Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 171153 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Daihatsu
« Válasz #465 Dátum: 2014.02.24 15:39:54 »
Több más gyártónak is van ilyen doboz kinézetű modellje  :) ... a Daihatsu meg ugye Toyota-konszern, szóval koppintásnak biztos nem koppintás, inkább rokon  :yes:
Ezek a dobozok eleg szuk retegnek dobogtatjak meg a szivet  :)
Az Element nem nagyobb? En egy kategoriaval nagyobbra saccoltam kinezet alapjan  :hmmmm:
A Soul-rol csak a reklamja jut eszembe es rohogok  [rohog] (valaki fejtse meg lecci  :lol: )
A Cube pedig ha jol remlik oriasi bukas a Nissannak.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #466 Dátum: 2014.02.24 19:31:16 »
Na, közben megvolt az utam Erdélybe Cucuval... ott is maradt egy időre, mert a Camryvel jöttem vissza  :sorcerer:

Hát nem volt egy leányálom. Mondom ezt úgy, hogy tettem már meg '83-as Starlettel ennél jóval hosszabb távokat is. De az nem volt ilyen zajos, nem volt ilyen lomha, nem vibrált-rezonált így, és kényelmesebb volt az ülése. 110-nél Cucuban már bömböl a motor, süvít a szél az ajtó mellett, és a tükrökön át a váltókartól a kormánykerékig minden reszket-remeg. Pedig ez ötsebességes, a Starlet meg csak négyes volt.

De ezzel még nem lett volna bajom, ha nem ijeszt rám párszor úgy, hogy azt hittem, mindjárt lerobbanunk  :wacko: ! A jelenség mindig ugyanaz volt: a motor egyszer csak elkezdett kihagyni, visszaprüszkölni a karburátorba, és ezzel összhangban elveszíteni az erejét. A hangja alapján ilyenkor kihagyott, illetve le-le is állt az egyik henger. Ha ilyenkor erősebben ráléptem a gázra, az csak rontott a helyzeten; inkább az segített rajta, ha visszakapcsoltam hogy a fordulat megemelkedjen, de ezzel összhangban lejjebb vettem a gázt. 3-4 alkalommal így meg tudtam azt oldani, hogy a sebesség csak 70-80-ig csökkent, majd ott stabilizálódott, és amikor egy idő után elkezdtem óvatosan újra gázt adni, akkor megint lett ereje (?) a motornak. De egyik alkalommal a teljesítmény szinte teljesen eltűnt, olyannyira, hogy ki is gurultam egy parkolóba és megálltam.

Végül arra jutottam, hogy jobb, ha nem növelem a tempót 85-90 fölé - illetve amikor mégis "cuppant" egyet-egyet a motor (nem tudom jobban leírni, tüsszentő hang a motortérből és vele összhangban visszaeső teljesítmény), akkor azonnal visszakapcs és gázelvétel - ettől magához tért. Én meg célhoz értem. 6 óra volt a 380 km, a szokásos 5 helyett - végül is nem olyan vészes, de közben meg is evett 6 litert százon; kevesebbre számítottam, a vánszorgást (és az út elején elöl 2.6-ra, hátul 2.3-ra felfújt gumikat) figyelembe véve.

Nem volt egy megnyugtató élmény, na. Nagyváradon át is ültem a Camrybe, és azzal mentem tovább Marosvásárhelyre. Utána a helyi túrákon is végig azt használtuk. Aztán úgy döntöttem, hogy akkor már haza is azzal jövök, és itthon leszervizeltetem - olajcsere, ilyesmik. Egy éve nem volt szerelőnél... ráfér.

Hiába no... városi pöfögésre, pót-autónak (szóval... amire végül is vettük) alkalmas a kis járgány - de hosszabb távokra nem igazán. Bár mondjuk érdekelne, hogy a leírt hibajelenség hátterében mi lehet  :hmmmm:

Ellenben füstölni nem füstölt :) ... és csak kb. 2 deci olajat evett meg a közel 400 km-en. Jóféle MOL MSE van amúgy benne  :cool2:

Úgy vélem, hogy a karburátorba "elkocsonyásodott" az üzemanyag, vagyis túlhűlt menet közben. Hasonló esett meg velem is, amikor egy kocka ezerhármassal egyszer télen haladtam lefele Tiszakécskére Pestről. Ott is ez volt.  Ennek egyébként az a megoldása, hogy egy telitankhoz kell egy-két deci etanolt, vagy denszeszt önteni, az összeszedi a vizet a tankból és a rendszerből is.  A másik meg, hogy lassabban kell menni. Nem lennék meglepve, ha a városi használat mellett némi kondenzvíz keletkezett volna az üzemanyagtartályban.  Amikor visszakapcsoltál a torlóüzem a karbiból kiszívta a problémás részt, utána meg már jött az üza. rendesen, míg megint jött a trutyi.

Nahát Cucu Erdélyben teljesít szolgálatot?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #467 Dátum: 2014.02.24 19:58:51 »
Úgy vélem, hogy a karburátorba "elkocsonyásodott" az üzemanyag, vagyis túlhűlt menet közben. Hasonló esett meg velem is, amikor egy kocka ezerhármassal egyszer télen haladtam lefele Tiszakécskére Pestről. Ott is ez volt.  Ennek egyébként az a megoldása, hogy egy telitankhoz kell egy-két deci etanolt, vagy denszeszt önteni, az összeszedi a vizet a tankból és a rendszerből is.  A másik meg, hogy lassabban kell menni. Nem lennék meglepve, ha a városi használat mellett némi kondenzvíz keletkezett volna az üzemanyagtartályban.  Amikor visszakapcsoltál a torlóüzem a karbiból kiszívta a problémás részt, utána meg már jött az üza. rendesen, míg megint jött a trutyi.

Nahát Cucu Erdélyben teljesít szolgálatot?
Tudom, milyen az a karburátor-jelenség, amiről beszélsz  :) ... Moszkviccsal átéltem párszor. Nem az üzemanyag kocsonyásodik el ilyenkor (a benzin azért a mi égövünkön nemigen tud ilyet), hanem kondenzvíz csapódik ki a karburátorban, az okozza a problémát. De ilyesmi nem lép fel plusz 12-13 fokban ;) ... márpedig az út idején annyi volt.

Kondenzvizet is kizárnám. Egyrészt városban SOHA nem lépett fel ez a jelenség; másrészt most is túl ritkásan jelentkezett ahhoz, hogy ilyesmi okozhatta volna. Ha víz kerül a karbiba, illetve a fúvókákba, akkor a motor hirtelen elveszíti a teljesítményét (mintha elengednéd a gázt), aztán akár le is áll. Ilyet is gyakran átéltem a Moszkviccsal, de ez nem ilyen volt. Itt "csak" az egyik henger állt le, és a motor tüsszögött vissza a karburátorba.

Amúgy igen, most kint lesz Erdélyben húsvétig - akkor megyek majd legközelebb. Sokszor mondjuk nem lesz használva, mert a leányzó addig csak egyszer megy majd haza, egy hétvégére. Eléggé meg is volt illetődve, mikor először kellett végigcsinálnia a hidegindítási procedúrát  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Daihatsu
« Válasz #468 Dátum: 2014.02.28 19:00:58 »
cuc-ot nekem is volt szerencsém látni...bocs, ha megijesztettem, ahogy elsuhantam mellette :P
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #469 Dátum: 2014.03.01 22:21:17 »
cuc-ot nekem is volt szerencsém látni...bocs, ha megijesztettem, ahogy elsuhantam mellette :P
Az nem Cucu volt, hanem a Camry ;) ... visszafelé ugye azzal mentem. A Camryt nem hívom Cucunak, függetlenül attól, hogy CUC a rendszáma :)

Cucu nem más, mint a kis Daihatsunk  :yes: ... még Trotter Mester nevezte el így. Mert ugye "daihaccu(cu)"  :D

----------------------

Amúgy nem ijesztettél meg  :flowers: ... figyeltem már egy ideje a tükörben, hogy elég nagy tempókülönbséggel érkezel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Daihatsu
« Válasz #470 Dátum: 2014.03.01 22:24:52 »
ö nemis cucut írt,hanem cuc-ot!!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Daihatsu
« Válasz #471 Dátum: 2014.03.02 02:17:14 »
És ráadásul nem is volt olyan nagy az a tempókülönbség ;)  :sorcerer: :)
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #472 Dátum: 2014.03.02 09:17:26 »
Amúgy meg nem én neveztem el, hanem a lányom, aki használta.....  :surrender:  Más minden stimmel.  :yes: Meg egyébként is: minden másra ott van a MasterCard, mint tudjuk.  :sorcerer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Daihatsu
« Válasz #473 Dátum: 2014.03.02 12:21:22 »
Palaczk, nem megszívta magát a motor a Dai-ban?
nekem a ladám akkor csinált ilyet.. gondolom nem kézi szívatós a dai akkor lehet néha rádúsit?
amúgy fura hogy karbis, haver 92es daija efi volt már rég.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #474 Dátum: 2014.03.02 14:16:14 »
Palaczk, nem megszívta magát a motor a Dai-ban?
nekem a ladám akkor csinált ilyet.. gondolom nem kézi szívatós a dai akkor lehet néha rádúsit?
amúgy fura hogy karbis, haver 92es daija efi volt már rég.

Ez kilencvenegyes egyliteres Dai. Ez karbis. A haverodé nyilván egyhármas.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Daihatsu
« Válasz #475 Dátum: 2014.03.02 14:32:36 »
Ez kilencvenegyes egyliteres Dai. Ez karbis. A haverodé nyilván egyhármas.
az. 93lóval talán.
apámnak is van egy kis sötétkék sedan dai charade. 1992nyári, 118e km;)
az is efi. 4literből megvan.
fura,h futotta 4el.ablakra,de szervoja meg nincs.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.02 14:44:55 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #476 Dátum: 2014.03.08 20:53:45 »
Palaczk, nem megszívta magát a motor a Dai-ban?
nekem a ladám akkor csinált ilyet.. gondolom nem kézi szívatós a dai akkor lehet néha rádúsit?
amúgy fura hogy karbis, haver 92es daija efi volt már rég.
Ebben sima, egyszerű, kézi szivatós karburátor van még. Eléggé utolsó mohikán volt már ezzel, '91-ben - de ilyen. Ezres, anno alapmodell volt.

Amúgy nem hinném, hogy megszívta magát - üzemmelegen, egyenletes magas fordulatszámon, ez eléggé furcsa lenne. Az egyik hengerben a kompresszió közel 30 %-al alacsonyabb, mint a másik kettőben, és ennek a hengernek a gyertyája is mindig fekete, míg a másik kettőé szép "őzbarna". Én arra gyanakszom, hogy a jelenséget az okozta, hogy olyankor a hibás henger kihagyott, részben vagy teljesen leállt. Városban amúgy soha nem produkált ilyet - illetve akkor sem, amikor anno, 2012 augusztus elején hazahoztam a kocsit Trotteréktől.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Daihatsu
« Válasz #477 Dátum: 2014.04.01 22:49:31 »
Letelt az egy évünk, így svájci rendszámú autót kell használnunk, így feleslegessé vált, és eladó lett a Dai
Nyugodt szívvel ajánlom, hibátlan. Jobb eleje volt javítva (sárvédő, lámpa). Motorháztetőbe bele van ködölve, de észre sem vennétek, ha nem írnám le. :)

Vegyétek-vigyétek!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daihatsu/sirion/daihatsu_sirion-7696272
kisa
born to ride

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Daihatsu
« Válasz #478 Dátum: 2014.04.01 23:30:14 »
hölgy tulaj? ;)) ;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #479 Dátum: 2014.04.01 23:42:14 »
Négyvééédééééé  :yes: :clap: :wub:

Most nem néztem utána, de jól emlékszem, hogy a motorja azonos a Yaris I és II 1.3 VVTi-vel :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )