Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2838166 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Phoenix187

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14115 Dátum: 2021.04.06 18:27:12 »
Sziasztok!

Nemrég lettem tulajdonosa egy Auris 1.8 HSD TS-nek. 2015-ös évjáratú Hollandiából behozott.

Szeretnék segítséget kérni, mert sehol sem találok megoldást a következőre:
- Nemtudom mikor volt az utolsó olajcsere. Nem találom a számlálóját.

A szervíz intervallumszámlálót már tudom nullázni, ( még nem nulláztam) de megnézni nem. A régi kocsim a gyújtás ráadásakor néhány másodpercre felvillantotta a számlálót, de ez nem csinál ilyet. És nem tudom hogy tudnám előcsalni.
Tudomásom szerint ez egy dinamikus "km" számláló, mivel figyeli, hogy mennyit jár a motor, és mennyit a villanymotor. Tehát akkor is számol, ha mindíg csak villanyról mész, és megállsz aksit tölteni, mert a benzinmotor üzemóráját is figyeli.
De lehet, hogy rosszul értettem meg a külföldi oldalon leírtakat.

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14116 Dátum: 2021.04.06 22:01:36 »
Szia!Valamit nagyon benèzel szerintem.De 4,2L 0w20 nem egy kardinàlis összeg.De erre mèg tudsz pàr hybrid hárít kötni szóval iràny a màrkaszervìz.Üdv

Phoenix187

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14117 Dátum: 2021.04.07 13:47:33 »
Szia!Valamit nagyon benèzel szerintem.De 4,2L 0w20 nem egy kardinàlis összeg.De erre mèg tudsz pàr hybrid hárít kötni szóval iràny a màrkaszervìz.Üdv

Nagyon köszönöm a segítségedet, mostmár sokkal okosabb lettem....  :no: :hmmmm:

Nemmintha a kérdésemre válaszoltál volna....

Mit lehet benézni egy szervíz intervallum számlálón? ...
Nem így hívják? -> Javíts ki....
Nincs ilyen? -> Akkor miért lehet nullázni?
Csak a márkaszervíz tudja kiolvasni? -> Akkor írd azt!
Nem rendelkezel az információval? -> A véleményedet oszd meg ne az "észt"  ;)

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak! Sir. Winston Churchill"

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14118 Dátum: 2021.04.07 20:27:32 »
Nagyon köszönöm a segítségedet, mostmár sokkal okosabb lettem....  :no: :hmmmm:

Nemmintha a kérdésemre válaszoltál volna....

Mit lehet benézni egy szervíz intervallum számlálón? ...
Nem így hívják? -> Javíts ki....
Nincs ilyen? -> Akkor miért lehet nullázni?
Csak a márkaszervíz tudja kiolvasni? -> Akkor írd azt!
Nem rendelkezel az információval? -> A véleményedet oszd meg ne az "észt"  ;)

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak! Sir. Winston Churchill"

Meg is tanult piálni és terrorbombázni+ ..., de rühhelte ha tulajdonságait ráolvasták.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14119 Dátum: 2021.04.07 21:37:23 »
Nagyon köszönöm a segítségedet, mostmár sokkal okosabb lettem....  :no: :hmmmm:

Nemmintha a kérdésemre válaszoltál volna....

Mit lehet benézni egy szervíz intervallum számlálón? ...
Nem így hívják? -> Javíts ki....
Nincs ilyen? -> Akkor miért lehet nullázni?
Csak a márkaszervíz tudja kiolvasni? -> Akkor írd azt!
Nem rendelkezel az információval? -> A véleményedet oszd meg ne az "észt"  ;)

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak! Sir. Winston Churchill"

Szia!

Tudom, hogy vannak olyanok, meg fura stílusok, de a kérdésedre adott válaszból nekem pont nem a kioktatás jött le. Miért?
1. Ha az ember új autót vesz, alap dolog, hogy lehetőleg mielőbb minden folyadékot lecserél normális, oda való anyagokra, bármit is állít az eladó, bármilyen számláló van is, stb. Ezzel az autóját és saját magát is megvédi: pl. az én autómnál így derült ki, hogy füstölésgátlóval adták el, hogy váltóolaj soha nem volt cserélve benne, és hűtőfolyadék is csak néhány szőkőévente  :censored:  :wacko:
2. Nem vagyok érintve benne és valószínűleg nem is leszek, de a hibridgarancia nagyon jó dolog tudtommal, és érdemes mielőbb szert tenni rá. Emiatt meg úgyis be kell menni egy márkaszervizbe, ahol jó esetben pontos felvilágosítást lehet kapni az általad feltett kérdésekre is, valamint adott esetben pendrive-ra egy ingyen magyar nyelvű könyvet az autóhoz  :hmmmm:

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14120 Dátum: 2021.04.07 22:06:54 »
Nagyon köszönöm a segítségedet, mostmár sokkal okosabb lettem....  :no: :hmmmm:

Nemmintha a kérdésemre válaszoltál volna....

