Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 170785 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re:Daihatsu
« Válasz #525 Dátum: 2014.04.18 20:49:49 »
kösz!  :clap:
Majd még azért egy mosást is kap, csak arra már nem jutott ma idő.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #526 Dátum: 2014.04.26 14:16:23 »
Meg kell dicsérjem a kis Cucut: kedden simán, problémamentesen hazahozott Erdélyből  :yes: ! Méghozzá úgy, hogy a háztól-házig 381 km-es utat nettó 5 óra 15 perc alatt tettük meg  :D

A teljes, oda-vissza összesen 920 km-es úton kerek 1 liter olaj fogyott el. Benzinből kb. 6.5-öt evett százon - nem különösebben kíméletes stílus mellett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #527 Dátum: 2014.04.26 15:04:11 »
Meg kell dicsérjem a kis Cucut: kedden simán, problémamentesen hazahozott Erdélyből  :yes: ! Méghozzá úgy, hogy a háztól-házig 381 km-es utat nettó 5 óra 15 perc alatt tettük meg  :D

A teljes, oda-vissza összesen 920 km-es úton kerek 1 liter olaj fogyott el. Benzinből kb. 6.5-öt evett százon - nem különösebben kíméletes stílus mellett.

Örülök, hogy hazaérkezett. Prüszkölt hazafele is?  Az 1 kilós olajfogyi 1000 km-re vetítve nem is olyan rossz a közel negyedszázados kocsitól.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #528 Dátum: 2014.04.26 15:38:22 »
Örülök, hogy hazaérkezett. Prüszkölt hazafele is?  Az 1 kilós olajfogyi 1000 km-re vetítve nem is olyan rossz a közel negyedszázados kocsitól.
Nem, hazafelé nem volt prüszkölés  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #529 Dátum: 2014.04.26 18:46:49 »
Nem, hazafelé nem volt prüszkölés  :)

Lelke van, lelke van...  :yes: :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #530 Dátum: 2014.05.19 21:33:42 »
Nem értem én ezt az autót  :?: ...

Végigcsinálta az egész erdélyi utat úgy, hogy gyakorlatilag egyáltalán nem füstölt. Legalábbis a tükörben nem lehetett látni, pedig többször direkt figyeltem. Még olyankor sem, amikor hátulról sütött a lemenőben lévő nap.

Erre most? Megint füstöl, mint az állat... okádja a kék füstöt. A városban! Mint valami James Bond-autó, mikor le akarja rázni az üldözőit... füstfüggönyt húz maga mögé  :eek: :lol: ! Na jó, picit túlzok; de tényleg nagyon durván nyomja. Olyan szinten, hogy a mögöttem jövő kocsik direkt lemaradnak, hogy kikerüljenek a felhőből  ::) ... főleg emelkedőn, mikor jobban kell nyomjam a gázt.

MI a fenétől lehet ez, hogy néha csinálja, néha nem  :hmmmm: ? Megint leragadt a gyűrű? Magától? Vagy el van repedve, és most megint úgy mozdult el a hengerben, hogy kevésbé tudja lehúzni az olajat?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #531 Dátum: 2014.05.20 05:46:28 »
Nem értem én ezt az autót  :?: ...

Végigcsinálta az egész erdélyi utat úgy, hogy gyakorlatilag egyáltalán nem füstölt. Legalábbis a tükörben nem lehetett látni, pedig többször direkt figyeltem. Még olyankor sem, amikor hátulról sütött a lemenőben lévő nap.

Erre most? Megint füstöl, mint az állat... okádja a kék füstöt. A városban! Mint valami James Bond-autó, mikor le akarja rázni az üldözőit... füstfüggönyt húz maga mögé  :eek: :lol: ! Na jó, picit túlzok; de tényleg nagyon durván nyomja. Olyan szinten, hogy a mögöttem jövő kocsik direkt lemaradnak, hogy kikerüljenek a felhőből  ::) ... főleg emelkedőn, mikor jobban kell nyomjam a gázt.

MI a fenétől lehet ez, hogy néha csinálja, néha  nem  :hmmmm: ? Megint leragadt a gyűrű? Magától? Vagy el van repedve, és most megint úgy mozdult el a hengerben, hogy kevésbé tudja lehúzni az olajat?

Ez azért érdekes. Most hirtelen arra tudok gondolni, hogy esetleg összefügg a hideg - viszonylag hideg - motorral.   Ha hideg füstöl, ha igazán üzemmeleg, akkor meg nem (annyira).  Nyilván a városi üzemmódban nem tud olyan szinten felmelegedni, mint egy tartós úton.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #532 Dátum: 2014.05.20 09:36:57 »
Ez azért érdekes. Most hirtelen arra tudok gondolni, hogy esetleg összefügg a hideg - viszonylag hideg - motorral.   Ha hideg füstöl, ha igazán üzemmeleg, akkor meg nem (annyira).  Nyilván a városi üzemmódban nem tud olyan szinten felmelegedni, mint egy tartós úton.
Ne már  :) ... városban pont hogy jobban felmelegszik. Feljebb megy a hőmérő mutatója is, el-elindul a ventillátor, stb.

