Első tapasztalatok a kocsival, egy BP-Pécs utat követően...
A háromhengeres motorhangot szokni kell
... Mivel nálam ez eddig a "baj van, nem megy az egyik henger" tudattal társult, ezért az elején figyelnem kellett rá, hogy induláskor ne adjak ösztönösen túl nagy gázt, "kompenzálandó a nem működő henger miatti teljesítmény-kiesést"
Van hely
! Hátul még nem próbáltam, de elöl biztosan van. Teljesen normálisan elfértem a 180 centimmel, kényelmesen ültem. Széltében az autó jóval tágasabb, mint Szutyika... De tágasabb pl. egy E30-as 3-as BMW-nél is.
A váltó jóóó hosszú... 1.3-as régi Swift jutott eszembe róla. Nagyon más, mint a Yaris. Négyes úgy kb. 50-től kezd passzolni; ötös 60-nál még nagyon harmatos. Cserébe 110-nél sem üvölt a motor. Nemtom, mennyi lehet ilyenkor a fordulatszám, de szvsz aligha több 3000-nél. Kellemes, és spórolós. Cserébe nem bírja az emelkedőt - na ja, régebben más volt a filozófia, az ötös még kímélő fokozat volt.
A kormányból a szervó parkoláskor is alig hiányzik
... Tényleg nem vészes. Pozitívum még, hogy a kormánykerék rendes "modern autós", vastag - nem vmi ujjnyi vékony oldschool kis izémizé.
Jó az egyenesfutás! Ahhoz képest meg pláne, hogy egy 700-valahány kilós, rövid tengelytávú, huszonéves kis jószágról beszélünk. Szép stabilan tartja az irányt.
A fényszórók kifogástalanok. Autópályán nem is nagyon akaródzott felkapcsolnom a refit.
És ami a leginkább meglepett: a sebességmérő... halálpontos
! Óra szerint 90-nél 1 km 40 mp, 100-nál 36 mp... Mindegyiket 3-3 méréssel ellenőriztem, a szórás 0.2 mp-n belül volt. Mindez gyári gumimérettel!
Fogyasztás: mérni nem mértem - de mentem 230 km-t, tankoltam 10 litert, és érkezéskor alig volt lejjebb a mutató, mint induláskor
... Szóval 5 körül. Mindez némi BP-i autózással, aztán 140 km az M6-oson 110-el, és 60 km a 6-oson 90-el.
Összességében véve: az eddigiek alapján nagyon szimpatikus taggal bővült a családi flotta