Szerző Téma: Autós előéletünk  (Megtekintve 76778 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #150 Dátum: 2006.02.28 19:50:08 »
Idézetet írta: "Ronin"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én sem értem . Azt pedig végképp nem értem , hogy Derry az ilyenek után miért lepődik meg , ha az ember zsebében egy idő után a bicska mocorogni kezd  :szemforgat: ... és ilyenek jutnak az eszébe , hogy ezt most vakság , vagy provokáció  :roll: ???

Most mondjam amit gondolok?

Szvsz elírta a nick-jét, helyesen Derbi, v. esetleg Derby :kacsint:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Derry

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • http://www.crackz.am
Autós elöéletünk
« Válasz #151 Dátum: 2006.02.28 20:01:14 »
Nem értem , hogy miért tűnik neked a Passat kupénak . Magyarázd már el , légyszi  :wink: ... hisz te is írtad a minap , hogy világossá vált számodra a kupé mibenléte , mikor rákerestél a neten . Semmi kupés vonás nincs ebben a Passatban . A képen három kupé van : a Scirocco , az Audi Quattro - és az Audi Coupé , amit így is hívnak

Hát ha megnézed a jobb legalsót és a jobb negyediket (feülről amilyen nekem volt) Akkor
bizony a vonalvezetés között alig van különbség. Nos, a jobb alsó csak azért cupé mert
2 ajtós scirocco?? Nem a siluetje a döntő? :szemforgat:

Végülis mindegy ám.... legyen "Schregheck". :rolleyes:
V-2,2 D4D D-CAT-KOMBI  
177LE  -2006-  S Z Ü R K E

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós elöéletünk
« Válasz #152 Dátum: 2006.02.28 20:12:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ronin"
Ne haragudjatok, de azért meg kell már kérdeznem hogy ez a találgatás hogy Coupe vagy nem, vicc vagy komoly?  :)  Szerencsétlen Palaczk már napok óta magyarázza hogy mi a Schrägheck-Limousine. Ès pont egy olyannak aki Ném.o.-ban él. Ezt nem értem hogy ezen mit lem lehet megérteni. Ez az auto elég egyértelmü. De ha nem, akkor fel lehet a VW-t is hivni (Wolfsburg), hogy ez a kérdés végre eldöljön. Nem mintha zavarna a kérdés-válasz sorozat napok óta,  :)  csak azt hittem hogy tegnap már tiszta volt a dolog.  :)


Én sem értem . Azt pedig végképp nem értem , hogy Derry az ilyenek után miért lepődik meg , ha az ember zsebében egy idő után a bicska mocorogni kezd  :szemforgat: ... és ilyenek jutnak az eszébe , hogy ezt most vakság , vagy provokáció  :roll: ???

Nálam a megoldás. És ezt most komolyan mondom!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Autós elöéletünk
« Válasz #153 Dátum: 2006.02.28 20:18:18 »
Idézetet írta: "Derry"
Nem a siluetje a döntő? :szemforgat:

Egyszerű erre a válasz: nem.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #154 Dátum: 2006.02.28 20:32:02 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nálam a megoldás. És ezt most komolyan mondom!

Igen, Igen, Akarjuk, léccci  :twisted:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós elöéletünk
« Válasz #155 Dátum: 2006.02.28 20:35:26 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nálam a megoldás. És ezt most komolyan mondom!

Igen, Igen, Akarjuk, léccci  :twisted:

Úgy illik, hogy az érintett is itt legyen..... :kormom:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #156 Dátum: 2006.02.28 21:29:38 »
Én most már a sztoikus szemlélődés álláspontjára helyezkedtem , az érdemi reagálás élvezetét (?!?) meghagyom másnak  :kikap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Autós elöéletünk
« Válasz #157 Dátum: 2006.05.04 00:37:23 »
mivel túl vagyok az 1000. hozzászóláásomot, ezért idejét láttam,h ebbe a topciba is beírjak :)

milyen autókat is vezettem már?
háááát jópárat...nézzük idõrendi sorba, úgy talán nem hagyok ki semmi fontosat :P

'97-ben szerezetem meg a jogosítványomat, tanuló autó egy opel kadett 1.6dízel volt. fapad, és állandóan meleg volt benne(lehet,mert nyári szünetben tanultam...), de gáz nélkül végig lehetett váltani az összes fokozaton!
(kicsit nehézkesen, de azért sikerült abszolválnom 3. nekifutásra a forgalmi vizsgát ooops...az azóta megtett 3-400.000km alatt azonban lekopogom,h csak 1 kisebb koccanásom volt kb 10km/h-val...szerencsés emberke vagyok :) )

friss jogsival otthon 2 autó fogadott:
92' fiat tipo 1.7d
szegényke...sokat kapott az az autó...de még megy, és gurul, és most kapott friss mûszakit...
egyszer kellett hengerfejtömítést cserélni rajta, meg elsõ lengéscsillapítókat 65.000km-nél...azóta kutya baja, csak néha(félhideg motornál) minden átmenet nélkül padlógázt nyom magának, pedig a gázpedált ugyanúgy nyomom...(és ez csak mozgó helyzetben produkálja) hiába no' olasz a lelke a kocsinak :) de én szeretem: a fromáját, az üléseit, a váltóját!!! bárcsak olyan lenne a yarisomban a váltó!!
még megvan...otthon áll az udvarban...friss mûszakival, elõl új gumikkal eladósorba kerül :'( és egész télen kinnt fagyoskodott, nem volt beindítva 2hónapot, és mégis elsõre indult! tengerkékmetál :)

88' subaru libero 1.2 4WD
(összkerék kapcsolható) ez volt az istenkirálymegaszupergép!!!! ezt egyszerûen nem lehetett agyonvágni! egy váltó-, meg egy katalizátor-kipuffogócserén esett át. nagyon szerettem! anyukám szemefénye volt :) meglátta, és megszerette..mint a yaris verso-t :)
rengeteg emlék fûzõdik hozzá :)
7 személyes törpekisbusz. zõd volt, oldalán agyonmatricázva(gyárilag) subaru feliratokkal, csíkokkal :))))
tolótetõ, tolóajtó, 3 üléssor, elsõ ülések menetiránnyal szembe forgatható, középsõ üléssor asztallá alakult, vagy ki is lehetett venni!!!ággyá lehetett lalakítani....nagyon csajozós.....hátsó üléssor összecsukható,ledönthetõ,felhajtható....
ennél jobban variálható autót én még nem láttam!!!!
5 sebességes váltó, váltóról kapcsolható összkerékhajtás(persze csak álló helyzetben....)farmotoros, alapból hátsókerékhajtású....télen kegyetlen volt!!!!nem lehetett elakadni vele a hóban!!! és összkeréknél is ha elkezdett a hátsó kipörögni, akkor tolta az elsõ kerekekre a hajtást...nagyon lehetett keresztbe autózni télen :))))
piszkosul ment....140ig volt az óra kalibrálva...135-öt simán vitte, és még ment volna 5 személlyel! csak oldalszél, és kamion ne jöjjön, mert azonnal borul!!!! 13"-as 155-ös virsligumikkal :)
voltunk vele németországban...tetõboxal:)
hurcoltunk vele samot-téglát...rengeteg árút cipeltek vele(a kocsmát kiszolgálta rendesen)... a vonóhorog az utánfutónak ki volt használva becsülettel....
ezzel az autóval még én is tudtam parkolni :)
megélt pár kalandos utat a balcsira..party-busz:) 7személlyel, utánfutóval érdi emelkedõ....3asban felbandukolt 75-80-nal!
csajozásban verhetetlen volt! mikor az egyetlen autót megelõztük, -ami természetesen kispolszki volt- és 2 leányzó ült benne...mi meg 5-6-7en fiúk(mikor mennyien voltak hajlandók összepréselni magukat a konzervdobozban)és a telefonszámfelírása lapra, elõzgetés, majd visszaelõzgetés...hogy "az nem is 3-as volt wazze, hanem 8-as! -elõzd meg megint" :) nagyon jó buli :)  vagy a szallagavató alkalmával 6an ültünk benne, és hátul embert nem bírtál látni, mert mindenfelé a fehér nagyabroncsos szoknyák voltak a nyakunkban :) vagy mikor a szörföt a tetejére dobtuk és mentünk le a balcsipartra.... jaaaaj de szép emlékek!
gyenge pontja volt szegénykének az indulás...az önindító-generátor-akkumulátor hármasból mindig vmi rosszalkodott...de ha egyszer beindult :)
rohadni nagyon nem rohadt...4 évesen került hozzánk és garázsban aludt esténként...de karosszériás azért látta...pedig nem törtük :(
mikor 2002 októberében úgy döntöttünk,h eladjuk, és lesz helyette yaris....akkor elkezdett betegeset játszani...ennek az autónak igenis lelke volt!!!megérezte,h el fog tõlünk válni....elkezdett folyni belõle az olaj :( nem ette, hanem kifolyt belõle... és reggel autókáztam befelé a 2/a-n és elkezdett durrogni, leállt..elindult...tüzet okádott...félreálltunk, és elmagyaráztam neki,h ha megdöglik, akkor is meg fogjuk csinálni az eredetvizsgálatot rajta...akkor elindult, megint ment 2km-t majd megint leállt....soha nem csinált ilyet!!!!
ez az autó soha nem állt meg, csak akkor!!!!se elötte, se utána!kiszálltam, megráncigáltam a grabancát...mintha fel akarnám dönteni, meglökdöstem oldalról....és utána megtáltosodott :)
persze.....gondoltam én kis naív..... de az eredetvizsgán is kezdett szórakozni !!!! kirohasztotta magából az alvázszámot :( olyan idióta helyre rakták a japók az azonosítóját,h nem csodálom,h nem tudták kiolvasni...
pedig volt protekcióm rendesen...kb 4, vagy 5 eredetvizsgálót kértem meg mire sikerült valahogyan értékelhetõ képeket csinálni...fel kellett csiszolni nagyon finom csiszolópapirral, majd lekkenni vmi löttyel, és lelakkozni....húúúú...ha nem dolgoztam volna ott rendszergarázdaként, soha nem kínlódtak volna ennyit...és soha nem kapott volna A minõsítést....mert egy 3-400.000ft-ot érõ autót elvinni a mozaik utcába, és AF-es (most már KF) alvázszámot kérni..báááá...anyagi csõd, és senki nem veszi meg azmiatt:( szerencsére megoldódott...és az eladásnál is 2 vevõ egymásra licitált :) képesek voltak feljönni vidékrõl, 150-200kmt autókázni,h megnézzék, és nem hittek a szemüknek,h milyen szép állapotban van :)
aztán elkelt...megsirattuk..azóta nem láttam, pedig végül pesti vette meg valahol rákosborzasztó kerületben....
ha vki CNJ-869 rendszámú autót lát,az sikítson :) kiváncsi vagyok mi lehet a drágasággal...(mert a benzint aaazt szerette...8l alatt nem evett a dög :) )

