncsi leszek, de szerintem nem sokban fog különbözni menettulajdonságokban a Corollától.

Szerintem se. Bár azért lesz 1-2-300 kg difi a két kocsi közt, az azért nem kevés.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

galland

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 718
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #166 Dátum: 2005.12.03 17:51:17 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "galland"
Ácsi ácsi kishaver olvasd el figyelmesen amit én írtam  :pofa:  "benzinesek között"  :nagymosoly:
Rendben! Neked megbocsájtok!  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Köszönöm szépen!  :pofa:

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #167 Dátum: 2005.12.05 08:44:14 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Deep Rush"
Arra én is nagyon kíváncsi leszek, de szerintem nem sokban fog különbözni menettulajdonságokban a Corollától.
Szerintem se. Bár azért lesz 1-2-300 kg difi a két kocsi közt, az azért nem kevés.
Az a pár száz kg az nagyon sok tud lenni. Gondoljatok csak bele, hogy nem mindegy, hogy egyedül ültök az autóban vagy 3-4-en. Teljesen megváltozik a menettulajdonság!!!! Na meg a motorteljesítmény is karcsú lesz a megszokotthoz képest. (Persze ez attól függ ki mennyit megy egyedül) Az autó úttartása is biztos jobb egy Corinak. Ezt csak azért merem leírni, mert egy 10 éves Corollától is rosszabb az úton fekvése egy gyári Yarisnak (NEM TS). EZ nem hiba, hanem méretkülönbözőségből adódó különbség.

Nem tudom a pontos méret adatokat (tengelytáv) az új autóhoz és a Cori adatait, de azért biztos hagytak pár centi különbséget a Cori javára.
Üdv: Kishaver 74

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #168 Dátum: 2005.12.05 11:33:26 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Deep Rush"
Arra én is nagyon kíváncsi leszek, de szerintem nem sokban fog különbözni menettulajdonságokban a Corollától.
Szerintem se. Bár azért lesz 1-2-300 kg difi a két kocsi közt, az azért nem kevés.
Az a pár száz kg az nagyon sok tud lenni. Gondoljatok csak bele, hogy nem mindegy, hogy egyedül ültök az autóban vagy 3-4-en. Teljesen megváltozik a menettulajdonság!!!! Na meg a motorteljesítmény is karcsú lesz a megszokotthoz képest. (Persze ez attól függ ki mennyit megy egyedül) Az autó úttartása is biztos jobb egy Corinak. Ezt csak azért merem leírni, mert egy 10 éves Corollától is rosszabb az úton fekvése egy gyári Yarisnak (NEM TS). EZ nem hiba, hanem méretkülönbözőségből adódó különbség.

Nem tudom a pontos méret adatokat (tengelytáv) az új autóhoz és a Cori adatait, de azért biztos hagytak pár centi különbséget a Cori javára.


A különbség oka csak közvetve a méret. Nem véletelenül van minimum hossza a WRC-nek. Ugyanis ha lehetne kisebbere csinálnák.
Természetesen az utcai autóknál a kényelem a meghatározó. Alacsony tengelytávnál jobban romlik a "sportosság" faktor ha kényelmet akarunk.
A Yarisnál külön "gond" a magas tömegközéppont is.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #169 Dátum: 2005.12.06 08:44:59 »
Idézetet írta: "Lymphater"
A különbség oka csak közvetve a méret. Nem véletelenül van minimum hossza a WRC-nek. Ugyanis ha lehetne kisebbere csinálnák.
Természetesen az utcai autóknál a kényelem a meghatározó. Alacsony tengelytávnál jobban romlik a "sportosság" faktor ha kényelmet akarunk.
A Yarisnál külön "gond" a magas tömegközéppont is.
Teljesen igazad van, nem véletlenül az első beavatkozás az autómon az ültetés volt. Azóta kicsit "ügyesebb"!

