Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 170155 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #120 Dátum: 2008.06.14 01:49:33 »
Párom szeretne egy külső fényezést rá, mert - aki látta tudja - minden elem más színárnyalatban díszeleg. No nem azért, mert össze vissza volt törve - törésmentes a kicsike -, hanem azért, mert a Dai-nak ebben az időben híresen xar volt a fényezőtechnikája az akril színekben. Mindegyik mattul, a színesek fakulnak, nem bírják a magyaros puszta-UV sugárzást. :sweatdrop: Na neten keresztül kértem árajánlatot 180E+Áfa+szét és összeszerelési díj az ajánlat. :eek: Marad ilyen. :alien: Majd megkérdem a havert, hogy nem akar-e gyakorolni rajta.... :cool2: :sorcerer:

Nem annyira a Dai fényezőtechnikája itt a ludas - a normál piros lakk hajlamos lemattulni, sokkal inkább, mint más színek. A piros Carinák, Golf II-esek stb. is mattulnak.

Viszont szerintem egy alapos polír jóval olcsóbb lenne, mint egy komplett fényezés ;) ... Végig kell menni rajta erős lakktisztító polírpasztával kétszer-háromszor, és nagyon sokat fog szépülni. Amennyire emlékszem, nincs az a fényezés még annyira lemattulva, hogy menthetetlen lenne.

Amúgy ha mégis ezt választjátok: itt Pécsett 100-110 körül tutira megcsinálják. Szépen. Nekem a Camryre mondott 120-at a mester, és az ugye kicsit nagyobb :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #121 Dátum: 2008.06.14 11:33:33 »
Párom szeretne egy külső fényezést rá, mert - aki látta tudja - minden elem más színárnyalatban díszeleg. No nem azért, mert össze vissza volt törve - törésmentes a kicsike -, hanem azért, mert a Dai-nak ebben az időben híresen xar volt a fényezőtechnikája az akril színekben. Mindegyik mattul, a színesek fakulnak, nem bírják a magyaros puszta-UV sugárzást. :sweatdrop: Na neten keresztül kértem árajánlatot 180E+Áfa+szét és összeszerelési díj az ajánlat. :eek: Marad ilyen. :alien: Majd megkérdem a havert, hogy nem akar-e gyakorolni rajta.... :cool2: :sorcerer:

Nem annyira a Dai fényezőtechnikája itt a ludas - a normál piros lakk hajlamos lemattulni, sokkal inkább, mint más színek. A piros Carinák, Golf II-esek stb. is mattulnak.

Viszont szerintem egy alapos polír jóval olcsóbb lenne, mint egy komplett fényezés ;) ... Végig kell menni rajta erős lakktisztító polírpasztával kétszer-háromszor, és nagyon sokat fog szépülni. Amennyire emlékszem, nincs az a fényezés még annyira lemattulva, hogy menthetetlen lenne.

Amúgy ha mégis ezt választjátok: itt Pécsett 100-110 körül tutira megcsinálják. Szépen. Nekem a Camryre mondott 120-at a mester, és az ugye kicsit nagyobb :)

Most kértem ajánlatot polírozásra. Az az igazság, hogy amikor megvettük átmentem rajta először erős polírral, majd piros színpolírral, csodás eredménye lett. Ennek lassan egy éve.
A fényezési tippett köszönöm, "elmentettem" ! ;)

Méghogy a peros Carinák mattulnak.... Láttad taby öreglányát? Bakker...... :rockon:

Nézegettem a políros iparosok árlistáig 20E körül már csodát tesznek. Modjuk annyiért már illik is.... :innocent:


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #122 Dátum: 2008.06.14 14:24:09 »
Méghogy a peros Carinák mattulnak.... Láttad taby öreglányát? Bakker...... :rockon:

Az nem mérvadó, mert folyton garázsban állt és marha keveset futott, de ezt te is tudod ;) ... Érdemes körülnézni pl. az osztrákoknál meg a németeknél, ott futkos a sok tizenéves piros kocsi lemattulva mint az állat - mert ott nincs ennyi idős korára minden autó újrafestve, mint nálunk. (Na persze, ennek ellenére nem mattultak volna le azok sem, ha mondjuk akár csak évente 1x kaptak volna egy polírt, waxot.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #123 Dátum: 2008.06.14 18:43:28 »
Kíváncsi leszek, ha egyszer méltóztat az iparos visszaímélezni....  :wacko:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #124 Dátum: 2008.06.14 19:06:47 »
Kíváncsi leszek, ha egyszer méltóztat az iparos visszaímélezni....  :wacko:

Nagyon sokan nem fárasztják magukat ilyesmivel, van elég ügyfelük enélkül is, aki telefonon/személyesen checkol be  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #125 Dátum: 2008.06.14 19:29:21 »
Kíváncsi leszek, ha egyszer méltóztat az iparos visszaímélezni....  :wacko:

Nagyon sokan nem fárasztják magukat ilyesmivel, van elég ügyfelük enélkül is, aki telefonon/személyesen checkol be  ::) ...

No ennél nyilvános a bejelentkezési naptár... Vannak benne, vannak benne, de azért nincsen csúcsra járatva.... No persze egy tag, aki egy 17 éves Dait. akar polírozni, amikor Ódik állnak sorban.... :yawn: :cool2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #126 Dátum: 2008.06.14 19:34:19 »
Kíváncsi leszek, ha egyszer méltóztat az iparos visszaímélezni....  :wacko:

Nagyon sokan nem fárasztják magukat ilyesmivel, van elég ügyfelük enélkül is, aki telefonon/személyesen checkol be  ::) ...

No ennél nyilvános a bejelentkezési naptár... Vannak benne, vannak benne, de azért nincsen csúcsra járatva.... No persze egy tag, aki egy 17 éves Dait. akar polírozni, amikor Ódik állnak sorban.... :yawn: :cool2:

Hát ja. Lehet, azt hiszi, hogy sokat kéne vacakolnia vele, és ezért nem is válaszol  :hammer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #127 Dátum: 2008.06.15 12:11:57 »
Kíváncsi leszek, ha egyszer méltóztat az iparos visszaímélezni....  :wacko:

Nagyon sokan nem fárasztják magukat ilyesmivel, van elég ügyfelük enélkül is, aki telefonon/személyesen checkol be  ::) ...

No ennél nyilvános a bejelentkezési naptár... Vannak benne, vannak benne, de azért nincsen csúcsra járatva.... No persze egy tag, aki egy 17 éves Dait. akar polírozni, amikor Ódik állnak sorban.... :yawn: :cool2:

Hát ja. Lehet, azt hiszi, hogy sokat kéne vacakolnia vele, és ezért nem is válaszol  :hammer:

Válaszolt. Elküldöm PÜ-be Neked is, élmény. :) Nézd majd az időpontokat is!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #128 Dátum: 2008.09.08 19:25:33 »
Vettem egy nagy levegőt, vettem hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, homlokoldali főtengely és vezérműtengely szimmeringet, szelepszár-szimmering garnitúrát, olajat, olajszűrőt és elvittem a szakibácsihoz a öregfiút, megszüntetendő az olajpárádzását. Mostanra már ahol lehet, megjelentek az olajkipárolgások. Hiába na, azok a szimmeringek csak 17 évesek és az utóbbi időben bizony-bizony sokat állhattak, így a mostani igénybevételre már így reagáltak. szóval rendberakatom.

Ja, a tömítések Ajusa, az olajszűrő MAN, a szimmeringeket sajnos nem írtam fel. Olaj Castrol Magnatech 10W-40  A3/B3, szerintem ebbe teljesen jó az olaj, 105E Km van benne, még a MoS2 olajat nem akartam beletölteni, talán, ha csipegetni fogja a motor. A használat mondja meg, hogy lefele, azaz az 5W tartomány felé elmozdulok-e, vagy sem. Télen, latyakban nem használom, csak száraz időben, mondjuk sima esőben igen, de csak akkor, ha só a közelben sincsen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Daihatsu
« Válasz #129 Dátum: 2008.09.09 11:36:03 »
ezeket én is ismerem emléxem ez elozo corimban dai komp. alkatreszek voltak .
mennyibe volt a munkadij? és a többi? totál szét kellett szedni nem?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #130 Dátum: 2008.09.09 14:03:09 »
ezeket én is ismerem emléxem ez elozo corimban dai komp. alkatreszek voltak .
mennyibe volt a munkadij? és a többi? totál szét kellett szedni nem?

Biztosan nem volt ezzel komp, mert ez három hengeres. :innocent: Talán a négyhengeres  egyhármassal, azt nem tudom.

Munkadíjat, majd megírom, mert most csinálják, holnap jön meg az olaj délelőtt, az olaj 7,7E-be, a tömítés garnitúra összesen 7E volt. Az olajszűrő, valami 950.-HUF, a szimmeringek párszáz, a szelepszár-szimm. 1,5E HUF. Legalábbis, ha jól emlékezem, most nincsenek nálam a számlák.
Nem kell totál szétszedni, csak a hengerfejet leszedni, hiszen abban az égéstér felé lehet a szelepszár-szimmeringeket kiütni. A főtengelyhez, dugókhoz, stb.
nem kell hozzányúlni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #131 Dátum: 2008.09.10 17:04:35 »
Vettem egy nagy levegőt, vettem hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, homlokoldali főtengely és vezérműtengely szimmeringet, szelepszár-szimmering garnitúrát, olajat, olajszűrőt és elvittem a szakibácsihoz a öregfiút, megszüntetendő az olajpárádzását. Mostanra már ahol lehet, megjelentek az olajkipárolgások. Hiába na, azok a szimmeringek csak 17 évesek és az utóbbi időben bizony-bizony sokat állhattak, így a mostani igénybevételre már így reagáltak. szóval rendberakatom.

Ja, a tömítések Ajusa, az olajszűrő MAN, a szimmeringeket sajnos nem írtam fel. Olaj Castrol Magnatech 10W-40  A3/B3, szerintem ebbe teljesen jó az olaj, 105E Km van benne, még a MoS2 olajat nem akartam beletölteni, talán, ha csipegetni fogja a motor. A használat mondja meg, hogy lefele, azaz az 5W tartomány felé elmozdulok-e, vagy sem. Télen, latyakban nem használom, csak száraz időben, mondjuk sima esőben igen, de csak akkor, ha só a közelben sincsen.

Dicséretesen maximalista hozzáállás, Mester  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #132 Dátum: 2008.09.10 19:41:28 »
Vettem egy nagy levegőt, vettem hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, homlokoldali főtengely és vezérműtengely szimmeringet, szelepszár-szimmering garnitúrát, olajat, olajszűrőt és elvittem a szakibácsihoz a öregfiút, megszüntetendő az olajpárádzását. Mostanra már ahol lehet, megjelentek az olajkipárolgások. Hiába na, azok a szimmeringek csak 17 évesek és az utóbbi időben bizony-bizony sokat állhattak, így a mostani igénybevételre már így reagáltak. szóval rendberakatom.

Ja, a tömítések Ajusa, az olajszűrő MAN, a szimmeringeket sajnos nem írtam fel. Olaj Castrol Magnatech 10W-40  A3/B3, szerintem ebbe teljesen jó az olaj, 105E Km van benne, még a MoS2 olajat nem akartam beletölteni, talán, ha csipegetni fogja a motor. A használat mondja meg, hogy lefele, azaz az 5W tartomány felé elmozdulok-e, vagy sem. Télen, latyakban nem használom, csak száraz időben, mondjuk sima esőben igen, de csak akkor, ha só a közelben sincsen.

Dicséretesen maximalista hozzáállás, Mester  :yes:

Köszi Mester. Igyexem. Hála Istennek, ismét megengedhettünk magunknak egy második autót. Robogós kontaktod a gép tárgyában még nem mondott semmit sem?

Ma lett szétszetve a hengerfej, írom a részleteket, fényképező nem volt a közelben, a telón meg nincsen vaku, így képeket nem tudtam csinálni.
Szóval:
Hengerfej: minden szép és jó, csak a tömítések kicsit felkeményedtek, így csak hosszas csiszálás után tűntek el a hengerfejről. Szelepszárszimmeringek a nullára kopva, felkeményedve, gyakorlatilag a szelepszárak sitty-sutty kiestek szétszedéskor, normál üzemmódban ezeknek "zsírosan" passzentosan mozognának.
A motorba belenézvea a dugattyúkon kormos olajégésnyomok, nyilván a tömítetlenség okán, amúgy ránézésre teljesen rendben. ( a motorral semi gond nem volt, húzott is és ment is rendesen)

A porlasztó: minden OK, kicsit az is olajpárás, lehet, hogy némi teszt után befigyel egy kartergáz szűrő apparátus.
 :excl:(házilag előállítható szűrőrendszer, mely a kartergázban lévő olajködöt kiválasztja, ezzel tisztítja a motor öblítését, valamint jótékony hatást gyakorol a ZK emisszióértékeire is. (bővebbett erről ha valaki igényli szívesen írok, linkelek usw.)) :excl:

A termosztátház egyik csavarja megadta magát beletört a házba. :censored: Viszont semmi baj, kipoerálható, kap egy tőcsavart egy anyával, és annyi. :single fuck:

Még vennem kell egy szívósor tömítést, némi tömítőpasztát, és műsoron kívül egy féltengely-mandzsettát, mert szakadt, mondá a szakibácsi. 10/10 :clap:

No itt tartok. Ja, igen, megjött a Castrol olaj 6.000.- HUF /4 lityi  :1eye:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #133 Dátum: 2008.09.11 19:16:03 »
Újabb szösszenet, vettem szívó és kipufogósor tömítést is, valamint Szilorel nevű olaj, víz és hőálló tömítőpasztát mindezekhez. A paszta 650.-HUF volt, a Loctite hasonló pasztája 10E (!!!!) képest. :eek: Wazz!! Lelőhelye, ha valakinek kellene hasonló tömítőanyag, vagy bármire, tényleg bármire, megvan eltettem.

Viszont kiderült, a féltengely mandzsetta tüzetesebb vizsgálatánál, hogy a váltó féltengely oldali mindkettő szimmeringje is cserére szorul. :sweatdrop:
Ez is marha nagy tétel lesz, csak kapjak.

Tényleg, ami szimmering van a kocsiba, azt mindet ki kell cserélni. Mondtam, hogy akkor már nézzük meg a gumicsöveket is, inkáb most, mint üzem közben. :excl:

Alakul a kicsike! :wub:
Most még morfondírozom az alvázvédelemen.Mármint, hogy lefújjuk vagy sem. :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Daihatsu
« Válasz #134 Dátum: 2008.09.11 22:56:11 »
Újabb szösszenet, vettem szívó és kipufogósor tömítést is, valamint Szilorel nevű olaj, víz és hőálló tömítőpasztát mindezekhez. A paszta 650.-HUF volt, a Loctite hasonló pasztája 10E (!!!!) képest. :eek: Wazz!! Lelőhelye, ha valakinek kellene hasonló tömítőanyag, vagy bármire, tényleg bármire, megvan eltettem.

Viszont kiderült, a féltengely mandzsetta tüzetesebb vizsgálatánál, hogy a váltó féltengely oldali mindkettő szimmeringje is cserére szorul. :sweatdrop:
Ez is marha nagy tétel lesz, csak kapjak.

Tényleg, ami szimmering van a kocsiba, azt mindet ki kell cserélni. Mondtam, hogy akkor már nézzük meg a gumicsöveket is, inkáb most, mint üzem közben. :excl:

Alakul a kicsike! :wub:
Most még morfondírozom az alvázvédelemen.Mármint, hogy lefújjuk vagy sem. :1eye:

Wazz, 20 éves gép, jóhogy átnézed a gumicsöveket, de ha cseréled, akkor ezentúl évente nézd, mert az biztos nem bír ki fele ennyit sem.
( Nekem gyári Opel benzincső spriccelt 6 évesen, a Hűtő gumicsöve, meg fél évvel később egyszerűen szétrobbant.)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!