noooo, mit vezettem még...
1.3 suzuka stift 8 szelepes asszem' 65 lovas...2 üléses teherautónak vizsgáztatva...ment mint a mérgezett egér. ilyenbõl vezettem 3-at(kulcsos autók...). jó sok km-t raktam beléjük. és ezzel volt az egyetlen balesetem....2 lámpa bánta a kárát az egyik az opelkorzáé, a másik a szutyukié volt. én voltam a ***...aztán parkolás-sérüléseket okoztam még rajtuk...meg egy lemezfelnit nulláztam, akarom mondani tojásalakúvá varázsoltam, mikor este 11kor sikerült 50-nel lepadkáznom  :( mentségemre legyen mondva,h reggel 6 óta úton voltam(bp-békéscsaba-orosháza-szarvas-bp)...és ahogyan az lenni szokott 10km-re az otthontól: mogyoródnál jöttek szembe a kacskaringós úton...és a szembejövõ levágta a kanyart, én meg lehúzódtam... :( buta voltam...dehát ilyenekbõl tanul az ember fia :)

aztán
ezeket az autókat csak szentendrei útról kellet majosházára átcihölni (a gáz az volt,h mindegyiknek lejárt forgalmi, zöldkártya, és ohne meghatalmazás,h ezeket vezethetem...)
ford scorpio 2.3benzin...lusta nagy dömper...fúúúúj
ford sierra 2.0benzin...ki akart szakadni a kereke, aszittem' soha nem érek vele oda, de legalább gurult
ford escort 1.6benzin...ez már haladt, csak az alapjáraton fulladt le mindig...pirosnál folyamatosan brummogtatni kellett....nem kicsit néztek hülyének :)
toyota corolla 1.6 8x évjáratú....azt leszámítva,h a hátsó fék folyamatosan fogott, és mire a célhoz értem kúúúrva büdös volt a fék, kellemes volt :)