De mielőtt arra gondolnál, hogy akkor meg ettől van, hogy jobban felmelegszik  :D - nem, nem hinném hogy az a pár fok számítana. Mikor hazaértem Erdélyből, akkortájt városban sem füstölt. Most meg - mint állat. Kb. egyik percről a másikra elkezdte megint.

Édesapám amúgy mesélte, hogy pár napja ment a kocsival, és egy ponton leállt az egyik henger - utána pedig, elmondása szerint, fura csörgő-zörgő zajokat is hallott. Kérdés persze, hogy a motorból-e, vagy a kipufogó szokásos zörgése  :hmmmm: ... aztán hopp, életre kelt újra a henger. Bennem felsejlett, hogy nem akkor mozdult-e el benne valami vajon?

Ehhez jön a tény, hogy a 2-es henger kompressziója sokkal alacsonyabb, mint a másik kettőé - a gyertyája feketébb, kormosabb, szutykosabb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #533 Dátum: 2014.05.24 07:58:06 »
Ne már  :) ... városban pont hogy jobban felmelegszik. Feljebb megy a hőmérő mutatója is, el-elindul a ventillátor, stb.

De mielőtt arra gondolnál, hogy akkor meg ettől van, hogy jobban felmelegszik  :D - nem, nem hinném hogy az a pár fok számítana. Mikor hazaértem Erdélyből, akkortájt városban sem füstölt. Most meg - mint állat. Kb. egyik percről a másikra elkezdte megint.

Édesapám amúgy mesélte, hogy pár napja ment a kocsival, és egy ponton leállt az egyik henger - utána pedig, elmondása szerint, fura csörgő-zörgő zajokat is hallott. Kérdés persze, hogy a motorból-e, vagy a kipufogó szokásos zörgése  :hmmmm: ... aztán hopp, életre kelt újra a henger. Bennem felsejlett, hogy nem akkor mozdult-e el benne valami vajon?

Ehhez jön a tény, hogy a 2-es henger kompressziója sokkal alacsonyabb, mint a másik kettőé - a gyertyája feketébb, kormosabb, szutykosabb.

Mérted a kompressziót, vagy korábban volt-e vizsgálva?  Ha esetleg írtad már, akkor sry.

Ha csak a gyertyából következtetsz erre, akkor még egy dolgot javasolnék, habár pénzbe kerül:  Egy teljes gyújtókábelszettcsere. Lehet, hagsúlyozom, lehet, hogy valamelyik, alkalmasint a ketteske, kábel burkolata elöregedett és bizonyos üzemelési helyzetben áthúz (párás idő, vagy körülmény).  Ez simán okozhatja a le-, leállást időszakosan.  Volt már ilyen random hibám, annó a Trabimon.

A legolcsóbb szett 4E, a legdrágább 15E kedvezmények nélkül.  Persze a rotor és az elosztófedél, megszakító szentháromság cseréjét is javasolnám. (1E, 2E, 3E)

Amúgy a Mazda éppen most kapott egy hasonló update-t, tüsszögött, purrogott, füstölt,  de legalább nem ment.  A cserét követően no problem. (megjegyzem, hogy irományaim alapján 4 évvel ezelőtt lett cserélve rajta komlpetten a cucc. Hja, ennyit bírnak az alkatrészek, pedig megválogatom, hogy mit teszek bele.)
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.24 08:07:08 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #534 Dátum: 2014.05.24 20:47:46 »
Mérted a kompressziót, vagy korábban volt-e vizsgálva?  Ha esetleg írtad már, akkor sry.

Ha csak a gyertyából következtetsz erre, akkor még egy dolgot javasolnék, habár pénzbe kerül:  Egy teljes gyújtókábelszettcsere. Lehet, hagsúlyozom, lehet, hogy valamelyik, alkalmasint a ketteske, kábel burkolata elöregedett és bizonyos üzemelési helyzetben áthúz (párás idő, vagy körülmény).  Ez simán okozhatja a le-, leállást időszakosan.  Volt már ilyen random hibám, annó a Trabimon.

A legolcsóbb szett 4E, a legdrágább 15E kedvezmények nélkül.  Persze a rotor és az elosztófedél, megszakító szentháromság cseréjét is javasolnám. (1E, 2E, 3E)

Amúgy a Mazda éppen most kapott egy hasonló update-t, tüsszögött, purrogott, füstölt,  de legalább nem ment.  A cserét követően no problem. (megjegyzem, hogy irományaim alapján 4 évvel ezelőtt lett cserélve rajta komlpetten a cucc. Hja, ennyit bírnak az alkatrészek, pedig megválogatom, hogy mit teszek bele.)
Igen, lemértük a kompressziót. A középső hengeré csak kb. 70 %-a a másik kettőének (amik amúgy egy jó állapotú motor értékét hozzák, szerelőm szerint). Tutira azzal a hengerrel nem stimmel valami... amit alátámaszt a sokkal csúnyább gyertyakép is. Szerintem repedt a gyűrű vagy ilyesmi. Más magyarázatát nem tudom elképzelni annak, hogy az olajfogyasztás és a füstölés mértéke egyaránt erősen ingadozik.

Gyújtáskábel-cserére amúgy én is gondoltam, mert hideg, nedves-párás időben, az első pár km-en tüsszög, kihagyogat a motor.

A Toyoták valszeg elkényeztettek kicsit e téren... mert sem a Camryben (1983), sem a Coronában (1980), sem a Starletben (1983) nem kellett gyújtáskábelt cserélni soha  :sorcerer: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #535 Dátum: 2014.05.25 08:18:03 »
Igen, lemértük a kompressziót. A középső hengeré csak kb. 70 %-a a másik kettőének (amik amúgy egy jó állapotú motor értékét hozzák, szerelőm szerint). Tutira azzal a hengerrel nem stimmel valami... amit alátámaszt a sokkal csúnyább gyertyakép is. Szerintem repedt a gyűrű vagy ilyesmi. Más magyarázatát nem tudom elképzelni annak, hogy az olajfogyasztás és a füstölés mértéke egyaránt erősen ingadozik.

Gyújtáskábel-cserére amúgy én is gondoltam, mert hideg, nedves-párás időben, az első pár km-en tüsszög, kihagyogat a motor.

A Toyoták valszeg elkényeztettek kicsit e téren... mert sem a Camryben (1983), sem a Coronában (1980), sem a Starletben (1983) nem kellett gyújtáskábelt cserélni soha  :sorcerer: :lol:

Igen, így már én is arra hajlok, hogy a ketteske gyűrű(i)vel lehet valami gond.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #536 Dátum: 2015.01.19 20:55:28 »
Cucu működése sokat javult a napokban, két beavatkozásnak köszönhetően  :otlet:

1: be lett állítva a futómű. Elöl-hátul egyaránt. Sajnos kissé későn jöttem rá, hogy szükség lenne erre - addigra már majdnem simára koptatta mindkét első gumiabroncs külső harmadát. Node jobb későn, mint soha  :) ... és bizony nagy szükség is volt rá: az értékek rémesek voltak, főleg az első kerekek összetartása (0...1 mm a gyári adat, ehhez képest a bal elsőé 5.5, a jobb elsőé 7.0 mm volt). Pozitívum: gördülékenyen ment az állítás - semmilyen csavar nem volt berohadva. Még nagyobb pozitívum: azóta ég és föld, hogy mennyivel jobb a kocsi úttartása és kanyarodási tulajdonságai  :clap: - egyenesben, kis és nagy sebességű, kisebb és nagyobb ívű kanyarokban egyaránt  :yes: ! 7 ezerbe került összesen az első-hátsó futóművek beállítása - vastagon megérte. Még a menetteljesítmények is javultak tőle - érezhetően, láthatóan könnyebben gurul a kocsi most - ez bizonyára az immár nem túl nagy kerék-összetartásnak tudható be.

2: kicseréltem a gyújtáskábeleket - kaptak szép új Bosch gyártmányúakat  :) - amúgy is csak ez volt hozzá rendelhető. Kedvezménnyel összesen 4900-valamennyit fizettem hármójukért. Indokolt volt a dolog, mert a régieknél nem volt rendben a gyertyapipánál az érintkezés (valami általam ismeretlen márkájú, olasz kábelek voltak benne) - emiatt, főleg hideg motornál és/vagy nedves időben, gázadásra gyakran tüsszögött, kihagyott, elgyengült a motor. Na, ennek most vége  :D - és láss csodát: jobban (hamarabb, kevesebb indítózásra) indul a motor - és jobban is megy  :yes:

bónusz: futómű-állítás közben derült ki, hogy a kipufogót tartó két gumibak közül az egyik már teljesen leszakadt, és a másik is félig. Na, ma kicseréltettem ezeket is, munkadíjjal együtt 3 ezerért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re:Daihatsu
« Válasz #537 Dátum: 2015.01.29 23:38:59 »
Sziasztok!

Ha valakinek esetleg lenne ötlete honnan tudnék beszerezni a Dai-hoz visco kuplungot, örülnék ha megírná. Ki tudja miért, nem megy az összkerék...
üdv
Vakator
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

Alusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Daihatsu
« Válasz #538 Dátum: 2015.04.10 19:07:48 »
Sziasztok!

Nem oly rég megtörtem a Charade-om bal elejét :( index,löki, ablakmosó tartály kuka. Nem tudtok egy helyet ahol ezeket be lehet szerezni pénztárcabarát üzemmódban? Tököl és környékén?

Köszi, ha tudtuk választ adni!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #539 Dátum: 2015.04.11 07:39:48 »
Sziasztok!

Nem oly rég megtörtem a Charade-om bal elejét :( index,löki, ablakmosó tartály kuka. Nem tudtok egy helyet ahol ezeket be lehet szerezni pénztárcabarát üzemmódban? Tököl és környékén?

Köszi, ha tudtuk választ adni!

Ugyan nem írtad, hogy milyen kasztnis, de a XV. ker. Thököly utcai bontóban jó eséllyel lesz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.