Egy nagyon érdekes témát vezetsz fel ezzel. Nem tudom, hogy maradhatunk-e ebben a topicban, de majd a fórum mocik eldöntik én azért kérdezek.

Miért van az, hogy egy nagyobb tengelytávú, szélesebb széria autóval magabiztosabban (és természetesen gyorsabban is) megyek bele a kanyarokba, mint egy kategóriával kisebb szériás autóval. Valószínűleg a tömegközéppont lesz itt is a megoldás, de valahogy még sem értem, hogy miért jó a kis autó. Értem, hogy könnyen fordul, de borulékony......
Üdv: Kishaver 74

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 591
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #170 Dátum: 2005.12.09 21:45:04 »
Minden relatív. A Matiz után Yarisban ülni olyan mintha egy Limuzinba ültem volna :lol: Nagyobb autó, nagyobb biztonság. De ez törvényszerű. Anno ugye a németeknek még az is gondot okozott, hogy ne boruljon fel az a fránya négykerekű :nagymosoly: , pedig ha valakiknek, nekik igazán kellene tudniuk az autóépítés rejtelmeit.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Miért Toyota?
« Válasz #171 Dátum: 2007.05.30 17:55:31 »
Március 29-én kb. 70-80-al frontálisan beledurrantottam egy román "autóstársba"-(aki elfelejtte az elsõbbségadás-kötelezõ táblát)a 2000-es, még japán Yarissommal.Az egy 1000-es Linea Sol volt.Tehát közel 7 éves,110 ezer km-el.Totálkárra értékelték,majdnem 1,6 milkára.
Felmerült a kérdés,hogy mit vegyek ezután?Lehet más autóról szó mint Yarisról,ha egy karcolás nélkül szálltam ki belõle,miután a kabinban még az armatúra sem mozdult el,azok után,hogy majdnem "eltünt az eleje"?!
Tehát egy új Yarisra esett a választásom!1.3-as Terra A/C.!Megvallom eddig azt hittem,hogy a Yaris II csak egy "átfésült" Yaris I.Na itt ért a nagy meglepetés!Ez a kocsi egy kész csoda.Nagyobb,csendesebb,szebb(nekem),praktikusabb,szóval egy kis Lexus a szememben!
Az a rengeteg technikai ujítás amit belekomponáltak az sem semmi!Még senki sem dícsérte peldául azt a biztonsági megoldást,hogy indítózni csak kinyomott kupplunggal lehet!(Gyerekes családok figyelem!)Még folytathatnám sokáig,de elég legyen indoklásnak még annyi,hogy vegyes üzemben,már klímával együtt 5,9 liter/100 km !!!Tehát  Toyota forever! :toy:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

kistukesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Miért Toyota?
« Válasz #172 Dátum: 2007.05.31 06:05:34 »
Sziasztok!

Ez az elsõ hozzászólásom és ezért köszöntök mindenkit a fórumon!

Lehet, hogy nem szabályos, de nekem még nincs :toy: gépkocsi a tulajdonomban, csak a terveimben. Valamikor 10-11 évvel ezelõtt Trabant tulajdonos voltam melyet 8 évesen jó állapotban adtam el és talán a közeljövõben (1,5-1 év) sikerül vásárolni egy Toyota Yaris 1.3-as gépkocsit.

Olvasgatom a fórumot és rezsofriedrich megerõsítette bennem az elhatározást, hogy yarist vásároljak.

Sok kérdésem lenne, pl. a finanszírozással kapcsolatban (ha nincs annyi pénzem, hogy készpénzre vegyem meg álmaim autóját).

Mennyit érdemes kezdésnek fizetni, milyen átfutási idõt válasszak a törlesztõ részletekhez stb...
Úgy tervezem, hogy 1,5 milliót fizetnék és 36 hónap átfutási idõre, hosszabb távra nem merek tervezni. Mivel sokan már túl vannak ezen, szívesen olvasnám a tanácsokat.