aztán
folszvágen gulf 1. nem tudom milyen motorral volt, de az tuti,h benzines....talán 1.1??
majdnem egykorúak voltunk :)
ezért aztán tiszteletbõl, meg mivel frissen generálozták a motorját (persze rosszul) óvatosan bántan vele...de más helyettem széthajtotta...nekem meg mikor a XI.kerbõl kellett biatorbágyra mennem, az kész tortúra volt...fort a víz, és nyomathattam a meleg levegõt oda-vissza.
megszivattak azzal az autóval rendesen...az elsõ utam herédre vezetett vele...otthonról indultam-volna- azonban ahogy kiállok reggel az udvarból, az autó lefullad....se kép, se hang...elráncigáljuk a legközelebbi szerelõhöz...fél óra tökölés után keresztkérdést tesz fel a szaki: van ebben a kocsiban rejtett kapcsoló???
eeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhh..............wazzzzeeeeeeee..................volt benne, csak nekem nem árulták el! és ráadásul a "B" oszlopnál a küszöbnél, a biztonsági öv mögött!!!!
milyen jó,h még otthon mikor bekapcsoltam a bizti övet, véletlenül átkapcsolódott az a vacak....mert mi lett volna, ha ezt út közben teszi?????báááááh :(

aztán
fordból még vezettem mondeot 1.8td régifajta cápaorrút...elsõ klímás autó amit vezettem :) klímával nem lehetett szinte gyorsítani...még a forgalom normál tempójának a felvételéhez is padlón kellett közlekedni vele.
van még 2 ford :)
focus 1.8td....csalódás...annyira csúnya, puritán volt belül :( de legalább harapott a mocija.
meg a kacsa fiestája 1.1....brutális szörnyeteg, amivel közlekedni -az erõs alulmotorizáltsága miatt- csak kamikáze módon lehet....hiába...ha egy nõ a fejébe vesz vmit, h az neki kell, akkor hiába mondasz észérveket....az efkete volt, és frissen mázolva, tetõablakkal :( sz@@rtalicska...bocs kacsa, tudom, Te szereted....

volt még fiatból:
uno 1.7d...érdekes, h a tipónkban is ez a motor lehet, de más a karakterisztikája...az uno-t jobban vitte, de hamarabb leszabályoz, míg a tipo csak ordít, de nem szabályoz le.(csak a nyomaték fogy el)
punto 1.2 16v...jó autó! és ez még a 2. generáció elsõ "csíklámpás" darabaji közül való volt...szerettem vezetni...3 ajtó, fekete, sötétítve, csak a klíma hiányzott :( buta haverom eladta...pedig semmi baj nem volt vele 20.000km és 2 év után! de az nem fér a fejembe, h egy új autóból hogyan képesek kispórólni az olajat a motorból!!!mikor kigurult a szalonból vele, a minimum alatt volt az olajszint :( nesze neked SPQR váci út.....

aszongya...mi volt még...ezeket csak kipróbáltam, nem vezettem sokat:
citrom jumpy 1.9 hdi ebbõl 2-t is...baromi nagy kormány van benne, és a hdi meglepõen jól dobálja az autót! az egyik jumpyban a turbóval lehetett valami, mert gyorsításkor úgy fütyült, mint egy rigó :) teherautó fíling...nem kérek belõle köszönöm :) annyira szét volt hajtva a "fütyülõs", h ki akart esni a kereke 110-nél...kapott az már sokat
rönó kangoo 4x4 1.9d...lassú, lomha, és beragad az elakadásjelzõ :( ököllel kellett püfölni a mûszerfalat...ez a kocsi is megkapta a maga pofonjait...szétszakadt a a futómûve...pedig egy 4x4 autónak bírnia kellene a terepet!!!!

ja, persze trabi, kormányváltós...de fiat motoros 4 ütemû...halálfélelmem volt, pedig csak 15km-t vezettem...életveszélyes...soha többet!!!!nem volt rajta fék :(
kispolszki...állítólag könnyû vezetni...aki ilyet mond hazudik!!!!! a tipo-ban könnyebb a kormányt tekerni, pedig abban sincsen szervó, és abban van elõl egy dögnehéz dízelmotor!!!!

