Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 170960 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #420 Dátum: 2013.10.05 08:01:20 »
Igazából kb. egy összkerekes (kevésbégnómdeízlésennemvitatkozunk) 1.3-as Yaris Verso. Nekem tetszik. Svájcba lakunk, kis harmadrangú úton kell két faluval arrébb munkába járni a barátnőmnek. Anyósom ragaszkodott a 2006utánihoz, én a japánhoz, 1m környéke (alatt) volt a rászánt keret, ez alatt nem igazán találtunk volna jobbat szerintem. Az összkerék meg külön jó.  :clap:

Csecse, Svájcban az összkerék elterjedt. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #421 Dátum: 2013.10.05 22:32:03 »
Mától családunk tagja egy 2006os Sirion; 1.3 4wd, fekete, sport felszereltség, első tulajtól, teljesen gyári állapotú beltérrel, szép külsővel.
Képek közeljövőben. :)

Van a fórumon még "ilyesmi" ? :)
Gratula  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Daihatsu
« Válasz #422 Dátum: 2013.10.09 13:07:21 »
Ez nem is rossz! Írhatnál majd privit, hogy mizu. Együttélés, anyám tyúkja ;)
Gabe 254.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Daihatsu
« Válasz #423 Dátum: 2013.11.15 14:21:09 »
Na, túl a 3000közös km-en.
Szeretjük nagyon az autót, kellett benne egy kerékcsapágyat cserélni, ettől eltekintve hibátlan.

Két negatívum van; nincs beépítőkeret 1DIN/2DIN fejegységhez, csak eldugva lehetne beépíteni, de az kókány.
A másik pedig hogy 4személy+csomagok üzemmódban pályán 150-155nél 10felett fogyaszt. Ez nem meglepő, csak nekem szokatlan.

Amúgy a futóműve, hajtáslánca, kormányműve, váltója mind-mind nagyon jó! Ha lenne belőle 1.5 turbó, akkor magamnak is nagyon kellene egy. Így csak az enyhe emelkedős meg sík részeken lehet vele jót menni.

Szeretjük, na :)
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #424 Dátum: 2013.11.15 18:34:36 »
Na, túl a 3000közös km-en.
Szeretjük nagyon az autót, kellett benne egy kerékcsapágyat cserélni, ettől eltekintve hibátlan.

Két negatívum van; nincs beépítőkeret 1DIN/2DIN fejegységhez, csak eldugva lehetne beépíteni, de az kókány.
A másik pedig hogy 4személy+csomagok üzemmódban pályán 150-155nél 10felett fogyaszt. Ez nem meglepő, csak nekem szokatlan.

Amúgy a futóműve, hajtáslánca, kormányműve, váltója mind-mind nagyon jó! Ha lenne belőle 1.5 turbó, akkor magamnak is nagyon kellene egy. Így csak az enyhe emelkedős meg sík részeken lehet vele jót menni.

Szeretjük, na :)

Akkor jó vétel volt. Képek?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Daihatsu
« Válasz #425 Dátum: 2013.11.15 20:08:42 »
Akkor jó vétel volt. Képek?



Több képet nem találtam a telefonban. Meg elfelejtettem, hogyan kell rendesen linkelni a fórumon. Jó rég csináltam.  :D
1.3 4wd sport

Tessék!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 08:30:44 írta Trotter66 »
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #426 Dátum: 2013.11.16 18:10:29 »
Jövő héten viszem Cucut szerelőmhöz - olajcsere, belekerül a "téli olaj", ami 15 W-40-es lesz. A tavasz óta használt 20 W-50-es beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mert 1800 km alatt mindössze egy litert kellett utántölteni.

Most pedig, ennyi km után, kap friss olajat. Ez ám a luxus, mi  :D ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #427 Dátum: 2013.11.17 09:06:22 »
Jövő héten viszem Cucut szerelőmhöz - olajcsere, belekerül a "téli olaj", ami 15 W-40-es lesz. A tavasz óta használt 20 W-50-es beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mert 1800 km alatt mindössze egy litert kellett utántölteni.

