Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2862497 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13950 Dátum: 2019.01.19 20:23:26 »
Sziasztok!

E11-es Corollám van.. Korábban gond volt a generátorral így vettem egy utángyártottat (nipparts), amiben pár perc alatt kinyiffant a fesz szabályzó, így azt is kicseréltem egy magneti-marellire.
Nincs gond a töltéssel. Rámértem többször is és alapjáraton is minden tökéletes.

Egy probléma, azért mégis feltűnt a rossz időben:
-ha belehajtok egy pocsolyába (lassan, mert nem akarom, hogy telibe verje a motorteret), akkor felvillan a töltés jelző és a kézifék lámpája is.
Van, hogy akkor is ezt csinálja, ha 1-esben vagy 2-esben lassan gurulok és közben nyomom a féket.

  Ez milyen hibára utal?

Az, hogy a töltésjelző világít, még betudnám az utángyártott generátornak (bár az is furcsa, hogy üresben nem csinálja, akkor sem, ha
 felkapcsolok minden lehetséges fogyasztót), de azt furcsának tartom, hogy közben a kézifék visszajelző is világít...

A pocsolyás és a fékezős jelenségnél is eltűnik a hiba, ha megyek 100-200 métert nagyobb gázzal.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13951 Dátum: 2019.01.20 10:26:27 »
Gondolom megcsúszik a szíj a víz hatására. Kicsit húzni kell rajta, vagy szíjat cserélni.  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13952 Dátum: 2019.01.20 10:57:01 »
Ez logikus. Mondjuk ilyenkor az is szokott lenni, hogy indítás után a nagyobb töltőáram miatt csúszik meg a szíj a generátoron és visít kis ideig. De ha víztől megcsúszik menet közben, akkor már tényleg elég laza lehet, vagy valamitől nagyon kevéssé tapad...

TtkRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.20 10:58:41 írta vd1234 »

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13953 Dátum: 2019.01.20 12:32:02 »
Az oké is lenne és valóban hallani, hogy a hidegben vagy a vízbe hajtva nyikorog a szíj (valószínűleg cserélni kell, mert bár nincs berepedezve, de látszik rajta, hogy nem mai darab), de a kézifék lámpa miért világít ilyenkor?
Mikor a generátorral/fesz szabályzóval volt gond, akkor csak a töltés jelző világított, a kézifék lámpája nem...

Önmagában a kézifék lámpa sosem világít, kivéve mikor be van húzva a kézifék. Nem értem, hogy mi köze a kettőnek egymáshoz...  Érdemes ezzel foglalkozni, vagy törődje bele, hogy ez van? :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13954 Dátum: 2019.01.20 22:47:05 »
Meg kell nézni a kezelésiben, hogy mit akar vele közölni az autó. De 99% hogy az alacsony töltőfeszültséghez lesz köze... Vagy valami elkötés...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13955 Dátum: 2019.01.21 10:02:48 »
Nekem akkor is kigyulladt időnként a kézifék visszajelző lámpa, amikor a fékfolyadék szintje túl alacsony volt. De lehet az is, hogy valahol összezárja a felcsapódó víz a kézifék visszajelző vezetéket, vagy kapcsolót.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

czukker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13956 Dátum: 2019.01.25 18:50:14 »
Sziasztok!

Köszönöm, megpróbálom a Haudeket.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13957 Dátum: 2019.01.27 15:52:03 »
Sziasztok,

E12-es Corolla hàtso lengéscsillapitoknàl elég szokott lenni a tàmasztocsapàgyak (két massziv gumikorong) meg a porvédö cseréje? A komplett golyalàbtornyot (amely a tàmasztocsapàgyakon kivül egyéb elemeket is tartalmaz) mikor szükséges cserélni?
A gond az, hogy szinte folyamatos kopogàs hallatszik a jobb hàtso résztöl, ùtviszonyoktol kvàzi függetlenül...

