Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 169966 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #150 Dátum: 2008.09.18 21:04:19 »
Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene???? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...  :ph34r:

Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. :wub: Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.

Na most ez egy jó kérdés. Én olyannal beszéltem aki szerint ha egyszer szétszeded akkor érdemes ezeket elvégeztetni. És azt mondta, hogy a szelepszárszimeringhez mindenképp le kell venni a hengerfejet. És az így ötven. De csak elmélkedtünk. Mert ötvenet most nem ér meg a hercehurca. Zöldkártyán át szokott menni a kocsi. A motor sincs olyan állapotban, hogy most csináltassak rajta egy felújítást. Mert akkor hátha 10e km nem fogyaszt 1,5l olajat.

Majd észreveszed, mikor elöregedett a sz.sz.szimering - abból, hogy zabálni kezdi a motor az olajat. Na, nem 1.5 litert 10 ezer km-n. Hanem mondjuk 1 litert 2 ezer km-n. Meg akkor már füstöl is persze. Szóval, ráérsz kicserélni ekkor - előbb fölösleges.

De egyébként az 50 ezres becslés, ha le kell venni a hengerfejet, teljesen reális. Szerelőm 30 ezerre saccolta a Camryn a műveletet abban az esetben, ha sikerül hengerfej-levétel nélkül megoldani.

De síkolni tényleg nem feltétlenül kell. Alapesetben nem szükséges, pláne ha előtte nem volt hengerfejes a motor.

JA ja viszonylag jó állapotú motort nem akartam szétkapatni. Mert ennyire nem vagyok gazdag.

Ja sajnos azt mondta az emberke, hogy le kell venni a hengerfejet. Szóval 50. Csak azt sajnáltam, hogy egy ilyen kis dologért szét kell kapni a hengerfejet. De ez van.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #151 Dátum: 2008.09.18 21:06:30 »
miér kéne kicserélni? mi abaj?

Baj nincs csak elmélkedtem az egyik szerelővel, hogy érdemes e megcsináltatni egyszer. Mert állítólag idővel elöregedik a szimering. De 50-et nem ér meg a dolog.

az egész motorom nem ér 50et :eek:
ha annyi neki kuka :yawn:

Hát azért ha csak azon az 50-en műlna, hogy még használd egy-két évig akkor megfontolandó. :) Nem azt mondom, hogy számolatlanul kell önteni egy kocsiba a pénzt. De 50 ért nem kapsz jó állapotú kocsit. Persze ha már meg van a pénz az újra és csak az az ötven hiányzik hozzá akkor tényleg kár lenne ölni a pénzt a régibe.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #152 Dátum: 2008.09.18 21:08:23 »
Nézd, most összejött egy ki lé, és mivel a használat során elkezdett folyni mindeütt az olaj, ezért össznépi szimmering-cserét rendeltem el. Ennyi a történet.

Heles. :) Ha kell akkor jó az ha meg vannak csináltatva a dolgok. Meg fogja hálálni a kicsike. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #153 Dátum: 2008.09.18 22:46:50 »
Én ezen a "megéri-e" dolgon a Camry esetében rég túl vagyok  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #154 Dátum: 2008.09.19 18:47:39 »
Na, megvan a Dai.
Szinte új az autó.  :clap: Csendesebb, NEM füstöl, finoman dohog (3 henger), simán fut, szinte "táncol" az úton. Na nem szitál, vagy ilyesmi, hanem gyönyörűen fut. Álom.
Futottam mindjárt egy 80 km-es kört, megtiszteltem vele az M0-ás kelti szektort.  Tényleg zsír. 15-25 perc alatt a melóhelyemen leszek Az 1 óra 20 perc - 50 perc helyett. Na de, ha dugó van, akkor is csak 40 perc...

Szóval a Dai lábraállt potom, 30E-ért+alkatrész. Szerintem simán megérte.
Hozzátartozik, hogy első 5-10 km-en, füstölt mint állat, de ez betudható a szétkapásnak, le és kiégett minden, ami benne volt.  :1eye: MOndjuk 110-nél nem mentem vele többet, nem akarom széjjelszakítani, meg hát ugye a szabály az autóúton ugye 110 km/h-t maximál.... :innocent:

Szóval idáig csecse a dolog. Azt mondom, hogy simán megérte a ráfordított pénzt és időt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #155 Dátum: 2008.09.19 20:19:52 »
Én ezen a "megéri-e" dolgon a Camry esetében rég túl vagyok  :yes:

Jó hát a muzeológus úrnak ilyen kérdést nem is illene feltenni. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #156 Dátum: 2008.09.19 20:21:16 »
Szóval idáig csecse a dolog. Azt mondom, hogy simán megérte a ráfordított pénzt és időt.