Mit lehet benézni egy szervíz intervallum számlálón? ...
Nem így hívják? -> Javíts ki....
Nincs ilyen? -> Akkor miért lehet nullázni?
Csak a márkaszervíz tudja kiolvasni? -> Akkor írd azt!
Nem rendelkezel az információval? -> A véleményedet oszd meg ne az "észt"  ;)

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak! Sir. Winston Churchill"


Na akkor fussunk neki mègegyszer

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14121 Dátum: 2021.04.07 22:20:41 »
Nincs benne ilyen szàmlàló!!!!Az csak dìzelbe van.20 ève Toyotàzok szóval rendelkezem sok informàcióval.Igaza van vd1234- nek.Csak kell ilyenkor csinàlni egy nagy szervìzt.A holland flottakezelt autók nem arról hìresek,hogy mindent cserèlnek.Pár kampànyban is èrintett lehet.Kell csinàlni egy nagy csomagot, hibrid hajtómű olaj cserèvel.Utàna a kövi szervìznèl tudsz rà hibrid garit is kötni.Pl fèktàrcsàt se szeretnék cserèlni.A màsik amit folyamatosan tapasztalok hogy 3 4 5 Milla volt a kocsira utàna meg mindenki sziszeg hogy ha rà kell költeni egy 150- et.Mèg a fillèrbohóc taxisok is bejàrnak márkaszervizbe.Kèsöbbiekben vezetett szervìzkönyv nèlkül -4-500000 huffal  kevesebbet èr.Ìgy már èrthető?

Phoenix187

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14122 Dátum: 2021.04.09 15:52:00 »
Nem vettem kioktatásnak ... de nem kaptam választ a kérdésemre, csak a "vidd márkeszervízbe" irányt.

... na akkor nekifutok mégegyszer....
- Természetes, hogy a szülséges dolgokat ellenőrzöm, és cserélem. Kilómétertől függetlenül.
- Mivel azonban semmilyen előélet információm sincs, és még a típus megfelelő ismeretével sem rendelkezek, próbálom összeszednei a szükséges infókat.
- Gondoltam kérdezni egyszerűbb, "mint saját bőrön tapasztalni" ... és erre nem találtam választ a korábbi fórumtémák között. Pedig elég sokmindent megtudtam már.
- Azóta voltam szervízbe, és tényleg nincs ilyen számláló ... De már erre is megtaláltam a megoldást. Csak sajnos ennél a típusnál a motorüzemóra fontosabb lenne mint a kilóméterszámláló.

Sajnos a márkaszervizekről nagyon rossz tapasztalataim vannak, és mégtöbb a rossz "vélemény" ami elért. Szóval hiába ér 500-al kevesebbet az autó a márkaszervizes pecsét nélkül, nekem többet ér, hogy az eredeti olajat kapja, hogy a szűrőpohár is ki van törölve, hogy a csavarok be vannak kenve szerelőpasztával, és még sorolhatnám. Ráadásul azt az 500ast hamar "betermelem" a munkadíjjon. Főleg, hogy még az alkatrészeket is olyan árréssel adják, hogy az katasztrófa. Szóval lehet "fillérbohóc" vagyok, de én azt a 150-et inkább az utóra költöm, nem a márkaszervízre.
Ha hollandiában a toyota márkaszervíz gagyi szűrőket mer belerakni, - mert azok vannak benne - és ahogy írtad is "mindent cserélnek", akkor majd itt magyarisztánban biztos szintekkel nagyobb minőséget produkálnak .... ?
És ezúton is elnézést kérek - és megkövetem magam - minden lelkiismeretes és becsületes autószerelőtől és márkaszervíztől akik próbálnak kitörni ebből az előítéletből, és élő példaként szolgálnak minden rossz példa ellen, csak sajnos nekem ennyi pénzem már nincs, hogy bevállaljak még egy ilyen kockázatot is. Így is van olyan karbantartási dolog amiért mindenképp szervízbe kell menni. Például fékfolyadék csere. És ezzel kapcsolatban majd megint ki kell derítenem, hogy a márkaszervízek, a "leengedem-feltöltöm" munkát végzik el aranyáron, vagy az előírásoknak megfelelően a vészfékrásegítő-fékerőelosztó-visszagurulásgátló-ESP egységet is légtelenítik fékkörönként, és ABS körönként. Mert ugye ezt is soha senki sem ellenőrizte még, hogy megcsinálták-e rendesen, mert senki sem fog külön fékolajmintát venni az egységből, és összehasonlításra elküldeni. Utánna meg reklamáni....
Mertugye a műhelybe már nem mehet be senki "munkavédelmi" szempontból....  :censored: :hmmmm:

Használati utasításom már van, és szerencsére magyar nyelvű is. Amit még nyomozok, az egy karbantartási útmutató. Gyári, vagy esetleg "Haynes" féle ... az jólenne....  ;) :yes: ::) :flowers:

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14123 Dátum: 2021.04.10 00:02:42 »
Szia.Sajnàlom hogy rosszak a tapasztalatok.De a Màrkaszervìz nem egyenlő a lehuzàssal minden esetben.Èn is ott dolgozom ès lelkiismeret is van be is lehet jönni.Van aki 20 ève visszajàr.Vannak függetlenbe is jó szakemberek.Sok sikert!!!
A fèlfolyadèkot vàkummal szìvjuk ki kerekenkènt.Amire te gondolsz az akkor kell ha volt megbontàs.De majd úgy is felszivod a sok okossàgot a netről.10 millió mèrnök országa vagyunk

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14124 Dátum: 2021.04.10 07:42:26 »
Igen, vannak eltérések márkaszervizek között is (de nyilván még szervizen belül szerelők között is). Ezért van itt a fórumon is, hogy többen elmondják, kinek hol milyen tapasztalatai vannak. Pécsen is van, de sokan mégis elviszik innen Kaposvárra, mert az állítólag jobb. Én nem tudom, mert maximum alkatrészt veszek  tőlük, abban mindig rendesek voltak. Ha nekem lenne hasonló hibrid bajom, akkor kideríteném, hová érdemes vinni még lehetőleg nem 300 km-re és odavinném.
A féknél én is rácsodálkoztam, hogy minek légteleníteni, mert még a Carinán is úgy cserélték sima szervizben, hogy leszívatták kerekenként. Ha kapja a tartályba onnan a friss folyadékot, akkor nem lesz semmi levegős, mert nem is lehet. Arra viszont jó figyelni, hogy akkor szabad kezdeni tölteni a friss folyadékot a tartályba, mikor az éppen(!) kifogy, de ez áll a vákuumos módszerre is. Mondjuk utána már háznál cseréltük, ennél fékpedál pumpálással is gond nélkül el lehet végezni. Hibridnél nem tudom, de nem lepődnék meg, ha ott is.
Itt a fórumon érdemes átnézni a vonatkozó részeket, bár szerintem az is igaz, hogy mostanában nem sok infó van az újabb Toyotákról. A régebben aktív szakikat is ritkán látni, és néha meg is értem: nekik is lehet bajuk elég, és ha leírnak valamit, akkor ők is szeretnék érezni, hogy azt értékeléssel fogadják. Sajnálom, hogy eltűntek, sokat tanultunk Tőlük.
Néha pedig meg kell tanulni (vagy inkább úgy mondom: jó dolog) a sorok között is olvasni - beleértve magamat is  :hmmmm:

LaZoltan

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14125 Dátum: 2021.04.23 22:03:10 »
Sziasztok!

Rákerestem a következő hibára, de nem találtam semmit a fórumon, ha volt is valakinek hasonló baja, a megoldás már nem derült ki:

1.6 benzines, 2008-as Corolla Versoról lenne szó.
Magasabb fordulaton, kb 4000 felett nagyon gyenge, harmadikban még felpörög közel 6000ig, negyedik es ötödik fokozatban már csak 4000-ig. 140, 150 a vége padlógázon és a fogyasztás is szépen megnő.
A katalizátor bele utángyártott, nem szív falsot, új gyertyák, új trafók, új üzemanyag szűrő került bele.
Mostanában a leömlő környékéről bizonyos körülmények között (gyorsításnál, de nem egzakt fordualton) fémes csörgés hallatszik, de az szerintem a kipufogótól jön.
Alapjáraton a kipufogóból ütemesen jön gáz, nem füstöl, olajat nem eszi. Maf szenzort kitisztítottam, kartergáz-szelepet is.
Mentem vele magasabb fordulaton pályán 25 percet, de a magas fogyasztáson kívül nem értem el ezzel semmit.

Márkaszerviz szerint, ha a vezérléssel lenne gond rögtön hibakódot dobna, de hibakód egyáltalán nincs.

Szerintük az utángyártott katalizátor lehet a hibás, de hát már 12 éves, meg közel 300k km-t futott, és amúgyis jobb nem abajgatni, hozzányúlsz itt, elromlik ott, amit én nem tudok elfogadni.

Olvastam, hogy volt másnak is hasonló problémája, örülnék, ha megírná, mi volt a megoldás, de bármilyen ötletnek örülök.
Sőt, ha van Győr - Komárom vonalon olyan szerelő, aki hajlandó foglalkozni ezzel a problémával, annak szobrot avatok a kertben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14126 Dátum: 2021.04.24 08:11:38 »
Sziasztok!

Rákerestem a következő hibára, de nem találtam semmit a fórumon, ha volt is valakinek hasonló baja, a megoldás már nem derült ki:

1.6 benzines, 2008-as Corolla Versoról lenne szó.
Magasabb fordulaton, kb 4000 felett nagyon gyenge, harmadikban még felpörög közel 6000ig, negyedik es ötödik fokozatban már csak 4000-ig. 140, 150 a vége padlógázon és a fogyasztás is szépen megnő.
A katalizátor bele utángyártott, nem szív falsot, új gyertyák, új trafók, új üzemanyag szűrő került bele.
Mostanában a leömlő környékéről bizonyos körülmények között (gyorsításnál, de nem egzakt fordualton) fémes csörgés hallatszik, de az szerintem a kipufogótól jön.
Alapjáraton a kipufogóból ütemesen jön gáz, nem füstöl, olajat nem eszi. Maf szenzort kitisztítottam, kartergáz-szelepet is.
Mentem vele magasabb fordulaton pályán 25 percet, de a magas fogyasztáson kívül nem értem el ezzel semmit.

Márkaszerviz szerint, ha a vezérléssel lenne gond rögtön hibakódot dobna, de hibakód egyáltalán nincs.

Szerintük az utángyártott katalizátor lehet a hibás, de hát már 12 éves, meg közel 300k km-t futott, és amúgyis jobb nem abajgatni, hozzányúlsz itt, elromlik ott, amit én nem tudok elfogadni.

Olvastam, hogy volt másnak is hasonló problémája, örülnék, ha megírná, mi volt a megoldás, de bármilyen ötletnek örülök.
Sőt, ha van Győr - Komárom vonalon olyan szerelő, aki hajlandó foglalkozni ezzel a problémával, annak szobrot avatok a kertben.
Szia!
Mivel túl sok mindent innen nem lehet látni ebből, ezért most vedd úgy, hogy hangosan gondolkodok.
Ez a motor valószínűleg ekkora autóban kicsit jobban terhelt, mint ha az könnyebb/áramvonalasabb lenne.
Milyen lehetőségeket javaslok elsőre:
0. Kipufogórendszerben levő dugulás (katalizátor vagy bárhol) tud ilyet okozni tudtommal.
1. Kompressziómérés/veszteségmérés. Mennyire kopott a motor?
2. Bár az előzőből adódni kellene, de szelephézagok ellenőrzése/beállítása (ez 90-100e km-enként szerintem esedékes). Ha kicsi vagy nincs szelephézag, akkor a szelep zárását is ellenőrizni kell, adott esetben helyrehozni azt :(
3. Ha volt megbontva a vezérlés, a beállítás helyességének ellenőrzése (nem vagyok benne biztos, hogy ha elrakták, akkor lenne hibakód)
4. Légszűrő (bár gondolom szintén cserélve), dugulás szívóoldalon
5. Üzemanyagtankban cseréltél/tisztítottál szűrőt? Carinában van a tűzfalon is. Verso-ban nem tudom, hogy hol van(nak).
6. Üzemanyagnyomás elegendő, illetve jól szabályozza a rendszer? 
7. Gyertyakép segítene valamit, hogy néznek ki?
8. PCV, EGR szelep gondolom ezekben van, ezek milyen állapotban lehetnek?

Toyota motort jobb nem abajgatni? Nincs rutinjuk benne szerintem. Az enyém 18 évesen, jóval 300k felett lett megbontva és köszöni szépen, jól van hála Istennek :)
Hirtelen most ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.24 08:19:51 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14127 Dátum: 2021.04.24 13:52:11 »
Sziasztok!

Rákerestem a következő hibára, de nem találtam semmit a fórumon, ha volt is valakinek hasonló baja, a megoldás már nem derült ki:

1.6 benzines, 2008-as Corolla Versoról lenne szó.
Magasabb fordulaton, kb 4000 felett nagyon gyenge, harmadikban még felpörög közel 6000ig, negyedik es ötödik fokozatban már csak 4000-ig. 140, 150 a vége padlógázon és a fogyasztás is szépen megnő.
A katalizátor bele utángyártott, nem szív falsot, új gyertyák, új trafók, új üzemanyag szűrő került bele.
Mostanában a leömlő környékéről bizonyos körülmények között (gyorsításnál, de nem egzakt fordualton) fémes csörgés hallatszik, de az szerintem a kipufogótól jön.
Alapjáraton a kipufogóból ütemesen jön gáz, nem füstöl, olajat nem eszi. Maf szenzort kitisztítottam, kartergáz-szelepet is.
Mentem vele magasabb fordulaton pályán 25 percet, de a magas fogyasztáson kívül nem értem el ezzel semmit.

Márkaszerviz szerint, ha a vezérléssel lenne gond rögtön hibakódot dobna, de hibakód egyáltalán nincs.

Szerintük az utángyártott katalizátor lehet a hibás, de hát már 12 éves, meg közel 300k km-t futott, és amúgyis jobb nem abajgatni, hozzányúlsz itt, elromlik ott, amit én nem tudok elfogadni.

Olvastam, hogy volt másnak is hasonló problémája, örülnék, ha megírná, mi volt a megoldás, de bármilyen ötletnek örülök.
Sőt, ha van Győr - Komárom vonalon olyan szerelő, aki hajlandó foglalkozni ezzel a problémával, annak szobrot avatok a kertben.
Szia!
Van tapasztalat
Sok mindent megnéztél, csak a hibakódolvasásról nem írtál. A jelenségek: 4000 fölé nem pörgethető, megnövekedett fogyasztás, azok  tipikusan a lambdaszonda hibából adódnak. Ha a szonda hibás, akkor belassult/pontatlan lett a jeladás, de meg kell nézni a csatlakozót és a vezetéket is (pl.megrágta a nyest).
A csörgés lehet a kipuf. illesztésétől, illeve a felxicsőtől is, alá kell nézni.

LaZoltan

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14128 Dátum: 2021.04.24 20:29:42 »
Hibakód nincs. 4000ig, és 90-100-as tempóig jó a fogyasztása, városban normális, már-már dinamikus, de egy domb, egy gyorsítás már idegesítően nyögvenyelős.

A felső lambdaszonda új, ahogy a felső katalizátor is. Mondjuk nem tudták a kipufogósnál, hogy 400-as vagy 600-as kell-e bele, és a 600-asat kaptam. Bármit is jelentsen ez.
Szépen haladok sorban, jelzem ha megvan a hiba, köszönöm az ötleteket.

Tsabu

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14129 Dátum: 2021.05.12 14:12:00 »
Sziasztok!

Corolla E12 2005 évj. ABS vezérlő egységgel kapcsolatban érdeklődnék. Merthogy megvettük a második Corollánk, és ebben ez a kütyü speciel rossz. Hallottam ilyet, olyat, amolyat róla, de inkább kérdezek itt, vélhetően több a tapasztalat, mint a "haverom hallotta" sztorikban.

1. Vannak olyan ABS vez egységek, melyekbe állítólag be van kódolva az alvázszám, és csere esetén a computer nem fogja felismerni az "új" kockát, hiába is jó az. A kérdés, h az E12-ben is így van ez? Vagy próbálkozhatok cserével is?

2. ha a csere nem megy, akkor tudnátok ajánlani szervizt, ahol helyrepofozzák a kockát? ja, és ez kb mibe fáj?

3. ha lehet cserélni, mer nem köti alvázszámhoz a kockát a rendszer, akkor érdemes próbálkozni bontóban? Ha igen, melyikben?

az új ABS egységet vmi számomra indokolatlanul horribilis 900+áfa áron találtam neten, ok, csak 1 helyen néztem, de gondolom máshol is több százezer, uh az tuti nem megoldás.

Köszi előre is a válaszokat!

Üdv, Cs.