Említenék én is egy-két érdekesebb jószágot azok közül , amiket érdemlegesebb (egy-két km-nél hosszabb) távon vezettem - a teljesség igénye nélkül , ahogy eszembe jut
...
-
Ford Granada (az első generáció !) 2.3 V6 GXL - az első (és mindmáig utolsó...) hathengeres kocsi , amit vezettem - mint egy (nem túlságosan) lekicsinyített amerikai cirkáló , rettentő komfortos , himbálódzik az úton , a motorhang lenyűgöző , a kormány valószínűtlenül könnyen jár , a motorháztető a vezetőülésből nézve széles , mint egy pingpongasztal
-
Citroen 2CV - nem mentem eleget ahhoz vele , hogy rájöjjek , mit szeretnek rajta a rajongói :wink: ... Olyan mintha bármelyik pillanatban szét akarna esni , rémületes módon dől a kanyarokban (bár állítólag nem lehet felborítani...) , a váltó kezelése olyan kézmodulatokat igényel , mintha épp párbajtőrrel vívna az ember
, a motorhang pedig leginkább egy felizgult szoprán fűnyíróra emlékeztet [smilie=sm43.gif]
-
Volvo C70 T5 - a legerősebb autó , amit vezettem (240 LE) - nagyon igényes , nagyon gyors , rettentően húz - ezzel együtt valahogy nem éreztem a lelkét , többet vártam tőle , a legmarkánsabb benyomásom az volt , hogy jóval nagyobb különbség van a Camrym és az azt megelőző Moszkvicsom , mint a Camry és a C70 között :roll:
-
Fiat Ritmo (első generációs) 1.5 - a valaha általam vezetett legrosszabb állapotú autó , szabályosan szét volt rohadva a karosszéria , meredekebb emelkedőkön az autó lefékezte önmagát , mert az első kerekek összefordultak :shock: ... Volt pár alkalom míg nálam volt , mert a Camry barátnémnál , ugyanis az ő Volvoja szervízben , én meg csak ehhez tudtam hirtelen hozzájutni - előnye volt , hogy bárhol ott lehetett hagyni , be sem kellett zárni , elvégre nemhogy ellopni nem akarta senki , inkább fizetni kellett volna érte , hogy elvigyék [smilie=sm39.gif] ... Ezzel együtt , a végén eladtam 70 ezerért
-
Subaru XT 4WD Turbo automata - egészen különleges , egyéni jószág , egy árva részlete nem emlékeztetett egyetlen más autóra sem , borzasztóan élveztem azt az időszakot , amíg nálam volt - már írtam róla a Subaru-topikban .
-
VW 1200 "Bogár" , '71-es , a legpucérabb "Sparkäfer" változat - ez is eladás céljából volt nálam , nem mentem vele túl sokat (összesen kb. 200 kilométert) - de ENNÉL hamar rájöttem , hogy mit lehet szeretni rajta :heart: - hihetetlen , ahogy az a puritán kis jármű sugározta magából a nyugalmat és az elnyűhetetlenséget , soha higgadtabban autót nem vezettem (és ezt a kocsi sugallta) - az a hang , amivel a boxermotor dolgozott a hátuljában , olyan benyomást keltett , hogy elvinne hiba nélkül bárhová , akár Vlagyivosztokba is [smilie=sm38.gif]
... és hogy melyik volt a legérdekesebb Toyota ? Hát , talán egy '80-as
Cressida , még a kereklámpás változat . Kétliteres benzines , ötsebességes manuál váltóval . Fekete volt , amitől végképp olyan benyomást keltett , mint egy gengszter-limuzin valamilyen kora hetvenes évekbeli amerikai krimiből
... Igazi vérbeli , cruisolásra termett kocsi volt , a motorjának pedig kiköpött ugyanaz a dallamos hangja volt (kicsit halkabb kiadásban) , mint a Moszkvics 412-esnek [smilie=sm23.gif]