és most jöjjenek a további céges csoda-4kerekûek
skóda felícija...1.9d. ebbõl vezettem sima feliciát zõdet :) mérõautós színût :P meg 3 (kulcsos autók) kombit, ezek fehérek :) lusta dömperek. 165km/h megáll a tudomány...megállni sem egyszerû velük :( soksok km-t vezettem ilyen szörnyetegekben. ha ingyen adnák sem kellene!
skóda fábija 1.9d jelenleg ilyennel kell koptatnom az utat...jobb, mint a felicia, mind menetteljesítményben(pedig hasonló a motor), mind pedig kényelemben. legalább nyáron van hidegcsináló klíma benne...
skóda fábija 1.4pdtdi (4 ilyet is vezettem már. több mint 50.000km-t) ÚÚÚÚÚTÁLOM.....3 henger...nyomaték nincsen, amíg a turbó nem kapcsol be...jobban megy, mint az 1.9d, de állandóan váltani, pörgetni kell, és könnyen lefullad...a yarisommal alacsonyabb fordulaton szoktam közlekedni, pedig az benzines...SOHA DÍZELT!!!!
skóda óktávíja...1.6 benzines....ez az autó maga a rémálom!!!!inkább a feliciát akarom!!!!!nem ment...4ben még elgurult 160ig, aztán ha szúrtam egy ötödiket, elkezdett lassulni :( no comment

és a csehszlovák autóiparból vitorlázzunk át a német vizekre....
opel asztra "f vagy g"? 1.7td mikor elkezdtem hajtani, már több mint 200.000km volt benne...turbó alig élt, füstölt, és nem ment...valamikor szebb napokat is megélhetett
opel asztra "f vagy g"? szedán 1.6 benzin rettenetes autó...9liter alatt nem fogyasztott és 190nél többet nem ment....
opel asztra "g vagy h"? szedán 1.9td ez a kocsi jó lett volna, ha az m5 pályán elõzõ tulaja nem rakta volna be 2 kocsi közé...200.000km után többet volt szervízben, mint használatban
bocsi,de soha nem tudtam megjegyezni melyik-melyik az elsõ kettõ a régifajta"rendõr" asztra, az utolsó az újabb, de nem a legújabb.
corsa 1.0 3 henger.... hehe...ezt a kocsit kinevettem :)

nomeg a yarisok :)
enyémkicsiautó 1.3 vvti saját lábam által belepörgetett 97.000km :) amibõl tavaly volt közel 50.000.
aztán öcsikém fészliftes 1.3vvti, és a szüleim verso 1.3vvti...meg kipróbáltam tesztvezetni yaris verso 1.4 d4d-t.
hibalista itt is akad...sajnos...de mindegyik garanciában orvosolva :)
röviden:
az autóm átvétele után 2 nappal visszavittem: a szélvédõ körüli gumiszigetelés össze-vissza volt csavargatva, ferdén berakva...megcsinálták
a jobb oldali ajtó meglógósodott...beállították.
a légszûrõháznál egy bilincs eltörött brutálisan berezonált...megcsinálták, bár néha még mindig zörög (ugyanez elõjött testvérem yarisán is...megcsinálták, de néha még mindig tud hörögni)
30.000es olajcserénél valami übergagyi olajat rakhattak bele, rángatott hidegen gyorsításkor...azóta szigorúan 10.000km-ként olajcsere!
nyikorgott a hátsó futómûnél vmi ha lenyomtam a kocsi seggét, és emelkedett fel...megoldották
2-est nem akarta venni hidegen, melegen is csak nagy erölködésre...váltócsere...most valamivel jobb...a lábamban már benne van a duplakuplungolás :)
a verso szó szerint beázott a vezetõ oldali ajtónál. (pedig az ugye japán gyártású) gumiszigetelését kicserélték az ajtónak...most kicsit nehezebben csukódik, de legalább nem fütyül, és nem ázik be.
a versonál rosszul rakták fel a vonóhorgot, mert beleért vmi hõvédõ lemez, és az zörgött...megcsinálták, probléma nem lett belõle...emberek vagyunk, tévedhetünk.

és végül a hétvégén vezettem egy volvo 760 csodát :)
2.3 benzines ótómata(vmikor még 3.0 V6 volt benne, de hengerfejesre hajtották...), bõrülésekkel, elektromos istennyilával, még a  tetõablak is elektormos...fûthetõ ülések...és 84'-es évjáratú!!!!
életem elsõ ótómata váltós autóját vezettem....
nem kell nekem se autómata váltó, se dízel motor :)
állandóan váltani akartam...mert éééééén szeretem eldönteni,h mennyit forogjon a motor, és mikor váltsak!!!!
akkor volt ennek a kocsinak a motorháza+a csomagtartója, mint a yarisom :)
fílínges egy nagy autót vezetni, de nekem elég a kiskategória...elveszek abban a nagy dömperben...a lábam sem elég hosszú :) az üléslapja túl hosszú volt :) de a bõrt, azt szeretem!
apropó bõr...mikor vettem a kisautómat, akkor megkérdeztem,h mennyi lenne ha bõr ülõgarnitúrát szeretnék :) mondjuk 3+1+1eset :) jött a válasz,h 600k hûûûûûûûûû :) és ez is kb 15 perces telefonálgatás után...nem nagyon szoktak kisautóba ilyeneket kérni...

na...kb ezeket az autókat vezetgettem 10 év alatt :)

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Autós elöéletünk
« Válasz #158 Dátum: 2006.05.04 20:41:01 »
F Astra: a régifajta "rendõr" asztra
G Astra: az újabb,de nem a legújabb asztra
H Astra: a legújabb asztra

 :nagymosoly:
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

leszilaci

  • Vendég
Autós elöéletünk
« Válasz #159 Dátum: 2006.05.05 11:26:53 »
Idézetet írta: "Csacsa"
F Astra: a régifajta "rendõr" asztra
G Astra: az újabb,de nem a legújabb asztra
H Astra: a legújabb asztra

 :nagymosoly:

köszike :kacsint:
H-ásos asztrásost még nem vezettem  :pofa:

Csapo-G

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 192
Autós elöéletünk
« Válasz #160 Dátum: 2006.05.05 16:29:54 »
Na akkor én is írok egy rövidet. Nem büszkélkedhetem olyan hosszú listával, mint néhány elõttem szóló, ráadásul az enyém elég egyhangú... :)
 1. Toyota Carina E 1.6Xli '93 - 5 ajtós, benzines, püspöklila (komolyan, ez volt a "hivatalos" színe) Harmadik tulaj voltam, 2002-2003-ban használtam, azután egy szép szombati hajnalon egy részeg barom átment a piroson, és hátulról lebombázott. Gazdasági TK, MABISZ, 6 hónap ügyintézés, autócsere
2. Toyota Carina E 1.6Xli '96 - sedan, benzines, ibolyakék metál. Harmadik tulajdonos voltam, 2003-2006-ig volt az enyém. Idén márciusban hazafele tartottam, amikor a 63-as úton egy horvát vendégmunkás átcsúszott a sávomba egy BMW-vel, és elõrõl lebombázott. Bukta, árok, tréler, gyorskár, autócsere.
3. Valaki semmibõl sem tanul... Barátok és rokonok már határozottan :toy: ellenesek voltak (szerintük én és egy Toyota huzamosabb ideig együtt nem marad meg egészben), de: Toyota Avensis 1.6 Sol LSE 2000 - sedan, benzines, királykék. Harmadik tulajdonos vagyok,  és eddig még nem történt semmi...
sapo-G - Avensis 1.6 Sol LSE 2000

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #161 Dátum: 2006.05.05 16:44:19 »
Idézetet írta: "leszilaci"
ja, persze trabi, kormányváltós...de fiat motoros 4 ütemû...halálfélelmem volt, pedig csak 15km-t vezettem...életveszélyes...soha többet!!!!nem volt rajta fék :(
kispolszki...állítólag könnyû vezetni...aki ilyet mond hazudik!!!!! a tipo-ban könnyebb a kormányt tekerni, pedig abban sincsen szervó, és abban van elõl egy dögnehéz dízelmotor!!!!


Dehogy könnyû vezetni a Polost ... ezt csak az hiszi , aki még sosem vezette . OK , manõverezni és parkolni nem nehéz vele , mert pici és áttekinthetõ . Ilyen szempontból stimmel a dolog . De amúgy nem ! Nehezen járó és pontatlan kormánymû , rutint és odafigyelést igénylõ váltó , nagy erõvel taposandó fék , kényelmetlen üléspozíció ... a hidegindítás és az utána következõ fázis külön procedúra , amire ha nem figyelsz , nem fogsz sehová sem menni az autóval ... szal minden , csak nem könnyû !

