mivel túl vagyok az 1000. hozzászóláásomot, ezért idejét láttam,h ebbe a topciba is beírjak
milyen autókat is vezettem már?
háááát jópárat...nézzük idõrendi sorba, úgy talán nem hagyok ki semmi fontosat
'97-ben szerezetem meg a jogosítványomat, tanuló autó egy opel kadett 1.6dízel volt. fapad, és állandóan meleg volt benne(lehet,mert nyári szünetben tanultam...), de gáz nélkül végig lehetett váltani az összes fokozaton!
(kicsit nehézkesen, de azért sikerült abszolválnom 3. nekifutásra a forgalmi vizsgát ooops...az azóta megtett 3-400.000km alatt azonban lekopogom,h csak 1 kisebb koccanásom volt kb 10km/h-val...szerencsés emberke vagyok
)
friss jogsival otthon 2 autó fogadott:
92' fiat tipo 1.7d
szegényke...sokat kapott az az autó...de még megy, és gurul, és most kapott friss mûszakit...
egyszer kellett hengerfejtömítést cserélni rajta, meg elsõ lengéscsillapítókat 65.000km-nél...azóta kutya baja, csak néha(félhideg motornál) minden átmenet nélkül padlógázt nyom magának, pedig a gázpedált ugyanúgy nyomom...(és ez csak mozgó helyzetben produkálja) hiába no' olasz a lelke a kocsinak
de én szeretem: a fromáját, az üléseit, a váltóját!!! bárcsak olyan lenne a yarisomban a váltó!!
még megvan...otthon áll az udvarban...friss mûszakival, elõl új gumikkal eladósorba kerül
és egész télen kinnt fagyoskodott, nem volt beindítva 2hónapot, és mégis elsõre indult! tengerkékmetál
88' subaru libero 1.2 4WD
(összkerék kapcsolható) ez volt az istenkirálymegaszupergép!!!! ezt egyszerûen nem lehetett agyonvágni! egy váltó-, meg egy katalizátor-kipuffogócserén esett át. nagyon szerettem! anyukám szemefénye volt
meglátta, és megszerette..mint a yaris verso-t
rengeteg emlék fûzõdik hozzá
7 személyes törpekisbusz. zõd volt, oldalán agyonmatricázva(gyárilag) subaru feliratokkal, csíkokkal
)))
tolótetõ, tolóajtó, 3 üléssor, elsõ ülések menetiránnyal szembe forgatható, középsõ üléssor asztallá alakult, vagy ki is lehetett venni!!!ággyá lehetett lalakítani....nagyon csajozós.....hátsó üléssor összecsukható,ledönthetõ,felhajtható....
ennél jobban variálható autót én még nem láttam!!!!
5 sebességes váltó, váltóról kapcsolható összkerékhajtás(persze csak álló helyzetben....)farmotoros, alapból hátsókerékhajtású....télen kegyetlen volt!!!!nem lehetett elakadni vele a hóban!!! és összkeréknél is ha elkezdett a hátsó kipörögni, akkor tolta az elsõ kerekekre a hajtást...nagyon lehetett keresztbe autózni télen
)))
piszkosul ment....140ig volt az óra kalibrálva...135-öt simán vitte, és még ment volna 5 személlyel! csak oldalszél, és kamion ne jöjjön, mert azonnal borul!!!! 13"-as 155-ös virsligumikkal
voltunk vele németországban...tetõboxal:)
hurcoltunk vele samot-téglát...rengeteg árút cipeltek vele(a kocsmát kiszolgálta rendesen)... a vonóhorog az utánfutónak ki volt használva becsülettel....
ezzel az autóval még én is tudtam parkolni
megélt pár kalandos utat a balcsira..party-busz:) 7személlyel, utánfutóval érdi emelkedõ....3asban felbandukolt 75-80-nal!
csajozásban verhetetlen volt! mikor az egyetlen autót megelõztük, -ami természetesen kispolszki volt- és 2 leányzó ült benne...mi meg 5-6-7en fiúk(mikor mennyien voltak hajlandók összepréselni magukat a konzervdobozban)és a telefonszámfelírása lapra, elõzgetés, majd visszaelõzgetés...hogy "az nem is 3-as volt wazze, hanem 8-as! -elõzd meg megint"
nagyon jó buli
vagy a szallagavató alkalmával 6an ültünk benne, és hátul embert nem bírtál látni, mert mindenfelé a fehér nagyabroncsos szoknyák voltak a nyakunkban
vagy mikor a szörföt a tetejére dobtuk és mentünk le a balcsipartra.... jaaaaj de szép emlékek!
