1990-s Lada Samara 1300s-st sikerált előszőr vezetni. Előéletéhez hozzátartozik, hogy újként rotorhibás volt, valami nagyon ette. Folyton cserélni kellett, mert kiolvadt a műanyag borítás a fém érintkezőnél. Túláram?
Fater vigyázott rá, pontosan bejáratta. Mégis olyan 2800 km körül komoly és végzetes hiba törént. Autópályán haladtunk 110-zel, hirtelen egy csattanás, koppanás, motor megállt, kuplung kinyom. Ha nem nyomja ki az öreg, tán beáll a motor és fejre állunk. Diagnózis: letört valami öklömnyi darab a motorból (!!!!) Garis motorcsere egy bejáratottra. Tök jól ment, magához képest. Négy sebesség, oszd be. Egy élmény volt, mikor a 4ember+nyakig csomag autóval előztünk a 4-n egy 120-s Skodát kb 3km/h-s különbséggel. Szemből, mögöttünk senki. CSak így sikerűlt, fél perces mutatvány keretében. Szerette kidobni a kettest kinyomott kuplungnál. Valami vandál szétbarmolta a belsejét, mert kellett (volna) neki a rádiónk. Megzavarhatták, ott hagyta.
Melós autó volt, utánfutót húzott, sokszor ült a gép. Az öreg nekem akarta adni, de jóérzéssel hárítottam el kedvességét, keményen lelakott állapota miatt. Festék, higító maradványok miegymás...
Friss jogsim azon tesztelgettem, még gyakoroltam rajta
Folyt. köv.