Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 167494 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Daihatsu
« Válasz #30 Dátum: 2005.06.24 09:35:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A múltkorjában láttam egy döbbenetesen jó állapotú Charmantot .

Ha már a Charmant szóba került. Érdekes, hogy a Daihatsunál milyen hosszúak a modellperiódusok. A Charmant még hagyján, de az utódjának tekinthető Applause jó 10 évig ment, és tk. utód nélkül szűnt meg - ha megszűnt egyáltalán. A Charade-generációk is rettentő hosszú ideig futottak. Az is igaz, hogy nem tömegmárka a Daihatsu...
music     

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Daihatsu
« Válasz #31 Dátum: 2005.09.01 09:29:52 »
Nálunk a családban van egy 82-es Charade. Apám újonan vette, a mai napig azt használja. :!: Ritka megbízható autó. Igaz most is "csak" 200000 van benne, szal nem lett agyonhasználva. A mai napig csak a kötelező szervízalkatrészek ill. mechanikus (kopó) alkatrészek lettek cserélve (illetve volt 2 kocc, de ugye az nem az autó hibájából...), olajfogyasztás tulképpen elhanyagolható 1deci/1000 km (a Carinám 4szer többet eszik oljaból), még a lengéscsillapítók is gyáriak, bár azok már cserére szorulnának. A autóról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Egyetlen hibája a kora. A kasztnit elkezdte rendesen kikezdeni a rozsda.
Annak idején 3db 1500-ös Ladát lehetett venni az árán. 10 éves koráig fater mindig Pestre vitte fel szervizelni.
Legutóbb, amikor otthon voltam elkértem az öregtől a járgányt egy körre. Még mindig nagyon megy! Egyébként csak sima ezres 3 hengeres.
3 évig szinte csak én hajtottam, van tapasztalatom vele:
- rendkívül pörgős motor (óra szerinti 90-nél 5-ben 3000-3100 -at forog a motor)
- 2000-es fordulat alatt hallott (3henger+kisccm), pl 4ben 50-nél1900-2000-et pörög és hajlamos rángatni
- fogyasztás: vegyesben lazán megette a 7,5-8 litert, városban 8,5-9 -et
- lehetetlen vele "nyugdíjas" módon közlekedni :)
- a kmóra 150 km/h -ig van skálázva, ezt még 20 évésen is tudta!
- ezen az ótón tanultam meg vezetni - a mai napig meghatározza a vezetési stílusomat
- a rövid fokozatok miatt lámpánal nagyon lehet vele alázni.... :)
Sajna most ért abba a korba, amikor rendesen lehetne rá költeni, csak a kasztni + l.csillapítók lennének legalább 150e-be.
Szerintem.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #32 Dátum: 2005.09.03 21:46:04 »
Idézetet írta: "kavarc"
Nálunk a családban van egy 82-es Charade. Apám újonan vette, a mai napig azt használja. :!: Ritka megbízható autó. Igaz most is "csak" 200000 van benne, szal nem lett agyonhasználva. A mai napig csak a kötelező szervízalkatrészek ill. mechanikus (kopó) alkatrészek lettek cserélve (illetve volt 2 kocc, de ugye az nem az autó hibájából...), olajfogyasztás tulképpen elhanyagolható 1deci/1000 km (a Carinám 4szer többet eszik oljaból), még a lengéscsillapítók is gyáriak, bár azok már cserére szorulnának. A autóról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Egyetlen hibája a kora. A kasztnit elkezdte rendesen kikezdeni a rozsda.
Annak idején 3db 1500-ös Ladát lehetett venni az árán. 10 éves koráig fater mindig Pestre vitte fel szervizelni.
Legutóbb, amikor otthon voltam elkértem az öregtől a járgányt egy körre. Még mindig nagyon megy! Egyébként csak sima ezres 3 hengeres.
3 évig szinte csak én hajtottam, van tapasztalatom vele:
- rendkívül pörgős motor (óra szerinti 90-nél 5-ben 3000-3100 -at forog a motor)
- 2000-es fordulat alatt hallott (3henger+kisccm), pl 4ben 50-nél1900-2000-et pörög és hajlamos rángatni
- fogyasztás: vegyesben lazán megette a 7,5-8 litert, városban 8,5-9 -et
- lehetetlen vele "nyugdíjas" módon közlekedni :)
- a kmóra 150 km/h -ig van skálázva, ezt még 20 évésen is tudta!
- ezen az ótón tanultam meg vezetni - a mai napig meghatározza a vezetési stílusomat
- a rövid fokozatok miatt lámpánal nagyon lehet vele alázni.... :)
Sajna most ért abba a korba, amikor rendesen lehetne rá költeni, csak a kasztni + l.csillapítók lennének legalább 150e-be.
Szerintem.


Jó hosszú idővel ezelőtt (13 éve) egy nyáron át én is elég sokat vezettem egy ilyen , régi , 81-es 1.0 ötajtós Charadét (unokatesómé volt) . Emlékszem rá a mai napig , hogy könnyen vezethető , kezes kis gép volt - viszont arra is , hogy mennyire idegesített a nyomaték-nélkülisége - én rettentően rühellem , mikor 60 alatt nem lehet négyesbe (pláne ötösbe) kapcsolni , de ezzel az autóval tényleg nem lehetett . Ehhez képest zabált , közel annyit , mint most a kétszer akkora motoros Camrym  :roll: ... Egyébként annyit tennék hozzá , hogy szerintem nem szerencsés dolog ragaszkodni egy bizonyos autón kialakult vezetési stílushoz - úgy kell vezetni az adott kocsit , ahogy az igényli .

Mondjuk , ez megmagyarázza , hogy miért irtózol te a Carinán a 2000-2500 körüli váltástól - holott ez az autó , ellentétben a Charadéval , ezt gond nélkül bírja .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #33 Dátum: 2005.11.04 15:30:22 »
Meg hogy a Daihatsu nem gyart nagy kocsit ;) ...



Es az aktualis generacio :



Mintha kisse hasonlitana valamire  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Daihatsu
« Válasz #34 Dátum: 2005.11.05 08:24:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mintha kisse hasonlitana valamire  :D

Igen, szerintem is olyan opelos  :lol:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Daihatsu
« Válasz #35 Dátum: 2005.11.10 01:24:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mintha kisse hasonlitana valamire  :D

Pedig a neve is azt mondja, hogy ez más...
Viszont akkor lehet, hogy így fog tovább élni az a bizonyos autó, amire nem hasonlít.  :!:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #36 Dátum: 2005.11.14 13:22:14 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mintha kisse hasonlitana valamire  :D

Pedig a neve is azt mondja, hogy ez más...
Viszont akkor lehet, hogy így fog tovább élni az a bizonyos autó, amire nem hasonlít.  :!:


No , ezt poénnak szántam , de ezek szerint nem ment át ...

Szóval : ez gyakorlatilag egy az egyben Camry , minimális kozmetikai különbségekkel . A felső képen a V20-as , alatta az aktuális modell .

Mi lenne az a "bizonyos autó" , amire nem hasonlít ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Daihatsu
« Válasz #37 Dátum: 2005.11.14 15:52:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"

No , ezt poénnak szántam , de ezek szerint nem ment át ...

Szóval : ez gyakorlatilag egy az egyben Camry , minimális kozmetikai különbségekkel . A felső képen a V20-as , alatta az aktuális modell .

Mi lenne az a "bizonyos autó" , amire nem hasonlít ?

Ez nekem kicsit fura... A Daihatsu mindig is kisautókat gyártott. Talán egyetlen kivétel az "akkori" Charmant, ami akkor még talán befért a küzépkategóriába. Vagy talán még az Applause, de szerintem az is csak nagyon alsó közép...
Visszatérve az ALTIS-ra: nemtom milyen piacra szánják? Lehet, hogy csak Japánba?
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #38 Dátum: 2005.11.14 20:47:15 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Palaczk"

No , ezt poénnak szántam , de ezek szerint nem ment át ...

Szóval : ez gyakorlatilag egy az egyben Camry , minimális kozmetikai különbségekkel . A felső képen a V20-as , alatta az aktuális modell .

Mi lenne az a "bizonyos autó" , amire nem hasonlít ?

Ez nekem kicsit fura... A Daihatsu mindig is kisautókat gyártott. Talán egyetlen kivétel az "akkori" Charmant, ami akkor még talán befért a küzépkategóriába. Vagy talán még az Applause, de szerintem az is csak nagyon alsó közép...
Visszatérve az ALTIS-ra: nemtom milyen piacra szánják? Lehet, hogy csak Japánba?


Eddig én sem tudtam , hogy Daihatsu név alatt fut nagyobb autó is - persze lehet , hogy korábban is így volt , csak azok sem jutottak el az európai piacra . Igen , ezt is Japánban forgalmazzák - meg , gondolom , még egyéb távol-keleti országokban is talán . Japánban mindenesetre biztosan .

A Charmant inkább kompakt autó volt (méretre akkori Jetta) , az Applause szintén .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Daihatsu
« Válasz #39 Dátum: 2005.11.14 23:41:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mintha kisse hasonlitana valamire  :D
Pedig a neve is azt mondja, hogy ez más... Viszont akkor lehet, hogy így fog tovább élni az a bizonyos autó, amire nem hasonlít.  :!:
No , ezt poénnak szántam , de ezek szerint nem ment át ...  Szóval : ez gyakorlatilag egy az egyben Camry , minimális kozmetikai különbségekkel . A felső képen a V20-as , alatta az aktuális modell .  Mi lenne az a "bizonyos autó" , amire nem hasonlít ?

De, átjött, csak nem jó smileykat raktam be. :roll:   Az a bizonyos autó a Camry lenne. :lol: :wink:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #40 Dátum: 2005.11.17 14:11:14 »
Ja értem . Hát a Camry persze tovább él (naná , mikor ugye az USA-ban listavezető) - csak épp nem Európában  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Daihatsu
« Válasz #41 Dátum: 2006.04.26 21:39:46 »
Érdekes kis Daihatsut láttam tegnap egy kereskedésben . '85-ös Charade , még a szögletes kasztnis változat , ilyen :




Node nem is ez a lényeg , hanem a motor : a kuriózum 1.0 literes dízel :D ! Ötsebességes váltóval és kasztnival , jó közepes állapotban (szép fényezés , tûrhetõ utastér , kismértékû korrózió itt-ott , jó gumik) . Az ára mondjuk meglehetõsen húzós : 250 ezer  :mivan: ... dehát nyilván lehet alkudni . És városba , kezdõnek nagyon príma kis jószág ez - száguldozni nem lehet vele ;) , de nagyon keveset eszik , és megbízható , nomeg nagyon könnyen vezethetõ .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gtti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Daihatsu
« Válasz #42 Dátum: 2006.05.16 11:23:26 »
Tudom én, hogy ez már rég nem látogatott topic, de én csak most néztem meg és, hát ez a 8-10 literes fogyasztás a Charade Gtti-nél elég durva a számomra. Én már sok éve használom az enyémet, de nekem simán kijön 6 körül. Igaz már nem hajtom keményen, de húzós tempónál sem ment 8 fölé.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Daihatsu
« Válasz #43 Dátum: 2006.05.19 11:24:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
a kuriózum 1.0 literes dízel :D ! Ötsebességes váltóval és kasztnival , jó közepes állapotban (szép fényezés , tûrhetõ utastér , kismértékû korrózió itt-ott , jó gumik) . -  száguldozni nem lehet vele ;) , de nagyon keveset eszik , és megbízható , nomeg nagyon könnyen vezethetõ .

Ez a 39 lóerõs motor? Az tényleg keveset evett - városban 4,5-t, de cserébe kispolszkis "dinamiká"val örvendeztette meg az embert...
music     

six

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Daihatsu
« Válasz #44 Dátum: 2006.08.02 16:54:41 »
Mivel sok évig Daihatsum volt, ezért én is igyekszem feldobni a topikot: a Daihatsu drágaságához csak annyit tennék hozzá, hogy míg a Toyotanak Európában is van gyára, a Daihatsuhoz meg mindent japánból kell behozni. Ráadásul a Toyota csak nem õrült meg, hogy az Aygonak meg a Yarisnak konkurrenciát csináljon... :-) Nyilván a többségi tulajdonos szava dönt a piacokról.
A fogyasztásról annyit, hogy a 8 litert fogyasztó GTTi-nek tuttira valami baja volt, mert ezek a kocsik normál tempóban (2500 körüli váltás stb.) 6-6,5-et fogyasztanak. Nekem egy 1.3-as volt, az bármit csináltam vele, 7-et evett.
Az Altis-Camry témához meg csak annyit tennék hozzá, hogy a Toyota Rush pedig a Daihatsu BeGo átcímkézett, egy az egyben átvett változata - én is így csinálnám a Toyota helyében. :-)