gyenge pontja volt szegénykének az indulás...az önindító-generátor-akkumulátor hármasból mindig vmi rosszalkodott...de ha egyszer beindult
rohadni nagyon nem rohadt...4 évesen került hozzánk és garázsban aludt esténként...de karosszériás azért látta...pedig nem törtük
mikor 2002 októberében úgy döntöttünk,h eladjuk, és lesz helyette yaris....akkor elkezdett betegeset játszani...ennek az autónak igenis lelke volt!!!megérezte,h el fog tõlünk válni....elkezdett folyni belõle az olaj
nem ette, hanem kifolyt belõle... és reggel autókáztam befelé a 2/a-n és elkezdett durrogni, leállt..elindult...tüzet okádott...félreálltunk, és elmagyaráztam neki,h ha megdöglik, akkor is meg fogjuk csinálni az eredetvizsgálatot rajta...akkor elindult, megint ment 2km-t majd megint leállt....soha nem csinált ilyet!!!!
ez az autó soha nem állt meg, csak akkor!!!!se elötte, se utána!kiszálltam, megráncigáltam a grabancát...mintha fel akarnám dönteni, meglökdöstem oldalról....és utána megtáltosodott
persze.....gondoltam én kis naív..... de az eredetvizsgán is kezdett szórakozni !!!! kirohasztotta magából az alvázszámot
olyan idióta helyre rakták a japók az azonosítóját,h nem csodálom,h nem tudták kiolvasni...
pedig volt protekcióm rendesen...kb 4, vagy 5 eredetvizsgálót kértem meg mire sikerült valahogyan értékelhetõ képeket csinálni...fel kellett csiszolni nagyon finom csiszolópapirral, majd lekkenni vmi löttyel, és lelakkozni....húúúú...ha nem dolgoztam volna ott rendszergarázdaként, soha nem kínlódtak volna ennyit...és soha nem kapott volna A minõsítést....mert egy 3-400.000ft-ot érõ autót elvinni a mozaik utcába, és AF-es (most már KF) alvázszámot kérni..báááá...anyagi csõd, és senki nem veszi meg azmiatt:( szerencsére megoldódott...és az eladásnál is 2 vevõ egymásra licitált
képesek voltak feljönni vidékrõl, 150-200kmt autókázni,h megnézzék, és nem hittek a szemüknek,h milyen szép állapotban van
aztán elkelt...megsirattuk..azóta nem láttam, pedig végül pesti vette meg valahol rákosborzasztó kerületben....
ha vki CNJ-869 rendszámú autót lát,az sikítson
kiváncsi vagyok mi lehet a drágasággal...(mert a benzint aaazt szerette...8l alatt nem evett a dög
)
noooo, mit vezettem még...
1.3 suzuka stift 8 szelepes asszem' 65 lovas...2 üléses teherautónak vizsgáztatva...ment mint a mérgezett egér. ilyenbõl vezettem 3-at(kulcsos autók...). jó sok km-t raktam beléjük. és ezzel volt az egyetlen balesetem....2 lámpa bánta a kárát az egyik az opelkorzáé, a másik a szutyukié volt. én voltam a ***...aztán parkolás-sérüléseket okoztam még rajtuk...meg egy lemezfelnit nulláztam, akarom mondani tojásalakúvá varázsoltam, mikor este 11kor sikerült 50-nel lepadkáznom
mentségemre legyen mondva,h reggel 6 óta úton voltam(bp-békéscsaba-orosháza-szarvas-bp)...és ahogyan az lenni szokott 10km-re az otthontól: mogyoródnál jöttek szembe a kacskaringós úton...és a szembejövõ levágta a kanyart, én meg lehúzódtam...
buta voltam...dehát ilyenekbõl tanul az ember fia
aztán
ezeket az autókat csak szentendrei útról kellet majosházára átcihölni (a gáz az volt,h mindegyiknek lejárt forgalmi, zöldkártya, és ohne meghatalmazás,h ezeket vezethetem...)
ford scorpio 2.3benzin...lusta nagy dömper...fúúúúj
ford sierra 2.0benzin...ki akart szakadni a kereke, aszittem' soha nem érek vele oda, de legalább gurult
ford escort 1.6benzin...ez már haladt, csak az alapjáraton fulladt le mindig...pirosnál folyamatosan brummogtatni kellett....nem kicsit néztek hülyének
toyota corolla 1.6 8x évjáratú....azt leszámítva,h a hátsó fék folyamatosan fogott, és mire a célhoz értem kúúúrva büdös volt a fék, kellemes volt
aztán
folszvágen gulf 1. nem tudom milyen motorral volt, de az tuti,h benzines....talán 1.1??
