Szerző Téma: Daihatsu  (Megtekintve 170811 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #135 Dátum: 2008.09.12 12:15:11 »
Csak 17 éves.... :ph34r:

Amúgy szimmeringet sehol nem kaptam, mármint az autóalkatrészesek között. Eredeti japó lett volna a Dai gyárból kb. 1 hónap múlva 4E-ért pro Stück.  :eek:Mondtam köszi. :fuk2:

Körbetúrtam és 650 HUF/Stück áron vettem SKF-et.  :tt2: :tt2: :tt2:

Most már elvileg minden van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Daihatsu
« Válasz #136 Dátum: 2008.09.14 16:57:42 »
Csak 17 éves.... :ph34r:

Amúgy szimmeringet sehol nem kaptam, mármint az autóalkatrészesek között. Eredeti japó lett volna a Dai gyárból kb. 1 hónap múlva 4E-ért pro Stück.  :eek:Mondtam köszi. :fuk2:

Körbetúrtam és 650 HUF/Stück áron vettem SKF-et.  :tt2: :tt2: :tt2:

Most már elvileg minden van.
ki a szakid?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #137 Dátum: 2008.09.14 18:19:43 »
Csak 17 éves.... :ph34r:

Amúgy szimmeringet sehol nem kaptam, mármint az autóalkatrészesek között. Eredeti japó lett volna a Dai gyárból kb. 1 hónap múlva 4E-ért pro Stück.  :eek:Mondtam köszi. :fuk2:

Körbetúrtam és 650 HUF/Stück áron vettem SKF-et.  :tt2: :tt2: :tt2:

Most már elvileg minden van.
ki a szakid?

Egy régi kolléganőm férje, szintén szakmabeli. Most nyögdíjas már. Keresztúron dolgozgat. Igaz "szakibácsi". 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Daihatsu
« Válasz #138 Dátum: 2008.09.14 18:53:30 »
Csak 17 éves.... :ph34r:

Amúgy szimmeringet sehol nem kaptam, mármint az autóalkatrészesek között. Eredeti japó lett volna a Dai gyárból kb. 1 hónap múlva 4E-ért pro Stück.  :eek:Mondtam köszi. :fuk2:

Körbetúrtam és 650 HUF/Stück áron vettem SKF-et.  :tt2: :tt2: :tt2:

Most már elvileg minden van.
ki a szakid?

Egy régi kolléganőm férje, szintén szakmabeli. Most nyögdíjas már. Keresztúron dolgozgat. Igaz "szakibácsi". 
Akit a kasznihoz ajánlottál. Érdekesen hegeszt :1eye: nem rossz, de nem szépségdíjas, de jó fej az tuti
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #139 Dátum: 2008.09.16 19:13:27 »
Csak 17 éves.... :ph34r:

Amúgy szimmeringet sehol nem kaptam, mármint az autóalkatrészesek között. Eredeti japó lett volna a Dai gyárból kb. 1 hónap múlva 4E-ért pro Stück.  :eek:Mondtam köszi. :fuk2:

Körbetúrtam és 650 HUF/Stück áron vettem SKF-et.  :tt2: :tt2: :tt2:

Most már elvileg minden van.
ki a szakid?

Egy régi kolléganőm férje, szintén szakmabeli. Most nyögdíjas már. Keresztúron dolgozgat. Igaz "szakibácsi". 
Akit a kasznihoz ajánlottál. Érdekesen hegeszt :1eye: nem rossz, de nem szépségdíjas, de jó fej az tuti

A fia a heggesztő zseni. Ő inkább a motorszerelés téren van otthon. Motor-váltó, egyebek.  Megcsinálta a 850-es Fiat buszt. Vizsga is van rajt'. Állat geppe.  :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #140 Dátum: 2008.09.17 20:39:49 »
ezeket én is ismerem emléxem ez elozo corimban dai komp. alkatreszek voltak .
mennyibe volt a munkadij? és a többi? totál szét kellett szedni nem?

Biztosan nem volt ezzel komp, mert ez három hengeres. :innocent: Talán a négyhengeres  egyhármassal, azt nem tudom.

Munkadíjat, majd megírom, mert most csinálják, holnap jön meg az olaj délelőtt, az olaj 7,7E-be, a tömítés garnitúra összesen 7E volt. Az olajszűrő, valami 950.-HUF, a szimmeringek párszáz, a szelepszár-szimm. 1,5E HUF. Legalábbis, ha jól emlékezem, most nincsenek nálam a számlák.
Nem kell totál szétszedni, csak a hengerfejet leszedni, hiszen abban az égéstér felé lehet a szelepszár-szimmeringeket kiütni. A főtengelyhez, dugókhoz, stb.
nem kell hozzányúlni.


A végösszeg az engem is érdekelne. Pont ma beszélgettem egy szakival. Csak érintőlegesen megkérdeztem a témát. ÉS azt mondta, hogy ha ki akarnám cseréltetni a szelepszár szimeringeket. Akkor olyan 50e körül kéne kalkulálnom a témát. Mert szét kell szedni a hengerfejet. Meg sikoltatni kell meg hasonlók. Mindent nem jegyeztem meg meg nem is értek hozzá annyira, hogy értsem.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re: Daihatsu
« Válasz #141 Dátum: 2008.09.18 09:47:46 »
miér kéne kicserélni? mi abaj?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #142 Dátum: 2008.09.18 13:22:43 »
ezeket én is ismerem emléxem ez elozo corimban dai komp. alkatreszek voltak .
mennyibe volt a munkadij? és a többi? totál szét kellett szedni nem?

Biztosan nem volt ezzel komp, mert ez három hengeres. :innocent: Talán a négyhengeres  egyhármassal, azt nem tudom.

Munkadíjat, majd megírom, mert most csinálják, holnap jön meg az olaj délelőtt, az olaj 7,7E-be, a tömítés garnitúra összesen 7E volt. Az olajszűrő, valami 950.-HUF, a szimmeringek párszáz, a szelepszár-szimm. 1,5E HUF. Legalábbis, ha jól emlékezem, most nincsenek nálam a számlák.
Nem kell totál szétszedni, csak a hengerfejet leszedni, hiszen abban az égéstér felé lehet a szelepszár-szimmeringeket kiütni. A főtengelyhez, dugókhoz, stb.
nem kell hozzányúlni.


A végösszeg az engem is érdekelne. Pont ma beszélgettem egy szakival. Csak érintőlegesen megkérdeztem a témát. ÉS azt mondta, hogy ha ki akarnám cseréltetni a szelepszár szimeringeket. Akkor olyan 50e körül kéne kalkulálnom a témát. Mert szét kell szedni a hengerfejet. Meg sikoltatni kell meg hasonlók. Mindent nem jegyeztem meg meg nem is értek hozzá annyira, hogy értsem.

Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene???? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...  :ph34r:

Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. :wub: Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #143 Dátum: 2008.09.18 15:50:38 »
miér kéne kicserélni? mi abaj?

Baj nincs csak elmélkedtem az egyik szerelővel, hogy érdemes e megcsináltatni egyszer. Mert állítólag idővel elöregedik a szimering. De 50-et nem ér meg a dolog.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #144 Dátum: 2008.09.18 15:55:44 »
Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene???? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...  :ph34r:

Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. :wub: Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.

Na most ez egy jó kérdés. Én olyannal beszéltem aki szerint ha egyszer szétszeded akkor érdemes ezeket elvégeztetni. És azt mondta, hogy a szelepszárszimeringhez mindenképp le kell venni a hengerfejet. És az így ötven. De csak elmélkedtünk. Mert ötvenet most nem ér meg a hercehurca. Zöldkártyán át szokott menni a kocsi. A motor sincs olyan állapotban, hogy most csináltassak rajta egy felújítást. Mert akkor hátha 10e km nem fogyaszt 1,5l olajat.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re: Daihatsu
« Válasz #145 Dátum: 2008.09.18 17:54:28 »
miér kéne kicserélni? mi abaj?

Baj nincs csak elmélkedtem az egyik szerelővel, hogy érdemes e megcsináltatni egyszer. Mert állítólag idővel elöregedik a szimering. De 50-et nem ér meg a dolog.

az egész motorom nem ér 50et :eek:
ha annyi neki kuka :yawn:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #146 Dátum: 2008.09.18 18:19:29 »
Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene???? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...  :ph34r:

Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. :wub: Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.