A Trabant sem az , bár talán a Polskinál valamivel könnyebb .

Szóval , ezeket a régi kisautókat (ugye , gyökereit tekintve mindkettõ közel 50 éves konstrukció) vezetni még munka volt - nagyobb munka , mint a korabeli nagyautókat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Autós elöéletünk
« Válasz #162 Dátum: 2006.05.19 11:08:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Dehogy könnyû vezetni a Polost ... ezt csak az hiszi , aki még sosem vezette . OK , manõverezni és parkolni nem nehéz vele , mert pici és áttekinthetõ . Ilyen szempontból stimmel a dolog . De amúgy nem ! Nehezen járó és pontatlan kormánymû , rutint és odafigyelést igénylõ váltó , nagy erõvel taposandó fék , kényelmetlen üléspozíció ... a hidegindítás és az utána következõ fázis külön procedúra , amire ha nem figyelsz , nem fogsz sehová sem menni az autóval ... szal minden , csak nem könnyû !

A Trabant sem az , bár talán a Polskinál valamivel könnyebb .

Szóval , ezeket a régi kisautókat (ugye , gyökereit tekintve mindkettõ közel 50 éves konstrukció) vezetni még munka volt - nagyobb munka , mint a korabeli nagyautókat .

 :nagymosoly: párszor kellett haver pók-ját tologatni...a váltóját az istennek nem tudtam megtanulni: a 4. utcasarkon ki is szálltam belõle, mikoris 3 seb.fokozatt helyett már másodszorra kapcsoltam 1-t :torsziv:
a trabant valóban "finomabb" szerkezetnek tûnt :pofa: ...de nem a sufnituningos, amihez volt szerencsém :kacsint:

kispolszki ülésén akkor röhögtem el magam, mikor az ülés alá néztem, és kifigyelt valami széna-szalma szerû töltõanyag :kacag:
meg az ezer fokosra felmelegedõ fekete mûbõrülések...mikor óvatlanul csak rátenyereltem :rohog:
a nemlétezõ fejtámla volt még tuti :mrgreen: elöször megpróbáltam addig lecsúszni az ülésben,hogy a háttámla szélén tudjam pihentetni a fejem :nyelv:

és eszembe jutott még,hogy miket hagytam ki az általam vezett autók listájából:
- citroen zx 1.4i a tulajdonos szerint 40.000km-ként féltengely-csere...az állítólagos franciás kényelmet nem tapasztaltam benne :nene:
- daewoo lanos 1.4 cégautó volt piszok gyenge-széthajtott motorral.
- seat ibiza 1.2 kockaforma, és porsemotoros...persze...kb úgy ment, mint a subaru 1.2 motorja, csak tovább lehetett pörgetni, de csoda magasabb fokozaton sem történt :rolleyes: mindenesetre sportos fílinget árasztott, de a váci úton inkább a legkülsõ sávban döcögtem vele :nagymosoly:

MiMi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Autós elöéletünk
« Válasz #163 Dátum: 2006.06.26 12:06:06 »
Hát nekem a Corolla d4d elõtt úgymond a japán autók egyik "ösellensége" volt, egy 1990-es Lincoln Town Car.
4601cm3 V8, autómata.  :szivecske:
Igazából gyermekkori vágyam volt egy igazi amerikai nagy vas. 2002-re már elég jól ment a vállalkozásunk, így meg tudtam ezt valósítani. Nekem napi használatra kellett, így fél év és 20-30 megnézett autó után találtam meg a Lincoln-t.
Nehéz objektíven írni egy ilyen géprõl. Aki már utazott amcsi járgánnyal tudja, ezek teljesen más igénykenek készültek mint a nálünk megszokott autók.
Szóval belül bõr ülések (inkább fotelek), máshol pihe-puha plüss kérpitozás. Egy halom elktromos extra, amik európában talán még most sincsenek. Pl.: minden irányban állítható elektromos ülések, memóriával, sötétérzékelõs világítás, szembe jövõ fényére lekapcsoló országúti, állítható keménységü deréktámasz (kis kompresszorral) stb.
Szóval az utazás baromi kényelemben telik. A rugózás elképesztõen lágy, kb. olyan érzés mint egy tengerjáró hajó, úgy ringatózik. Úthibákat egyszerûen nem érezni. Vezetni is más erzés mint egy japánt: a kormány egy újjal tekerhetõ. Viszont baromi nagy a holtjáték, egyenesfutás minimális. Szóval vezetés közben mindíg terelgetni kell, mint a filmekben. Nagyon érzékeny az út dõlésére: ha a szokásosnál nagyobb a lejtése jobbra v. ballra, állandóan ellent kell kormányozni. Ez eléggé idegesítõ tud lenni, fõleg nagyobb tempónál.
Szóval sportosan cikázni nem lehet vele. USA-ban mások az igények: ott alig van kanyar, mondjuk Texasban lehet 1000 mérföldön nincs egy se.
A fékek is gyengék európai mércével. Blokkolni csak teljes erõvel lenyomott pedállal lehet. Az államokban országúton 50 mph, sztrádán 75 mph a max sebesség, és ellenõrzik is. Ezért nem raknak erõsebb fékeket.
Az autó talán legjobb része a motor: gyönyörû, mély hangja van, dorombol. Nagy fordulaton meg fantasztikusan üvölt. A 4600cm3 ellenére nem kell erõmûre gondolni. Érzésre olyan, mint egy 2000cm3-es japán. Ebben gondolom szerepe van a 2100kg-os önsúlynak és az autómata váltónak is.
Fogyasztás: városban 16-17l, országúton 100-110-nél 11L, sztrádán 140-nél 14L.

A karbantartás érdekes kérdés. Szokásos alkatrészek kifejezetten olcsók (fékbetét: 16000 / 4 db, olajszûrõ 3000ft...).
3 évig csinte csak kopó alkatrészre költöttem. Aztán már elõjött mindíg valami. (2005-ben már 15 éves volt!) Légrugók cseréje: 100eFt, szelepszár szimering csere munkával 150eFt, egr tisztítás, evr csere 50eFt...

A lecserélésének igen prózai okai vannak: amikor megvettem egy évben max 10eKm-t mentem, így a nagyobb fogyasztás nem okozott gondod.
Mostanában azonban egyre többet megyek: egyszer-kétszer havi 80-90eFt ment el benzinre! Ez anyagilag is jelentõs, meg elképesztõ pazarlás.
A csere másik oka, hogy rá kellett jöjjek, egy 16 éves sokat futott autó már nem alkalmas ilyen sok napi közelkedésre. Inkább hobbinak való, de erre sajnos nincs elég pénzem.

(Azért ha egyszer összejön, hobbi-autónak szeretnék egyszer egy másikat, meg klasszikusabbat. Mondjuk egy 1975-ös Chrysler New Yorker-t, V8 7200cm3.)

Zed Kristianz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
    • http://www.corolla-club.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #164 Dátum: 2006.06.26 17:38:17 »
Lássuk csak!

Legelõször vittek: '79-80 az elsõ babakocsim, talán csehszlovák. Középen beüthetted s akkor össze lehetett csukni. Buszra fel misszió: gyerek ki, babakocsit hátul berug, összehajt fele szélességre, 7 mp alatt sem és hopp, ajtók záródnak.

Ami nem jött össze: tekerõs kiskocsi, mint egy autó, lánc hajtással KORMÁNNYAL..ajajjj! Vágyaim netovábbja volt! Nem mertem szólni: Anyu, ilyet vegyél nekem, léci-léci!

Bicikli - Tanyabike(Csepel), Kemping (mikor menet közben szétnyílt a lejtõn...), gördeszka és a mostani, majd 15 éves Montim. Dögnehéz, anyaggal teli Rocky márkájú elpusztíthatatlan...5000 letekert kilométerrel (garantált!  :))

'98-ban jogsi --- Lada 2107-tel. Úgy csináltam meg a vizsgán a párhuzamos parkolást pöccre, hogy az agyig párás hátsõ ablak (fényeket és árnyakat láttam csupán - kiment a hátsó ablakfûtés, elõlrõl okádta hátra a levegõt rakéta fokozatban a gép....eredménytelenûl) mintha ott se lett volna. A lefulladás király autó, 1 apró, gyors mozdulattal újraindíthattam. Izomkormány, végállásban rugós ellenállást leküzdve, vörös fejjel tartottam ott a kormányt parkolásnál. Valamint a betoszós rükverc. Felejthetetlen!  :kacsint:

De nincs vége....
 sorban a  [size=16]186.[/size]
http://www.corolla-club.hu --- CCH