majdnem egykorúak voltunk
ezért aztán tiszteletbõl, meg mivel frissen generálozták a motorját (persze rosszul) óvatosan bántan vele...de más helyettem széthajtotta...nekem meg mikor a XI.kerbõl kellett biatorbágyra mennem, az kész tortúra volt...fort a víz, és nyomathattam a meleg levegõt oda-vissza.
megszivattak azzal az autóval rendesen...az elsõ utam herédre vezetett vele...otthonról indultam-volna- azonban ahogy kiállok reggel az udvarból, az autó lefullad....se kép, se hang...elráncigáljuk a legközelebbi szerelõhöz...fél óra tökölés után keresztkérdést tesz fel a szaki: van ebben a kocsiban rejtett kapcsoló???
eeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhh..............wazzzzeeeeeeee..................volt benne, csak nekem nem árulták el! és ráadásul a "B" oszlopnál a küszöbnél, a biztonsági öv mögött!!!!
milyen jó,h még otthon mikor bekapcsoltam a bizti övet, véletlenül átkapcsolódott az a vacak....mert mi lett volna, ha ezt út közben teszi?
?báááááh
aztán
fordból még vezettem mondeot 1.8td régifajta cápaorrút...elsõ klímás autó amit vezettem
klímával nem lehetett szinte gyorsítani...még a forgalom normál tempójának a felvételéhez is padlón kellett közlekedni vele.
van még 2 ford
focus 1.8td....csalódás...annyira csúnya, puritán volt belül
de legalább harapott a mocija.
meg a kacsa fiestája 1.1....brutális szörnyeteg, amivel közlekedni -az erõs alulmotorizáltsága miatt- csak kamikáze módon lehet....hiába...ha egy nõ a fejébe vesz vmit, h az neki kell, akkor hiába mondasz észérveket....az efkete volt, és frissen mázolva, tetõablakkal
sz@@rtalicska...bocs kacsa, tudom, Te szereted....
volt még fiatból:
uno 1.7d...érdekes, h a tipónkban is ez a motor lehet, de más a karakterisztikája...az uno-t jobban vitte, de hamarabb leszabályoz, míg a tipo csak ordít, de nem szabályoz le.(csak a nyomaték fogy el)
punto 1.2 16v...jó autó! és ez még a 2. generáció elsõ "csíklámpás" darabaji közül való volt...szerettem vezetni...3 ajtó, fekete, sötétítve, csak a klíma hiányzott
buta haverom eladta...pedig semmi baj nem volt vele 20.000km és 2 év után! de az nem fér a fejembe, h egy új autóból hogyan képesek kispórólni az olajat a motorból!!!mikor kigurult a szalonból vele, a minimum alatt volt az olajszint
nesze neked SPQR váci út.....
aszongya...mi volt még...ezeket csak kipróbáltam, nem vezettem sokat:
citrom jumpy 1.9 hdi ebbõl 2-t is...baromi nagy kormány van benne, és a hdi meglepõen jól dobálja az autót! az egyik jumpyban a turbóval lehetett valami, mert gyorsításkor úgy fütyült, mint egy rigó
teherautó fíling...nem kérek belõle köszönöm
annyira szét volt hajtva a "fütyülõs", h ki akart esni a kereke 110-nél...kapott az már sokat
rönó kangoo 4x4 1.9d...lassú, lomha, és beragad az elakadásjelzõ
ököllel kellett püfölni a mûszerfalat...ez a kocsi is megkapta a maga pofonjait...szétszakadt a a futómûve...pedig egy 4x4 autónak bírnia kellene a terepet!!!!
ja, persze trabi, kormányváltós...de fiat motoros 4 ütemû...halálfélelmem volt, pedig csak 15km-t vezettem...életveszélyes...soha többet!!!!nem volt rajta fék
kispolszki...állítólag könnyû vezetni...aki ilyet mond hazudik!!!!! a tipo-ban könnyebb a kormányt tekerni, pedig abban sincsen szervó, és abban van elõl egy dögnehéz dízelmotor!!!!
és most jöjjenek a további céges csoda-4kerekûek
skóda felícija...1.9d. ebbõl vezettem sima feliciát zõdet
mérõautós színût
meg 3 (kulcsos autók) kombit, ezek fehérek
lusta dömperek. 165km/h megáll a tudomány...megállni sem egyszerû velük
soksok km-t vezettem ilyen szörnyetegekben. ha ingyen adnák sem kellene!
skóda fábija 1.9d jelenleg ilyennel kell koptatnom az utat...jobb, mint a felicia, mind menetteljesítményben(pedig hasonló a motor), mind pedig kényelemben. legalább nyáron van hidegcsináló klíma benne...