Elöre is köszönöm.

E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13958 Dátum: 2019.01.27 21:51:57 »
Sziasztok,

E12-es Corolla hàtso lengéscsillapitoknàl elég szokott lenni a tàmasztocsapàgyak (két massziv gumikorong) meg a porvédö cseréje? A komplett golyalàbtornyot (amely a tàmasztocsapàgyakon kivül egyéb elemeket is tartalmaz) mikor szükséges cserélni?
A gond az, hogy szinte folyamatos kopogàs hallatszik a jobb hàtso résztöl, ùtviszonyoktol kvàzi függetlenül...

Elöre is köszönöm.

Emelő?  :szemez:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13959 Dátum: 2019.01.27 23:50:20 »
Emelő?  :szemez:
Nem hinném, mert kivettem màr az emelöt, söt az azt tarto tàlcàt is, és mégis hallhato ugyanaz a zaj...
Egyébként müszaki vizsgàn 27%-os eltérést mutattak ki a hàtso felfüggesztés két oldala között.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13960 Dátum: 2019.01.28 06:34:36 »
Akkor ott jó eséllyel tényleg elfogyott valami... Mennyi km van benne? Nem jellemző (legalábbis én nem hallottam még) hogy a hátsó futómű nyűgös lenne E12-ben.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13961 Dátum: 2019.01.28 09:06:23 »
Mennyi km van benne?
115 e van most benne.

Akkor ott jó eséllyel tényleg elfogyott valami... Nem jellemző (legalábbis én nem hallottam még) hogy a hátsó futómű nyűgös lenne E12-ben.
Igen... ez lep meg engem is. Bàr amiota nàlam van (hasznàltan vettem), a jobb hàtso rész mindig valamivel hangosabb volt (koppant), pl. ha szintkülönbség (jàrdapadkàs parkolàs stb.) esete àllt fenn.
Viszont azt màr régebben kideritettem, hogy az elözö tulajdonos szinte az egész jobb oldalt kicserélte jopàr évvel ezelött: felni, gumik, elsö meg  hàtso felfüggesztést is beleértve (valoszïnüleg valami oldalso ütés érhette az autot anno?)
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.28 09:14:43 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13962 Dátum: 2019.01.28 20:28:55 »
Sziasztok,

A faceliftes E12-es Corolla középkonzoljàn két kis ajtos rekesz van, az also ki is vehetö. Nos, a kérdésem az lenne, hogy a felsö rekesz kis ajtaja egyszerüen levehetö, vagy könnyen törhet a rögzitése?
Az enyémen ugyanis picit kopnak a gombok, ezért szétnéztem a bontokban, viszont amelyet kiszemeltem, arrol hiànyzik az emlitett kis ajto...
Vajon a gombok meg keret cseréje maceràs lenne, ha az ajtocskàt mégsem lehetne àtültetni?

Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Vivi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13963 Dátum: 2019.02.02 16:21:04 »
Sziasztok! Autóvásárlásban gondolkozunk, elég rövid időn belül. 2004-2005-ös Corollákat néztünk, dízeleket. Viszont hihetetlenül tartok a kettőstömegű lendkeréktől. Tudnátok nekem segíteni, hogy miről lehet megállapítani, hogy egytömegű vagy kettőstömegű van benne? Gondoltam rá, hogy bemegyünk egy szervízbe érdeklődőni, de hétfőn reggel már indulnánk az első kanyarra, válogatni. Előre is köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.02 16:23:23 írta Vivi »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13964 Dátum: 2019.02.02 21:41:44 »
...dízeleket...
Mentek legalább 25-30.000km-t egy évben? Városon kívül lesz használva? A dízellel felmerülő szervízköltségeket be fogjátok tudni hozni a futás közben megtakarított üzemanyagköltséggel?

Viszont hihetetlenül tartok a kettőstömegű lendkeréktől.
Miért?