Na most ez egy jó kérdés. Én olyannal beszéltem aki szerint ha egyszer szétszeded akkor érdemes ezeket elvégeztetni. És azt mondta, hogy a szelepszárszimeringhez mindenképp le kell venni a hengerfejet. És az így ötven. De csak elmélkedtünk. Mert ötvenet most nem ér meg a hercehurca. Zöldkártyán át szokott menni a kocsi. A motor sincs olyan állapotban, hogy most csináltassak rajta egy felújítást. Mert akkor hátha 10e km nem fogyaszt 1,5l olajat.

Nekem is átment a ZK-n simán, de ott nem is alapjáraton pöfögtetik jellemzően a verdát, a szelepszárszimmerines autó meg hosszabb alapjárat után oöffent ki egy adat olajfüstöt, ha rálépsz a gázra.

Nézd, most összejött egy ki lé, és mivel a használat során elkezdett folyni mindeütt az olaj, ezért össznépi szimmering-cserét rendeltem el. Ennyi a történet.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Daihatsu
« Válasz #147 Dátum: 2008.09.18 18:23:48 »
Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene???? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...  :ph34r:

Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. :wub: Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.

Na most ez egy jó kérdés. Én olyannal beszéltem aki szerint ha egyszer szétszeded akkor érdemes ezeket elvégeztetni. És azt mondta, hogy a szelepszárszimeringhez mindenképp le kell venni a hengerfejet. És az így ötven. De csak elmélkedtünk. Mert ötvenet most nem ér meg a hercehurca. Zöldkártyán át szokott menni a kocsi. A motor sincs olyan állapotban, hogy most csináltassak rajta egy felújítást. Mert akkor hátha 10e km nem fogyaszt 1,5l olajat.

Majd észreveszed, mikor elöregedett a sz.sz.szimering - abból, hogy zabálni kezdi a motor az olajat. Na, nem 1.5 litert 10 ezer km-n. Hanem mondjuk 1 litert 2 ezer km-n. Meg akkor már füstöl is persze. Szóval, ráérsz kicserélni ekkor - előbb fölösleges.

De egyébként az 50 ezres becslés, ha le kell venni a hengerfejet, teljesen reális. Szerelőm 30 ezerre saccolta a Camryn a műveletet abban az esetben, ha sikerül hengerfej-levétel nélkül megoldani.

De síkolni tényleg nem feltétlenül kell. Alapesetben nem szükséges, pláne ha előtte nem volt hengerfejes a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Daihatsu
« Válasz #148 Dátum: 2008.09.18 18:31:03 »
Ezeknél az öreg autóknál azért el kell dönteni, hogy áldozol-e egy összeget a kisebb felújításra, és akkor még jólesz sokáig, vagy használod amíg bírja, aztán bontó.
Én úgy döntöttem, hogy még 5-6 évig el tud gurulni a Dai. Jövőre alvázvédelem lesz a soron. Mert megérdemli. :nuke:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Daihatsu
« Válasz #149 Dátum: 2008.09.18 20:58:55 »
Ezeknél az öreg autóknál azért el kell dönteni, hogy áldozol-e egy összeget a kisebb felújításra, és akkor még jólesz sokáig, vagy használod amíg bírja, aztán bontó.
Én úgy döntöttem, hogy még 5-6 évig el tud gurulni a Dai. Jövőre alvázvédelem lesz a soron. Mert megérdemli. :nuke:

Nem is azt mondtam, hogy nem akarok áldozni rá. Csak ésszel akarok áldozni rá. Most még nem találtam olyan állapotúnak a motort, hogy szétbontsam. (Nem folyik liter számra az olaj. És 10km en eszik kb1,5l-t)  Ha a szerelő azt mondta volna, hogy a szelepszár szimering csere egyszerűen megoldható nem túl drága művelet akkor megcsináltatom. MErt húszéves a cucc. De mivel szét kell kapni a motort. Így inkább várok vele amíg tényleg érdemes szétkapni és cserélgetni. De úgy nagyjából úgy tervezem, hogy max öt év múlva csere. Illetve, ha nagyon jó állapotú lesz akkor még akkor sem. :) De ha valami olyan dolog merül fel amit MEG KELL csináltatni akkor nem várok.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.