skóda fábija 1.4pdtdi (4 ilyet is vezettem már. több mint 50.000km-t) ÚÚÚÚÚTÁLOM.....3 henger...nyomaték nincsen, amíg a turbó nem kapcsol be...jobban megy, mint az 1.9d, de állandóan váltani, pörgetni kell, és könnyen lefullad...a yarisommal alacsonyabb fordulaton szoktam közlekedni, pedig az benzines...SOHA DÍZELT!!!!
skóda óktávíja...1.6 benzines....ez az autó maga a rémálom!!!!inkább a feliciát akarom!!!!!nem ment...4ben még elgurult 160ig, aztán ha szúrtam egy ötödiket, elkezdett lassulni
no comment
és a csehszlovák autóiparból vitorlázzunk át a német vizekre....
opel asztra "f vagy g"? 1.7td mikor elkezdtem hajtani, már több mint 200.000km volt benne...turbó alig élt, füstölt, és nem ment...valamikor szebb napokat is megélhetett
opel asztra "f vagy g"? szedán 1.6 benzin rettenetes autó...9liter alatt nem fogyasztott és 190nél többet nem ment....
opel asztra "g vagy h"? szedán 1.9td ez a kocsi jó lett volna, ha az m5 pályán elõzõ tulaja nem rakta volna be 2 kocsi közé...200.000km után többet volt szervízben, mint használatban
bocsi,de soha nem tudtam megjegyezni melyik-melyik az elsõ kettõ a régifajta"rendõr" asztra, az utolsó az újabb, de nem a legújabb.
corsa 1.0 3 henger.... hehe...ezt a kocsit kinevettem
nomeg a yarisok
enyémkicsiautó 1.3 vvti saját lábam által belepörgetett 97.000km
amibõl tavaly volt közel 50.000.
aztán öcsikém fészliftes 1.3vvti, és a szüleim verso 1.3vvti...meg kipróbáltam tesztvezetni yaris verso 1.4 d4d-t.
hibalista itt is akad...sajnos...de mindegyik garanciában orvosolva
röviden:
az autóm átvétele után 2 nappal visszavittem: a szélvédõ körüli gumiszigetelés össze-vissza volt csavargatva, ferdén berakva...megcsinálták
a jobb oldali ajtó meglógósodott...beállították.
a légszûrõháznál egy bilincs eltörött brutálisan berezonált...megcsinálták, bár néha még mindig zörög (ugyanez elõjött testvérem yarisán is...megcsinálták, de néha még mindig tud hörögni)
30.000es olajcserénél valami übergagyi olajat rakhattak bele, rángatott hidegen gyorsításkor...azóta szigorúan 10.000km-ként olajcsere!
nyikorgott a hátsó futómûnél vmi ha lenyomtam a kocsi seggét, és emelkedett fel...megoldották
2-est nem akarta venni hidegen, melegen is csak nagy erölködésre...váltócsere...most valamivel jobb...a lábamban már benne van a duplakuplungolás
a verso szó szerint beázott a vezetõ oldali ajtónál. (pedig az ugye japán gyártású) gumiszigetelését kicserélték az ajtónak...most kicsit nehezebben csukódik, de legalább nem fütyül, és nem ázik be.
a versonál rosszul rakták fel a vonóhorgot, mert beleért vmi hõvédõ lemez, és az zörgött...megcsinálták, probléma nem lett belõle...emberek vagyunk, tévedhetünk.
és végül a hétvégén vezettem egy volvo 760 csodát
2.3 benzines ótómata(vmikor még 3.0 V6 volt benne, de hengerfejesre hajtották...), bõrülésekkel, elektromos istennyilával, még a tetõablak is elektormos...fûthetõ ülések...és 84'-es évjáratú!!!!
életem elsõ ótómata váltós autóját vezettem....
nem kell nekem se autómata váltó, se dízel motor
állandóan váltani akartam...mert éééééén szeretem eldönteni,h mennyit forogjon a motor, és mikor váltsak!!!!
akkor volt ennek a kocsinak a motorháza+a csomagtartója, mint a yarisom
fílínges egy nagy autót vezetni, de nekem elég a kiskategória...elveszek abban a nagy dömperben...a lábam sem elég hosszú
az üléslapja túl hosszú volt
de a bõrt, azt szeretem!
apropó bõr...mikor vettem a kisautómat, akkor megkérdeztem,h mennyi lenne ha bõr ülõgarnitúrát szeretnék
mondjuk 3+1+1eset
jött a válasz,h 600k hûûûûûûûûû
és ez is kb 15 perces telefonálgatás után...nem nagyon szoktak kisautóba ilyeneket kérni...
na...kb ezeket az autókat vezetgettem 10 év alatt