Érdekelne még, hogy milyen plusz költségek merülnek  fel vásárláskor és kb. mekkorák (üzemanyag, biztosítás (kötelezõ/casco), stb...) ezek?

Tudom, hogy a kérdés az, hogy "Miért Toyota?", de számomra ez már nem kérdés :) . Azért, mert tetszik, mert a yaris keveset fogyaszt, mert csak jót hallottam róla stb... (ha folytatnám a felsorolást, senki se olvasná végig).

ui.: Elnézést, hogy egy kicsit hosszúra sikerült!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #173 Dátum: 2007.05.31 09:50:29 »
Légy üdvözölve közöttünk!
Mikor elkezdtem fórumozni, még mi is csak szemeztünk az akkori Yaris I-el. De rég is volt már, azóta már 3,4éves a kocsi  :kacsint:
Szal a biztosítással kapcsolatos dolgokat a www.netrisk.hu -n tudod pontosan bepötyögni, mert nagyon sok függ a Bonus besoroláson, a lakhelyen, életkoron. A legolcsóbb kötelezõ valahol 10ezer/negyedév körül van kb Pesten. Casco az 17 körül, mondjuk én csak 23 éves vagyok, ezért. Vidéken biztos olcsóbb.
Hitel: Nekünk 6 éves van 4%körüli, mi 10%-ot fizettünk be. Sztem érdemes 20%-ot, és ha nagy a fizud, akkor 36hónap, de számolj az egyéb költségekkel is, mert a szervíz se olcsó. Ugyebár olajcsere 15ezrenként. Olaj+szûrõ az 10ezer forint minima, meg munkadíj is van. Levegõszûrõ, pollenszûrõ, amit gyárilag nem is adnak, szal azt külön kell megvenni, és évente cserélni, ha nem akarsz allergiás lenni  :kacsint:
Üzemanyag: Az árakat sajnos nem én határozom meg  :nagymosoly: A fogyasztást meg a lábad. 5-6 liter között van kb. Persze, mint minden kiskocsinál autópályán több is lehet, ha nagyon nyomod  :kacsint: Ha csak fõúton használod, akkor 4 liter se lehetetlen :kacsint:

Kérdezz nyugodtan továbbiakban a Yaris II topicban.
Jó olvasgatást :!:
Laco 73 :D

kistukesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #174 Dátum: 2007.05.31 18:26:13 »
Köszönöm a választ. Megnéztem a linket, és a kötelezõ még el is menne, de nem tudom, hogy a casco amit említesz az szintén negyedéves, vagy az már havi?
A toyota.hu  "konfigurator" segítségével osztottam szoroztam. Azt hiszem, hogy még párszor átrágom magam a dolgon.
A 100000 körüli fizetésemmel jól meg kell gondolni mindent. Amíg nem beteg az ember, addig oké, de 6 év az hosszú idõ...
A szervízköltségek nem riasztanak, mert a trabi 8 évesen 40000 km-el talált új gazdára. A vezetési stílusom, pedig ha zsebre megy, akkor öreguras :) .

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #175 Dátum: 2007.05.31 21:31:43 »
Nehogy a Toyota.hu-n számoltasd ki a casco-t, vagy a kötelezõt, (nem tom melyik van fent) mert az nem hozza fel a legolcsóbb ajánlatot. Netrisk  :kacsint: Törlesztõre gondoltál sztem, csak bizti, ami bizti leírtam  :nagymosoly:
100000bõl belevágni, az elég rizikós. Nem tom mennyit költessz egyéb dolgokra, de én 1,5ször annyi fizetéssel kalkulálok magamnak, és így éppen belefér a dolog (1.4D4D Sol VSC klíma metállal ;) ). A Casco havi  :!: Piszok drága. Persze ha kizárod a 30 év alattiakat, meg 200ezer az önrész, akkor 5000körülre lemegy, pláne vidéken  :kacsint: Na meg legyél 55 éves  :nagymosoly:
Laco 73 :D