Gratula. :) Használd egészséggel. :) Vigyázz rá nagyon. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #157 Dátum: 2008.09.20 00:43:03 »
Szóval idáig csecse a dolog. Azt mondom, hogy simán megérte a ráfordított pénzt és időt.

Szerintem is  :yes: :yes: :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Daihatsu
« Válasz #158 Dátum: 2008.09.20 20:47:13 »
éljen.  :clap:
gratula.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #159 Dátum: 2008.09.21 17:35:05 »
Köszönöm szépen. Most pihen, mert a gazdi nekiindul svábföldnek, zirka 2200 km,  egy egyhatos fullos Bora nevezető Fócvágennel. :offtopic: :whistling:
És megyek a Hartkirchen-i Toyota Múzeumba is.............. :tt2: :tt2: :tt2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Daihatsu
« Válasz #160 Dátum: 2008.09.21 18:29:07 »
jo utat. tennap votam gyomron nincs a nullásrol lejáro felétek?  :wacko:
ecser felé jottem. az az Omw kuti csomopont is akkora gáz ottan.. :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #161 Dátum: 2008.09.21 19:51:54 »
Köszönöm szépen. Most pihen, mert a gazdi nekiindul svábföldnek, zirka 2200 km,  egy egyhatos fullos Bora nevezető Fócvágennel. :offtopic: :whistling:
És megyek a Hartkirchen-i Toyota Múzeumba is.............. :tt2: :tt2: :tt2:

Jó utat  :yes: ! Azért biztosan nem lesz olyan rossz azzal a Borával kicsit autobahnozni  :) ...

Más. Írtad Camry topikban, hogy 10 W 40-es Magnatec került a Charade-ba. Miért ezt választottad? Úgy értem: miért nem a molibdénes LM-t?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #162 Dátum: 2008.09.24 20:05:38 »
jo utat. tennap votam gyomron nincs a nullásrol lejáro felétek?  :wacko:
ecser felé jottem. az az Omw kuti csomopont is akkora gáz ottan.. :censored:
Elvileg közvetlen hogyan is lenne??? Beljebb vagyunk mind az M4-től, mind az M0-tól. Észak felől az M0-ról a 31-es úti legágazásnál kell lejönni, dél felől az M4-esre Szolnok fele, aztán a lámpánál egy balos.  örülök is, hogy nem az első helység vagyunk egyik pályától sem. Elég volt 5 évet végigszívni az átmenőforgalomtól. :censored:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #163 Dátum: 2008.09.24 20:07:23 »
Köszönöm szépen. Most pihen, mert a gazdi nekiindul svábföldnek, zirka 2200 km,  egy egyhatos fullos Bora nevezető Fócvágennel. :offtopic: :whistling:
És megyek a Hartkirchen-i Toyota Múzeumba is.............. :tt2: :tt2: :tt2:

Jó utat  :yes: ! Azért biztosan nem lesz olyan rossz azzal a Borával kicsit autobahnozni  :) ...

Más. Írtad Camry topikban, hogy 10 W 40-es Magnatec került a Charade-ba. Miért ezt választottad? Úgy értem: miért nem a molibdénes LM-t?

Nos azért, mert a környezetemben az egyetlen LM beszerzési forrás megszűnt, mármint a kedvezmény. Ahol meg van kedvezmény, ott meg nincsen LM. És ezzel a húzással, mint a két autóba megvettem az olajat egy futárdíjjal. Majd szemezgetek és tapogatok LM ügyben. Most kíváncsi vagyok a szimmeringezéseket követően, mennyi olaj fogy el a verdából.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Daihatsu
« Válasz #164 Dátum: 2008.10.25 11:20:28 »
Sziasztok!

Apám Charade-ja sikeresen leműszakizott.
Mivel májusban elmúlt 25 éves, ezért szeretnénk rá kötni youngtimer, vagy valamilyen más kedvezményes (kötelező) biztosítást. Van valakinek ezzel tapasztalata, hogy ezek hogyan működnek? Melyik boztosítónál lehet ilyet kötni ill. milyen feltételekkel?
Előre is köszi.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI