Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...  (Megtekintve 40642 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #15 Dátum: 2005.04.08 08:54:32 »
Azt hiszem nehéz negatív dolgokat összeszedni a Yarisról. Én nem vagyok elfogult (nagyon :lol: ). Megmondom, ha dől a kanyarba, mint állat, vagy ha kicsi a csomagtartó (bár a mélyládámat ki lehet venni ha kell a hely), vagy a bal hátsó kerék előtti műanyag lelazul és zörög. De ettől több negatívum csak szubjektivitással szedhető össze, ami tudom nagyban befolyásolja döntéseinket, de akkor is a Yaris egy jó autó a kategóriában, mert nem illik összehasonlítani nagyobb autókkal!!! Abban a pillanatban én is jövök a mély ütésekkel és már kérdezem is: "Hogy is fogyaszt ez a szép nagy autó???" meg, "Mennyibe is kerül ez a szép nagy autó???" :lol:  :lol:

Kategóriájában szerintem igen csak az élen végez.

Szeke hozzászólása olyan volt, mintha német autó párti lenne és még az élőfába is beleköt. Szeke!! Aztért valld be nehéz dolog belekötni a Yarisba. Azért ötletes vagy: "felül lévő pótféklámpa" ; "túl magas - magasabbról nagyobbat lehet esni"; stb stb stb :lol:  :lol:  :lol:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24860
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #16 Dátum: 2005.04.08 09:11:27 »
Én azért nem választotam Yarist, mert
- nekem a csomagtere túl kicsi,
- amikor vettük a Corollát, nem volt annyi pénzünk, amiből Yarist lehetett volna venni. :lol:  :lol:  :lol:
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #17 Dátum: 2005.04.08 09:24:39 »
Hát igen, a negatívumok
először irónikusan

Sokat fogyaszt, ha minden lámpánál gyorsulási versenyt rendezel :D
Túl jól belátod az utat, mert magasabban ülsz, mint 1 sportkocsiban
Kényelmetlen, hogy a padlón van a tank nyitója, mert koszos lesz a kezed, mikor odanyúlsz
A sok műanyagot műszerfalápolózni kell különben poros lesz, ami nem néz ki jól.
Mivel az ajtóban nincs sok kárpit, ezért a műanyag lesz tiszta sár, ezt kell pucolni.

Aztán a való élet tapasztalatai:
Ha megcsavarodik az öv, akkor nem húzza vissza magát. Sajna lett 1 kis horpadás a kasznin emiatt, mert rá lett csapva az ajtó. De ez sztem minden kocsiban előfordulhat.
Tényleg eléggé dől a kanyarban, és nincs oldaltartása az üléseknek.
Ha 4 db 180 körüli ember ül bent, akkor kicsi a csomagtér, mert nem tudod előre húzni.
Rövid a hátsó ülőlap, mint minden kategóriatársnak.
Kicsi a kesztyűtartó, de ez is nagy sztem a kategóriában.
Kemény a fék (a Corollához képest, valaki mondta :D)
A váltófokozatok kiosztása nem a legideálisabb, +-5km/h-val lehetne állítani rajta, akkor jobban gyorsulna :D
Ennyi
Laco 73 :D

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9675
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #18 Dátum: 2005.04.08 12:50:43 »
Idézetet írta: "Szeke"
Gondoltam (és reméltem  :twisted: ) hogy lesz, aki komolyan vesz majd  :D  Pedig ott volt a végén a  ":D"  jel :)
Egyszerűen nehéz belekötni a Yarisba, majd az asszonynak is lesz kb. 2 éven belül  :wink:


Az ilyet tök jó komolyan venni, mert nincs egy rendes vita ezen az egész fórumon :) (na jó, a Music-Palaczk páros azért tud alkotni ) :lol:

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9675
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #19 Dátum: 2005.04.08 12:53:43 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "MiCKEY"
(Egy TS-t tuti veszek még eccer :) )[/color]


BOSS!

Ezt majd kinövöd. Addigra Celicát akarsz


Akarnék, én de az útv(iszonyok) nálunk problémásak, egy Celit meg megemelni ~10cm-el szentségtörés lenne, meg hogy is nézne ki...

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #20 Dátum: 2005.04.08 13:01:36 »
Röhejes, de a Corollám eleje jobban leér mint a Celicáé, de nem csak ezért siratom...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24860
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #21 Dátum: 2005.04.11 15:00:55 »
Azt hiszem, itt írta valaki, hogy a megcsavarodott biztonsági övet nem húzza vissza a ketyere.
Hát ezzel a szörnyű problémával én is szembe kell nézzek esetenként :lol:
Egyébként jobb is így, mert ha behúzná csavarodottan is, akkor sose tunád kiszedni belőle a csavart!
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #22 Dátum: 2005.04.11 18:18:34 »
Idézetet írta: "music"
Azt hiszem, itt írta valaki, hogy a megcsavarodott biztonsági övet nem húzza vissza a ketyere.
Hát ezzel a szörnyű problémával én is szembe kell nézzek esetenként :lol:
Egyébként jobb is így, mert ha behúzná csavarodottan is, akkor sose tunád kiszedni belőle a csavart!

Én írtam, igazából az a baj, hogy nagyobb erővel kellene visszahúznia, és akkor kiszedné belőle a csavart, mint ahogy eredetileg ki is szedte, csak ha testesebb ember ül a volánnál, vagy hosszabb távon rajtad van az őv, (ez 10 km tehát nem olyan sok :D) akkor előfordulhat vele. Sztem inkább rántsa vissza erővel.
Ja innen jut eszembe, hogy ahol nekicsapódik, ott karcolódik a műanyag alapból is, oda kellene az A oszlopra 1 textilcsík, biztos nem kerülne sokba :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24860
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #23 Dátum: 2005.04.11 21:23:30 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ja innen jut eszembe, hogy ahol nekicsapódik, ott karcolódik a műanyag alapból is, oda kellene az A oszlopra 1 textilcsík, biztos nem kerülne sokba :D

Ha "ügyes" vagy, ki is tudod csukni. Na, akkor még a karosszériát is össze tudja karcolni! :twisted:
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #24 Dátum: 2005.04.11 21:47:45 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Ja innen jut eszembe, hogy ahol nekicsapódik, ott karcolódik a műanyag alapból is, oda kellene az A oszlopra 1 textilcsík, biztos nem kerülne sokba :D

Ha "ügyes" vagy, ki is tudod csukni. Na, akkor még a karosszériát is össze tudja karcolni! :twisted:

Anyukámnak az sikerült, van 1 horpadás a kasznin, szerencsére a festék nem sérült, és nem látványos, mert az ajtó takarja :D
Laco 73 :D

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 588
  • Autó: Toyota Corolla Verso
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #25 Dátum: 2005.05.01 11:14:00 »
Több mint egy hete nyúzok egy 46e km-t futott 99-es Yarist, a következő tapasztalatokkal. Mivel Matizból ültem át Yarisba, ezért az az összehasonlító alap. (De egy Citroen Berlingoban és egy új Honda Civicben szoktam még ücsörögni. Úgyhogy azokkal is összemérhető.) No tehát: ami elsőre feltűnt az az elképesztő menetstabilitás. Hihetetlen, hogy 140-el is simán lehet vele kanyart úgy bevenni az autópályán, hogy nincs az az érzésem, hogy borulunk, vagy át kell evickélni a másik sávba. Szóval ez nagyon teccik:) Hát a motorjáról nincs mit írnom, mert még az 1.0-hoz képest is elég fickósan mozog, külön tetszik, hogy a változó szelepvezérlésnek köszönhetően nem rángat, ha nem tetszik neki a sebesség/seb.fokozat arány, gyorsul még 130-nál is emelkedőn fölfelé, persze csak módjával. Érdekes módon 100 és 125 között van a legnagyobb motorhangja, utána búgássá szelidül, 70-ig nem is nagyon lehet hallani a hangját, úgyhogy a szigetelés majdnem tökéletes. Az úthibákat nagyon jól kezelik a lengécsillapítók, jó nem egy Avensis:) Ami furcsa nekem, hogy megszoktam azt, hogyha mondjuk kettesből váltok hármasba, akkor nem kell csúsztatnom a kuplungot, hanem elég volt "leugranom" róla az új seb.fokozatba való kapcsolás után és már nyomhattam a gázpedált. Ezt a Yaris nem szereti, ha nem csúsztatom a kuplungot akkor rángat az autó, úgyhogy ezt még szokni kell.  Szóval motorilag, teljesítményileg, futásban azt hiszem ebben a kategóriában nincsen párja az autónak, de valószínű ezért is drágább mint a társai. No meg a 4 csillag ugye:) A belső tere viszont nem nagyobb a Matizénál, ez az egyetlen negatívum amit tudok mondani, az ülések felhajtása után a csomagtér is kisebb a Yarisban, de ez legyen legnagyobb gondunk:) Szóval meg vagyok vele elégedve. Talán jobb hogy egy 100%-ig japcsi autót vettünk, mint ősszel a tervezett Aygot, amin már most fanyalognak a francia koprodukció miatt.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #26 Dátum: 2005.05.01 12:21:28 »
Idézetet írta: "andzsin"
Több mint egy hete nyúzok egy 46e km-t futott 99-es Yarist, a következő tapasztalatokkal. Mivel Matizból ültem át Yarisba, ezért az az összehasonlító alap. (De egy Citroen Berlingoban és egy új Honda Civicben szoktam még ücsörögni. Úgyhogy azokkal is összemérhető.) No tehát: ami elsőre feltűnt az az elképesztő menetstabilitás. Hihetetlen, hogy 140-el is simán lehet vele kanyart úgy bevenni az autópályán, hogy nincs az az érzésem, hogy borulunk, vagy át kell evickélni a másik sávba. Szóval ez nagyon teccik:) Hát a motorjáról nincs mit írnom, mert még az 1.0-hoz képest is elég fickósan mozog, külön tetszik, hogy a változó szelepvezérlésnek köszönhetően nem rángat, ha nem tetszik neki a sebesség/seb.fokozat arány, gyorsul még 130-nál is emelkedőn fölfelé, persze csak módjával. Érdekes módon 100 és 125 között van a legnagyobb motorhangja, utána búgássá szelidül, 70-ig nem is nagyon lehet hallani a hangját, úgyhogy a szigetelés majdnem tökéletes. Az úthibákat nagyon jól kezelik a lengécsillapítók, jó nem egy Avensis:) Ami furcsa nekem, hogy megszoktam azt, hogyha mondjuk kettesből váltok hármasba, akkor nem kell csúsztatnom a kuplungot, hanem elég volt "leugranom" róla az új seb.fokozatba való kapcsolás után és már nyomhattam a gázpedált. Ezt a Yaris nem szereti, ha nem csúsztatom a kuplungot akkor rángat az autó, úgyhogy ezt még szokni kell.  Szóval motorilag, teljesítményileg, futásban azt hiszem ebben a kategóriában nincsen párja az autónak, de valószínű ezért is drágább mint a társai. No meg a 4 csillag ugye:) A belső tere viszont nem nagyobb a Matizénál, ez az egyetlen negatívum amit tudok mondani, az ülések felhajtása után a csomagtér is kisebb a Yarisban, de ez legyen legnagyobb gondunk:) Szóval meg vagyok vele elégedve. Talán jobb hogy egy 100%-ig japcsi autót vettünk, mint ősszel a tervezett Aygot, amin már most fanyalognak a francia koprodukció miatt.

Utálok kötözködni 1 friss fórumossal, mert még a végén rám fogják, hogy én elkergetem az új, leendő tagokat :D
Ezért csak hozzáfűzném a véleményemet az általad leírt dolgokhoz, és kérlek ne sértődj meg :D
Szal amit érdekesnek tartok, hogy a 140-es tempónál nem bólogat a kocsi, mert szerintem igen is. Mindazonáltal lehet, hogy 1 Matiznál kevésbé, de 1 Sziviknél sokkal rosszabb sztem. Vagy ekkora külöbség lenne a Japán és a Francia között  :?:  :D
A másik a beltér. Teneked nem Nubirád volt véletlenül? Csak mert Matizt írtál, tehát eleve 1 mérettel kisebb kocsiról beszélünk, mint a Yaris. Ergó 4SZEMÉLYES. Eleve nem lehet belül olyan széles. A lábtér pedig nagyságrendekkel nagyobb. Ültem ismerős Matizában, és 188 centi vagyok, tehát elöl ültem, a lábamat a műszerfalba préseltem, mögöttem az ülésembe préselődve 170 centis haver ült. Ez szerinted akkora, mint a Yarisban?
Na elárulom utaztam úgy Yarisban, hogy 600 kilómétert mentünk, és Kényelmesen elfért a lábam, és még csomagok is voltak ott. Ja és mogöttem öcsém ült, aki 190 :D Ő se palaszkodott, és volt 1 újnyi az ülésem támlájáig :D
Hihetetlenül nagy belül, egyedül a szélességre lehet panasz, ha nehézsúlyú bokszolókat szállítassz :D
A csomagteret se értem, mert alapból nagyobb, akkor felhajtva a nagyobb ülést a nagyobb lábtér helyére, hogy lehet kisebb?
Világosíts fel kérlek, lehet, hogy Avensist vettünk :D
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #27 Dátum: 2005.05.01 14:29:22 »
Nem értem ezt a futómű dolgot. Vagy a japán-francia nem ugyanaz, vagy a ráncfelvarráskor változtattak, mert a nekem ott van rendesen az úton. Nem dölöngél, nem kúszik mászik, nem bólogat, egyszerűen ott van... Be lehet izmosan rakni a kanyarba, stb... Egyetlen hibát már kitárgyaltuk, fékezésre hajlamos a seggét elrakni, hiszen nagyon könnyű. De most már murván kafán tudok keresztbe menni. Remélem olyan nem nagyon lesz hogy nem direkt csinálom, mert úgy kicsit nehezebb megfogni  :lol:
Ezzel szemben vezettem kishaver D4D-jét, ami kb ültetőrugókkal volt ezen a szinten. Bár kicsit azt is himbilimbinek éreztem. És most K-Laco is írja hogy billeg!
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #28 Dátum: 2005.05.01 15:54:31 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem értem ezt a futómű dolgot. Vagy a japán-francia nem ugyanaz, vagy a ráncfelvarráskor változtattak, mert a nekem ott van rendesen az úton. Nem dölöngél, nem kúszik mászik, nem bólogat, egyszerűen ott van... Be lehet izmosan rakni a kanyarba, stb... Egyetlen hibát már kitárgyaltuk, fékezésre hajlamos a seggét elrakni, hiszen nagyon könnyű. De most már murván kafán tudok keresztbe menni. Remélem olyan nem nagyon lesz hogy nem direkt csinálom, mert úgy kicsit nehezebb megfogni  :lol:
Ezzel szemben vezettem kishaver D4D-jét, ami kb ültetőrugókkal volt ezen a szinten. Bár kicsit azt is himbilimbinek éreztem. És most K-Laco is írja hogy billeg!

Te mégis csak tűzközelben vagy, nem tudsz rákérdezni, hogy mi változott azóta a futóműben? Mert ez elég furi. Mondjuk nem hinném, hogy lenne pénzem kicserélni a dolgokat, ha kiderülne, hogy sokat számít.
Laco 73 :D

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 588
  • Autó: Toyota Corolla Verso
Ki miért választotta a Yarist. ill. prok és kontrák ...
« Válasz #29 Dátum: 2005.05.01 22:26:16 »
Kötözködj csak, nem haragszom:) Mi az hogy bólogat a kocsi. Az enyém az úgy repül mindenfajta kocsiszekrény rezgés nélkül, hogy csak na. Semmi reakciója a nagy sebességre, max. kicsit hangosabb:) A beltér: mivel még megvan a Matiz holnap lemérem a belteret, mert már kíváncsi vagyok. A hivatalos külső méretek alapján 10-15cm van a Yaris javára. A Matizban belül kényelmesen el lehet férni. A lehajtott ülésekkel pedig azért nagyobb, mert a Matiz ülését másképpen lehet hajtogatni így egészen az első ülésekig van tér. A Yarisban nincsen az első ülésekig tér, mert a hátsó ülés "duplán" van hajtva így ez foglal kb.30cm-t az első ülések mögött. Na kb. ennyi.

A francia dologhoz meg annyit. Öcsém új Civicje - vagy francia vagy angol összeszerelés - már vadonatújonnan is hibáktól hemzseg. Kedvenc barátom azért adott túl az Alméráján mert nem bírta elviselni a francia pancserságot, vett egy Mazda 626-ot:) Az Aygot meg nagyon lehúzták a francia koprodukció miatt. A Toyotát meg nem is értem, hogy képzelik, hogy az oroszok Toyotát fognak összeszerelni???:(((