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #176 Dátum: 2007.06.01 08:36:52 »
figyelj, nekem a biztosításom 10.000- negyedévente B2-ben, a cascom pedig 6430 Ft (Allinanz, 10% 50.000 önrésszel, tempo casco). A hitel asszem 30 körül volt,de már lefutott hál istennek!

anti70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #177 Dátum: 2007.06.04 13:29:17 »
Szia!
A feleségemnek vettünk egy yarist június 1.-n.A Cascoja 16000 ft negyed évre.Pest megye,30 év alattiak kizárva,50000-s önrész,negyed éves díjfizetés. Uniqa a biztosító.Az autó Yaris 1.3 Sol.
oyota Yaris II 1.3 Sol

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Yaris II költségek
« Válasz #178 Dátum: 2007.06.05 18:53:58 »
Üdv Mindenkinek!

Örülök,hogy van aki a hozzászólásom hatására gondolkodik  :toy: vásárlásban.Múlt héten elmeséltem,hogy hogyan jártam az elsõ Yarisommal.Most azokat szeretném megnyugtatni akik esetleg csak használt :toy: -ban gondolkodnak:Ausztriában dolgozom egy tv-szervíz-bolt-stb.ben.Ott egy  :toy: Hiace segíti a munkánkat.Az az autó 10 év után talán 2-3 szervízlátogatást ért meg és borzasztó igénybevétel ellenére kb.300 ezer km után is még autó!Ott még nem volt kupplungcsere,indítómotor csere,hûtõ-fûtõ-ventillátor csere stb.,ami egy ismert német haszonjármûvünknél még a garanciaidõben megtörtént!Na ezért vettem meg az elsõ  :toy: Corollámat 1989-ben!Az is elment 11-évig,csak benzint és kevés olajat kért!Nagyon jó áron lehetett eladni 120-ezer km után is!Vajon miért tartják az árukat? :kacsint: Következett az elsõ szériás Yaris:modern,takarékos,intelligens kis autó volt.Majd jött a karambol és a Yaris II.
Költségek:
Elsõ Yaris:1,0-ás linea sol volt, 11-ezer/hó casco,3800/negyedév kötelezõ,5,8 l/100 km, 15 ezrenként átlag 26000,- szervízköltség.
Második Yaris:1,3-as terra, 6800/hó casco,50000 önrész,3200/negyedév kötelezõ,,5,9 liter, a többit még nem tudom!
A biztosító: Allianz és új szerzõdés!!!
Amugy 57 éves vagyok és városban lakom, a bónuszom 10.
Tehát kedves Yarisosok és Yarisra vágyók,nemtudtok rosszul dönteni,ha a  :toy: -nál maradtok! :szivecske:
Ui.:nem vagyok a  :toy:  alkalmazottja és reklámembere :nemnem: Isten bizony!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

leszilaci

  • Vendég
Re: Yaris II költségek
« Válasz #179 Dátum: 2007.06.06 08:53:40 »
Idézetet írta: "rezsofriedrich"

Költségek:
Elsõ Yaris:1,0-ás linea sol volt, 11-ezer/hó casco,3800/negyedév kötelezõ,5,8 l/100 km, 15 ezrenként átlag 26000,- szervízköltség.
Második Yaris:1,3-as terra, 6800/hó casco,50000 önrész,3200/negyedév kötelezõ,,5,9 liter, a többit még nem tudom!
A biztosító: Allianz és új szerzõdés!!!

hmmm :hmm:
nekem 11.181ft a cascom...4 éve, mikor átvettem az autót 10.8xxrõl indult...
valami nem kerek. :oops: (viszont kapok vissza évente a biztosítótól pénzt, mivel nem okoztam balesetet kop-kop...1év után fél hónapot, két év után 1hónapot, a harmadik balesetmentes év után másfél hónap díját kaptam vissza )