Most pedig, ennyi km után, kap friss olajat. Ez ám a luxus, mi  :D ?
Szerintem nem, csak életbentartása egy nem fiatal motornak, ami rövid távokon mozog, ráadásul keveset. Szerintem inkább gondos gazda effekt.  :hug:

Nyilván a motorfelújítás, vagy részleges felújítás lenne a megoldás, csak nem biztos, hogy megéri,pláne másod, harmad autóként. Ebben az állapotában még látatlanban adok neki 4 évet, utána a kasztni úgyis menthetetlenné válik.  Bár ki tudja, mennyire sóznak nálatok.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 09:08:38 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #428 Dátum: 2013.11.17 10:34:48 »
Szerintem nem, csak életbentartása egy nem fiatal motornak, ami rövid távokon mozog, ráadásul keveset. Szerintem inkább gondos gazda effekt.  :hug:

Nyilván a motorfelújítás, vagy részleges felújítás lenne a megoldás, csak nem biztos, hogy megéri,pláne másod, harmad autóként. Ebben az állapotában még látatlanban adok neki 4 évet, utána a kasztni úgyis menthetetlenné válik.  Bár ki tudja, mennyire sóznak nálatok.
Tavaly télen nem kapott semmi sót :) ... ennyivel is elodázódik a kritikus rozsdásodás. Véletlenül pont úgy jött ki a lépés, hogy amikor hó volt, csak itt a környéken a kis utcákban autóztunk vele, ahol nem sóztak.

Amúgy igen, pont ez a helyzet, hogy ezzel az olaj-variálással a motorfelújítást szeretnénk elkerülni. Az, ahogy számolgattuk, 60-70 ezer alatt semmiképp nem állna meg, még a kapott jó ajánlatokat :) figyelembe véve sem. Ennyit pedig erre az autóra, főleg egy összegben, édesapám már nem szeretne rákölteni.

És, úgy tűnik, beválik a dolog: az olaj így alig fogy, és a (korábban időnként nagyon durva) füstölés is minimalizálódott. Igen, a vastag olaj nyilván nem javít a motor kopottságán, sőt. De ez, havi átlagosan 300 km futás mellett, nem igazán probléma. Indul, korrektül működik, nem rángat, normálisan felpörög, van ereje, megy szépen  :yes: ... jól van ez így. És maga az olaj vastagsága ugyan tényleg nem előnyös - az viszont igen, hogy így egy évben kétszer, 1800-2000 km megtétele után kap majd friss olajat, és új szűrőt. Ezzel, minden remény szerint, el tudjuk érni, hogy a következő években a motor működőképessége megmaradjon, anélkül hogy szét kellene szedni.

Hogy mennyi ideig számíthatunk még rá? Hát, én is úgy vagyok vele, hogy még bő 3 és fél évig biztos. 2015 júliusában kell majd megint műszakira vinni, és azzal még szerintem aligha lesz gond. És akkor utána tudjuk majd még használni 2017 nyaráig. Aztán... meglátjuk. De ha "csak" eddig bírja, arra sem lehet majd egy rossz szót sem mondani. Mert azért az is jelent egy csöppet sem lényegtelen tételt, hogy közben az Avensisbe nem megy a km, nem kopik, nem öregszik, ott pihen szépen a garázsban  :) ... az új téli gumijain  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Daihatsu
« Válasz #429 Dátum: 2013.11.17 11:27:02 »
Tavaly télen nem kapott semmi sót :) ... ennyivel is elodázódik a kritikus rozsdásodás. Véletlenül pont úgy jött ki a lépés, hogy amikor hó volt, csak itt a környéken a kis utcákban autóztunk vele, ahol nem sóztak.

Amúgy igen, pont ez a helyzet, hogy ezzel az olaj-variálással a motorfelújítást szeretnénk elkerülni. Az, ahogy számolgattuk, 60-70 ezer alatt semmiképp nem állna meg, még a kapott jó ajánlatokat :) figyelembe véve sem. Ennyit pedig erre az autóra, főleg egy összegben, édesapám már nem szeretne rákölteni.

És, úgy tűnik, beválik a dolog: az olaj így alig fogy, és a (korábban időnként nagyon durva) füstölés is minimalizálódott. Igen, a vastag olaj nyilván nem javít a motor kopottságán, sőt. De ez, havi átlagosan 300 km futás mellett, nem igazán probléma. Indul, korrektül működik, nem rángat, normálisan felpörög, van ereje, megy szépen  :yes: ... jól van ez így. És maga az olaj vastagsága ugyan tényleg nem előnyös - az viszont igen, hogy így egy évben kétszer, 1800-2000 km megtétele után kap majd friss olajat, és új szűrőt. Ezzel, minden remény szerint, el tudjuk érni, hogy a következő években a motor működőképessége megmaradjon, anélkül hogy szét kellene szedni.

Hogy mennyi ideig számíthatunk még rá? Hát, én is úgy vagyok vele, hogy még bő 3 és fél évig biztos. 2015 júliusában kell majd megint műszakira vinni, és azzal még szerintem aligha lesz gond. És akkor utána tudjuk majd még használni 2017 nyaráig. Aztán... meglátjuk. De ha "csak" eddig bírja, arra sem lehet majd egy rossz szót sem mondani. Mert azért az is jelent egy csöppet sem lényegtelen tételt, hogy közben az Avensisbe nem megy a km, nem kopik, nem öregszik, ott pihen szépen a garázsban  :) ... az új téli gumijain  :lol:

Azért remélem az Ave is van használva, nem kiállítási műtárgy....  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #430 Dátum: 2013.11.17 12:11:13 »
Azért remélem az Ave is van használva, nem kiállítási műtárgy....  :D
Ja. Egy héten egyszer, vasárnap elmennek vele szüleim a templomba  ::)

Mióta Cucu megvan, összesen 6.000 km ment az Avéba (ez ugye tavaly augusztus eleje óta értendő). És ebben benne van a tiroli nyaralás közel 2.000 km-e is  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Daihatsu
« Válasz #431 Dátum: 2013.11.17 12:14:45 »
az Avensis ... nem öregszik
Nem tudom hogyan akadályozod meg az autó öregedését, de szerintem szabadalmaztasd, és nem lesznek többé anyagi gondjaid.
Esetleg továbbfejleszthetnéd, hogy élő emberek is használhassák a módszert.-)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Daihatsu
« Válasz #432 Dátum: 2013.11.17 12:18:22 »
az Avensis ... nem öregszik
Nem tudom hogyan akadályozod meg az autó öregedését, de szerintem szabadalmaztasd, és nem lesznek többé anyagi gondjaid.
Esetleg továbbfejleszthetnéd, hogy élő emberek is használhassák a módszert.-)
összesen 6.000 km ment az Avéba (ez ugye tavaly augusztus eleje óta értendő). És ebben benne van a tiroli nyaralás közel 2.000 km-e is  :sorcerer:
Akkor Ők is egészen sokat használják, nekem tavaly július óta alig több mint 7e ment a Yarisomba, ebből nyáron közel 2.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Daihatsu
« Válasz #433 Dátum: 2013.11.17 13:33:35 »
Úgy, hogy folyamatosan a  garázsban van és nincs használva. Nincs kitéve napfénynek, esőnek, fagynak, hidegnek-melegnek, sónak CaCl-nak(!)... Mégis, mitől kellene említhető mértékben öregednie?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Daihatsu
« Válasz #434 Dátum: 2013.11.17 13:46:57 »
Nem tudom hogyan akadályozod meg az autó öregedését, de szerintem szabadalmaztasd, és nem lesznek többé anyagi gondjaid.
Esetleg továbbfejleszthetnéd, hogy élő emberek is használhassák a módszert.-)
;) ... nyilván nem szó szerint értettem  :lol: ! De csak annyira öregszik, amennyire egy száraz, sötét garázsban álló autó öregedni tud. Az pedig nem valami gyors öregedés  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )