Úgy vélem, hogy a karburátorba "elkocsonyásodott" az üzemanyag, vagyis túlhűlt menet közben. Hasonló esett meg velem is, amikor egy kocka ezerhármassal egyszer télen haladtam lefele Tiszakécskére Pestről. Ott is ez volt. Ennek egyébként az a megoldása, hogy egy telitankhoz kell egy-két deci etanolt, vagy denszeszt önteni, az összeszedi a vizet a tankból és a rendszerből is. A másik meg, hogy lassabban kell menni. Nem lennék meglepve, ha a városi használat mellett némi kondenzvíz keletkezett volna az üzemanyagtartályban. Amikor visszakapcsoltál a torlóüzem a karbiból kiszívta a problémás részt, utána meg már jött az üza. rendesen, míg megint jött a trutyi.
Nahát Cucu Erdélyben teljesít szolgálatot?
Tudom, milyen az a karburátor-jelenség, amiről beszélsz
... Moszkviccsal átéltem párszor. Nem az üzemanyag kocsonyásodik el ilyenkor (a benzin azért a mi égövünkön nemigen tud ilyet), hanem kondenzvíz csapódik ki a karburátorban, az okozza a problémát. De ilyesmi nem lép fel plusz 12-13 fokban
... márpedig az út idején annyi volt.
Kondenzvizet is kizárnám. Egyrészt városban SOHA nem lépett fel ez a jelenség; másrészt most is túl ritkásan jelentkezett ahhoz, hogy ilyesmi okozhatta volna. Ha víz kerül a karbiba, illetve a fúvókákba, akkor a motor hirtelen elveszíti a teljesítményét (mintha elengednéd a gázt), aztán akár le is áll. Ilyet is gyakran átéltem a Moszkviccsal, de ez nem ilyen volt. Itt "csak" az egyik henger állt le, és a motor tüsszögött vissza a karburátorba.
Amúgy igen, most kint lesz Erdélyben húsvétig - akkor megyek majd legközelebb. Sokszor mondjuk nem lesz használva, mert a leányzó addig csak egyszer megy majd haza, egy hétvégére. Eléggé meg is volt illetődve, mikor először kellett végigcsinálnia a hidegindítási procedúrát